Stoke-Newcastle

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke-Newcastle

Innlegg Morten T. » 01 Nov 2011, 00:29

Torstein Norevik skrev:Dette var skrale greier. :( Fremover er det tynt, null kreativitet på midten, to vinger langt unna toppformen og et forsvar langt under pari. Da må det gå galt..... Utrolig skuffende i dag :oops: Hørte intervjuet med Demba Ba etter kampen, og på spørsmål hvor nær han var å signe for Stoke svarte han veldig nær, inntil Stoke-styrert ombestemte seg. Pulis skal ha uttalt at det ikke er riktig at det var kneet som var et problem med Demba Ba, men prisen ettersom Hoffenheim forlangt 9m for han. Sett i ettertid fremstår jo imidlertid det som et røverkjøp, sammenlignet med hva vi gav for Jones og Crouch, så som et forsøk på å rettferdiggjøre avgjørelsen om ikke å kjøpe han, så var vel det et relativt mislykket forsøk, Mr. Pulis 8-)

Jeg er faktisk ikke helt sikker på at Ba ville ha lykkes i Stoke. Måten vi spiller på angrepsmessig gjør arbeidsforholdene så vanskelig for slike spisser. Pulis foretrekker kaldblodstravere som Walters og Jones som KUN behersker å komme i fart inn i feltet og brøyte inn et sjeldent mål. Spisstyper som Fuller og Tuncay blir/har blitt neglisjert og det får meg til å tvile på at Ba hadde kommet helt til sin rett og fått tillit. I dag ble han f.eks. spilt igjennom flere ganger av GODE pasningsleggere og det har jo ikke Stoke.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke-Newcastle

Innlegg Svein Nilsen » 01 Nov 2011, 00:45

Pinlig. Ok, vi er bedre i andre omgang og Newcastle er dårlige! Men vi skaper jo ingen ting! Lange oppspill til Crouch og det skjer nada. Jeg begynner å bli møkka lei at vi spiller tidenes mest primitive fotball - i dag var det en lidelse hele veien. Hvordan man kan forsvare å bruke en spiller i 90 minutter kamp etter kamp KUN fordi han kaster langt er for meg en gåte! Og kastene skaper jo ingen ting av sjanser. Vi kaster bare bort en masse tid og krefter på å tørke ballen og få frem midtstoppere som ikke skaper noen verdens ting! 10 mil pund for Crouch - herrejesus! Og Palacios, 9 mil pund for en benkevarmer! Vi kunne (burde) kjøpt (tilbake?) Rudolph Austin, han er antageligvis betydelig bedre enn Palacios og ville kostet 2 mil pund og fått 1/3 av lønna.....
Og at vår beste midtstopper fortsatt ikke får spille midtstopper er nok en gåte........
Nei, nå er jeg jævlig langt nede - og slår vi ikke Bolton på søndag så er vi et bånnlag, rett og slett! Vi ligger bak Norwich og Swansea på tabellen og har vært heldige med poengfangsten så langt!
Beklager at dette ble surt, men da jeg også er Rbk supporter har det siste døgnet vært tøft :evil:
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke-Newcastle

Innlegg Morten T. » 01 Nov 2011, 00:48

Knut Ole skrev:Svakt.....mer possession enn normalt og flest avsltninger, men totalt sett liten kvalitet.

I flg. sidene til Stoke hadde vi 51-49 i possession og 4-2 i skudd på mål( på tross av at Newcastle scora 3! ).
4 skudd på mål på hjemmebane i PL er selvfølgelig altfor svakt og vi produserer rett og slett for lite sjanser som igjen kan føre til mål.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke-Newcastle

Innlegg TrondG » 01 Nov 2011, 00:50

Vi kan slå hvem som helst når vi er i form, men når vi er inne i en dårlig periode og når vi skaper SÅ lite på dødballer, så fremstår vi som talentløse.

Hent Rodolph Austin, snarest.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Stoke-Newcastle

Innlegg Morten T. » 01 Nov 2011, 00:57

TrondG skrev:Hent Rodolph Austin, snarest.

Vi bør legge lista høyere enn det. Jeg vil ha en som kan sprette opp buken til et forsvar med silkepass. 8-)

Austin er okei i Norge, men enhver liga som greier å avle fram en toppscorer som egentlig har lagt opp og er "hundre år gammel", forteller ikke akkurat om et nivå man bør la seg blende av. Se hans prestasjoner i lys av det.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke-Newcastle

Innlegg TrondG » 01 Nov 2011, 01:08

Morten T. skrev:
TrondG skrev:Hent Rodolph Austin, snarest.

Vi bør legge lista høyere enn det. Jeg vil ha en som kan sprette opp buken til et forsvar med silkepass. 8-)

Austin er okei i Norge, men enhver liga som greier å avle fram en toppscorer som egentlig har lagt opp og er "hundre år gammel", forteller ikke akkurat om et nivå man bør la seg blende av. Se hans prestasjoner i lys av det.


Tjaaa, er vel litt uenig. Jeg tror Austin kunne ha passet greit inn i Stoke, han har en enorm fysikk, en god pasningsfot og skuddslegge. Klasse i dueller og jobber steinhardt. Utover det er han billig, men det er selvfølgelig ikke gitt at han hadde prestert i PL. Er enig i at i mange tilfeller er Tippeliga-spillere oppskrytt, men har likevel troen på at Austin kunne klart seg bra. Sammen med Huseklepp. ;)

Uansett mangler vi kreativiteten på midtbanen, det er åpenbart. Og uten midtbanespillere som evner å vende vekk spillere og slå gode krempasninger blir det vanskelig for enhver spiss å produsere mål.

Til tross for en dårlig periode for klubben vår har jeg troen på at vi kommer til å prestere bra jevnt utover sesongen. Få Fuller og Palacios i form, så ser ting lysere ut.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Stoke-Newcastle

Innlegg Morten T. » 01 Nov 2011, 12:22

Noe jeg fant ekstremt paradoksalt i går kveld var at Pulis og spillerene flere ganger klaget og gestikulerte da Newcastle brukte litt tid med håndkle for å tørke ballen før innkast.
HALLO! Vi har en fyr som bruker totalt 10 minutter i hver eneste match på den samme prossessen...

Jeg ble også skuffa over publikum i går. Ingen atmosfære og helt stille i store deler av matchen. Begynner kanskje å bli blaserte?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke-Newcastle

Innlegg Stoke - HamKam » 01 Nov 2011, 13:08

Gårsdagens kamp var en trist forestilling, men direkte overraskende var det likevel ikke. Har sett tegningen en stund nå ... Vi har ikke tilstrekkelig med kvalitetsspillere til å holde det gående i både PL, Europa-cup'n, Carling cup og etter hvert også FA-cup'n. Slitasjen blir for stor på enkeltspillere. Det er ikke tilstrekkelig med restitusjonopphold mellom kampene og de lange reisene sliter også ...

For å spare spillere benyttes et slags rotasjonssystem, men det gjelder ikke alle plasser og alle spillere. Vi spiller med ulike lagoppstillinger i samtlige kamper, og jeg formoder at det skaper usikkerhet mht rollefordeling. Spillet får således ikke satt seg, og vår bestemann fra i fjor (Huth), har veket plass for en Woodgate som etter min mening svekket laget.

Jeg forventer en ny nedtur på torsdag, og jeg blir heller ikke overrasket om vi taper poeng mot Bolton i helgen. Da begynner vi for alvor å nærme oss nedrykksstriden. Uff, dette var negative tanker men dette er slik jeg ser Stoke for øyeblikket.
Stoke - HamKam
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 171
Registrert: 18 Aug 2010, 21:07

Re: Stoke-Newcastle

Innlegg mfkpotter » 01 Nov 2011, 16:11

Morten T. skrev:Et fortjent tap hvor vi til tider ble fullstendig nøytraliserte av et godt forberedt og velorganisert Newcastle.
Pulis er ikke Gud og det finnes flere høl i taktikken hans. I dag så vi en av flere gode metoder for å slå Stoke.
Dessverre... :(


Helt riktig Morten, det var en meget fortjent seier til Newcastle. Stoke skapte absolutt ingen ting, og blir avkledd til de grader på sin egen hjemmebane. Taper alle dueller over hele banen, har ingen game plan, og minner faktisk ingen ting om et Premier League lag.
Tony Pulis viser igjen sin begrensing, har ingen mottrekk til taktikken fra Pardew.
Når du i tillegg bommer grovt i spiller uttaket, så har du faktisk forsømt deg grovt.
La denne figuren fra Wales holde på litt til, og vips så er Stoke under streken.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Stoke-Newcastle

Innlegg O2Stokie » 02 Nov 2011, 12:01

Har måtte få noen dager på å fordøye kampen før jeg kommenterer den...
Når motstanderen vår stenger vingene våre og tar vingspillet vårt ut av kampen, kommer vår største svakhet til syne: Midtbanespillerne våre er temposvake, har dårlig ballkontroll og kan ikke slå pasninger, dvs vi har ingen mitbane som kan styre kampene, når vi ikke kan spille langs vingene.
Vi får vente på at Ethers og Pennant "fyrer på alle fire sylinderne" og at Palacios og Higgy blir klar til å spille, løser en del problemer det, bl.annet kan vi få Wilson og Palacios på midten.
Når det gjelder overgangsvinduet i januar, hvis vi bare skulle kjøpe 1 spiller, så må det bli en ving til. De to vi har nå kan ikke spille alle kampene, og de trenger også konkurranse for å løfte seg.
O2Stokie
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 491
Registrert: 09 Aug 2010, 20:55

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester