Swansea City vs Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Swansea City vs Stoke City

Innlegg Svein Nilsen » 05 Okt 2011, 13:53

Bra innlegg Foffern! Når det gjelder vårt bortebane kompleks er det som forundrer meg mest TP's taktiske plan eller mangel på denne! Vi har nå spilt 61 bortekamper i Premier League siden opprykket. Vi husker vel den første, Bolton i serieåpningen etter opprykket. Det forunderlige er at vi spiller PÅ AKKURAT SAMME MÅTE ENNÅ! Læringskurven på bortebane er i beste fall flat! At vi (TP) ikke har lært noe på 61 kamper er mildt sagt skremmende!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Swansea City vs Stoke City

Innlegg JonC » 05 Okt 2011, 21:34

At vi (TP) ikke har lært noe på 61 kamper er mildt sagt skremmende!

Enig, Svein!
På 61 kamper i PL har vi på bortebane (hold dere fast): 10 seire, 16 uavgjorte og 35 tap. Målkvoten lyder på -58 !!!
KAN DET FORSVARES at vi fortsetter spille primitivt på bortebane så lenge resultatene viser klare tall?
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 4559
Registrert: 06 Aug 2010, 21:54
Bosted: Indre Arna

Re: Swansea City vs Stoke City

Innlegg Torstein Norevik » 05 Okt 2011, 23:47

JonC skrev:
At vi (TP) ikke har lært noe på 61 kamper er mildt sagt skremmende!

På 61 kamper i PL har vi på bortebane (hold dere fast): 10 seire, 16 uavgjorte og 35 tap. Målkvoten lyder på -58 !!!
KAN DET FORSVARES at vi fortsetter spille primitivt på bortebane så lenge resultatene viser klare tall?


La meg først si at jeg er blant de som mener at TP har gjort en glimrende jobb etter at han startet sin andre periode i Stoke, og han har oppnådd mye. :) Men det er en kjennsgjerning at grunnlaget for suksessen ligger i en utrolig bra hjemmestatistikk, og tallene du viser til, Jon, forteller alt om at den taktikken TP legger opp på bortebane overhodet ikke passer våre spillere. Og det virkelig ubegripelige er at TP fortsetter å male på med den samme taktikken, når det gang etter gang viser seg at den ikke funker og når vi gang på gang taper borte mot lag som vi er mer enn kapable til å slå. Det er ingen logikk i at vi skal spille jevnt med, og kanskje til og med beseire, lag som Chelsea, Liverpool og Man. U, og samtidig tape mot lag som Swansea, selv om de førstnevnte kampene gikk hjemme og den siste borte. Så stor er ikke forskjellen hjemme/borte, da er det tilnærmingen til kampene det er noe galt med. Jeg er overbevist om at vi ville ha knepet langt flere poeng borte dersom vi hadde gått til disse bortekampene med den samme agressiviteten, gløden og det høye presset som vi gjør på Britannia.

Det andre med TP som jeg mange ganger finner ubegripelig er laguttakene. Å kjøre Delap på venstre kant er fullstendig meningsløst, og å hente inn Sidibe til benken så kjapt etter det lange skadeavbrekket er også meningsløst, han er uansett ikke god nok. Men det er helt tydelig at TP har sine favoritter, Sidibe, Delap, Diao er vel kanskje de mest fremtredende. Ingen av de er gode nok lenger, Delap kan riktig nok fra tid til annen gjøre bra kamper defensivt, men han er håpløs fremover. Det pussige er at de aller, aller fleste supportere synest å være enige i dette, bare ikke TP...... :lol:

Det er kanskje et paradoks at jeg sier dette, og samtidig sier at jeg synest TP har gjort en glimrende jobb. Men summa summarum har han oppnådd mye på kort tid, og han har forvandlet oss fra et middelmådig Championship-lag til et etablert Premier League-lag, med potensiale for topp-10 plassering. Og han har utvilsomt styrket spillerstallen hvert år etter opprykket. Det er bare å se på stallen i dag kontra stallen vi hadde i opprykksåret og sammenligne spiller for spiller, så tror jeg at de fleste vil være enige i det.

Den dagen TP kommer på at det kan være lurt kanskje å prøve en annen tilnærming på bortebane, og den dagen han finner ut at kanskje Delap, Diao og Sidibe er over the top, og ikke nødvendigvis er gode nok for Premier League selv om de greidde seg bra i Championship.....ja, da kan det faktisk bli enda mer moro å være Stoke-supporter enn tilfellet er nå, og det sier ikke lite..... :D
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Swansea City vs Stoke City

Innlegg -Tottal- » 06 Okt 2011, 08:41

Jeg begynner å tro at en del av skylden for den elendige borteformen, skyldes at Stoke bevisst/ubevisst ser på bortekamper som en slags hvilepute. Vi satser alt hjemme på The Brit, og lykkes veldig ofte. Såpass bra er vi hjemme, at vi spiller fullt på høyde mot enkelte av verdens beste klubblag.

Bortekamper blir et slags antiklimaks....vi orker ikke/klarer ikke å samle oss bra nok til oppgaven, og lar det bli en
slags hvilepause til neste hjemmekamp. Pulis sin taktikk VAR dårlig før, men har ikke blitt så mye bedre. Tidligere var det 10 mann i forsvar (som også skyldes at vi hadde en mye tynnere stall), nå prøver vi skape sjangser mot antatt dårligere lag (og innemellom mot lag som Arsenal, for de som husker bortekampen der fra forrige sesong),
men har sjeldent det som skal til for å unngå tap. Her behøves det SKJERPINGS. Det er Pulis sitt ansvar at vi klarer å snu dette bortekomplekset, og det må vi klare hvis vi skal bli bli et Top 8 lag.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 178 gjester