Norwich vs. Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Norwich vs. Stoke City

Innlegg Torstein Norevik » 21 Aug 2011, 22:18

Synes det var veldig mye negativt her i dag. Helt enig i at vi spilte ganske dårlig, men å kreve TP’s avgang synes jeg er en solid avsporing, selv om også jeg av og til lurer på noen av de taktiske valgene hans. Men, han har hevet oss fra et middelmådig Championship-lag til et brukbart PL-lag i løpet av de fem årene han har sittet ved roret. Og ser vi troppen i dag kontra troppen han overtok, så blir det som natt og dag. Dette til tross, hovedproblemet vårt er likevel at troppen er for tynn, og det er for stor avstand på nivået mellom de som spiller mer eller mindre fast og de som sitter på benken. Vi har ingen på benken som kan komme inn og gi oss et løft når det butter imot, og laget svekkes som regel vesentlig når vi gjør bytter. Men…..og det er viktig…..TP har så langt prioritert å bygge et solid forsvar, og det må vi langt på vei si han har klart, selv om vi nok alle kunne ha ønsket oss noe mer offensiv aktivitet fra sidebackene, men bakover er vi generelt meget solide. Husk også at TP har sagt at han fortsatt ønsker inn 3-4 spillere, og har vel mer eller mindre sagt i klartekst at dette vil være sentrale midtbanespillere, spisser samt en ving. Så han ser hvor skoen trykker, men han har valgt å begynne et sted, og han har valgt å begynne med forsvaret. Mye tyder på at fokuset nå vil bli satt inn på å styrke oss offensivt, men ting tar tid, og Rom ble som kjent ikke bygget på en dag. Vi må være tålmodige og jeg tror at vi, før vi skriver 1. september, har fått inn minst tre spillere (midtbane/angrep) som vi for to-tre år siden ville ha karakterisert som utopisk noensinne å få se i Stoke-trøya. Og da har vi alle forutsetninger for en topp-8 plassering. Og er det så ille da ? 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Norwich vs. Stoke City

Innlegg TrondG » 22 Aug 2011, 01:54

Virkelig en dårlig kamp. Vi blir kuet av et liten tulleklubb, hvor vi blir PRESSET bakover, og i forsvar virker vi ikke på langt nær like organisert og solide som mot Chelsea. Fremover fungerer vel heller lite, og når Pennant må ut etter en halvtime så mister vi vel nesten halvparten av det vi har å by på offensivt. Walters og Jones evner jo ikke å avslutte i gode posisjoner, og Whelan er fremdeles like glad i å blåse ballen mot (men ikke på) mål hver gang han får muligheten. Straffen skulle aldri ha vært der, og hadde vi spilt mot 11 mann i 95 minutter i dag så hadde vi tapt med flere mål.

Dette holder ikke, og det vet TP og gjengen godt. Vi er nok en klubb som liker å være under press, og vi har evnen til å takle storklubbene i egen stue. Men når det kommer til kamper hvor vi for en gangs skyld er favoritter, så er det plutselig motlaget som har overtatt vår rolle som underdogs - og da sliter vi, gang på gang.

Jeg håper dette blir en travel uke for Stoke, og jeg tror at vi kan løfte oss mye mer i de neste kamper dersom vi får inn et par store navn som kan være med å motivere hele spillergruppen. Gi oss endelig Palacios, få gjerne inn Barton og Parker også. Av angrepsspillere tror jeg det står mellom Croach og Jerome, men tipper at hvis alt annet går i vasken så kommer Cole til oss.

Spennende uker ligger foran oss; det vi har vist så langt holder simpelthen ikke mål, men jeg er langt fra pessimist - dette kan og bør bli nok en bra sesong! :D
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Norwich vs. Stoke City

Innlegg JonC » 22 Aug 2011, 20:02

Norwich presser med 10 mann akkurat nå. JUST NU er jeg villig til å ofre TP.

Dette er krisedårlig. Kan ikke skjønne at vi holder på slik vi gjør. Og da har jeg ikke nevnt at Europaligaen også krever sitt. NULL KREATIVITET med de spillerne som er utpå der i dag. Nei, jeg står faktisk på at jeg er villig til å skifte ut TP slik ståa er akkurat NÅ. K. Jones blåser ballen over fordi vi mest sannsynlig ikke trener avslutninger på trening

Jeg var vel EN av de som var rimelig krass mot TP under kampens hete på søndag. Sakser derfor mine egne utsagn og vil egentlig be om godt vær. Dette var noe jeg skrev i frustrasjon der og da, men vil presisere det jeg skrev med store bokstaver var resultat av rimelig høy grad av frustrasjon DER OG DA.
Jeg håper det skjer noe de neste 8 dagene, og at TP vet hva han holder på med. Sorry :oops:
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 4559
Registrert: 06 Aug 2010, 21:54
Bosted: Indre Arna

Re: Norwich vs. Stoke City

Innlegg Torstein Norevik » 23 Aug 2011, 00:38

JonC skrev:
Norwich presser med 10 mann akkurat nå. JUST NU er jeg villig til å ofre TP.

Dette er krisedårlig. Kan ikke skjønne at vi holder på slik vi gjør. Og da har jeg ikke nevnt at Europaligaen også krever sitt. NULL KREATIVITET med de spillerne som er utpå der i dag. Nei, jeg står faktisk på at jeg er villig til å skifte ut TP slik ståa er akkurat NÅ. K. Jones blåser ballen over fordi vi mest sannsynlig ikke trener avslutninger på trening

Jeg var vel EN av de som var rimelig krass mot TP under kampens hete på søndag. Sakser derfor mine egne utsagn og vil egentlig be om godt vær. Dette var noe jeg skrev i frustrasjon der og da, men vil presisere det jeg skrev med store bokstaver var resultat av rimelig høy grad av frustrasjon DER OG DA.
Jeg håper det skjer noe de neste 8 dagene, og at TP vet hva han holder på med. Sorry :oops:


Det er helt allright Jon, ingen problem, her er det bare godvær :D Tror nok vi alle kan kjenne på den frustrasjonen av og til når det butter imot, og vi er helt enige om at vi har mye å gå på når det gjelder kreativitet fremover. Vi har fem tellende kamper til nå med bare en baklengs, og det er veldig bra. Men bare fire mål rett vei er imidlertid ikke egnet til å skremme vannet av noen. Vi er veldig avhengige av å ha Pennant og Ethers i godt slag for å skape noe fremover, men begge har dessverre vært skadeutsatte og vi svekkes voldsomt når en av de, eller i verste fall begge er ute. Og Ethers må spille på venstre side, hvor han kan slå inn direkte uten å måtte snu seg først for å få ballen på rett fot. Ethers på høyre er en helt annen, og betydelig svakere spiller. Vi trenger derfor helt opplagt en back-up på vingen, fortrinnsvis en som kan spille på begge sider, og av såpass kvalitet at savnet av Ethers/Pennant blir mindre når de er ute. Vi trenger også minst en spiss av høy klasse, helst to, for selv om jeg fortsatt har stor tro på Jones er det tynt der fremme med KJ og Walters som de eneste spissvalgene, og KJ er veldig avhengig av å få de rette innleggene fra Ethers og Pennant og fungerer dårlig uten disse. Og vi trenger mer kreativitet sentralt på midtbanen, ikke bare spillere som kan rive opp motstandernes spill som Delap og Whitehead, men også noen som kan slå den forløsende pasningen som åpner motstanderens forsvar. Men dette føler jeg meg helt trygg på at TP er fullstendig klar over, og jeg tror derfor at vi vil ha fått inn tre-fire spillere som kan fylle disse tomrommene før overgangsvinduet stenger. Så jeg har fortsatt full tillit til TP, og både håper og tror at vi alle vil sitte med noen fornøyde smil rundt munnen når vi skriver 1. september. 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Norwich vs. Stoke City

Innlegg Lilledino » 25 Aug 2011, 14:49

X-Files
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester