Birmingham - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Birmingham - Stoke

Innlegg centauri » 10 Apr 2021, 18:09

Det er noe galt når det festligere å kommentere på forumet, enn å følge med på kampen :cry:
centauri
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1310
Registrert: 07 Aug 2010, 20:02

Re: Birmingham - Stoke

Innlegg Lilledino » 10 Apr 2021, 18:20

centauri skrev:Det er noe galt når det festligere å kommentere på forumet, enn å følge med på kampen :cry:

Alt er galt.
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Birmingham - Stoke

Innlegg Morten T. » 10 Apr 2021, 18:41

centauri skrev:Det er noe galt når det festligere å kommentere på forumet, enn å følge med på kampen :cry:

Forumet er bra, men skulle ønske flere deltok.
Husker da jeg startet opp Tippekonkurransen her inne for en god del år siden. Tanken bak var å «lokke inn» flere til å diskutere andre temaer via det underforumet, jeg bladde til og med opp penger fra egen lomme for å handle inn premier til Tippekonkurransen, og håpet var som sagt at det skulle skape en slags synergi og at flere skulle bidra med stort og smått. Mange har jo vært svorne og trofaste supportere helt fra 60-70 tallet, så historiene er jo garantert der.
Så kom det som visstnok skal være ungdommens tumleplass, nærmere bestemt Facebook, inn i bildet etterhvert som et meget, meget nødvendig substitutt også, men moro er det lell med forum, da. ;) :mrgreen:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Birmingham - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 10 Apr 2021, 18:51

Dette var en skrøpelig forestiling. Birmingham var heller ikke noe stort lag, destod verre at vi ikke greier å prestere bedre.

Vi får ikke til noe som helst spill, og det er vanskelig å se noen egentlig plan i spillet vårt. Mike Pejic, som var sidekommentator på live-sendingen, var for øvrig veldig kritisk til O´Neills system, og valget om å spille med tre stoppere, og mente at Powell heller ikke kommer til sin rett i den formasjonen vi spilte idag.

Det kunne se ut som at laget var preget av at vi hverken har sjans til Play Off eller står i fare for å rykke ned, og således ligger i et slags ingenmannsland på tabellen. Den velkjente supporter-lederen Angela Smith ble spurt etter kampen om dette kunne prege spillerne, og var krystallklar i svaret med at hvis så var tilfellet, så skulle spillerne bøye hodet i skam, med tanke på de lønningene de har. Og det har hun selvsagt helt rett i.

Knapt nok noen presterte idag, heller ikke vanligvis pålitelige Adam Davies, som må ta mål nummer to på sin kappe, og så hadde en stygg sleiv til corner like etterpå, og virket ikke like trygg som han pleier. Så var det (sedvanlig) markeringssvikt på det første målet, der ingen av stopperne fanger opp Birminghams farligste spiller, Jutkiewicz, men overlater oppgaven til ikke altfor hodesterke Smith når innlegget kommer. Det er skivebom.

Souttar den minst dårlige bak, og jeg synest Mikel gjør en ok kamp. Ellers var det tilnærmet stryk-karakter til resten.

Men ett lyspunkt fant jeg likevel. Det var innbytter Norton, som jeg synest var frisk. Han involverte seg, ville ha ballen, var ikke redd for å prøve seg med skudd, selv fra distanse, og var livlig og et uromoment for Birmingham-forsvaret. Ikke "the finished article" ennå, men det skulle jo også bare mangle. Heller ikke Campbell satte verden "on fire" de første innhoppene han fikk prøve seg, og var også han i starten litt uferdig. Men du verden for en utvikling Campbell har hatt.

Kan vi håpe litt det samme for Norton ? Han lå i alle fall ikke tilbake for Vokes, som kom inn samtidig, snarere tvert i mot. Og Vokes nærmer seg vel nå 20 kamper denne sesongen, fra start eller som innbytter, uten å ha utrettet stort. Norton bør derfor nå være foran Vokes i køen, spør du meg, ikke bare for å vinne erfaring, men også fordi han fremstår som et vel så bra alternativ med å tanke på å skape noe offensivt.

Og så veldig mye har vel ikke MON å tape nå på slutten av sesongen, på å gi noen av ungguttene sjansen, for å la de få teste seg litt på dette nivået ?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Birmingham - Stoke

Innlegg essaen » 10 Apr 2021, 18:56

Morten T. skrev:
centauri skrev:Det er noe galt når det festligere å kommentere på forumet, enn å følge med på kampen :cry:

Forumet er bra, men skulle ønske flere deltok.
Husker da jeg startet opp Tippekonkurransen her inne for en god del år siden. Tanken bak var å «lokke inn» flere til å diskutere andre temaer via det underforumet, jeg bladde til og med opp penger fra egen lomme for å handle inn premier til Tippekonkurransen, og håpet var som sagt at det skulle skape en slags synergi og at flere skulle bidra med stort og smått. Mange har jo vært svorne og trofaste supportere helt fra 60-70 tallet, så historiene er jo garantert der.
Så kom det som visstnok skal være ungdommens tumleplass, nærmere bestemt Facebook, inn i bildet etterhvert kom et meget, meget nødvendig substitutt også, men moro er det lell med forum, da. ;) :mrgreen:

"Som man roper i skogen, får man svar".
essaen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 64
Registrert: 12 Sep 2015, 21:04

Re: Birmingham - Stoke

Innlegg mfkpotter » 11 Apr 2021, 00:01

La oss slippe å se mer av dette søppelet. Bruk U-23 laget resten av sesongen, de er garantert bedre enn det forferdelige laget som kaller seg for Stoke. Jeg har i min tid aldri sett et så dårlig lag over en så lang periode, det er pinlig.. Ingen plan over noen ting, og absolutt ingen som vil score. Det begynte så lovende med den flotte manageren MON, men han viser seg som en stor fjott. Igjen så har styre og stell i Stoke City ansatt en håpløs manager.. Jeg tror seriøst at Coates klanen ikke har peiling på hva de driver med, når de ansetter ny manager.. Flinke med penger, men kan ingen ting om fotball..

Heldigvis så kan hver enkelt supporter velge om man skal bruke tid å følge med sitt favoritt lag, og nå er det på tide med en pause for min del.
Svein Nilsen, ring meg når Stoke har en manager som prøver å spille fotball, så kanskje jeg begynner å følge med igjen..
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Birmingham - Stoke

Innlegg Morten T. » 11 Apr 2021, 09:47

Torstein Norevik skrev:Det kunne se ut som at laget var preget av at vi hverken har sjans til Play Off eller står i fare for å rykke ned, og således ligger i et slags ingenmannsland på tabellen. Den velkjente supporter-lederen Angela Smith ble spurt etter kampen om dette kunne prege spillerne, og var krystallklar i svaret med at hvis så var tilfellet, så skulle spillerne bøye hodet i skam, med tanke på de lønningene de har. Og det har hun selvsagt helt rett i.
Angela har fulgt Stoke trofast gjennom tykt og tynt og oppturer og nedturer i svært mange år og er en meget fornuftig dame. Hun treffer veldig godt her, synes jeg.
Jeg kan forstå at dette med motivasjon kan være litt så som så hvis man som fotballspiller til hverdags frister tilværelsen i norsk 6. divisjon eller noe der omkring, men det burde være nærmest en ikke-eksisterende problemstilling for fyrer som drar inn en vanlig årslønn på et par uker.
I går var det veldig få( om noen ) spillere som trøkka til i dueller og løp de ekstra kilometerene som kreves. Det var ingen vilje. Det kan sees på som et lederansvar, og bare det, men på dette nivået( og med de lønningene ) så mener jeg at også spillerne har et betydelig ansvar i å motivere og forberede seg selv før kamp.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Birmingham - Stoke

Innlegg EspenE » 11 Apr 2021, 21:26

Det verste med kampen i går er at jeg var enig i laguttaket. Det der er vår beste (tilgjengelige) 11'er. Og det er skremmende dårlig akkurat nå.

Joda, Powell har stinka etter at han fikk månedens spiller-besvergelsen for mars, og det forklarer mye av at vi er så dynge framover. Han blir også brukt helt feil når vi spiller med 3 stoppere. Han funker ikke på vingen! Han er vår Ødegård, og akkurat som at han stinker på høyrekanten for Norge, funker ikke Powell der heller. Jeg skjønner ikke at MON ikke ser det! Vingbackene burde jo ha kondis til å være nettopp vingbacker, og ikke behøve en ving foran seg? Han skal ligge i hølet mellom Fletcer/Brown og Mikel/Thompson! Ikke luntende ute på venstresida, der RND tar løpa uansett.

Vi funker jo ikke bakover heller. Ingen blør for drakta!! Det er et stort tankekors at den som blør mest for drakta er leiespiller RND.

Men jeg synes en ting mangler mer enn noe annet. Joe Allen. Han har fått endel tyn her på forumet for å ikke være god nok, men det er veldig tydelig for meg hva han bringer til laget av innsats, pondus, pasninger, og vilje til å bevege seg framover. Er han verdt 50.000 pund i uka. Nei, selvsagt ikke, vi spiller i championshit. Men er han essensiell for Stoke-laget per nå. Definitivt! Frem til Allen blei skada var vi brukbare, og plukka poeng her og der. Etter skaden. Null. Nada. Silch. Eller egentlig minus, masser av minus.

Hvis ikke dette snur før sesongen er over tror jeg det blir vanskelig for MON å holde fortet. Og jeg er en av dem som har mista trua på at han er en god nok manager, FFP eller ikke. Han duger muligens for å rydde opp etter Huges/Rowett/Jones, men for å ta oss til PL, nei det har jeg store vanskeligheter med å se at han skal klare. Til det er han for dårlig taktisk, får dårlig til å motivere og for dårlig til å tilpasse seg.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Birmingham - Stoke

Innlegg Morten T. » 11 Apr 2021, 22:57

EspenE skrev:Hvis ikke dette snur før sesongen er over tror jeg det blir vanskelig for MON å holde fortet.

Hvis så skjer( jeg tror ikke det, men hadde ikke blitt helt sjokkskadd heller ) så vil Stoke måtte gå ut å ansette sin 6. manager på drøye tre år.
Å holde på sånn med hyppige skifter er selve oppskriften på å mislykkes.

O’Neill kan muligens fjernes( personlig mener jeg han er en flink trener som selvfølgelig kan sin fotball og vel så det ), men klubben vil likefullt slite en del i tiden framover. Grunnen heter FFP og det vil være en fin-fin utfordring for hvilken som helst skikkelse som måtte lede Stoke framover å skru sammen et dugandes og konkurransekraftig lag med de rammene som FFP til enhver tid måtte sette.

Jeg tror de neste årene kan bli utfordrende i forhold til at «gammal moro»( spillere kjøpt inn de 3-4 siste årene ) vil binde opp kapital som kunne ha blitt brukt til å forsterke stallen. Lønnsnivået skal også ned. Det KAN bety at Stoke vil stille enda lenger bak i køen og muligens må rette øynene mot spillere nedover i divisjonssystemet i tillegg til å låne noen habile unggutter fra PL.

Vi får se hva som skjer, fotball er jo denne vanskelige balansen mellom å tenke kortsiktig( fra kamp til kamp ) og langsiktighet( over flere sesonger/ to-skritt-fram-ett-tilbake). Ingen enkel øvelse å balansere det.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Birmingham - Stoke

Innlegg EspenE » 12 Apr 2021, 21:32

Morten T. skrev:Hvis så skjer( jeg tror ikke det, men hadde ikke blitt helt sjokkskadd heller ) så vil Stoke måtte gå ut å ansette sin 6. manager på drøye tre år.
Å holde på sånn med hyppige skifter er selve oppskriften på å mislykkes.

Nå har vel ikke Coatesfamilien til vane å høre på supporterne, men det _har_ skjedd før. Foreløpig er ikke fansen misfornøyd nok, og slett ikke så mange som man kan få inntrykk av på oatcake.

Morten T. skrev:O’Neill kan muligens fjernes( personlig mener jeg han er en flink trener som selvfølgelig kan sin fotball og vel så det ), men klubben vil likefullt slite en del i tiden framover. Grunnen heter FFP og det vil være en fin-fin utfordring for hvilken som helst skikkelse som måtte lede Stoke framover å skru sammen et dugandes og konkurransekraftig lag med de rammene som FFP til enhver tid måtte sette.

Det er her vi er litt uenige, jeg har faktisk ikke sett at han er så fryktelig flink, bedre enn Jones ja jøss, men det skulle jaggu ikke mye til heller. Rowett fikk sparken på 14.plass (mye hans egen skyld) og Jones greide 16. første sesongen. Vi er på 11. nå, ikke veldig mye bedre, eller hva? Det er 5 poeng ned til 14. og 8 til 17.plass. Og 5 kamper igjen. Vi kan fort havne bak Rowetts sesong.

Morten T. skrev:Jeg tror de neste årene kan bli utfordrende i forhold til at «gammal moro»( spillere kjøpt inn de 3-4 siste årene ) vil binde opp kapital som kunne ha blitt brukt til å forsterke stallen. Lønnsnivået skal også ned. Det KAN bety at Stoke vil stille enda lenger bak i køen og muligens må rette øynene mot spillere nedover i divisjonssystemet i tillegg til å låne noen habile unggutter fra PL.

Vi får se hva som skjer, fotball er jo denne vanskelige balansen mellom å tenke kortsiktig( fra kamp til kamp ) og langsiktighet( over flere sesonger/ to-skritt-fram-ett-tilbake). Ingen enkel øvelse å balansere det.

Ja, det er litt merkelig denne FFP. Vi blir jo ekstra rammet siden vi ikke har tilskuere (og ville hatt et bra snitt i serien). Rowett solgte jo for like mye som han kjøpte for, så da er det vel Jones' innkjøp og manglende evne til å få spillere med gode kontrakter til å fungere/ville spille som er problemet. Og ingen må glemme at det er Scholes og co som er ansvarlig for kontraktene. Fatter ikke at de fortsatt er med.

Synes likevel vi kunne ha gjort det bedre med noen av de ute på lån. Fellesnevneren er jo at de fungerer bedre borte fra Stoke. Vi har jo nesten et helt lag ute på lån, og noen av dem blomstret i andre Championshipklubber som Afobe og Woods. Synes det er rart at ingen av managerne greide å få dem til å fungere.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 23 gjester

cron