Birmingham - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Birmingham - Stoke

Innlegg Morten T. » 12 Apr 2021, 22:55

EspenE skrev:
Morten T. skrev:Hvis så skjer( jeg tror ikke det, men hadde ikke blitt helt sjokkskadd heller ) så vil Stoke måtte gå ut å ansette sin 6. manager på drøye tre år.
Å holde på sånn med hyppige skifter er selve oppskriften på å mislykkes.

Nå har vel ikke Coatesfamilien til vane å høre på supporterne, men det _har_ skjedd før. Foreløpig er ikke fansen misfornøyd nok, og slett ikke så mange som man kan få inntrykk av på oatcake.

Morten T. skrev:O’Neill kan muligens fjernes( personlig mener jeg han er en flink trener som selvfølgelig kan sin fotball og vel så det ), men klubben vil likefullt slite en del i tiden framover. Grunnen heter FFP og det vil være en fin-fin utfordring for hvilken som helst skikkelse som måtte lede Stoke framover å skru sammen et dugandes og konkurransekraftig lag med de rammene som FFP til enhver tid måtte sette.

Det er her vi er litt uenige, jeg har faktisk ikke sett at han er så fryktelig flink, bedre enn Jones ja jøss, men det skulle jaggu ikke mye til heller. Rowett fikk sparken på 14.plass (mye hans egen skyld) og Jones greide 16. første sesongen. Vi er på 11. nå, ikke veldig mye bedre, eller hva? Det er 5 poeng ned til 14. og 8 til 17.plass. Og 5 kamper igjen. Vi kan fort havne bak Rowetts sesong.

Morten T. skrev:Jeg tror de neste årene kan bli utfordrende i forhold til at «gammal moro»( spillere kjøpt inn de 3-4 siste årene ) vil binde opp kapital som kunne ha blitt brukt til å forsterke stallen. Lønnsnivået skal også ned. Det KAN bety at Stoke vil stille enda lenger bak i køen og muligens må rette øynene mot spillere nedover i divisjonssystemet i tillegg til å låne noen habile unggutter fra PL.

Vi får se hva som skjer, fotball er jo denne vanskelige balansen mellom å tenke kortsiktig( fra kamp til kamp ) og langsiktighet( over flere sesonger/ to-skritt-fram-ett-tilbake). Ingen enkel øvelse å balansere det.

Ja, det er litt merkelig denne FFP. Vi blir jo ekstra rammet siden vi ikke har tilskuere (og ville hatt et bra snitt i serien). Rowett solgte jo for like mye som han kjøpte for, så da er det vel Jones' innkjøp og manglende evne til å få spillere med gode kontrakter til å fungere/ville spille som er problemet. Og ingen må glemme at det er Scholes og co som er ansvarlig for kontraktene. Fatter ikke at de fortsatt er med.

Synes likevel vi kunne ha gjort det bedre med noen av de ute på lån. Fellesnevneren er jo at de fungerer bedre borte fra Stoke. Vi har jo nesten et helt lag ute på lån, og noen av dem blomstret i andre Championshipklubber som Afobe og Woods. Synes det er rart at ingen av managerne greide å få dem til å fungere.

Ikke umulig at det vil komme noen forandringer i forhold til FFP i kjølvannet av korona:

https://www.theguardian.com/football/20 ... vid-crisis

Slik det går fram i artikkelen så virker det som det er lønningene som skal reguleres. Sett i lys av at de fleste bransjene får støtte og utdelt såkalte «krisepakker» så vil det ikke være merkelig om regelverket endres, selv om en gammel rabulist som meg selv alltid undres over paradokset det er at næringsaktører vil ha minst mulig innblanding og reguleringer fra stat og myndigheter i den daglige driften, bortsett fra ved kriser av forskjellig slag. Da vil plutselig de samme «lazzies-faire»-folka at stat og myndigheter skal komme løpende å bidra, men det er en annen debatt...

O’Neill ja...Tja, over tid synes jeg han har gjort en god jobb. Etter nyttår har det gått dårlig, eller kanskje mer etter at Campbell ble skadet. Jeg er ikke helt med på dette at han skal være så forferdelig dårlig trener. Det finnes ganske sikkert flinkere, men de er neppe aktuelle for Stoke. Men det pussige er at det noen fans kritiserer han for er nettopp evner han ble roset opp i skyene med Nord-Irland for. Slik som taktiske egenskaper, motivering og man-management. Kan han plutselig ha mistet disse egenskapene fordi han har flyttet til Staffordshire( eller deromkring)?

Ja, jeg vet at ikke så mange er kritiske til O’Neill som det kan gå frem av Oatcake og andre sosiale medier, men det er jo slik disse mediene fungerer. De som prater høyest, er kroniske sinnamenn og avslutter alle setninger med minimum tre utropstegn har ikke nødvendigvis rett eller representerer et flertall. Man ser det f.eks. når det diskuteres klimaendringer også. Svært få tror at disse endringene ikke er menneskeskapte, men disse få sitter twentyfourseven på sosiale medier og rabler ned sine egne teorier og kan dermed etterlate et slags inntrykk av at de representerer et slags flertall. Hvilket de ikke gjør.
La oss håpe at de ledende menn og kvinner i Stoke City Football Club ikke lar seg påvirke for mye av det som skjer på sosiale medier når de foretar beslutninger. Det ville ha blitt mer værhane-styring av klubben enn selv innbarka og godt drillede høyrepopulister på speed ville ha klart å prestere på en dårlig dag.

Som nevnt, jeg tror klubben vil slite med «gammal moro» noen sesonger til og har egentlig ikke noen særlig større forhåpninger pr. dato enn at klubben skal være med i kampen om en playoff-plass sånn plussminus.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester

cron