Brentford - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Brentford - Stoke

Innlegg Knut Ole » 27 Feb 2021, 19:10

Brentford kom styrket ut av sine bytter. Vi ble definitivt svekket. Tymon slet veldig defensivt.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Brentford - Stoke

Innlegg Morten T. » 27 Feb 2021, 19:12

centauri skrev:Nei, men Vokes er ingen trussel, og er vel banens dyreste spiller.

Jada, ikke min favoritt heller, men fokuset blir kanskje litt for stort på en fyr som nesten aldri spiller?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Brentford - Stoke

Innlegg Lilledino » 27 Feb 2021, 19:13

mfkpotter skrev:Bra jobba av Coates klanen å ansette en ny manager av elendig kvalitet.. Først Lambert, så Rowett og Jones.. Så topper de det hele med å ansette en ultradefensiv dust.. Stoke får som fortjent, og er en klubb i oppløsning. Alle spillere som kan spille fotball er ute, og erstattet med spillere som holder 4.div standard.. Klubben fremstår som en udugelig gjeng med nisser, og det er bare å vente på at sesongen er over..

Hvis ikke sesongen starter med en ny manager som vet hva fotball går ut på, så kan klubben legges ned..

Jeg tror vi holder oss i Championship da, så vi slipper å stresse med det.
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Brentford - Stoke

Innlegg Morten T. » 27 Feb 2021, 19:20

Bjarne skrev:Vi taper alle kampene mot lag på øvre halvdel av tabellen. Seieren mot Luton fikk mange her på forumet til å ta frem superlativene. Men heller ikke der spilte vi spesielt godt. Luton hadde en dårlig dag og resultatet var (3-0) var flaterende. Vi mangler mye. Ikke minst tempo i laget Denne sesongen er kjørt. Håpet er at vi kan styrke oss til neste sesong.

Det svinger i denne ligaen( og blant mange supportere ), det kommer neppe til å forandre seg neste sesong heller.
Et lag som Barnsley( ja, i og for seg de fleste klubbene i ligaen ) er et bevis på at man kan gjøre det skarpt med i utgangspunktet helt ordinære spillere. Stoke må bytte ut noen, men må også drille de spillerne de har bedre i forhold til løpskraft, utholdenhet og samhandling.
Men uansett er det nok slik at FFP og gammal moro vil prege klubben en god stund til og at mulighetene for å handle inn vil være begrensa.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Brentford - Stoke

Innlegg Etne-Kjell » 27 Feb 2021, 20:03

mfkpotter skrev:Bra jobba av Coates klanen å ansette en ny manager av elendig kvalitet.. Først Lambert, så Rowett og Jones.. Så topper de det hele med å ansette en ultradefensiv dust.. Stoke får som fortjent, og er en klubb i oppløsning. Alle spillere som kan spille fotball er ute, og erstattet med spillere som holder 4.div standard.. Klubben fremstår som en udugelig gjeng med nisser, og det er bare å vente på at sesongen er over..

Hvis ikke sesongen starter med en ny manager som vet hva fotball går ut på, så kan klubben legges ned..


Synes faktisk du dessverre treffer veldig bra mange punkter i dette innlegget, har vore inne på same tanken i tidlegare innlegg eg og, tre ansettelser på rappen med heilt umeritterte ordinære `mannfolk`som har blitt klappa ut av klubbane sine, og så ein ok bra merittert middelaldrende gubbe ( yngre enn meg allikevel :D ) men med ein trist fotballfilosofi som består av ein`trygg defansiv´ spelestil, men som likevel gir baklengs ) samt vaksinert mot scoringar.....Hadde trua på an, har vel og trua videre kanskje, men om han er den rette motivatoren til å få det besta utav den enkelte spelaren....tviler på det..... :shock: men håpar, unngår nok nedrykk då....trur eg..... ;)
Etne-Kjell
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 52
Registrert: 12 Des 2020, 19:05

Re: Brentford - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 27 Feb 2021, 21:11

Jeg synest vi gjør en veldig bra første omgang, får en kanonstart med et veldig heldig mål etter en gedigen tabbe av Brentfords keeper, og stresser Brentford hele tiden med høyt og aggressivt press, slik at de aldri får komme i gang med sitt spill. En veldig god omgang av Stoke.

Er ikke sikker på hvor lurt det var å gjøre to endringer før andre omgang, selv om både Thompson og Norrington-Davies levde litt farlig med hvert sitt gule kort, og O´Neill kanskje var redd for at vi skulle bli redusert til 10 spillere om de begge fortsatte. Men engelskmennene har et bra uttrykk som heter "If it ain`t broke, don´t fix it". Kanskje O´Neill skulle lytte litt mer til det ?

Mitt inntrykk er i alle fall at venstresiden vår ble betydelig svekket etter byttene, Tymon er betraktelig bedre fremover enn bakover, og Brentford styrte etter hvert mye av spillet over dit, og rullet opp mange farlige angrep på den siden.

Nå er det nok ikke slik at den langt svakere andre omgangen ene og alene skyldes byttene, det hang nok også sammen med at Stoke-spillerne ble slitne av det aggressive presset, og ikke hadde like mye å gi utover i andre omgang. Det er heller ingen skam å tape 1-2 mot Brentford, som er et av de beste lagene i divisjonen, og har kurs mot PL. Det var likevel skuffende igjen å se Stoke falle sammen i andre omgang etter den gode første omgangen. Det er ikke første gang denne sesongen, tvert om har vi hatt en lei tendens til å ha en god og en dårlig omgang i kampene. Skal vi henge med der oppe er det ikke nok med èn god omgang.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Brentford - Stoke

Innlegg EspenE » 27 Feb 2021, 21:32

Torstein Norevik skrev:Jeg synest vi gjør en veldig bra første omgang, får en kanonstart med et veldig heldig mål etter en gedigen tabbe av Brentfords keeper, og stresser Brentford hele tiden med høyt og aggressivt press, slik at de aldri får komme i gang med sitt spill. En veldig god omgang av Stoke.

Er ikke sikker på hvor lurt det var å gjøre to endringer før andre omgang, selv om både Thompson og Norrington-Davies levde litt farlig med hvert sitt gule kort, og O´Neill kanskje var redd for at vi skulle bli redusert til 10 spillere om de begge fortsatte. Men engelskmennene har et bra uttrykk som heter "Don´t fix it if it´s not broken". Kanskje O´Neill skulle lytte litt mer til det ?

Mitt inntrykk er i alle fall at venstresiden vår ble betydelig svekket etter byttene, Tymon er betraktelig bedre fremover enn bakover, og Brentford styrte etter hvert mye av spillet over dit, og rullet opp mange farlige angrep på den siden.

Nå er det nok ikke slik at den langt svakere andre omgangen ene og alene skyldes byttene, det hang nok også sammen med at Stoke-spillerne ble slitne av det aggressive presset, og ikke hadde like mye å gi utover i andre omgang. Det er heller ingen skam å tape 1-2 mot Brentford, som er et av de beste lagene i divisjonen, og har kurs mot PL. Det var likevel skuffende igjen å se Stoke falle sammen i andre omgang etter den gode første omgangen. Det er ikke første gang denne sesongen, tvert om har vi hatt en lei tendens til å ha en god og en dårlig omgang i kampene. Skal vi henge med der oppe er det ikke nok med èn god omgang.

Jeg satt og hørte på streamen i bilen på vei hjem fra hytta og har bare våre kommentatorer å gå ut fra, men satt likevel igjen med det samme inntrykket.

En god kampplan med høyt press, en noe heldig scoring (vi tar alle vi får!) og en dominerende første 40 minutter.

Jeg lurte også derfor fælt når MON tok ut de to på venstresida. Man må kunne forvente at profesjonelle spillere greier å holde seg unna 2 gule, selv hothead N-D? Thompson har jo en haug med gule, men ingen røde i Stokedrakt ennå? Rar vurdering, spesielt med tanke på at N-D er såpass mye bedre defensivt enn Tymon. Tanken var vel at Cousins skulle dekke det defensive, men da er det jo litt dumt at MON har foretrukket Mikel foran Cousins - slik at Cousins ikke lenger er i samme kampform som før jul?

Jeg tror MON sliter med å finne formelen for midtbanedynamikken. Vi ser det jo: Allen er boks-til-boks, Thompson en slags hardarbeidende "playmaker" (i mangel av noe bedre ord - det kalles vel carrilero på nye FM'er), Mikel en holding midfielder og Powell offensiv midt/fri rolle. Cousins er ikke god nok til annet enn som ballvinner, og da blir det for lite trøkk forover til å få presset Brentford. For det var det som skjedde, presset blei borte og de kunne da etablere spillet er er så gode til.

Jeg tenker at MON gjorde en bommert her. Jeg synes ihvertfall han er for defensiv i tankegangen. Enten det eller så er spillerne ikke i stand til å presse i 90 min. Men siden presset forsvant allerede etter 40 min, og de burde kunne holde i 70 ihvertfall, er det i så fall noe veldig galt med den fysiske treninga vår!

MEN, selv om jeg skjønner at folk er skuffa over nok et tap, var ikke dette Luton, dette var Brentford, som alle tippa som storfavoritter til å gå opp. Og de kommer til å gå opp. Ett poeng her på bortebane hadde vært storveis, og et knepent tap er kjedelig ja, men ikke verdens ende. Vi er på 10.plass, ikke 23.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Brentford - Stoke

Innlegg Morten T. » 27 Feb 2021, 21:54

Torstein Norevik skrev:Det er heller ingen skam å tape 1-2 mot Brentford, som er et av de beste lagene i divisjonen, og har kurs mot PL.
Enig. Brentford er kanskje det beste laget i ligaen og burde strengt tatt ha klart å rykke opp forrige sesong. Likevel hang Stoke godt med og ble aldri utspilt. Det er små detaljer og marginer.

Interessant klubb forøvrig er Brentford. De har skyndet seg sakte mot der de er i dag. Etter å ha surra rundt på de to laveste nivåene siden 1950-tallet så klarte de ved hjelp av «Norgesvennen» Uwe Rösler å rykke opp i 2014. Etter det har de hatt plasseringene 5,9,10,9,11 og 3. De har visstnok også et veldig godt akademi og henter noe fra Danmark også, bla. manageren, noe jeg vil anta skyldes at Brentford sin eier( i betting-bransjen han også) også eier FC Midtjylland.

Pointet her er at de har bygget seg møysommelig og kultivert opp over tid. Sannsynligvis er det lettere å få til, og få aksept for, i en klubb som aldri har fått til noe som helst enn f.eks. Stoke som relativt nylig var 10 år i PL. Da blir forventningene deretter.
Vi husker vel alle euforien etter 23 års fravær fra toppnivå og da Stoke endelig var tilbake? Den følelsen er borte nå, men jeg tipper den følelsen x 100 er tilstede hos Brentford-supporterne HVIS de rykker opp til PL.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Brentford - Stoke

Innlegg Morten T. » 27 Feb 2021, 22:05

EspenE skrev:
Torstein Norevik skrev:Jeg synest vi gjør en veldig bra første omgang, får en kanonstart med et veldig heldig mål etter en gedigen tabbe av Brentfords keeper, og stresser Brentford hele tiden med høyt og aggressivt press, slik at de aldri får komme i gang med sitt spill. En veldig god omgang av Stoke.

Er ikke sikker på hvor lurt det var å gjøre to endringer før andre omgang, selv om både Thompson og Norrington-Davies levde litt farlig med hvert sitt gule kort, og O´Neill kanskje var redd for at vi skulle bli redusert til 10 spillere om de begge fortsatte. Men engelskmennene har et bra uttrykk som heter "Don´t fix it if it´s not broken". Kanskje O´Neill skulle lytte litt mer til det ?

Mitt inntrykk er i alle fall at venstresiden vår ble betydelig svekket etter byttene, Tymon er betraktelig bedre fremover enn bakover, og Brentford styrte etter hvert mye av spillet over dit, og rullet opp mange farlige angrep på den siden.

Nå er det nok ikke slik at den langt svakere andre omgangen ene og alene skyldes byttene, det hang nok også sammen med at Stoke-spillerne ble slitne av det aggressive presset, og ikke hadde like mye å gi utover i andre omgang. Det er heller ingen skam å tape 1-2 mot Brentford, som er et av de beste lagene i divisjonen, og har kurs mot PL. Det var likevel skuffende igjen å se Stoke falle sammen i andre omgang etter den gode første omgangen. Det er ikke første gang denne sesongen, tvert om har vi hatt en lei tendens til å ha en god og en dårlig omgang i kampene. Skal vi henge med der oppe er det ikke nok med èn god omgang.

Jeg satt og hørte på streamen i bilen på vei hjem fra hytta og har bare våre kommentatorer å gå ut fra, men satt likevel igjen med det samme inntrykket.

En god kampplan med høyt press, en noe heldig scoring (vi tar alle vi får!) og en dominerende første 40 minutter.

Jeg lurte også derfor fælt når MON tok ut de to på venstresida. Man må kunne forvente at profesjonelle spillere greier å holde seg unna 2 gule, selv hothead N-D? Thompson har jo en haug med gule, men ingen røde i Stokedrakt ennå? Rar vurdering, spesielt med tanke på at N-D er såpass mye bedre defensivt enn Tymon. Tanken var vel at Cousins skulle dekke det defensive, men da er det jo litt dumt at MON har foretrukket Mikel foran Cousins - slik at Cousins ikke lenger er i samme kampform som før jul?

Jeg tror MON sliter med å finne formelen for midtbanedynamikken. Vi ser det jo: Allen er boks-til-boks, Thompson en slags hardarbeidende "playmaker" (i mangel av noe bedre ord - det kalles vel carrilero på nye FM'er), Mikel en holding midfielder og Powell offensiv midt/fri rolle. Cousins er ikke god nok til annet enn som ballvinner, og da blir det for lite trøkk forover til å få presset Brentford. For det var det som skjedde, presset blei borte og de kunne da etablere spillet er er så gode til.

Jeg tenker at MON gjorde en bommert her. Jeg synes ihvertfall han er for defensiv i tankegangen. Enten det eller så er spillerne ikke i stand til å presse i 90 min. Men siden presset forsvant allerede etter 40 min, og de burde kunne holde i 70 ihvertfall, er det i så fall noe veldig galt med den fysiske treninga vår!

MEN, selv om jeg skjønner at folk er skuffa over nok et tap, var ikke dette Luton, dette var Brentford, som alle tippa som storfavoritter til å gå opp. Og de kommer til å gå opp. Ett poeng her på bortebane hadde vært storveis, og et knepent tap er kjedelig ja, men ikke verdens ende. Vi er på 10.plass, ikke 23.
Enig. Dette var god motstand - på bortebane. Aldri bra/gøy å tape, men av og til må man se litt på prestasjon opp mot motstand også.

Jeg stusser forøvrig også over det fysiske. Jeg mener det er en svært viktig bestanddel og at Stoke har vært svake på den biten i lang tid. Det blir litt som en slakter, snekker eller sjåfør. Disse har kniv, hammer og kjøretøy som arbeidsredskap og må holde disse i god stand for å gjøre en god jobb. En fotballspiller sitt arbeidsredskap er kroppen, og den må holdes i best mulig stand for å levere optimalt.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Brentford - Stoke

Innlegg Morten T. » 27 Feb 2021, 23:46

For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 32 gjester

cron