Stoke - Luton

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Luton

Innlegg Morten T. » 20 Feb 2021, 21:04

For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Luton

Innlegg EspenE » 20 Feb 2021, 21:05

Morten T. skrev:Glemte å nevne det, men bra kampplan av O’Neill også. Det er jo veldig mye fokus på manageren når det tapes, kanskje ikke like mye når det vinnes, men i dag var Stoke godt organisert og gikk ut veldig aggressivt, samt at de spilte mer i lengderetning enn vanlig. Helt greie bytter også.
Luton fikk sjelden tid på seg til å spille sitt eget spill, så en meget god gjennomført kamp av Stoke. Såvel på bane som på benk. 8-)

Helt enig, idag var kampplanen solid. Å tørre å dra Powell "ned" i fri rolle og å la Tymon spille kant/midtbane var noe jeg syntes så spennende ut før kampstart, og det slo godt til. Tymon har nok defensive fibre til å kunne holde igjen når N-D går på løp.

Litt kaldt vann må likevel helles her, Luton var ganske dårlige, spesielt bakover. Så kan vi diskutere om de ga oss altfor mye rom på bortebane. Jeg kjente godt igjen det naive forsvarsspillet vi hadde under NJ, og også det balltrillende oppbyggingsspillet som funka så dårlig hos oss. Sjansene de fikk var ikke av de største heller.

Men bevares, man kan bare slå det som er på motstanderlaget og vi spilte en god kamp. Høyere press, rakere pasninger og flere løp enn på lenge. 4 mot 1-kontringa var et bra bilde på kampen, selv om det ikke blei scoring akkurat da. Både 1-0 og 3-0 var helt like. Det var rett og slett strålende innsats. Selv Smith og Brown var gode!

5 poeng opp og et hav ned. Herlig!
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Stoke - Luton

Innlegg Morten T. » 20 Feb 2021, 22:09

EspenE skrev:Litt kaldt vann må likevel helles her, Luton var ganske dårlige, spesielt bakover. Så kan vi diskutere om de ga oss altfor mye rom på bortebane. Jeg kjente godt igjen det naive forsvarsspillet vi hadde under NJ, og også det balltrillende oppbyggingsspillet som funka så dårlig hos oss. Sjansene de fikk var ikke av de største heller.

Jada, fotball er spill og motspill. ;)
De blir veldig sårbare med å holde nesten konsekvent på med såkalt «kontrollert igangsetting bakfra» og presser man slike lag godt og høyt så kommer feilene som man igjen kan utnytte. Personlig synes jeg det er en tullete måte å opptre defensivt på slik de gjorde og et enda bedre og mer klinisk lag enn Stoke hadde nok bøtta inn flere mål. Det er klart, mål nummer 3 kommer av at de dytter opp flere folk og gjør en real feil som gjør at de blir overspilt, men mål 1 og 2 var praktfull fotball hvor Stoke utnytter ubalanse, feil og, som du skriver, et naivt forsvarsspill.

Stoke hadde 46% ballinnehav i matchen, vant 3-0 og hadde langt flere skudd på mål og sjanser enn Luton. Så nok en gang: Det er ikke å ha mye ball som er clouet, men hva man gjør med ballen fra det øyeblikket den vinnes fra motstanderen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Luton

Innlegg Morten T. » 21 Feb 2021, 13:26

Svein Nilsen skrev:Og at jeg som alltid tror Stoke vinner, og alltid med flere mål, og derfor ligger sist på tippekonkurransen - men fikk 8 poeng i dag :D

Dette er veldig bra, Svein!
Å tippe mot Stoke? Vel, jeg vil ikke gå så langt som at waterboarding og straffemetoder fra inkvisisjonen er å anbefale i så måte, men det er ikke bra. Det er ikke det. :evil: :x :P
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 34 gjester

cron