Stoke - Sheffield Wednesday

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Sheffield Wednesday

Innlegg Morten T. » 17 Feb 2021, 17:33

EspenE skrev:
Morten T. skrev:
EspenE skrev:SW hadde et godt press, det bør du ikke ta vekk fra kampbildet.

Det er kanskje her jeg er mest uenig med deg. Jeg synes ikke de hadde spesielt godt press og de flyttet beina veldig treigt. De hadde et slags halvhøyt, periodevis ustrukturert, press som etterlot en del rom å løpe i og som Stoke burde ha utnyttet langt bedre - hvis de selv hadde hatt et bra press og mer bevegelse. Det hadde de ikke, det var faktisk akkurat like svakt som motstanderen i 1. omgang. Det ble bedre i 2. omgang. Dels fordi Stoke flyttet opp spillet litt og dels fordi Sheffield Wednesday, merkelig nok, ble ganske slitne.

Det var ihvertfall mer enn godt nok for å sette ut hele midtbanen+vingene+backene til Stoke i første omgang. Og så får vi være uenige om det er bra eller dårlig. Ustrukturert ja, men likevel milevis bedre enn presset vårt, som i beste fall var en og en mann av gangen. Hvis det var dårlig sier det ganske mye om spillermaterialet (og den fysiske treninga) i Stoke for tida...
Jeg har etterlyst dette med løpskraft og stamina en stund, Det kunne vært greit å hyra inn en Bielsa-kloning for en periode for å få opp lungekapasiteten noen hakk... :)
Helt siden Hughes sin tid så synes jeg i større grad Stoke har vært preget av spillere som ikke er villig til å ta de løpene som kreves og trøkke til i tacklinger. Det blir feil å si at det ikke har vært slike spillere i klubben de siste årene, men veivalget( på godt og vondt og alt etter som man ser det ) gjorde at det ble færre av dem. Jeg tror man må velge en slags mellomting framover: Hurtige og løpssterke spillere som holder i 90+ og som der i gjennom kan "maskere" at de ikke er triksekonger og telefonkioskdriblere i like stor grad.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 27 gjester

cron