Stoke - Sheffield Wednesday

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Sheffield Wednesday

Innlegg EspenE » 16 Feb 2021, 23:03

Synes laget var bedre med Tymon, og det var bedre bevegelse i 2.omg. Var nok for kritisk med Brown, han hevet seg minst like mye som resten.

En stat utmerket seg for meg: vi vant 80% av tacklingene, SW bare 42%. Sånt liker vi!
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Stoke - Sheffield Wednesday

Innlegg Morten T. » 16 Feb 2021, 23:04

1-0 slutt
Dette ble en sliteseier mot en svak og dårlig organisert motstander.
Bra med tre poeng og seier er alltid gull, men prestasjonen var i store deler skral.
Brown var ussel på kanten. Smith og Tymon svake. Allen og Powell fraværende. Synes Stoke sin beste i kveld var Batth som hadde god kontroll sammen med Souttar og Gunn.

Deilig med seier og deilig at det heller mot at lockdown i byen jeg er 101% sikker på at resten av Norge digger vilt( ironivarsel ) går mot slutten. Feires med tsjekkisk pils fra Kolonihagen.
Ha en lun og lystig aften! :) :P 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Sheffield Wednesday

Innlegg Lilledino » 16 Feb 2021, 23:07

Morten T. skrev:1-0 slutt
Dette ble en sliteseier mot en svak og dårlig organisert motstander.
Bra med tre poeng og seier er alltid gull, men prestasjonen var i store deler skral.
Brown var ussel på kanten. Smith og Tymon svake. Allen og Powell fraværende. Synes Stoke sin beste i kveld var Batth som hadde god kontroll sammen med Souttar og Gunn.

Deilig med seier og deilig at det heller mot at lockdown i byen jeg er 101% sikker på at resten av Norge digger vilt( ironivarsel ) går mot slutten. Feires med tsjekkisk pils fra Kolonihagen.
Ha en lun og lystig aften! :) :P 8-)

Har du fått deg hus i kolonihagen ? trodde det ikke var lov å bo der om vinteren ? Eller er du nabo ?
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Stoke - Sheffield Wednesday

Innlegg Morten T. » 16 Feb 2021, 23:13

Lilledino skrev:
Morten T. skrev:1-0 slutt
Dette ble en sliteseier mot en svak og dårlig organisert motstander.
Bra med tre poeng og seier er alltid gull, men prestasjonen var i store deler skral.
Brown var ussel på kanten. Smith og Tymon svake. Allen og Powell fraværende. Synes Stoke sin beste i kveld var Batth som hadde god kontroll sammen med Souttar og Gunn.

Deilig med seier og deilig at det heller mot at lockdown i byen jeg er 101% sikker på at resten av Norge digger vilt( ironivarsel ) går mot slutten. Feires med tsjekkisk pils fra Kolonihagen.
Ha en lun og lystig aften! :) :P 8-)

Har du fått deg hus i kolonihagen ? trodde det ikke var lov å bo der om vinteren ? Eller er du nabo ?

Det er et firma som heter Kolonihagen som produserer bl.a. øl, men pussig nok så bor jeg bare et godt utført sleivspark fra McClean unna en sånn kolonihage, ja. Er der en del om sommeren og pjaller og spiller pingpong, men har ikke koie der. Må vel stå i gjennomsnitt 70 år på venteliste eller noe i den duren. Det er stengt der på vinteren, ja.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Sheffield Wednesday

Innlegg Torstein Norevik » 16 Feb 2021, 23:24

Tre herlige poeng, i en kamp vi kontrollerte fra start til mål, men der vi skapte lite. Bedre i andre omgang enn i første, selv om vi måtte ha hjelp fra en Wednesday-spiller, som hadde assist da Fletcher scoret ;)

Det er likevel ingen grunn til å friskmelde laget etter denne kampen, til det skaper vi altfor lite fremover, selv om vi hadde noen store sjanser i sluttminuttene, da Sheffield Wednesday måtte i angrep, og blottla seg stort bakover.

Souttar var Man of the Match for meg, hadde full kontroll der bak, og har også en god pasningsfot, og treffer veldig ofte medspillere, selv med pasninger på distanse. Brown svak i første omgang, men synest han spilte seg stort opp i den andre. Allen var anonym, og er i øyeblikket langt fra den spilleren vi vet han kan være, det samme gjelder Clucas. Powell blir liggende for dypt etter min smak, han bør stort sett ligge på den siste tredjedelen, og ikke stadig vekk være tilbake for å hente ballen på egen banehalvdel.

Stort rom for forbedring av det offensive spillet. I kveld skal vi likevel glede oss over tre poeng, og vår første ligaseier i 2021. Den trengte vi. Nå venter ny hjemmekamp på lørdag, mot Luton. Der bør det være muligheter for tre nye poeng. Men skal det bli en realitet, må nok kvaliteten i det offensive spillet opp enda noen hakk. 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke - Sheffield Wednesday

Innlegg EspenE » 17 Feb 2021, 11:46

Digg med seier, men jeg er enig med deg Torstein. Vi er ikke friskmeldt på scoringsområdet. Scoringa kunne fort vært annulert også, forsvareren header ikke ned til Fletcher med vilje, han blir dratt i skuldra samtidig. Det er klart, sånt skjer i alle dueller hundre ganger hver kamp, så det hadde vært utgjort av dommeren...

Synes midtbanen fortjener mer skryt enn dere andre gir dem - det var "front 3" som ikke var gode i denne kampen. Midtbanen fungerte greit. Ingen storkamp, men både Thompson og Allen jobba og sleit mot en hardtarbeidende Wednesday-midtbane. SW var veldig opptatt av å komme raskt i press på vår 3'er og vingene, og det fungerte bra for dem så lenge kreftene holdt. I 1.omgang blei vi helt låst ned. Og så blir Powell utålmodig og kommer dypt for å hente ballen, men blir også tett markert og dermed tatt ut.

Vårt problem er at da er eneste løsning å slå langt på Fletcher, noe spesielt Souttar gjorde, og gjorde bra, hele kampen. Fletcher river og sliter, men står ofte for langt unna Brown og McClean, og så kan vi diskutere hvem sitt ansvar det er. Hverken Brown eller McClean er spesielt smarte i bevegelsene heller, det var flere ganger Fletcher og Powell vant dueller og headet mot bakrom men der var det ingen Brown. Og McClean har en egen evne til å være på rett plass til feil tid i oppspillsfasen. Fletcher er heller ikke sååå god i lufta, han er mer en "allround" target man. Jeg synes han er bedre med beina enn med hodet. Elsket "le marseille roulette" https://en.wikipedia.org/wiki/Marseille_turn han hadde! 8-) Men som sagt, når McC/Brown ikke er tett på blir det statisk og lite produktivt.

Det ble mye bedre i 2.omg da SWs høye press dabbet av. Og jeg synes spesielt inntredenen til Tymon gjorde SW mye mer usikre på venstresida vår. Han ser hele tida etter rom å løpe i og tar løpa. Ikke hans feil at McClean ikke greier å slippe ballen i rett tid. Han har også en mye bedre pasningsfot enn både McClean og Fox. Ja, han er fortsatt svak bakover, men i sånne kamper som dette er da vi bør bruke Tymon, og heller la Smith være mer defensiv. Fox var jo ikke akkurat god før skaden han heller.

Forsvaret var bra bakover og hadde stort sett kontroll, annet enn et par innlegg og cornere. Synes Batth var litt nonchalant med klareringene spesielt ute til venstre, men han også var ok i kampen. Er enig med det ekspertkommentateren sa i første omgang; vi er hele tida litt på feil side når innleggene dems slås inn. Litt bedre posisjonering, så kan man både avverge innlegget og kanskje starte en kontring eller fire.

Gunn er litt usikker i feltarbeidet, men vi ble heldigvis ikke straffa denne gangen. Men han er god på strek, ingen tvil om det.

Banens beste: Souttar
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Stoke - Sheffield Wednesday

Innlegg Morten T. » 17 Feb 2021, 14:09

EspenE skrev:Digg med seier, men jeg er enig med deg Torstein. Vi er ikke friskmeldt på scoringsområdet. Scoringa kunne fort vært annulert også, forsvareren header ikke ned til Fletcher med vilje, han blir dratt i skuldra samtidig. Det er klart, sånt skjer i alle dueller hundre ganger hver kamp, så det hadde vært utgjort av dommeren...

Synes midtbanen fortjener mer skryt enn dere andre gir dem - det var "front 3" som ikke var gode i denne kampen. Midtbanen fungerte greit. Ingen storkamp, men både Thompson og Allen jobba og sleit mot en hardtarbeidende Wednesday-midtbane. SW var veldig opptatt av å komme raskt i press på vår 3'er og vingene, og det fungerte bra for dem så lenge kreftene holdt. I 1.omgang blei vi helt låst ned. Og så blir Powell utålmodig og kommer dypt for å hente ballen, men blir også tett markert og dermed tatt ut.

Vårt problem er at da er eneste løsning å slå langt på Fletcher, noe spesielt Souttar gjorde, og gjorde bra, hele kampen. Fletcher river og sliter, men står ofte for langt unna Brown og McClean, og så kan vi diskutere hvem sitt ansvar det er. Hverken Brown eller McClean er spesielt smarte i bevegelsene heller, det var flere ganger Fletcher og Powell vant dueller og headet mot bakrom men der var det ingen Brown. Og McClean har en egen evne til å være på rett plass til feil tid i oppspillsfasen. Fletcher er heller ikke sååå god i lufta, han er mer en "allround" target man. Jeg synes han er bedre med beina enn med hodet. Elsket "le marseille roulette" https://en.wikipedia.org/wiki/Marseille_turn han hadde! 8-) Men som sagt, når McC/Brown ikke er tett på blir det statisk og lite produktivt.

Det ble mye bedre i 2.omg da SWs høye press dabbet av. Og jeg synes spesielt inntredenen til Tymon gjorde SW mye mer usikre på venstresida vår. Han ser hele tida etter rom å løpe i og tar løpa. Ikke hans feil at McClean ikke greier å slippe ballen i rett tid. Han har også en mye bedre pasningsfot enn både McClean og Fox. Ja, han er fortsatt svak bakover, men i sånne kamper som dette er da vi bør bruke Tymon, og heller la Smith være mer defensiv. Fox var jo ikke akkurat god før skaden han heller.

Forsvaret var bra bakover og hadde stort sett kontroll, annet enn et par innlegg og cornere. Synes Batth var litt nonchalant med klareringene spesielt ute til venstre, men han også var ok i kampen. Er enig med det ekspertkommentateren sa i første omgang; vi er hele tida litt på feil side når innleggene dems slås inn. Litt bedre posisjonering, så kan man både avverge innlegget og kanskje starte en kontring eller fire.

Gunn er litt usikker i feltarbeidet, men vi ble heldigvis ikke straffa denne gangen. Men han er god på strek, ingen tvil om det.

Banens beste: Souttar
Tymon var ikke spesielt god i denne, synes jeg. En god del av det lille Sheffield Wednesday hadde å by på kom på hans side. Som du skriver er han bedre offensivt enn defensivt og fremstår ganske urutinert akkurat rundt det defensive arbeidet. Sannsynligvis vil han fungere bedre hvis han "slipper" en tradisjonell backrolle og heller brukes mer offensivt - for der er han brukbar.

Tenkte litt på Brown som jeg nærmest slakta i går. Det gjør jeg i og for seg fortsatt, men ved nærmere ettertanke vil jeg nyansere litt. Det positive er faktisk at han tør å utfordre( på den siste tredjedelen ), men det negative er at han nesten aldri lykkes med det han prøver på - i denne spesifikke matchen. MEN hvis vi ser litt, Gud Forby, fram i tid så tror jeg at det kan være bra for guttens egen utvikling. Altså tørre å prøve( på den siste tredjedelen ) - og forsøke på nytt hvis det mislykkes.

Jeg er vel ikke helt enig i at hverken Allen eller Thompson jobba og sleit så mye. Faktisk tror jeg at hvis de hadde jobba enda litt hardere mot en ganske dårlig organisert motstander som flere ganger, overraskende nok,etterlot seg ganske store rom som Stoke KUNNE ha utnyttet bedre/mer, så ville det ikke vært den temposvake stillingskrigen som spesielt 1. omgang bar preg av.

Jeg synes motstanderen var meget svak, et av de svakeste jeg har sett i denne ligaen på en stund faktisk, og at man må ta det med i beregninga her også. Sett i lys av det så synes jeg Stoke leverte dårlig, spesielt på bevegelse uten ball og samhandling, noe som kan sees tydelig på alle støttepassene. Ballførere( hos Stoke ) ser mange ganger opp( bortsett fra McClean som konsekvent ser ned :P ) for å finne alternativer, men pga. manglende, eller dårlige, bevegelser fra medspillerne så "tvinges" ballfører å spille ballen tilbake. Det samme skjer når de lange ballene kommer. Det er liten eller ingen bevegelse rundt oppspillspunktet. Til og med jeg som synes at det å slå lange baller er ekstremt smart hvis det gjøres rett, kan da forstå at "folk flest", som det så jovialt heter, ikke liker lange baller opp i banen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Sheffield Wednesday

Innlegg EspenE » 17 Feb 2021, 15:26

Morten T. skrev:Tymon var ikke spesielt god i denne, synes jeg. En god del av det lille Sheffield Wednesday hadde å by på kom på hans side. Som du skriver er han bedre offensivt enn defensivt og fremstår ganske urutinert akkurat rundt det defensive arbeidet. Sannsynligvis vil han fungere bedre hvis han "slipper" en tradisjonell backrolle og heller brukes mer offensivt - for der er han brukbar.

Tja, alle sjansene til SW i første omgang, før Tymon kom inn, kom også på vår venstre side. Det var nepper tilfeldig. SWs høyreside inkludert sentral midtbane Barry Bannan (morsomt å si det... Høres ut som en dårlig Pondus-figur... :lol:) var GOD i første omgang. De hadde tempo og mye bedre pasninger enn vi hadde. Ja, de var dårligere i andre, men det var også fordi vi faktisk spilte bedre, og her synes jeg Tymon var mye bedre enn Fox.

Morten T. skrev:Jeg er vel ikke helt enig i at hverken Allen eller Thompson jobba og sleit så mye. Faktisk tror jeg at hvis de hadde jobba enda litt hardere mot en ganske dårlig organisert motstander som flere ganger, overraskende nok,etterlot seg ganske store rom som Stoke KUNNE ha utnyttet bedre/mer, så ville det ikke vært den temposvake stillingskrigen som spesielt 1. omgang bar preg av.

Jeg synes motstanderen var meget svak, et av de svakeste jeg har sett i denne ligaen på en stund faktisk, og at man må ta det med i beregninga her også. Sett i lys av det så synes jeg Stoke leverte dårlig, spesielt på bevegelse uten ball og samhandling, noe som kan sees tydelig på alle støttepassene. Ballførere( hos Stoke ) ser mange ganger opp( bortsett fra McClean som konsekvent ser ned :P ) for å finne alternativer, men pga. manglende, eller dårlige, bevegelser fra medspillerne så "tvinges" ballfører å spille ballen tilbake. Det samme skjer når de lange ballene kommer. Det er liten eller ingen bevegelse rundt oppspillspunktet. Til og med jeg som synes at det å slå lange baller er ekstremt smart hvis det gjøres rett, kan da forstå at "folk flest", som det så jovialt heter, ikke liker lange baller opp i banen.

SW hadde et godt press, det bør du ikke ta vekk fra kampbildet. Det pluss McClean, Fox, Brown og Smiths manglende evne til smarte bevegelser var jo grunnen til at pasningene som oftest går sideveis og bakover. Derfor synes jeg det ble bedre med Tymon - han tar de smarte løpene.

Men for all del, det var ingen kongeforestilling akkurat... To lag i dårlig form møttes. Det minst dårlige vant.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Stoke - Sheffield Wednesday

Innlegg Morten T. » 17 Feb 2021, 16:57

EspenE skrev:SW hadde et godt press, det bør du ikke ta vekk fra kampbildet.

Det er kanskje her jeg er mest uenig med deg. Jeg synes ikke de hadde spesielt godt press og de flyttet beina veldig treigt. De hadde et slags halvhøyt, periodevis ustrukturert, press som etterlot en del rom å løpe i og som Stoke burde ha utnyttet langt bedre - hvis de selv hadde hatt et bra press og mer bevegelse. Det hadde de ikke, det var faktisk akkurat like svakt som motstanderen i 1. omgang. Det ble bedre i 2. omgang. Dels fordi Stoke flyttet opp spillet litt og dels fordi Sheffield Wednesday, merkelig nok, ble ganske slitne.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Sheffield Wednesday

Innlegg EspenE » 17 Feb 2021, 17:11

Morten T. skrev:
EspenE skrev:SW hadde et godt press, det bør du ikke ta vekk fra kampbildet.

Det er kanskje her jeg er mest uenig med deg. Jeg synes ikke de hadde spesielt godt press og de flyttet beina veldig treigt. De hadde et slags halvhøyt, periodevis ustrukturert, press som etterlot en del rom å løpe i og som Stoke burde ha utnyttet langt bedre - hvis de selv hadde hatt et bra press og mer bevegelse. Det hadde de ikke, det var faktisk akkurat like svakt som motstanderen i 1. omgang. Det ble bedre i 2. omgang. Dels fordi Stoke flyttet opp spillet litt og dels fordi Sheffield Wednesday, merkelig nok, ble ganske slitne.

Det var ihvertfall mer enn godt nok for å sette ut hele midtbanen+vingene+backene til Stoke i første omgang. Og så får vi være uenige om det er bra eller dårlig. Ustrukturert ja, men likevel milevis bedre enn presset vårt, som i beste fall var en og en mann av gangen. Hvis det var dårlig sier det ganske mye om spillermaterialet (og den fysiske treninga) i Stoke for tida...
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 36 gjester