Norwich - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Norwich - Stoke

Innlegg Morten T. » 13 Feb 2021, 19:10

EspenE skrev:
Morten T. skrev:
EspenE skrev:Helt enig, Svein. Det mangler en plan offensivt. Gutta skal vite hvor løpa skal komme, og løpa skal tas uansett. Nå går alle pasninger til motspiller eller bakover på banen. Vi har ingen plan!

Planen er nok å gjøre litt andre og modigere valg når Stoke går framover. Den planen følges ikke og spillerne velger heller støttepass eller sideveis. For meg virker det som om frykten for å miste ballen eller å avslutter erfar stor. Det svikter i avgjørende øyeblikk.

Uenig her, spillerne velger sideveis- eller støttepasninger fordi løpene/bevegelsene ikke er der.

Jada, enig i det, men det er neppe den planen som er utmeislet på forhånd, tror jeg.
Jeg tror planen er at spillerne skal bevege seg, men de gjør det likevel ikke i stor nok grad.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Norwich - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 13 Feb 2021, 21:02

Bursdag i huset i dag, så den fikk prioritet foran fotball, men skjønner at jeg ikke gikk glipp av noe.

Trodde på forhånd på «gjerrig» fotball fra vår side, og anså 0-0 som et ikke usannsynlig - men godt - resultat. Bommet fullstendig med det tipset. :?

Jeg trodde lenge at Play-Off var realistisk, endog direkte opprykk, fordi jeg i utgangspunktet anser oss for å ha en sterkere stall enn de fleste andre lagene i Championship. Det så bra ut lenge, men skuta har totalhavarert etter Campbells skade, og poengfangsten har stupt, hovedsaklig fordi vi scorer langt mindre enn før.

1-4 idag tyder imidlertid på at forsvarsspillet heller ikke var bra. O’Neill har virkelig en jobb å gjøre for å snu dette, for nå er vi inne i en skikkelig blindgate. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Norwich - Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 13 Feb 2021, 21:45

Jeg vet ikke om MON sin posisjon er så svekket at det er fare for å miste jobben, men klubben må finne en vei ut av uføret. Vi har en sterk stall, selv om flere av våre beste(?) spillere da er sendt ut på lån - noe som i seg selv er litt ufattelig. Nå har vi ikke vunnet siden 1-0 mot Blackburn før jul, snart 2 måneder siden. 11 kamper, inkludert cupkamper er nå spilt siden sist seier. Og utviklingen eller tendensen er fryktelig, ser vi på de siste 9 ligakampene har vi plukket 6 poeng, Vi er nr 23 på den "form-tabellen", kun Huddersfield har tatt færre poeng med sine 5. Takk for at vi plukket noen 3-poengere i høst eller så hadde vi vært langt nede i hengemyra og League One hadde nærmet seg med stormskritt. Vi kan jo ikke bare "skylde" på Campbell heller, selv om han var god i perioder før skaden så hadde vi da også 10 spillere til på banen. Mot Norwich i dag så det i perioder ut som vi spilte kun med 8-9 spillere - så god plass fikk kanarifuglene å boltre seg på. Så ut som de nettop hadde sluppet ut av fugleburet...……...
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Norwich - Stoke

Innlegg EspenE » 14 Feb 2021, 00:33

Gunn - 6 - kommer så bra fra det man kan når man slipper inn 4. Jeg hadde vært rasende på forsvaret.
Fox - 2 - "Traffic Cone Fox" var akkurat det hele kampen, og når han i tillegg presterer å ikke legge inn med venstre, men legge ballen over på høyre trebein ikke mindre enn 4 gang er i løpet av kampen...
Souttar - 4 - Blir avslørt på farta, og klarer ikke henge med spesielt Buendia og Pukki i bevegelsene.
Chester - 4 - Er ikke ute i duellene raskt nok og blir også lurt av Pukki gang på gang
Collins - 5 - Kanskje vår beste utespiller, selv om han også sleit med tempoet på kanten.
Mikel - 3 - Mye kunne vært annerledes om han hadde scora i 1 minutt, men derfra gikk det bare nedover. Han er den minst tenkelige kapteinsemnet i stallen der han lunter rundt og sparker på legger.
Clucas - 4 - tydelig ute av form. Pluss er at han tør å skyte fra langt hold, den første var ikke langt unna krysset.
Allen - 4 - jobber og sliter, men pasningsfoten var ikke innstilt i dag i det hele tatt. Alle pasninger gikk en meter eller to feil og ødela hauger av kontringer.
Powell - 5 - kald på målet, men dette var hans dårligste kamp på lang tid. Omstendelig og sutrete når vi hadde dommeren litt mot oss (for han var en hjemmedommer)
Clarke - 3 - skuffet stort. Hans desidert dårligste kamp hittil. Bare å glemme hele kampen for hans del.
Fletcher - 3 - jeg veit ikke lenger. I dag var han ikke bedre enn Vokes. 6 mål hele sesongen er ikke bra. Ikke helt Sidibe-nivå, men pokker meg ikke langt unna!

Kampens øyeblikk: Da Cleaner'n brenner til og bommer på dødlinja. Summerer kampen godt også.


Det er nå bare 11 poeng ned til nedrykk. Joda vi er på 10.plass, men det er 3p til 15. og 6p til 18.plass. Noe må faktisk skje nå, ellers er vi i fare for å havne i sumpa.

SheffWed har funnet formen, Rotherham og Derby også, selv Coventry og Barnsley har bedre form enn oss. Det er vel bare Bristol City (3p) og Huddersfield(2p) som er verre akkurat nå, og begge er i samme situasjon som oss: Resultatene står ikke i stil til stallen.

Vi spiller tidvis god fotball på midtbanen, men bevegelsene inn i boks er feiltima HVER ENESTE GANG. Og så er vi helt natta på venstre. IGJEN. Det er faktisk så ille at (bortsett fra de få kampene RND ikke har blitt utvist) McClean er den som har fungert best som venstreback. McClean! Fox er MONs kjøp. Der fins det ingen unnskyldninger. Og nå forsvinner kanskje Collins ut i mange uker. Brudd i foten er ikke enkelt å lege. Vi er i deep shit, for å si det på nynorsk!
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Norwich - Stoke

Innlegg Morten T. » 14 Feb 2021, 14:25

EspenE skrev:Kampens øyeblikk: Da Cleaner'n brenner til og bommer på dødlinja. Summerer kampen godt også.

Det var symptomatisk, ja.
Jeg har jo sett tilsvarende greier før fra spillere på forskjellig nivå, men (dessverre) så kommer jeg fra et miljø som ser på slike ting med tilnærma ironisk distanse og skråblikk, og klarer derfor liksom ikke å bli eitrande forbanna heller. Ikke helt tidstypisk kanskje nå som ironi, selvironi og sarkasme har forduftet fullstendig som humoristisk sjanger, men det blir et slags komisk skjær over det hele når McClean brenner til med sitt sedvanlige instinkt og ballen ender opp som innkast til motstanderen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Norwich - Stoke

Innlegg EspenE » 14 Feb 2021, 18:35

Morten T. skrev:
EspenE skrev:Kampens øyeblikk: Da Cleaner'n brenner til og bommer på dødlinja. Summerer kampen godt også.

Det var symptomatisk, ja.
Jeg har jo sett tilsvarende greier før fra spillere på forskjellig nivå, men (dessverre) så kommer jeg fra et miljø som ser på slike ting med tilnærma ironisk distanse og skråblikk, og klarer derfor liksom ikke å bli eitrande forbanna heller. Ikke helt tidstypisk kanskje nå som ironi, selvironi og sarkasme har forduftet fullstendig som humoristisk sjanger, men det blir et slags komisk skjær over det hele når McClean brenner til med sitt sedvanlige instinkt og ballen ender opp som innkast til motstanderen.

Det var et "morsomt" øyeblikk, men jeg er aldri dur for en som tør å prøve. Det er egentlig bare han og Clucas som prøver å gamble når man ikke har alternativer. Resten av laget er livredde for å prøve.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Norwich - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 14 Feb 2021, 23:13

Ian Holloway, kanskje mest kjent som mannen som førte Blackpool til Premier League og som nå figurerer som ekspertkommentator for TV, mener at Stoke bare er en "målscorer" unna å være en komplett Championship-klubb. Uttalelsen falt etter kampen mot Norwich, der han i samme åndedrag roste Michael O´Neill for jobben han har gjort i Stoke. Han påpekte i den sammenheng også at det i dagens Championship bare er noen få virkelige "målscorere".

Den gamle storscoreren Darren Bent, som var innleid "ekspert" i samme sending, viste da til at det bare er seks spillere som har scoret mer enn 10 mål i årets Championship. Han nevnte at det nok ville ha vært sju om ikke Campbell hadde blitt skadet. Poenget var nok likevel at flittige "målscorere" ikke vokser på trær, og at det derfor ikke bare er å hente seg dette.

Det er nok helt riktig, og kanskje noe vi supportere bør ta i betraktning, når vi gremmer oss over manglende scoringer for vårt kjære Stoke. Og når MON heller ikke har penger tilgjengelig blir heller ikke jobben med å hente en slik til klubben noe lettere ;)

https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ys-5003556
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Norwich - Stoke

Innlegg Morten T. » 15 Feb 2021, 00:21

Torstein Norevik skrev:Ian Holloway, kanskje mest kjent som mannen som førte Blackpool til Premier League og som nå figurerer som ekspertkommentator for TV, mener at Stoke bare er en "målscorer" unna å være en komplett Championship-klubb. Uttalelsen falt etter kampen mot Norwich, der han i samme åndedrag roste Michael O´Neill for jobben han har gjort i Stoke. Han påpekte i den sammenheng også at det i dagens Championship bare er noen få virkelige "målscorere".

Den gamle storscoreren Darren Bent, som var innleid "ekspert" i samme sending, viste da til at det bare er seks spillere som har scoret mer enn 10 mål i årets Championship. Han nevnte at det nok ville ha vært sju om ikke Campbell hadde blitt skadet. Poenget var nok likevel at flittige "målscorere" ikke vokser på trær, og at det derfor ikke bare er å hente seg dette.

Det er nok helt riktig, og kanskje noe vi supportere bør ta i betraktning, når vi gremmer oss over manglende scoringer for vårt kjære Stoke. Og når MON heller ikke har penger tilgjengelig blir heller ikke jobben med å hente en slik til klubben noe lettere ;)

https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ys-5003556
Det er nok en god del i dette, samtidig så mener jeg at det er en sammenheng mellom hvor mye som scores og hvor mange målsjanser som skapes av laget - over tid. Det er et vell av måter å skape sjanser på, eller et vell er å ta i. I flg. fotballakademiker Bielsa finnes det 11 måter å angripe på, 29 forskjellige spillesystemer og 36 måter å slå en pasning på, men likefullt så klarer ikke Stoke å produsere stort. Det er noe krampeaktig over det som skjer på den siste tredjedelen. Det mangler initiativ, bevegelse og samhandling. Av og til synes jeg å se spor av det, men ikke ofte nok.

Ian Holloway, ja. Som du skriver mest kjent som Blackpool-manager, men også kjent for sine one-linere som det nesten er Clough-nivå på. Min favoritt var da han etter en rekke med tap uttalte: "Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb!"
Sånn kan man også takle motgang. Ingen kronisk «sinnamann» som gjennom det forsøker å bli oppfattet som seriøs, men heller det engelske skråblikket jeg liker så godt... :) ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester

cron