Stoke - Watford

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Watford

Innlegg essaen » 23 Jan 2021, 00:13

Hmm,etter å ha holdt meg vekke halvannet år fra forumet føler jeg for å ytre meg om det er mulig.
Har fulgt med her inne i det stille og nå synes jeg den alltid selvutnevnte fotballprofessoren på forumet,har fått det fått akkurat som han ville;mht spillestil ,ballbesittelse,spillertyper og trener..
For meg er måten Stoke fremstår på tragisk..

Ønsker dere alle en god helg, håper proffen har en god forklaring hvorfor fotballfilosofien til han og treneren ikke funker...
Og ikke kom med den dumme om hva jeg mener og hvorfor...man diskuterer ikke med .....
En god helg til alle Stokies,prøv å kose dokkar...,til tross for enda en nedtur.
Be Loyal...
essaen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 64
Registrert: 12 Sep 2015, 21:04

Re: Stoke - Watford

Innlegg Torstein Norevik » 23 Jan 2021, 00:15

Skuffende at vi taper en match der vi virket å ha god defensiv kontroll i første omgang, selv om vi heller ikke skaper mye.

Kampen åpner seg litt mer opp i andre omgang, men igjen synest jeg vi gjør feil ved å ligge for høyt med forsvaret i enkelte situasjoner, og det har vi vel sett ved flere anledninger denne sesongen og det har kostet oss flere baklengs om jeg ikke husker feil. Dette er en veldig risikabel øvelse mot raske spisser, når vi har såpass langsomme forsvarere som vi har. En ting er om vi hadde hatt raske stoppere som kunne løpe opp disse pasningene i bakrom, men det har vi ikke. Den eneste med fart der bak er Norrington-Davies, de andre er ganske langsomme, og da blir det veldig risikabelt å ligge høyt og skape stort bakrom.

Mye mer fart i sakene offensivt etter at Fletcher kom inn, og flott mål etter et delikat innspill fra Allen. Vi har vel i utgangspunktet kanskje Championships sterkeste midtbane med Mikel, Allen og Clucas, men i øyeblikket er det ingen av de som er i nærheten av sitt beste, og da blir midtbanen sterkere på papiret enn i virkeligheten.

Jeg synest starten på sesongen var meget lovende, og vi blir vel nå mer og mer klar over hvor viktig Campbell var for oss. Etter at han forsvant har det langt på vei blitt måltørke - med unntak av Rotherham-kampen - og vi har kun tatt 9 poeng på 9 kamper etter at Campbell ble skadet. Det er bekymringsfullt, og langt fra Play-Off form, snarere nedrykksform. Den trenden MÅ snus !

Av nykommerne synest jeg Norrington-Davies virker meget lovende. Clarke startet også bra, men det virker som han mangler litt selvtillit. Jeg skulle gjerne sett han utfordre mer, i stedet for å spille støttepasninger. Men han virker å kunne bli bra, når han blir litt mer varm i trøya. Matondo virket ikke helt venn med ballen, og greidde ikke å markere seg så veldig. Jeg forventer mer fra den kanten, sett hen til prislappen på 11m pund da han gikk fra Man.C til Schalke 04.

Nei, MON har fortsatt mye å jobbe med, og spesielt på den siste tredjedelen må vi skjerpe oss. Jeg tror vi vil være avhengig av å ha Fletcher skadefri, da det ser ut til at det er han og Powell som må score målene vi trenger. Selv det er neppe nok, og vi må også få i gang Allen og Clucas, og gjerne noen scoringer også fra den kanten, om det skal bli vei i vellingen.

Alt i alt et skuffende resulat, og veien til Play Off har i løpet av de siste ukene blitt betydelig lengre og brattere enn det jeg hadde håpet og trodd noen uker før jul... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke - Watford

Innlegg Morten T. » 23 Jan 2021, 00:28

Torstein Norevik skrev:Skuffende at vi taper en match der vi virket å ha god defensiv kontroll i første omgang, selv om vi heller ikke skaper mye.

Kampen åpner seg litt mer opp i andre omgang, men igjen synest jeg vi gjør feil ved å ligge for høyt med forsvaret i enkelte situasjoner, og det har vi vel sett ved flere anledninger denne sesongen og det har kostet oss flere baklengs om jeg ikke husker feil. Dette er en veldig risikabel øvelse mot raske spisser, når vi har såpass langsomme forsvarere som vi har. En ting er om vi hadde hatt raske stoppere som kunne løpe opp disse pasningene i bakrom, men det har vi ikke. Den eneste med fart der bak er Norrington-Davies, de andre er ganske langsomme, og da blir det veldig risikabelt å ligge høyt og skape stort bakrom.

Espen har vel vært inne på det samme noen ganger og jeg har lagt merke til det samme sjøl. De står periodevis litt for høyt og da blir det bakrom å løpe i. Det gikk greit lenge i kveld, men så glipper det. Jeg trodde kanskje Chester var litt kjappere( og smartere i plasseringene), men han er bare middels kjapp og glipper på gjennomløpninger i dag. Souttar faktisk bedre( selv om han ikke har samme rutinen ) til å kompensere manglende fart med bra plasseringsevne.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Watford

Innlegg Morten T. » 23 Jan 2021, 13:44

O’Neill fornøyd med prestasjon, men ikke med resultat selvfølgelig.:
https://www.stokecityfc.com/news/2021/j ... nets-loss/

En ganske vanlig øvelse det der blant fotballtrenere ved tap å uttale: «Vi tar med oss det positive...» :geek:

Men det er jo også et poeng der. Spillemessig var det periodevis bra mot god motstand som forsvarte seg bra i 1. omgang og løftet seg litt lenger opp i 2. omgang, men litt mer direkte og litt mer bevegelse i angrepsfasen hadde gjort susen i forhold til flere målsjanser for Stoke sin del. Noe av angrepsspillet skal bygges opp rundt Mikel( eller sentrale midtbanen ) som går dypt ned for å hente eller bli servert ball for så å fordele videre. Det går litt for treigt etter min smak og det blir mange støttepass og mye ballinnehav( en statistikk man ikke alltid må vinne for å vinne matcher ). Generelt er spillerne til Stoke ganske svake på bevegelse når de ikke har ballen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Watford

Innlegg Morten T. » 23 Jan 2021, 16:57

centauri skrev:Det er dessverre IKKE et godt tegn når Stoke fører kamper.
Det behersker vi veldig sjelden.

Det er nok noe i dette, selv om det neppe er hugget i stein. I alle matcher Stoke har vunnet denne sesongen( bortsett fra Gillingham( cup) og Wycombe ) så har laget hatt mindre possession enn motstanderen.
Hvis man helt bevisst og med viten og vilje spiller på en slik måte at man ikke nødvendigvis har ballen hele tiden, men gjør de riktige tingene og utnytter motstanderens feil, svakheter og ubalanse når man har ballen, ja så kan en slik måte å spille på definitivt fungere.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester

cron