Rotherham - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Rotherham - Stoke

Innlegg Morten T. » 19 Jan 2021, 23:48

3-3 slutt
Denne burde Stoke ha vunnet, men de håndterte ikke Rotherham sitt høye press særlig bra. Skuffende innsats av Bursik, Matondo, Brown og Batth( selv om han hevet seg ). Heller ikke særlig bra av Cousins og Mikel. Powell vår klart beste. Norrington-Davies også periodevis god.
Her mener jeg O’Neill feilet i laguttak og oppsett. Burde ha startet med Allen og Fletcher og i 4-4-3 eller 4-4-2, men det er for seint å gjøre noe med det nå.
3-3 var et greit resultat ut i fra spill og sjanser( tendenser til Hawaii ). Personlig liker jeg mye bedre kjipe og traurige 1-0 seire... :cry:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Rotherham - Stoke

Innlegg centauri » 19 Jan 2021, 23:59

Usikker på om MON lærer av sine feil?
Han virker sta, og trofast mot sine favoritter.
Litt rart at Clucas også har kommet så i skyggen.

Stusser videre på mange av de nye vi har hentet inn;
Smith, Fox, Brown, Matondo m.fl.
... er dette karer som styrker laget vårt?
Fornøyd med våre nye venstre back, derimot.
centauri
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1310
Registrert: 07 Aug 2010, 20:02

Re: Rotherham - Stoke

Innlegg EspenE » 20 Jan 2021, 09:23

Morten T. skrev:3-3 slutt
Denne burde Stoke ha vunnet, men de håndterte ikke Rotherham sitt høye press særlig bra. Skuffende innsats av Bursik, Matondo, Brown og Batth( selv om han hevet seg ). Heller ikke særlig bra av Cousins og Mikel. Powell vår klart beste. Norrington-Davies også periodevis god.
Her mener jeg O’Neill feilet i laguttak og oppsett. Burde ha startet med Allen og Fletcher og i 4-4-3 eller 4-4-2, men det er for seint å gjøre noe med det nå.
3-3 var et greit resultat ut i fra spill og sjanser( tendenser til Hawaii ). Personlig liker jeg mye bedre kjipe og traurige 1-0 seire...

Har fått kampen litt på avstand nå, og jeg synes vi er veldig heldige som får med oss ett poeng. Rotherham hadde en i tverrligger og det skuddet på tampen var centimetere utenfor. Joda, vi presser dem de siste 15, men vi ble pressa i de 30 før og de 30 siste i førsteomgang. Spissene Smith og Crooks herja til tider med oss. Powell kan kanskje være BB, men han har hard konkurranse fra spesielt Crooks.

Bursik - tabbe på 2-1-målet, men ellers bra. Er stort sett trygg, og noen blundere må man regne med på unge keepere (bare se på Klaesson i Enga)
Norrington-Davies - frisk i første, om enn noe heldig med selvmålet til 1-0. Offensiv, noe som skapte ekstra rom å dekke for Batth
Batth - horribel tabbe på 1-1 kan ikke gi mer enn midt på treet, selv om han gjorde opp for seg med en scoring. Virker kamprusten og usikker.
Souttar - litt mer anonym enn vanlig, men en helt ok kamp. Sleit litt med å henge med på tempoet når de kom i fart.
Collins - god kamp alt i alt, kunne sikkert gjort mer på 3-2-scoringa.
Mikel - anonym. Virker treg og uinteressert. Burde vært bytta ut.
Cousins - frisk start med flere gode involveringer. Falt noe utover i kampen og ble tatt av.
Thompson - bestemann på (en ganske anonym) midtbane i dag. Jobber godt, men hadde ikke stilt inn dødballfoten i dag.
Powell - Kanskje banens bestemann med både mål og 2 assists. God pasning til 1-0, og herlig one-two før innlegget til 2-2. Vinner ufattelig mange frispark på motstanderens halvdel fordi han veit hvordan han skal posisjonere seg for at forsvareren må gå i ryggen hans.
Brown - ny svak kamp. Blir brukt som target man (dette er bare helt håpløst, MON), men har en elendig pasningsfot så han klarer ikke engang legge igjen.
Matondo - har bra fart, men var ikke venn med ballen i dag. Brown-kvalitet på endel av pasningene.
---
Clarke og McClean var friske når de kom inn, og Allen gjorde en god defensiv jobb. Skuffa over innhoppet til Fletcher, men han ga oss mer tyngde framover enn Brown ihvertfall.
---
MON - under pari. Dårlig laguttak, får håpe det var for å spare spillere til neste kamp.

Nei, det beste i dag var kommentatorene! Rart å høre "quality, quality, quality" om våre spillere som vi rakker ned på i kamp etter kamp :-)

centauri skrev:Usikker på om MON lærer av sine feil?
Han virker sta, og trofast mot sine favoritter.
Litt rart at Clucas også har kommet så i skyggen.

Stusser videre på mange av de nye vi har hentet inn;
Smith, Fox, Brown, Matondo m.fl.
... er dette karer som styrker laget vårt?
Fornøyd med våre nye venstre back, derimot.


Jeg har også begynt å tenke i disse baner. Han har helt klart sine favoritter. At dem vi har fått inn ikke har slått til er skuffende, selv om det er for tidlig å felle dom over Matondo. Smith, Fox, Brown er greie championshipspillere, men vil ikke kunne få oss et hakk opp.. Thompson synes jeg vokser sakte men sikkert og han blir bedre og bedre for hver kamp.
Og Mikel. Hva har skjedd? Har han mista motivasjonen eller noe? Han er en skygge av det han var før jul.

Jeg har en snikende følelse av at MON er en klassisk landslagstrener. God til å motivere og sette defensiv organisering på kort sikt, men dårlig på utvikling av eget angrepsspill og utvikling av enkeltspillere.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Rotherham - Stoke

Innlegg Morten T. » 20 Jan 2021, 11:24

EspenE skrev:
centauri skrev:Usikker på om MON lærer av sine feil?
Han virker sta, og trofast mot sine favoritter.
Litt rart at Clucas også har kommet så i skyggen.

Stusser videre på mange av de nye vi har hentet inn;
Smith, Fox, Brown, Matondo m.fl.
... er dette karer som styrker laget vårt?
Fornøyd med våre nye venstre back, derimot.


Jeg har også begynt å tenke i disse baner. Han har helt klart sine favoritter. At dem vi har fått inn ikke har slått til er skuffende, selv om det er for tidlig å felle dom over Matondo. Smith, Fox, Brown er greie championshipspillere, men vil ikke kunne få oss et hakk opp.. Thompson synes jeg vokser sakte men sikkert og han blir bedre og bedre for hver kamp.
Og Mikel. Hva har skjedd? Har han mista motivasjonen eller noe? Han er en skygge av det han var før jul.

Jeg har en snikende følelse av at MON er en klassisk landslagstrener. God til å motivere og sette defensiv organisering på kort sikt, men dårlig på utvikling av eget angrepsspill og utvikling av enkeltspillere.

Aller først må Petimeter-Morten i aksjon og påpeke at Smith ikke ble signert av O`Neill, han ble signert av Jones.

Dernest, ja dette virker litt merkelig. Det jeg synes at O`Neill var ganske god på i starten var at han brukte flere spillere i deres naturlige posisjon, i hvertfall sett opp mot hva Jones gjorde.
Jeg forstår ikke helt dette med å sette Brown opp som en slags "target-man", jeg sliter litt med å forstå at spillerne i forkant av kamper muligens får beskjeden: "Dunk ballen opp på en feilvendt Brown, så vinner han duellene og fordeler ballen videre til lagkompiser på løp". Det henger liksom ikke på greip. Brown er først og fremst breddeholder. Det samme er Matondo åpenbart, men den type spillere er avhengig av å få ballen i fart. Ikke nødvendigvis på fot, men gjerne i bakrom.

Jeg synes jeg så snev av forbedring i angrepsspillet den første timen mot Blackburn, men i går var det variabelt og ikke så bra. Forsvarsspillet og keeperspillet var heller ikke bra, men det skyldes ikke bare de 3-5 spillerne helt bakerst. Matondo har f.eks. flere farlige balltap, Mikel har bare ett gir: lett jogging, osv.

Hvordan man ser dette kommer nok mye an på hva slags forventninger man har skapt seg selv. Jeg tror dette kommer til å ta tid og som Stokesupporter tror jeg man, sett i historisk kontekst, bare må være tålmodig. Klubben er en av verdens eldste fotballkubber og har i løpet av den tiden kun 1- en - puslete liten tittel å snakke om( velger da å se bort i fra Watney Cup o.l. ). Det er nesten et sjokkerende svakt utbytte hva kommer til å tilegne seg sølvtøy. Sett i lys av det, og nettopp derfor, var jeg fornøyd hver eneste gang Stoke City Football Club sikret videre eksistens i Premier League gjennom dølle 13. plasser osv..... 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester

cron