Blackburn - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Blackburn - Stoke

Innlegg vegar56 » 16 Jan 2021, 18:58

vegar56 skrev:
bjørn123 skrev:Må si jeg er imponert over Stoke i kveld. Denne skal vi vinne :D

Dessverre er fotball et spill med to omganger...

Full-time
Well, what a game of two halves.

Som sagt.
Sist endret av vegar56 den 16 Jan 2021, 18:59, endret 1 gang
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Blackburn - Stoke

Innlegg Rune » 16 Jan 2021, 18:58

Bra debut fra våre nye, ellers Powel og Bursik veldig bra.....
Rune
Site Admin
 
Innlegg: 418
Registrert: 27 Nov 2016, 16:21
Bosted: Oslo

Re: Blackburn - Stoke

Innlegg Morten T. » 16 Jan 2021, 19:01

1-1 slutt.
Isolert sett et bra resultat og Stoke gode en times tid. Kjipt med baklengs i mot.
Synes Powell, Souttar og Thompson var Stoke sine beste. Synd at Stoke ikke har spillere som orker å stå løpet helt ut. Spillere som Mikel, Matondo, Allen og til dels Brown falt av ganske mye etterhvert.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Blackburn - Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 16 Jan 2021, 19:06

Dette holder jo ikke! Vi er gode de siste 20 av første og starten av andre. Ellers som vanlig, svake! Et lyspunkt i dag; Norrington-Davies! Endelig en venstreback som er venstreback. Powell også god, synd han ikke holdt hele kampen. Souttar og Bursik også godkjent. Brown, fortsatt en hodeløs kylling, helt ubrukelig på dette nivået. Bør lånes ut til Wrexham. Matondo skuffende, fikk ikke brukt farten sin og var ingen trussel offensivt. Clarke håper jeg finner tilbake til formen, men vi skal være klar over at han hadde kun en relativt kort periode for Leeds hvor han var veldig god. Etter overgangen til Spurs han har to mislykkede utlånsperioder. Har ikke vært god på et par-tre år.
Nei, skal vi komme oss i posisjon til opprykk trenger vi en goalgetter, nå har vi nok av 20-årige lettvektere som faller bare en staut midtstopper blåser på dem!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Blackburn - Stoke

Innlegg centauri » 16 Jan 2021, 19:06

Norrington-Davies (eller hva han heter),
gjorde en del bra på venstre back, og på kant offensivt i første omgang.

Virker hakket vassere enn Fox på den plassen.
centauri
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1310
Registrert: 07 Aug 2010, 20:02

Re: Blackburn - Stoke

Innlegg onside » 16 Jan 2021, 19:31

centauri skrev:Norrington-Davies (eller hva han heter),
gjorde en del bra på venstre back, og på kant offensivt i første omgang.

Virker hakket vassere enn Fox på den plassen.

Enig, godt med en "voksen-person" på vestrebacken igjen - veldig veldig lenge siden sist.

Ellers syns jeg Powell i en falsk 9'er rolle/kant "briljerte" til tider, Jordan Thompson spiller på seg stadig mer selvtillit med mange sugende løp og gode cornere. Og han skaper målsjanser!
Og det er heller ingen tvil om at Clarke er en god fotballspiller. De første 60 minutter var virkelig et steg fremover samspillemessig, og vi skaper vel 3 100% sjanser, men setter bare én.
Derfor er det litt synd vi ikke greier å materialisere de første 60 til noe mer enn en 1-0 ledelse. Synd med utvisningen til Chester også, - han mangler litt fart....
Uansett - veldig oppløftende i forhold til mange av kampene i høst: Jeg savnet hverken Clucas, Vokes eller McClean ikke ett eneste sekund- det er da noe.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Blackburn - Stoke

Innlegg Morten T. » 16 Jan 2021, 20:46

onside skrev:
centauri skrev:Norrington-Davies (eller hva han heter),
gjorde en del bra på venstre back, og på kant offensivt i første omgang.

Virker hakket vassere enn Fox på den plassen.

Enig, godt med en "voksen-person" på vestrebacken igjen - veldig veldig lenge siden sist.

Ellers syns jeg Powell i en falsk 9'er rolle/kant "briljerte" til tider, Jordan Thompson spiller på seg stadig mer selvtillit med mange sugende løp og gode cornere. Og han skaper målsjanser!
Og det er heller ingen tvil om at Clarke er en god fotballspiller. De første 60 minutter var virkelig et steg fremover samspillemessig, og vi skaper vel 3 100% sjanser, men setter bare én.
Derfor er det litt synd vi ikke greier å materialisere de første 60 til noe mer enn en 1-0 ledelse. Synd med utvisningen til Chester også, - han mangler litt fart....
Uansett - veldig oppløftende i forhold til mange av kampene i høst: Jeg savnet hverken Clucas, Vokes eller McClean ikke ett eneste sekund- det er da noe.
Jeg ble ganske overrasket over hvor bra Stoke var offensivt, samtidig som de balanserte det med en meget stødig defensiv - de første 60 minuttene. Blackburn løsnet i den perioden knapt et skudd på mål. Og da bør det huskes at Blackburn vanligvis skaper en del sjanser.
Så er det ganske naturlig at de dytter opp flere folk og gjør offensive bytter for å jage mål. I den perioden går Powell ut, samtidig som Mikel, Allen, Collins, Matondo og Brown begynner å nærme seg flatt batteri og vi får Chester utvist også. Stoke blir presset tilbake som følge av det og orker ikke å ta helhjerta kontringer, på tross av at de har kontringsspillere i laget( Brown, Matondo, Clarke ) som kunne ha utnyttet evt. bakrom.

Ser vi på en spiller som Thompson så er han langt i fra å være noen ballartist, men han har stamina og løpskraft. Det var veldig viktig i dag og jeg er overbevist om at hvis Stoke hadde hatt flere med tilsvarende dynamo som varer i 90+, så hadde slike matcher som dette gitt full pott. For de første 60 minuttene ble det uten tvekan vist gode tendenser.

Ingen som helst grunn til å krisemaksimere dette.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Blackburn - Stoke

Innlegg Morten T. » 16 Jan 2021, 20:58

Blackburn-manager Mowbray imponert over Stoke.:
https://www.rovers.co.uk/news/2021/janu ... -reaction/
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Blackburn - Stoke

Innlegg onside » 16 Jan 2021, 23:03

Morten T. skrev:Ser vi på en spiller som Thompson så er han langt i fra å være noen ballartist, men han har stamina og løpskraft. Det var veldig viktig i dag og jeg er overbevist om at hvis Stoke hadde hatt flere med tilsvarende dynamo som varer i 90+, så hadde slike matcher som dette gitt full pott. For de første 60 minuttene ble det uten tvekan vist gode tendenser.
Ingen som helst grunn til å krisemaksimere dette.

Ja, jo, Thompson har kommet sakte men sikker og har blitt matchet perfekt, og han begynner å få fart på motoren, og tar stadig større ansvar, veldig bra. Allen og Mikel, og spesielt Mikel er under pari når det gjelder det forventede bevegelsesmønstret sitt. Det blir veldig statisk og orker ikke løpe opp tapte baller, men er god med ball i beina og skjerming og fordeling av ball. Hadde de sitt gamle driv hadde de vært der du ønsket - tror jeg. Men det har vi ikke, og da burde MON kanskje utført byttene før slik av vi får inn friske bein før det er for seint. Her syns jeg det ble for seint. Sett i etterkant..... alltid veldig lett å være etterpåklok.

Syns uansett, dette var en meget positiv opplevelse, og vi må huske på at vi la om til en firer bak og det fikk oss lengre opp på banen med - endelig - mer ballbesittelse enn Blackburn i 1. omgang. Personlig ville jeg foretrukket Collins som stopper for Chester, pga farten, så da mangler vi en tilsvarende høyreback som Norrington-Davies. Og Svein etterspør en spiss, og ja, Vokes holder ikke, og Brown er kant og ikke spiss, men vi har noen dager igjen av overgangsvinduet, hvis ikke må vi vente på Fletcher og Gregory :)
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Blackburn - Stoke

Innlegg Morten T. » 17 Jan 2021, 16:00

Svein Nilsen skrev:
vegar56 skrev:
Morten T. skrev:De derre strømførende reklameskiltene bak mål som et par spillere ramla inn i nå. Er det safe?
Jeg venter på et sånt «Mannen med den nakne pistol»-øyeblikk hvor spillerne ser ut som de tar x-ray og strømmen på stadionet blir kortslutta.

Grunnen til at Powell måtte ut.

Også grunnen til at Fletcher gikk skadet før jul!

Ser at også supportere i England debatterer dette.
Disse elektroniske skiltene står veldig nære banen og er tunge. Det er litt som å buse inn i en vegg.
Er disse skiltene virkelig nødvendig? Spesielt så nær banen?
Ja, sikkert for at sponsorer skal fremstå «synlig», men hvis disse skiltene utgjør en så stor fare at det fører til skader, så kan det vel ikke være særlig gunstig for en sponsor å bli assosiert med dem?
Eller kan det faktisk ha seg slik at de av oss som i årevis har hamra løs om at «penga rår»( og at det ikke bare er positivt ) i fotballen og at andre hensyn( som f.eks. spillernes helse ) ikke blir hensyntatt veid opp mot økonomi, til en viss grad har hatt rett?

Men samma det. Neste uke er det gøy og moro og jubalong og tjo og hei og kamp igjen, og alt er glemt... :geek: :evil: :geek:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 26 gjester

cron