Stoke - Bournemouth

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Bournemouth

Innlegg Morten T. » 03 Jan 2021, 18:49

10 000 ganger mer viktig enn fotball er slike saker som dette som skjedde etter kampen i går:
https://www.bbc.com/sport/amp/football/ ... ssion=true

Vi lever i 2021 med sosiale medier og greier, noe som helt klart får fram i lyset at det lever noen virkelig bitre og kunnskapsløse sjeler i alle aldre der ute som velger å ta ut sin egen mislykkethet i livet på andre. Utrolig at slike ting som dette fortsatt foregår og fortsatt er tema, men det er tydeligvis fortsatt neandertalere som mangler bokhyller der ute og at det derfor vil være viktig å ha fokus på tematikken framover også. Alt annet vil være ansvarsfraskrivelse.

Når skal dette slutte? :evil:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Bournemouth

Innlegg EspenE » 03 Jan 2021, 23:06

Det er nok dessverre et generasjonsprosjekt, Morten. Det er mye bedre i dag enn det var da du og jeg vokste opp, men det er fortsatt et stykke igjen.

Og det stopper ikke med å slå ned på hetsing. Hvor mange svarte managere finnes? Toppdommere? Vi har definitivt et stykke igjen.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Stoke - Bournemouth

Innlegg Morten T. » 03 Jan 2021, 23:47

EspenE skrev:Det er nok dessverre et generasjonsprosjekt, Morten. Det er mye bedre i dag enn det var da du og jeg vokste opp, men det er fortsatt et stykke igjen.

Og det stopper ikke med å slå ned på hetsing. Hvor mange svarte managere finnes? Toppdommere? Vi har definitivt et stykke igjen.

Ja, det er sant Espen. Dette er nok, flaut nok, mer gjeldene blant min generasjon og oppover, selv om disse holdningene også går i arv, dessverre.
Interessant at du nevner dette med trenere og dommere også. Det er svært få, helt unaturlig få. Det er en form for strukturell rasisme der ute( også i Norge forøvrig. Jeg kjenner folk som har blitt utsatt for dette ) som fortsatt gjør det vanskelig for folk å komme seg fram og opp.
Så ja, den veien er fortsatt lang å gå. Fotballen har forsøkt med flere holdningskampanjer. Det har sikkert hjulpet litt, men helt klart ikke nok. Jeg sier ikke at tilskuere på en fotballkamp skal opptre like dannet som folk som kikker på polo, tennis eller curling, men det finnes noe midt i mellom hvitsnipp som knirker på vokalene når de snakker og neandertalere med kronisk bitter framtoning og et ordforråd som en genskadd amøbe.

Midt i mellom er bra.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 23 gjester

cron