Stoke - Nottingham Forest

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Nottingham Forest

Innlegg Svein Nilsen » 30 Des 2020, 00:38

Uff, dette var ræva! Vi har vært dårlige i mange kamper på rad nå. At vi fortsatt er på 7.plass er nesten en gåte, men sier litt om nivået også. At en unggutt i mål skal redde oss i hver kamp er nesten ufattelig. Forsvaret har vært vår klart beste lagdel men i dag var det mye surr der også. At Smith og McClean fortsatt spiller 90 minutter er en hån mot andre spillere vi har. Legg om til 4 bak, Collins klarer seg bra på høyrebacken og kjør Tymon inn på venstre. Verlinden hadde et godt innhopp i sitt comeback, siden har han bare fått flis i ræva, hva skjer MON? Vi må tørre litt for å dra med oss 3-poengere, ikke spille oss dypere og dypere i hver kamp med defensive og ufarlige bytter.
Ser på poengscoren i The Sentinel at Vokes rangeres som vår nest beste spiller med 7 på børsen! Kun Bursik med 8 og Allen også med 7 er i nærheten. Jeg synes han taper alt for mange dueller, MEN han kom til 3 store sjanser, først på direkte skuddet som det ble corner og påfølgende mål av, deretter 2 headinger fra 5 meter rett på keeper. Der skal han selvfølgelig score. Sånn sett er det lett å gi Vokes skylda, igjen, på at vi ikke vant!!
Allen løper mye, kjemper og vinner en del baller. Noen litt enkle balltap men har kvaliteter som ikke så mange andre på vår midtbane har. Kan bli godt å få han med for fullt igjen. Mikel og Clucas overbeviste ikke i dag, men trenger å komme opp i speed igjen og vil være viktige i kampene fremover.
Nå står Bournemouth for tur, kanskje det beste laget vi kan møte nå, DA må det en helt annen innsats til og vi må tørre mer. Også på lagoppstillingen. Hva med dette O'Neill; en 4-2-2-1-1 med Bursik i mål, Collins og Tymon på backene, Souttar og Chester som midtstoppere. Allen og Mikel sentralt defensivt, Brown og Verlinden på kantene, Powell i 10-er rollen og Fletcher på topp (hvis skadefri). Da vil vi få et bedre trykk fremover samt være godt nok forspent defensivt. Come on you mighty Potters!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke - Nottingham Forest

Innlegg bjørn123 » 30 Des 2020, 10:57

Svein Nilsen skrev:Uff, dette var ræva! Vi har vært dårlige i mange kamper på rad nå. At vi fortsatt er på 7.plass er nesten en gåte, men sier litt om nivået også. At en unggutt i mål skal redde oss i hver kamp er nesten ufattelig. Forsvaret har vært vår klart beste lagdel men i dag var det mye surr der også. At Smith og McClean fortsatt spiller 90 minutter er en hån mot andre spillere vi har. Legg om til 4 bak, Collins klarer seg bra på høyrebacken og kjør Tymon inn på venstre. Verlinden hadde et godt innhopp i sitt comeback, siden har han bare fått flis i ræva, hva skjer MON? Vi må tørre litt for å dra med oss 3-poengere, ikke spille oss dypere og dypere i hver kamp med defensive og ufarlige bytter.
Ser på poengscoren i The Sentinel at Vokes rangeres som vår nest beste spiller med 7 på børsen! Kun Bursik med 8 og Allen også med 7 er i nærheten. Jeg synes han taper alt for mange dueller, MEN han kom til 3 store sjanser, først på direkte skuddet som det ble corner og påfølgende mål av, deretter 2 headinger fra 5 meter rett på keeper. Der skal han selvfølgelig score. Sånn sett er det lett å gi Vokes skylda, igjen, på at vi ikke vant!!
Allen løper mye, kjemper og vinner en del baller. Noen litt enkle balltap men har kvaliteter som ikke så mange andre på vår midtbane har. Kan bli godt å få han med for fullt igjen. Mikel og Clucas overbeviste ikke i dag, men trenger å komme opp i speed igjen og vil være viktige i kampene fremover.
Nå står Bournemouth for tur, kanskje det beste laget vi kan møte nå, DA må det en helt annen innsats til og vi må tørre mer. Også på lagoppstillingen. Hva med dette O'Neill; en 4-2-2-1-1 med Bursik i mål, Collins og Tymon på backene, Souttar og Chester som midtstoppere. Allen og Mikel sentralt defensivt, Brown og Verlinden på kantene, Powell i 10-er rollen og Fletcher på topp (hvis skadefri). Da vil vi få et bedre trykk fremover samt være godt nok forspent defensivt. Come on you mighty Potters!

Enig med at McClean har vært svært svak i det siste. Men at vi er ræva er jeg ikke helt enig i. Vi tar poeng i hver bidige kamp vi spiller, og det er selvsagt ikke tilfeldig. Det vi mangler, som er så synlig hver kamp vi har spilt uten, er selvsagt en goalgetter. Vi må få inn en erstatter for Campbell. Er ikke så naiv at jeg tror vi kan få en med de egenskapene , nå midt i sesongen - men i alle fall en med fart og goalgetter egenskaper der oppe må vi få inn.
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Stoke - Nottingham Forest

Innlegg Morten T. » 30 Des 2020, 11:50

Svein Nilsen skrev:Ser på poengscoren i The Sentinel at Vokes rangeres som vår nest beste spiller med 7 på børsen! Kun Bursik med 8 og Allen også med 7 er i nærheten. Jeg synes han taper alt for mange dueller, MEN han kom til 3 store sjanser, først på direkte skuddet som det ble corner og påfølgende mål av, deretter 2 headinger fra 5 meter rett på keeper. Der skal han selvfølgelig score. Sånn sett er det lett å gi Vokes skylda, igjen, på at vi ikke vant!!
Jeg synes ikke Vokes var blant Stoke sine beste, men det er interessant dette med hvor mye kritikk av enkelte spillere forsterkes hvis de gjør feil, mens det er stikk motsatt for andre spillere. De roses opp i skyene etter en enkelt god involvering, mens feil og feilvalg feies under teppet. Det hviler noe forutinntatt over det hele. Et eksempel fra i går kan være da Vokes tok i mot ballen feilvendt og under press på ca. 16 meter og legger den meget bra ut til en fremadstormende Joe Allen som har løpt seg frem i skuddposisjon. I seg selv en bra prestasjon av Vokes. Det neste som skjer er at Allen blåser den himmelhøyt over. En meget svak prestasjon. Svært få reaksjoner på det, men hvordan hadde det, hypotetisk sett, forholdt seg hvis det motsatte hadde skjedd? Altså at Allen hadde tatt ned ballen kontrollert og lagt den pent til rette for Vokes som dernest hadde smelt ballen opp på 37. benkerad? Jeg tror vi alle vet svaret på det...

På den annen side er det vel kanskje litt slik det skal være også. Man har jo sine favoritter...
Personlig synes jeg en spillere som f.eks. Jonathan Walters og Glenn Whelan var svært gode da de var i Stoke. To «grå eminenser» som gjorde manns jobb og vel så det. Det var sjeldent noe spektakulært og forsøk på telefonkiosk-driblinger på de to, bare solid jobbing for lagets beste såvel defensivt som offensivt. De har kanskje i årene etter at de ga seg blitt mer prissatt i flere fraksjoner, men ikke like ofte når de faktisk spilte og var aktive i klubben.Det pussige er at de som tilhører den spillertypen ofte blir sett på som syndebukker hvis de gjør en feil. De er, og forblir, hakkekyllinger og «prügelknaber».
På motsatt side har vi ballartister, showmenn, underholdningsartister og driblere. Disse går oftere fri fra kritikk etter feil og feilvalg og omkvedet er som regel «godt forsøk», «må få lov til å prøve og feile», «trenger tid til å komme tilbake etter skaden» og lignende uttrykk som er hentet fra en relativt tjukk bok med bortforklaringer.

Det er litt merkelige parametere som benyttes for å bedømme en spillers innsats i en match. Det kan av og til virke som om noen spillere starter matchen på minus 10 poeng og andre igjen på pluss 10 poeng før et eneste spark på ballen er tatt. Ganske så forutinntatt med andre ord.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Nottingham Forest

Innlegg EspenE » 30 Des 2020, 21:05

Jeg kan ikke huske at noen syntes hverken Whelan og spesielt ikke Walters var dårlige. Whelan fikk vel noe pepper, men bare av de som ikke forsto rolla hans, i og med at Pulis aldri hadde tok seg råd til/synes det var hensiktsmessig med noen playmaker på midten. Mange trodde nok at Whelan, som hadde en ok pasningsfot skulle være mer kreativ, men det var ikke rolla hans.

Men tilbake til i går:
Alle spilte dårlig i går, unntatt Bursik og Allen. I tillegg kom, som Svein sier, Vokes til 3 sjanser. Og de fleste spisser trenger noe sånn som 10 for å score, så jeg synes ikke han gjorde det spesielt dårlig. Det er bare det at han aleine ikke kan erstatte BÅDE Fletcher og Campbell. Fletcher har jo heller ikke akkurat bøtta inn mål, så jeg tenker jo at spillestilen har mesteparten av skylda for at de to store og sterke spissene våre ikke scorer. Jeg mener Brown har vært dårlig de siste kampene (jeg så ikke kampen mot Spurs, så der aner jeg ikke om han spilte engang...), og McClean har vært en skygge av forårssesongen.

Mye skyldes nok at det er for dårlig bevegelse i midtbaneleddet, slik at det blir slått mer langt enn strengt tatt nødvendig. Dæven så mange lange feilpasninger Souttar hadde i går. Hvis det er ett sted systemet til MON virker planløst så er det der. Midtbanetreeren (inkluderer Powell her) er for statisk uten Allen, evt. Clucas i form, så jeg tror og håper at å få disse to i form vil hjelpe mye.

Liker forslaget til Svein her, selv om jeg ville kalt det en "klassisk" 4-2-3-1 med Collins, Chester, Souttar og Fox(Tymon hvis vi må fremover) bak, Mikel som anker og Allen som indreløper på midten, Verlinden og Brown på vingene, Powell i "hølet" og Fletcher på topp. Tror tilogmed Vokes kunne funka bedre når vi har vinger som kan utfordre og derfor er mer uforutsigbare enn "I only go one way"-Ince og McClean.

Men hvis Powell blir langtidsskada, så er vi som engelskmennene sier "well and truly f**ked"! Der har vi bare Oakly-Boothe, og han er ikke klar for et sånt ansvar. Og Ince, ja han er fin å ha når vi leder 3-0 og skal spare spillere til neste kamp. Duger ikke til noe mer...
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Stoke - Nottingham Forest

Innlegg Morten T. » 30 Des 2020, 23:00

EspenE skrev:Jeg kan ikke huske at noen syntes hverken Whelan og spesielt ikke Walters var dårlige. Whelan fikk vel noe pepper, men bare av de som ikke forsto rolla hans, i og med at Pulis aldri hadde tok seg råd til/synes det var hensiktsmessig med noen playmaker på midten. Mange trodde nok at Whelan, som hadde en ok pasningsfot skulle være mer kreativ, men det var ikke rolla hans.

Men det husker jeg. Det skjedde ganske ofte også.
Misforstå meg rett, heller ikke disse to( eller den type spillere )bør havne i en posisjon hvor de fritas for kritikk eller kun roses, men de bør heller ikke konsekvent utpekes som syndebukker hvis laget presterer dårlig. Det blir litt for lett, veldig ubalansert og feil fokus.

Tykkjer eg...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Nottingham Forest

Innlegg EspenE » 30 Des 2020, 23:14

Nei, jeg er jo enig i det. Man må se på hvilken rolle spilleren har, og så bedømme ham ut fra den, og om medspillerne er dårlige skal det mye til å briljere - fotball er jo et lagspill.

Mulig det bare er jeg som ikke fulgte så godt med i PL-perioden etter at de slutta å vise alle kampene (gadd ikke betale tusenvis av kroner for å kanskje få se Stoke hvis de møtte ManU, Lpool eller et av de andre plastikklaga...). Whelan var jo fantastisk i mine øyne, og Walters var jo en type som man må ha i en eller annen form - sliteren som skapte mye for de andre foran der. Det hadde ikke nytta med 2 Arnautovic'er og 2 Shaquiri'er foran der (det så vi under Østerrike-Norge2), man må ha forskjellige roller og typer på banen.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Stoke - Nottingham Forest

Innlegg Morten T. » 30 Des 2020, 23:58

EspenE skrev:Nei, jeg er jo enig i det. Man må se på hvilken rolle spilleren har, og så bedømme ham ut fra den, og om medspillerne er dårlige skal det mye til å briljere - fotball er jo et lagspill.

Mulig det bare er jeg som ikke fulgte så godt med i PL-perioden etter at de slutta å vise alle kampene (gadd ikke betale tusenvis av kroner for å kanskje få se Stoke hvis de møtte ManU, Lpool eller et av de andre plastikklaga...). Whelan var jo fantastisk i mine øyne, og Walters var jo en type som man må ha i en eller annen form - sliteren som skapte mye for de andre foran der. Det hadde ikke nytta med 2 Arnautovic'er og 2 Shaquiri'er foran der (det så vi under Østerrike-Norge2), man må ha forskjellige roller og typer på banen.

Enig Espen.
Det nytter ikke i fotball å bare raske sammen 11 spillere med mer eller mindre samme ferdigheter og håpe at det går bra. Eller jo forresten, det har gått bra, men det er en stund siden og det eneste eksempelet jeg vet om. I VM i 1970 stilte Brasil i kampen mot England( der Banks gjorde sin vanvittige redning ) med 10 utespillere som alle var angrepsspillere i sine respektive klubblag. Det gikk bra i den matchen og Brasil vant jo også VM til slutt.

Mye har forandret seg siden den gang. Fotballen er mer kompleks og det å sette sammen et lag hvor ferdighetene til hver enkelt spiller styrker kollektivet er en vanskelig jobb, men det er også en veldig stor del av sjarmen med fotball. Det at noen trenere( og spillere ) klarer å utligne f.eks. individuelle ferdigheter, fysisk overlegenhet, økonomiske muskler osv. ved å vektlegge andre faktorer er noe av det jeg finner aller mest tiltalende med fotball. Spesielt når det lykkes. «Push above your own weight», som engelskmennene kaller det
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 26 gjester

cron