Coventry - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Coventry - Stoke

Innlegg onside » 26 Des 2020, 18:51

Clean sheet er i alle fall positivt...............
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Coventry - Stoke

Innlegg Lilledino » 26 Des 2020, 18:53

RÆVVA !!!

Flott med clean sheet, men når nissens i front ikke evner å score .
Hvilke tabber er verst? En keepertabbe som gir mål mot, enn en spiss tabbe som ikke klarer å score på åpent mål ?
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Coventry - Stoke

Innlegg Morten T. » 26 Des 2020, 18:53

0-0 slutt.
Bra bakover, men mangler det siste lille framover. Noen bra målsjanser, men ganske svakt å ikke omsette minst en av dem i mål. Synes Fletcher jobbet steinhardt hele kampen og var vår beste sammen med Bursik, Souttar og Chester.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Coventry - Stoke

Innlegg Morten T. » 26 Des 2020, 18:58

Richard Prestegård skrev:
Morten T. skrev:5 minutter igjen. Tikker det mot en ny målløs affære?


Det vil i så fall være 0-0 i fire av de fem siste bortekampene.

Isolert sett er det greit. Stoke henger med.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Coventry - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 26 Des 2020, 20:34

0-0...igjen... :? Ikke så veldig overraskende kanskje, med tanke på at det vel var vår fjerde 0-0 kamp på fremmed gress av de fem siste.

Ikke tilfeldig at vi holder buret rent igjen, ettersom vi er veldig godt organisert bakover, og har en solid og våken sisteskanse i Bursik som dirigerer forsvaret bra.

Men heller ikke tilfeldig at vi ikke scorer...Vi er klart svekket etter at Campbell ble skadet. Han var den som kunne gjøre det uventede og som kunne skape farligheter ut av ingenting. En annen sak er at jeg synest Fletcher fungerte mye bedre i spann med Campbell enn han gjør nå etter at Campbell er borte. De utfylte hverandre veldig bra, og Fletcher mangler nå bokstavelig talt "the missing link" med Campbell ute.

Det er det som bekymrer meg nå, at jeg ikke greier å se hvem som skal score målene våre. Fletcher mye farligere sammen med Campbell, Vokes er Vokes, og ingen trussel med mindre han får masse innlegg inn i boks, og det får han ikke... Brown har fart og skaper litt, men virker ikke spesielt målfarlig og virker kanskje litt uryddig i spillestilen og ikke alltid venn med ballen.

Og ingen av midtbanespillerne er spesielt målfarlige, med unntak av Powell. Men han synest jeg ofte blir liggende for dypt, og blir for lite involvert der han bør være mest, nær motstanderens mål. Jeg må innrømme at jeg ikke er spesielt glad i stadig vekk å se han tilbake å hente ballen 30-40 meter fra eget mål.

Jeg tror en del av problemet offensivt er at vi ikke får vingbackene med i den delen av spillet. Jeg legger merke til at Smith veldig ofte orienterer seg bakover når han får ballen på kant, i stedet for å fosse fremover. Kanskje et resultat av manglende selvtillit ? Og McClean er McClean, og spiller mye på lykke og fromme og håper det beste. Jeg synest ikke han har vært like god denne sesongen som forrige sesong, da jeg opplevde han som en positiv overraskelse.

Når vi ikke får vingbackene med i det offensive spillet, og med to relativt defensive midtbanespillere i Cousins og Thompson, blir det tynt fremover.

Jeg skulle gjerne ha sett Verlinden få prøve seg mer. Jeg synest han virker som en langt større trussel offensivt enn det McClean gjør i øyeblikket. Og jeg synest faktisk Ince var positiv mot QPR. Kanskje også han bør få prøve seg igjen ? Tror vi må gå bort fra å spille med tre stoppere, når vi ikke får vingbackene med offensivt. I utgangspunktet ikke noen dårlig formasjon med de rette spillerne, men jeg mener vi mangler disse for denne formasjonen.

Som jeg har sagt før...vel og bra at vi er tette bak, det er positivt. Men når vi ikke greier å score mål hjelper det lite, for det blir sjelden nok poeng av stadig vekk å spille uavgjort. Det var det vi brant oss på under Lambert. I de 14 kampene han styrte skuta var vi blant de tetteste bakover, men altfor få mål rett vei gjorde at det ble for mange uavgjorte og det ble for få seiere til at vi greidde å berge plassen.

Jeg tror ikke vi har noen mulighet til å greie Play-off om vi ikke begynner å score flere mål, selv om vi fortsetter å holde tett bak. 4 mål på de 7 siste kampene holder ikke med slike ambisjoner. Derfor blir det spennende å se hva O´Neill vil gjøre i januar. FFP er nok til hinder for å åpne lommeboka, så kanskje løsningen er å hente en ung lovende PL-spiller som trenger spilletid ? Som da Aston Villa hentet Tammy Abraham og Derby hentet Mason Mount. Det var "vinn vinn" for alle parter. Kanskje en god løsning for Stoke også ?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Coventry - Stoke

Innlegg Morten T. » 26 Des 2020, 21:24

Til dels enig Torstein, men jeg mener at clouet ligger i å ta flere trepoengere hjemme i Stoke-on-Trent. Uavgjort borte blir dermed ikke så galt - isolert sett.
Det er den koden O’Neill & co. må knekke. Det kan innebære at man må angripe matchene på en annen måte hjemme, med en annen spillestil, annen formasjon og kanskje til og med en annen startellever. Det er en vanskelig avveining dette med risiko vs. sikkerhet, men hjemme er man nesten nødt til å ta litt mer risiko eller finne en måte å skape målsjanser på( gjerne med lange innkast, cornere, lange baller og Fandens Oldemor for min del ) hvis man vil øke muligheten for å vinne.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Coventry - Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 26 Des 2020, 21:34

Torstein Norevik skrev:0-0...igjen... :? Ikke så veldig overraskende kanskje, med tanke på at det vel var vår fjerde 0-0 kamp på fremmed gress av de fem siste.

Ikke tilfeldig at vi holder buret rent igjen, ettersom vi er veldig godt organisert bakover, og har en solid og våken sisteskanse i Bursik som dirigerer forsvaret bra.

Men heller ikke tilfeldig at vi ikke scorer...Vi er klart svekket etter at Campbell ble skadet. Han var den som kunne gjøre det uventede og som kunne skape farligheter ut av ingenting. En annen sak er at jeg synest Fletcher fungerte mye bedre i spann med Campbell enn han gjør nå etter at Campbell er borte. De utfylte hverandre veldig bra, og Fletcher mangler nå bokstavelig talt "the missing link" med Campbell ute.

Det er det som bekymrer meg nå, at jeg ikke greier å se hvem som skal score målene våre. Fletcher mye farligere sammen med Campbell, Vokes er Vokes, og ingen trussel med mindre han får masse innlegg inn i boks, og det får han ikke... Brown har fart og skaper litt, men virker ikke spesielt målfarlig og virker kanskje litt uryddig i spillestilen og ikke alltid venn med ballen.

Og ingen av midtbanespillerne er spesielt målfarlige, med unntak av Powell. Men han synest jeg ofte blir liggende for dypt, og blir for lite involvert der han bør være mest, nær motstanderens mål. Jeg må innrømme at jeg ikke er spesielt glad i stadig vekk å se han tilbake å hente ballen 30-40 meter fra eget mål.

Jeg tror en del av problemet offensivt er at vi ikke får vingbackene med i den delen av spillet. Jeg legger merke til at Smith veldig ofte orienterer seg bakover når han får ballen på kant, i stedet for å fosse fremover. Kanskje et resultat av manglende selvtillit ? Og McClean er McClean, og spiller mye på lykke og fromme og håper det beste. Jeg synest ikke han har vært like god denne sesongen som forrige sesong, da jeg opplevde han som en positiv overraskelse.

Når vi ikke får vingbackene med i det offensive spillet, og med to relativt defensive midtbanespillere i Cousins og Thompson, blir det tynt fremover.

Jeg skulle gjerne ha sett Verlinden få prøve seg mer. Jeg synest han virker som en langt større trussel offensivt enn det McClean gjør i øyeblikket. Og jeg synest faktisk Ince var positiv mot QPR. Kanskje også han bør få prøve seg igjen ? Tror vi må gå bort fra å spille med tre stoppere, når vi ikke får vingbackene med offensivt. I utgangspunktet ikke noen dårlig formasjon med de rette spillerne, men jeg mener vi mangler disse for denne formasjonen.

Som jeg har sagt før...vel og bra at vi er tette bak, det er positivt. Men når vi ikke greier å score mål hjelper det lite, for det blir sjelden nok poeng av stadig vekk å spille uavgjort. Det var det vi brant oss på under Lambert. I de 14 kampene han styrte skuta var vi blant de tetteste bakover, men altfor få mål rett vei gjorde at det ble for mange uavgjorte og det ble for få seiere til at vi greidde å berge plassen.

Jeg tror ikke vi har noen mulighet til å greie Play-off om vi ikke begynner å score flere mål, selv om vi fortsetter å holde tett bak. 4 mål på de 7 siste kampene holder ikke med slike ambisjoner. Derfor blir det spennende å se hva O´Neill vil gjøre i januar. FFP er nok til hinder for å åpne lommeboka, så kanskje løsningen er å hente en ung lovende PL-spiller som trenger spilletid ? Som da Aston Villa hentet Tammy Abraham og Derby hentet Mason Mount. Det var "vinn vinn" for alle parter. Kanskje en god løsning for Stoke også ?


En veldig bra vurdering Torstein, og helt riktig etter mitt hode også. Vi har gode midtstoppere og en fremragende keeper - ungdommen har virkelig slått til denne sesongen. Offensivt er vi veldig svake, ingen rytme - alt går på lykke og fromme. Powell er en god spiller, litt nonchalant og jobber nesten for mye hjemover. Brown brukbar i dag men ingen målscorer, og lever litt sitt eget liv utpå der. Jobber og løper men tilsynelatende veldig ustrukturert. Fletcher jobber også hardt, men skuffende svak foran goalen - og det er der han skal være god. Da holder det dessverre ikke. McClean er dårligere enn noen gang. Løper rundt som en hodeløs kylling, ingen aner hvor ballen havner, heller ikke han. Det er fryktelig tungt uten Campbell. Klarer vi ikke å erstatte han, helst med en målscorer fra benken i Premier League, kan vi glemme opprykk - direkte eller via Play Off. Scorer vi ikke flere mål enn nå er det bare et tidsspørsmål før vi begynner å tape og raser nedover på tabellen. Og en ting til; skal vi spille med vingbacker må vi ha vingbacker, det har vi dessverre ikke. Da bør vi gå over til 4-4-2!
Nå lar vi Birmingham få unngjelde og viser at vi kan score mål, i bøttevis!!! Come on you mighty Potters.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Coventry - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 26 Des 2020, 21:42

Morten T. skrev:Til dels enig Torstein, men jeg mener at clouet ligger i å ta flere trepoengere hjemme i Stoke-on-Trent. Uavgjort borte blir dermed ikke så galt - isolert sett.
Det er den koden O’Neill & co. må knekke. Det kan innebære at man må angripe matchene på en annen måte hjemme, med en annen spillestil, annen formasjon og kanskje til og med en annen startellever. Det er en vanskelig avveining dette med risiko vs. sikkerhet, men hjemme er man nesten nødt til å ta litt mer risiko eller finne en måte å skape målsjanser på( gjerne med lange innkast, cornere, lange baller og Fandens Oldemor for min del ) hvis man vil øke muligheten for å vinne.
Ikke uenig i det, Morten. Ett poeng borte, og tre hjemme er som regel en vinnerformel. Det som likevel bekymrer meg er at vi har scoret veldig lite mål etter at Campbell ble satt ut av spill. Etter at Campbell ble skadet har vi kun scoret ett eneste ligamål på fire og en halv kamp (han ble skadet tidlig i annen omgang mot Cardiff), men vi har berget oss på at vi har holdt buret rent i de fire kampene, noe som har gitt seks poeng. Ellers enig i at vi antakelig bør ha en annen - og langt mer offensiv - tilnærming i hjemmekampene.

Så må jeg si at jeg trodde at du hadde gått på en skikkelig smell da du skrev at Coventry skulle spille "hjemme" på St. Andrews i Birmingham. :lol: Så ikke anførselstegnene, og hadde faktisk ikke fått med meg at Coventry ikke var kommet til enighet med stadioneierne om bruken av Ricoh Arena. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Coventry - Stoke

Innlegg Morten T. » 26 Des 2020, 22:20

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:Så må jeg si at jeg trodde at du hadde gått på en skikkelig smell da du skrev at Coventry skulle spille "hjemme" på St. Andrews i Birmingham. :lol: Så ikke anførselstegnene, og hadde faktisk ikke fått med meg at Coventry ikke var kommet til enighet med stadioneierne om bruken av Ricoh Arena. ;)

Ha-ha! :) ;)
Jeg er ikke sikker, men begynte ikke nedturen til Coventry for alvor rundt den tiden de ikke lenger fikk spille hjemme i Coventry? Nå er vel ikke Coventry langt unna Birmingham, nærmest som en «forstad» å regne typ Lillestrøm, Nesodden, Asker eller Stabæk i forhold til Oslo, så det går sikkert greit for fans å reise dit. Har aldri vært i Coventry( som vel er mest kjent for at de var den mest bombede plassen i UK under 2. verdenskrig og derfor måtte bygge opp alt fra scratch ), men har vært på St. Andrews. En ganske kul og nostalgisk stadion, men er det noe med flomlyset der som gjør at de bør vurdere å skifte det ut snart? Synes det over mange år har virket litt mørkere og dårligere belyst der enn på andre stadioner, men også mulig at jeg bør vurdere en tur til optikeren etterhvert... 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 42 gjester

cron