Stoke -Blackburn

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke -Blackburn

Innlegg Svein Nilsen » 19 Des 2020, 19:23

Morten T. skrev:Stoke hadde ett - 1 - skudd på mål og 33% possession. Blackburn hadde mye ball, men løsnet bare 3 skudd på mål. Stoke vant kampen 1-0.
Perfekt og vakkert! 8-)


Tja, det er vel ikke vakkert og kanskje ikke perfekt, men 3 poeng er jo det eneste som teller. Så med 3 poeng i banken spiller det liten rolle. MEN, vi kan ikke fortsette å forsvare oss til Premier League - det går jo ikke! Vi må heve oss spillemessig skal vi klare å karre til oss nok poeng til primært direkte opprykk, eventuelt via play off. Da må vi ha litt mer ball og skape flere sjanser. Nå er vi inne i en (liten) stim med 0 baklengs og et mål i ny og ned fremover, så kan vi fort havne i den andre stimen....der hvor marginene er mot oss og poengene uteblir. Så små marginer er det!
Det KAN bli tøft mot Tottenham, men det er en ren bonuskamp hvor vi kan ha lave skuldre. Come on you mighty Potters!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke -Blackburn

Innlegg Torstein Norevik » 19 Des 2020, 20:02

En kamp mer preget av kjemping enn av finspill, og vi drar i land tre viktige poeng. Blackburn har ballen mest, men vi gjør en solid kamp defensivt, og noterer vår tredje "clean-sheet" på rad, og den sjette på de syv siste kampene. Det er meget imponerende.

Når det er sagt, så er det også helt nødvendig, for offensivt har vi mye å gå på. Kun fire scoringer riktig vei på de samme sju kampene sier alt om det, og idag scorer vi på vårt eneste skudd på mål, som rettere sagt var en heading. Flott scoring forresten, med et perfekt innlegg fra Fox, og en strålende heading av Powell som stuper fram. Så ville vi vel kanskje ha etterlyst markeringen i midtforsvaret om den hadde kommet imot oss... ;)

Men vi vinner 1-0, og da er det ikke tiden for å være negativ. Så skal vi også være meget fornøyd med at vi - i en tid da skadene florerer - henger så godt med, og bare er utenfor play-off på målforskjell. Og snart kommer Allen tilbake, Clucas lurer i kulissene og Mikel er visstnok også nær å komme tilbake. Gode spillere alle sammen, som vil styrke midtbanen.

Idag synest jeg forsvaret gjør en meget god kamp - også Fox - som har fått en del pepper tidligere (også fra meg). Bursik spiller igjen en god kamp, men ble litt "het i toppen" i sluttminuttene, og hadde da et par glipper som i verste fall kunne ha kostet oss. Men alt i alt likevel en ny god kamp igjen av Bursik, og jeg liker spesielt godt at han er såpass aktiv og våken i feltarbeidet, og tar med det brodden av potensielt farlige sjanser imot.

Utfordringen nå er å finne den eller de som skal score målene. Med Campbell ute er vi klart svekket offensivt, og jeg ser ingen spillere i dagens tropp som kan erstatte han. Det nærmeste er vel Fletcher, men jeg synest han fungerte bedre da han spilte sammen med Campbell enn det han har gjort etter at Campbell ble skadet.

Det "problemet" må løses i januar-vinduet, på en eller annen måte, og det mest realistiske er kanskje å få inn en på lån ut sesongen. Vi kan ikke basere oss bare på "clean sheets", det gir ikke nok poeng i lengden, for det vil trolig gi for mange uavgjorte kamper. I "clean-sheet" perioden har antall scoringer rett vei sunket til 0,67 per kamp, mens status forut for dette var 1,92 scoringer per kamp. Men bevares, det er kjempebra at vi slipper inn så lite mål, men om vi skal ha noe håp om play-off eller direkte opprykk, så må vi også score langt mer enn det vi gjør nå.

Men i kveld skal vi glede oss over tre nye poeng, mot et godt lag. Sett i lys av skadesituasjonen er det en sterk prestasjon at vi henger så godt med i toppen, og enda har vi mer å gå på. Det gir grunn til optimisme når vi nå snart går inn i andre halvdel av sesongen.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke -Blackburn

Innlegg Morten T. » 19 Des 2020, 20:03

Svein Nilsen skrev:
Morten T. skrev:Stoke hadde ett - 1 - skudd på mål og 33% possession. Blackburn hadde mye ball, men løsnet bare 3 skudd på mål. Stoke vant kampen 1-0.
Perfekt og vakkert! 8-)


Tja, det er vel ikke vakkert og kanskje ikke perfekt, men 3 poeng er jo det eneste som teller. Så med 3 poeng i banken spiller det liten rolle. MEN, vi kan ikke fortsette å forsvare oss til Premier League - det går jo ikke! Vi må heve oss spillemessig skal vi klare å karre til oss nok poeng til primært direkte opprykk, eventuelt via play off. Da må vi ha litt mer ball og skape flere sjanser. Nå er vi inne i en (liten) stim med 0 baklengs og et mål i ny og ned fremover, så kan vi fort havne i den andre stimen....der hvor marginene er mot oss og poengene uteblir. Så små marginer er det!
Det KAN bli tøft mot Tottenham, men det er en ren bonuskamp hvor vi kan ha lave skuldre. Come on you mighty Potters!

Hver sin smak, men jeg hadde vært langt mer bekymret hvis den måten Stoke spiller på hadde vært tilfeldig og uten en tanke bak.
Det er den ikke. Laget har en struktur som fungerer ganske godt, men ja tilfeldigheter kan man aldri gardere seg mot. Tilfeldigheter og flaks/uflaks betyr mer enn vi liker å tro innen fotball. Det er nesten en vesentlig del av det hele...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke -Blackburn

Innlegg Etne-Kjell » 19 Des 2020, 20:17

Flott og sterk seier, grattis Stoke med tre poeng, har etterkvart fått skikk på forsvaret som er mega viktig. Utruleg nervepirrande med berre 1-0 ledelse og sjølv med et bra forsvar kan det lett glippe og gå galt, så suverene er ingen forsvar at personlige feil ikkje kan skje, men idag rodde me det iland heldigvis. Eg for min del håpar det og kan avogtil vera et mål og gå på mot slutten av kampar, dermed ikkje så sårbare, den meininga kan faktisk ingen ta fra meg :(
Tok nå sjangsen på et innlegg, sjølvom Stoke vant, heldigvis styre den som skriv om Stoke sine egne ord, setningar og meiningar sjølvsagt ikkje forunt alle å sitja med `korrekte` fotballfaglige konklusjonar, fint likevel at andre enn dei med den`rette`fotball-ideologien slenger seg på tastaturet med kommentarer, mangfold e viktig og det fine med fotabllen :)
Innehar nå ein plass rett utanfor topp seks med kort vei inn til kvallik, Norwich reiser litt ifra, men dei fem neste blir det tett kamp om. Så derfor utruleg kjekk, viktig og kanskje pittelitt heldig seier i dag etter å ha blitt pressa bakpå av et Blackburn med mykje ball, kan bli heilt supert detta med litt meir effekt framme. Då enten med et januar-kjøp eller skjerping av dei offansive me allerede har, trur det blir vanskelig å`forsvare seg`til opprykk. Har vansker for å tru at me kan gamble på å få oss et mål pr kamp for deretter gå i `egen hule`og at dette gir poeng nok tilslutt, (nok for meg er då kvallik eller direkte opp.) Liker jo forresten litt offansiv underholdning og eg då :D
Men idag gleder me oss over tre poeng, noken kalde Hansa og julefeiring på sjuende plass: ønsker forøvrig Alle Stokie`s ei rettelig god julehelg ;)
Etne-Kjell
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 52
Registrert: 12 Des 2020, 19:05

Re: Stoke -Blackburn

Innlegg EspenE » 19 Des 2020, 21:07

Torstein Norevik skrev:Utfordringen nå er å finne den eller de som skal score målene. Med Campbell ute er vi klart svekket offensivt, og jeg ser ingen spillere i dagens tropp som kan erstatte han. Det nærmeste er vel Fletcher, men jeg synest han fungerte bedre da han spilte sammen med Campbell enn det han har gjort etter at Campbell ble skadet.

Det "problemet" må løses i januar-vinduet, på en eller annen måte, og det mest realistiske er kanskje å få inn en på lån ut sesongen. Vi kan ikke basere oss bare på "clean sheets", det gir ikke nok poeng i lengden, for det vil trolig gi for mange uavgjorte kamper. I "clean-sheet" perioden har antall scoringer rett vei sunket til 0,67 per kamp, mens status forut for dette var 1,92 scoringer per kamp. Men bevares, det er kjempebra at vi slipper inn så lite mål, men om vi skal ha noe håp om play-off eller direkte opprykk, så må vi også score langt mer enn det vi gjør nå.


Jeg har ingen tro på at vi kan kjøpe oss en "proven goalscorer" nå. Det er for mange skader i for mange klubber, og hvor mange fra primadonna league vil ta steget ned?

På veldig kort sikt tror jeg vi bare har en mulighet - Verlinden. Mulig han ikke er klar, men han er den eneste med fart, og brukbar innleggsfot og dribleferdigheter. McClean har mista farta, er ensidig i dribling (sparker den foran og løper etter), og har aldri kunnet legge inn noe særlig.
Brown har fart, men er middels på dribling. Og jeg tror ikke jeg har sett en innlegg av ham engang...
Ince har fart, men er blottet for selvtillit og tør ikke drible. Når han i tillegg bare har ett bein, så blir det tynt.
Verlinden kan faktisk gi Fletcher og Powell noe å jobbe med. Kanskje tilogmed Vokes :shock:
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Stoke -Blackburn

Innlegg Lilledino » 19 Des 2020, 21:16

Deilig seier, men gmel har sagt en gang : en svale gjør ingen sommer

Stoke er rufsete, imponerer ikke, og spiller tilfeldig fotball.
Vi er sårbare, mange skader og med få unntak fremstår backup som solide bidrag. Såvidt jeg kan se er det bare Bursik som fremstår som en suksess.
Gud forby med Vokes, Ince skuffer, Smith er er "poor" og Tymon, tja , hva skal man si.

Er det ikke noe kjøpevindu i januar ?
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Stoke -Blackburn

Innlegg Morten T. » 19 Des 2020, 21:24

Lilledino skrev: og spiller tilfeldig fotball.

Nix.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke -Blackburn

Innlegg Morten T. » 19 Des 2020, 21:26

EspenE skrev:
Torstein Norevik skrev:Utfordringen nå er å finne den eller de som skal score målene. Med Campbell ute er vi klart svekket offensivt, og jeg ser ingen spillere i dagens tropp som kan erstatte han. Det nærmeste er vel Fletcher, men jeg synest han fungerte bedre da han spilte sammen med Campbell enn det han har gjort etter at Campbell ble skadet.

Det "problemet" må løses i januar-vinduet, på en eller annen måte, og det mest realistiske er kanskje å få inn en på lån ut sesongen. Vi kan ikke basere oss bare på "clean sheets", det gir ikke nok poeng i lengden, for det vil trolig gi for mange uavgjorte kamper. I "clean-sheet" perioden har antall scoringer rett vei sunket til 0,67 per kamp, mens status forut for dette var 1,92 scoringer per kamp. Men bevares, det er kjempebra at vi slipper inn så lite mål, men om vi skal ha noe håp om play-off eller direkte opprykk, så må vi også score langt mer enn det vi gjør nå.


Jeg har ingen tro på at vi kan kjøpe oss en "proven goalscorer" nå. Det er for mange skader i for mange klubber, og hvor mange fra primadonna league vil ta steget ned?

På veldig kort sikt tror jeg vi bare har en mulighet - Verlinden. Mulig han ikke er klar, men han er den eneste med fart, og brukbar innleggsfot og dribleferdigheter. McClean har mista farta, er ensidig i dribling (sparker den foran og løper etter), og har aldri kunnet legge inn noe særlig.
Brown har fart, men er middels på dribling. Og jeg tror ikke jeg har sett en innlegg av ham engang...
Ince har fart, men er blottet for selvtillit og tør ikke drible. Når han i tillegg bare har ett bein, så blir det tynt.
Verlinden kan faktisk gi Fletcher og Powell noe å jobbe med. Kanskje tilogmed Vokes :shock:

Jeg tror også januar( for det er januar?) blir vanskelig å gjøre business i. Vet ikke om det går, men hvis det går, vurdere å hente tilbake Afobe?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke -Blackburn

Innlegg Torstein Norevik » 19 Des 2020, 21:29

EspenE skrev:
Torstein Norevik skrev:Utfordringen nå er å finne den eller de som skal score målene. Med Campbell ute er vi klart svekket offensivt, og jeg ser ingen spillere i dagens tropp som kan erstatte han. Det nærmeste er vel Fletcher, men jeg synest han fungerte bedre da han spilte sammen med Campbell enn det han har gjort etter at Campbell ble skadet.

Det "problemet" må løses i januar-vinduet, på en eller annen måte, og det mest realistiske er kanskje å få inn en på lån ut sesongen. Vi kan ikke basere oss bare på "clean sheets", det gir ikke nok poeng i lengden, for det vil trolig gi for mange uavgjorte kamper. I "clean-sheet" perioden har antall scoringer rett vei sunket til 0,67 per kamp, mens status forut for dette var 1,92 scoringer per kamp. Men bevares, det er kjempebra at vi slipper inn så lite mål, men om vi skal ha noe håp om play-off eller direkte opprykk, så må vi også score langt mer enn det vi gjør nå.


Jeg har ingen tro på at vi kan kjøpe oss en "proven goalscorer" nå. Det er for mange skader i for mange klubber, og hvor mange fra primadonna league vil ta steget ned?

Det tror ikke jeg heller, det eneste må være spillere som får lite spilletid i PL, som f.eks. Charlie Austin i WBA, som er en "proven goalscorer", men som spiller veldig lite, og som kan se et korttidsopphold i Championship som en mulighet til å få karrieren på sporet igjen.

Ellers tenker jeg vel helst på lovende ungdommer i PL-klubber, som ennå ikke er ansett som helt klar for PL. Dette er noe andre Championship-klubber har hatt stor suksess med, som da Dean Henderson var på lån i Sheffield United, Mason Mount i Derby og Tammy Abraham i Aston Villa. Alle ble meget viktige bidragsytere da de var på lån, selv om de alle var unge og uprøvde i Premier League. Det er vel helst noe slikt jeg hadde håpet at vi også kunne ha fått til. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke -Blackburn

Innlegg Torstein Norevik » 19 Des 2020, 21:37

Morten T. skrev:
EspenE skrev:
Torstein Norevik skrev:Utfordringen nå er å finne den eller de som skal score målene. Med Campbell ute er vi klart svekket offensivt, og jeg ser ingen spillere i dagens tropp som kan erstatte han. Det nærmeste er vel Fletcher, men jeg synest han fungerte bedre da han spilte sammen med Campbell enn det han har gjort etter at Campbell ble skadet.

Det "problemet" må løses i januar-vinduet, på en eller annen måte, og det mest realistiske er kanskje å få inn en på lån ut sesongen. Vi kan ikke basere oss bare på "clean sheets", det gir ikke nok poeng i lengden, for det vil trolig gi for mange uavgjorte kamper. I "clean-sheet" perioden har antall scoringer rett vei sunket til 0,67 per kamp, mens status forut for dette var 1,92 scoringer per kamp. Men bevares, det er kjempebra at vi slipper inn så lite mål, men om vi skal ha noe håp om play-off eller direkte opprykk, så må vi også score langt mer enn det vi gjør nå.


Jeg har ingen tro på at vi kan kjøpe oss en "proven goalscorer" nå. Det er for mange skader i for mange klubber, og hvor mange fra primadonna league vil ta steget ned?

På veldig kort sikt tror jeg vi bare har en mulighet - Verlinden. Mulig han ikke er klar, men han er den eneste med fart, og brukbar innleggsfot og dribleferdigheter. McClean har mista farta, er ensidig i dribling (sparker den foran og løper etter), og har aldri kunnet legge inn noe særlig.
Brown har fart, men er middels på dribling. Og jeg tror ikke jeg har sett en innlegg av ham engang...
Ince har fart, men er blottet for selvtillit og tør ikke drible. Når han i tillegg bare har ett bein, så blir det tynt.
Verlinden kan faktisk gi Fletcher og Powell noe å jobbe med. Kanskje tilogmed Vokes :shock:

Jeg tror også januar( for det er januar?) blir vanskelig å gjøre business i. Vet ikke om det går, men hvis det går, vurdere å hente tilbake Afobe?

Den tanken har slått meg også, Morten. Han har jo vist tidligere at han har "mål i kroppen", selv om han ikke har imponert i Stoke-trøya, og etter det jeg har skjønt sliter litt også i Tyrkia. Likevel en spiller som vil kunne score en del mål dersom han finner tilbake form og selvtillit. Han startet jo veldig bra da han var på lån hos Bristol City, før han ble skadet der. Og er de spiss-alternativene vi har idag egentlig noen bedre alternativer ? (med unntak av Fletcher, som jeg synest er vår beste spiss per i dag når Campbell er ute). Så kanskje har vi lite å tape på å hente Afobe tilbake ? Om det er mulig...
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 32 gjester

cron