Stoke -Blackburn

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke -Blackburn

Innlegg Morten T. » 19 Des 2020, 21:43

Torstein Norevik skrev:Når det er sagt, så er det også helt nødvendig, for offensivt har vi mye å gå på. Kun fire scoringer riktig vei på de samme sju kampene sier alt om det, og idag scorer vi på vårt eneste skudd på mål, som rettere sagt var en heading. Flott scoring forresten, med et perfekt innlegg fra Fox, og en strålende heading av Powell som stuper fram. Så ville vi vel kanskje ha etterlyst markeringen i midtforsvaret om den hadde kommet imot oss... ;) .
Enig Torstein, og en sånn innfallsvinkel synes jeg er både interessant og bra. For det er helt soleklart at mange ville ha kritisert midtforsvaret vårt hvis de hadde sluppet tilsvarende Powell på det innlegget der( som det attpåtil var mye «luft» under).
Av og til må man strekke hendende i været og berømme motstanderen for bra spill, og av og til må man innse at ens egen suksess kommer av motstanderens mangler eller feil. Det viktigste er å lære av det.

Tykkjer eg...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke -Blackburn

Innlegg Lilledino » 19 Des 2020, 21:59

Morten T. skrev:
Svein Nilsen skrev:
Morten T. skrev:Stoke hadde ett - 1 - skudd på mål og 33% possession. Blackburn hadde mye ball, men løsnet bare 3 skudd på mål. Stoke vant kampen 1-0.
Perfekt og vakkert! 8-)


Tja, det er vel ikke vakkert og kanskje ikke perfekt, men 3 poeng er jo det eneste som teller. Så med 3 poeng i banken spiller det liten rolle. MEN, vi kan ikke fortsette å forsvare oss til Premier League - det går jo ikke! Vi må heve oss spillemessig skal vi klare å karre til oss nok poeng til primært direkte opprykk, eventuelt via play off. Da må vi ha litt mer ball og skape flere sjanser. Nå er vi inne i en (liten) stim med 0 baklengs og et mål i ny og ned fremover, så kan vi fort havne i den andre stimen....der hvor marginene er mot oss og poengene uteblir. Så små marginer er det!
Det KAN bli tøft mot Tottenham, men det er en ren bonuskamp hvor vi kan ha lave skuldre. Come on you mighty Potters!

Hver sin smak, men jeg hadde vært langt mer bekymret hvis den måten Stoke spiller på hadde vært tilfeldig og uten en tanke bak.
Det er den ikke. Laget har en struktur som fungerer ganske godt, men ja tilfeldigheter kan man aldri gardere seg mot. Tilfeldigheter og flaks/uflaks betyr mer enn vi liker å tro innen fotball. Det er nesten en vesentlig del av det hele...

Bak er det nok en plan for, men fremover er det 100 % tilfeldig og totalt planløst. Er min oppfatning
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Stoke -Blackburn

Innlegg EspenE » 19 Des 2020, 22:01

Alle skåringer kommer av motstanderens feil, Morten. Selv når suseren fra 30 meter treffer klistret i vinkelen er det fordi at man ikke kom godt nok ut i press.
Jeg velger heller å berømme innlegget og at han tør å stupe fram for å ta den.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Stoke -Blackburn

Innlegg Morten T. » 19 Des 2020, 22:11

EspenE skrev:Alle skåringer kommer av motstanderens feil, Morten. Selv når suseren fra 30 meter treffer klistret i vinkelen er det fordi at man ikke kom godt nok ut i press.
Jeg velger heller å berømme innlegget og at han tør å stupe fram for å ta den.
Ja, jeg vet det. Å fremprovosere feil eller feilvalg er en slags nøkkel. :)
Pointet mitt her var at hvis det var motsatt, altså at Blackburn hadde scora på en tilsvarende situasjon, så ville de fleste av oss neppe ha berømma dem for det. Snarere heller fokusert på hva Stoke sine spillere burde ha gjort for å forhindre scoringen.

Og strengt tatt er det vel kanskje slik det skal være?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke -Blackburn

Innlegg Morten T. » 19 Des 2020, 22:55

O’Neill også inne på at det Stoke gjør ikke er tilfeldig:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... rd-4815888

"It’s not (a fluke). Players know what to do in the right areas. We do a lot of work on the shape of the team.»

Jeg mener han treffer bra her.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke -Blackburn

Innlegg Morten T. » 20 Des 2020, 19:58

Lilledino skrev:
Morten T. skrev:Hver sin smak, men jeg hadde vært langt mer bekymret hvis den måten Stoke spiller på hadde vært tilfeldig og uten en tanke bak.
Det er den ikke. Laget har en struktur som fungerer ganske godt, men ja tilfeldigheter kan man aldri gardere seg mot. Tilfeldigheter og flaks/uflaks betyr mer enn vi liker å tro innen fotball. Det er nesten en vesentlig del av det hele...

Bak er det nok en plan for, men fremover er det 100 % tilfeldig og totalt planløst. Er min oppfatning

Og det er helt greit, men som alle andre som beveger seg inn på et DEBATTforum så må man nesten bare finne seg i at ens egne oppfatninger blir gjenstand for, ja nettopp, debatt, uenighet, meningsbrytning og videre diskusjoner. Hvis ikke meninger skal diskuteres så kunne vi like gjerne ha kalt en plass som dette «monologforum»....
Det er rett og slett en flere tusen år gammel metode fra greske filosofer dette her med å spørre et enkelt spørsmål hver gang noen hadde en oppfatning. Det spørsmålet var «hvorfor?», så ble det debattert videre og det tvang folk til å tenke over sine egne oppfatninger. På den måten ble alle litt klokere. Både den med oppfatningen og den som spurte.

Jeg mener ikke at angrepsspillet er planløst, i hvertfall ikke 100%. Stoke forsøker å komme frem på kant og de forsøker å spille i bakrom, men slik jeg ser det er ikke laget ofte nok flinke til å snu spillet raskt nok og dytte frem litt flere folk. På den siste tredjedelen er det viktig å tørre å utfordre for å bryte ned organiserte forsvar. Der kan også Stoke bli bedre, og selv om det hadde ført til flere balltap så ville det sannsynligvis ha skapt flere målsjanser også.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 37 gjester

cron