Wycombe - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Wycombe - Stoke

Innlegg EspenE » 03 Des 2020, 00:21

Bjarne skrev:Viktig seier, men hva skal vi si om Vokes.....


Så vidt jeg så hadde han én - 1 - stuss som skapte noe, og det var da han stussa til Campbell som sendte Brown fram og hvor Powell nesten fikk avslutta. i en deilig direkte kontring. Hvorfor vi ikke gjorde mer av det samme er meg en gåte.

Han fikk ikke mye hjelp til å skinne i dag, men man må kunne vente et minimum av egen innsats og plasseringsevne. For ikke å snakke om hodespill, som skal være styrken hans. Nei, han hadde en skikkelig dårlig dag på jobben!
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Wycombe - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 03 Des 2020, 00:25

Veldig bra med tre poeng, det var det viktigste i kveld. Noen velspilt kamp ble det aldri, men det er også vanskelig mot lag som Wycombe, som spiller på det de kan, iherdig innsats og full trøkk i duellene.

Men Wycombe er også et lag vi skal slå, om vi skal ha ambisjoner om å kjempe om opprykk. For når sant skal sies er det vel neppe så mange lag i denne divisjonen som er svakere, tæl og innsats til tross. Det gikk vel sant og si mye i hytt og vær, og på lykke og fromme fra den kanten.

Det jeg synest er veldig positivt er at vi vinner, selv om vi spillemessig er langt fra på topp. Vi har mye mer å gå på, og forhåpentligvis vil vi få se mer av det etter hvert som sesongen skrider frem. Så skal vi også huske på at vi har minst seks spillere som nok hadde startet idag, om de var skadefrie (Davies, Shawcross, Souttar, Allen, Mikel og Fletcher). Det at vi har en stor og bred stall har vært omtalt som et problem, men det kan kanskje vise seg som "a blessing in disguise". For det betyr at vi er bedre stilt enn de fleste når skader og suspensjoner setter inn, noe som understrekes nettopp av at vi plukker poeng jevnt og trutt, til tross for at en rekke nøkkelspillere er på skadelisten.

Jeg har tidligere fremhevet viktigheten av å hente inn en rutinert keeper, og at manglende rutine på den plassen kan bidra til at det sprer seg usikkerhet i forsvarsleddet. Slik kunne det også se ut etter Bursiks to første kamper, der vi fikk tre baklengs i hver av de to kampene. Nå har han imidlertid fulgt opp med to smultringer, og han imponerte meg idag. Selv om han ikke ble satt på de store prøvene var han hele tiden våken, trygg og solid på crossballer, der han ofte gikk ut og fanget ballen og tok presset av forsvarsspillerne, god med ballen i beina og etterlot i det hele tatt et inntrykk av en keeper som hadde roen og ikke stresset. Det var veldig gledelig å se, og kanskje er behovet for en rutinert keeper i dagens situasjon mindre enn jeg trodde ?

Synest hele forsvaret klarte seg bra i dag. Det samme med Clucas og Cousins sentralt på midten, men jeg synest også Brown var frisk og synest det var litt rart at det var han som ble tatt av for Mc Clean. Vokes fikk utrettet lite - igjen - og jeg tror at vi - da McClean skulle inn - hadde hatt større nytte av Brown og McClean på kantene, og Campbell i midten for å true bakrom da Wycombe måtte frem for å score. Synest i det hele tatt at Vokes fremstår som et solid bomkjøp, Han var i sin tid en bra spiller, som scoret en del mål på dette nivået, men nå er han altfor stasjonær, for treg og helt avhengig av å få innlegg fra kant og inn i boks for å være noen trussel. Og det får han sjelden.

Enig med dere som sier at han bør skipes ut ved neste anledning.

Tre poeng i en kamp der vi spilte til middels pluss, mot et av divisjonens svakeste lag. Det svakeste ? Det får være beholdningen i kveld.

Så er det jo ganske utrolig å se hvor jevnt det er nå, der kun fire poeng nå skiller ligaleder Norwich og Middlesbrough på 10. plass. Her er alt fortsatt fullstendig åpent.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Wycombe - Stoke

Innlegg EspenE » 04 Des 2020, 21:55

Torstein Norevik skrev:Vokes fremstår som [...] altfor stasjonær, for treg og helt avhengig av å få innlegg fra kant og inn i boks for å være noen trussel.


Det kunne vært verre, det kunne ha vært Akinfewa (eller hva han het) :lol:
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 34 gjester

cron