Stoke - Norwich

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Norwich

Innlegg Knut Ole » 24 Nov 2020, 23:16

Morten T. skrev:
Lilledino skrev:
Morten T. skrev:Korrekt annulert. Gregory angrep på keeper.

Som vår keeper ble angrepet av Watford ?

Jepp, den eneste forskjellen var at dommeren i akkurat den matchen tok en feil avgjørelse.0

Faktisk en viss forskjell på fysisk involvering i de to situasjonene. Helt objektivt vurdert altså.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke - Norwich

Innlegg Morten T. » 24 Nov 2020, 23:18

Morten T. skrev:
Lilledino skrev:
Morten T. skrev:Korrekt annulert. Gregory angrep på keeper.


Jepp, den eneste forskjellen var at dommeren i akkurat den matchen tok en feil avgjørelse.0

Hann hadde nok vært på puben først. Trist at fattige avgjørelser er med på å avgjøre kamper

Trøsten, om enn fattig, er at dette gjelder absolutt alle lag og det jevner seg ut.
Så forresten akkurat reprisen: Gregory går rett inn i keeper med armen som rambukk og er ikke i nærheten av ballen. Den var klar dessverre, men det var uansett ikke der matchen ble avgjort.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Norwich

Innlegg Morten T. » 24 Nov 2020, 23:50

Går noen rykter om at Norwich sin scoring nummer to( Pukki sin gjennomløping ) var klar offside. Den fikk ikke jeg med meg, men meget mulig. Han ligger ofte å «fisker» på linja og starter med en gang han ser en mulighet. Slike spillere går relativt ofte i offside fordi de er så hissige på grøten i forhold til å starte.
Et par omdiskuterte hendelser i kveld da altså.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Norwich

Innlegg Svein Nilsen » 25 Nov 2020, 09:54

Morten T. skrev:Går noen rykter om at Norwich sin scoring nummer to( Pukki sin gjennomløping ) var klar offside. Den fikk ikke jeg med meg, men meget mulig. Han ligger ofte å «fisker» på linja og starter med en gang han ser en mulighet. Slike spillere går relativt ofte i offside fordi de er så hissige på grøten i forhold til å starte.
Et par omdiskuterte hendelser i kveld da altså.


Det tredje målet så ut som soleklar offside, vi sliter med usedvanlige dårlige dommere og linjemenn! Men mest så sliter vi med dårlig tilnærming til kampene, vi er veldig trege med å komme i gang og må helst ha et mål i ræva før vi reagerer. Her må MON ta grep. Synd at vi mistet Fletcher i går, med han på banen hadde vi tatt minst 1 poeng, kanskje 3! Håper han er klar til lørdag og at Collins får starte! Come on you mighty Potters!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke - Norwich

Innlegg onside » 25 Nov 2020, 13:13

Svein Nilsen skrev:
Morten T. skrev:Går noen rykter om at Norwich sin scoring nummer to( Pukki sin gjennomløping ) var klar offside. Den fikk ikke jeg med meg, men meget mulig. Han ligger ofte å «fisker» på linja og starter med en gang han ser en mulighet. Slike spillere går relativt ofte i offside fordi de er så hissige på grøten i forhold til å starte.
Et par omdiskuterte hendelser i kveld da altså.


Det tredje målet så ut som soleklar offside, vi sliter med usedvanlige dårlige dommere og linjemenn! Men mest så sliter vi med dårlig tilnærming til kampene, vi er veldig trege med å komme i gang og må helst ha et mål i ræva før vi reagerer. Her må MON ta grep. Synd at vi mistet Fletcher i går, med han på banen hadde vi tatt minst 1 poeng, kanskje 3! Håper han er klar til lørdag og at Collins får starte! Come on you mighty Potters!


Tredjemålet kunne se ut som en offside, men var det faktisk ikke. Det er bakbeinet til Collins som henger godt igjen, mens hele Pukki er onside. Her må Clucas, som fumler med balltap og stopperne som er i ubalanse ta på sin kappe.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stoke - Norwich

Innlegg Torstein Norevik » 25 Nov 2020, 14:41

Jeg har ikke fått sett de to siste kampene, og derfor heller ingen av kampene der Bursik har voktet buret. Jeg har derfor ikke noe grunnlag for å uttale meg om hans innsats.

Jeg merker meg likevel at vi når har sluppet inn seks mål på de to kampene han har stått i mål, mens vi hadde en rekke clean-sheets, og relativt få baklengs da Davies og senere Gunn stod i mål, selv om forsvarsrekken - og startelleveren - i all hovedsak har vært den samme.

Det betyr ikke at jeg klandrer unge Bursik, som er en meget lovende keeper, og som etter det jeg har forstått har greidd seg ok, og ikke har tabbet seg ut. Poenget mitt er hvilken innvirkning det kan tenkes å ha på back-rekka å vite at de har en ung urutinert keeper bak seg, kontra en erfaren keeper med en - formodentlig - langt større autoritet, som Davies hadde ? I hvilken grad påvirker dette back-rekkas spill, og det defensive arbeidet generelt ?

Det er i alle fall påfallende å se at vi i løpet av to kamper har sluppet inn seks mål - og har vært rufsete bak, etter det jeg har forstått - og det med stort sett de samme spillerne som bidro til clean-sheets i veldig mange kamper forut for Davies´skade.

Vi så noe av det samme da Haugaard kom inn og erstattet Butland, da sistnevnte ødela ankelen i mars 2016. Etter seks baklengs på de seks siste kampene før Butland ble skadet, slapp vi inn 13 mål på de fem kampene Haugaard var målvakt.

Selv om jeg har veldig sansen for at O´Neill tør satse på ungdommen - og har gjort det med hell i Stoke - tror jeg det er lurt nå i denne situasjonen å gå for en rutinert keeper, slik O´Neill nå ser ut til å velge å gjøre. Forhåpentlig vil det bidra til å skape ny trygghet i back-rekka, å vite at det står en erfaren målvakt helt bakerst, som har vært ute en vinternatt før.

Så vil Bursik kunne komme sterkere tilbake senere, kanskje etter å ha vunnet ytterligere erfaring gjennom nye utlån.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke - Norwich

Innlegg Morten T. » 25 Nov 2020, 15:17

Torstein Norevik skrev:Jeg har ikke fått sett de to siste kampene, og derfor heller ingen av kampene der Bursik har voktet buret. Jeg har derfor ikke noe grunnlag for å uttale meg om hans innsats.

Jeg merker meg likevel at vi når har sluppet inn seks mål på de to kampene han har stått i mål, mens vi hadde en rekke clean-sheets, og relativt få baklengs da Davies og senere Gunn stod i mål, selv om forsvarsrekken - og startelleveren - i all hovedsak har vært den samme.

Det betyr ikke at jeg klandrer unge Bursik, som er en meget lovende keeper, og som etter det jeg har forstått har greidd seg ok, og ikke har tabbet seg ut. Poenget mitt er hvilken innvirkning det kan tenkes å ha på back-rekka å vite at de har en ung urutinert keeper bak seg, kontra en erfaren keeper med en - formodentlig - langt større autoritet, som Davies hadde ? I hvilken grad påvirker dette back-rekkas spill, og det defensive arbeidet generelt ?

Det er i alle fall påfallende å se at vi i løpet av to kamper har sluppet inn seks mål - og har vært rufsete bak, etter det jeg har forstått - og det med stort sett de samme spillerne som bidro til clean-sheets i veldig mange kamper forut for Davies´skade.

Vi så noe av det samme da Haugaard kom inn og erstattet Butland, da sistnevnte ødela ankelen i mars 2016. Etter seks baklengs på de seks siste kampene før Butland ble skadet, slapp vi inn 13 mål på de fem kampene Haugaard var målvakt.

Selv om jeg har veldig sansen for at O´Neill tør satse på ungdommen - og har gjort det med hell i Stoke - tror jeg det er lurt nå i denne situasjonen å gå for en rutinert keeper, slik O´Neill nå ser ut til å velge å gjøre. Forhåpentlig vil det bidra til å skape ny trygghet i back-rekka, å vite at det står en erfaren målvakt helt bakerst, som har vært ute en vinternatt før.

Så vil Bursik kunne komme sterkere tilbake senere, kanskje etter å ha vunnet ytterligere erfaring gjennom nye utlån.

Enig og godt poeng, Torstein.
Jeg mener han burde ha tatt den første mot Huddersfield og den andre i går. Utover det har han stått ok og kan ikke lastes, men kanskje kan hans inntreden ha skapt usikkerhet og påvirket spillerne foran han litt? Slike spørsmål bør i hvertfall O`Neill & co. stille seg selv.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Norwich

Innlegg Svein Nilsen » 25 Nov 2020, 18:07

Torstein Norevik skrev:Jeg har ikke fått sett de to siste kampene, og derfor heller ingen av kampene der Bursik har voktet buret. Jeg har derfor ikke noe grunnlag for å uttale meg om hans innsats.

Jeg merker meg likevel at vi når har sluppet inn seks mål på de to kampene han har stått i mål, mens vi hadde en rekke clean-sheets, og relativt få baklengs da Davies og senere Gunn stod i mål, selv om forsvarsrekken - og startelleveren - i all hovedsak har vært den samme.

Det betyr ikke at jeg klandrer unge Bursik, som er en meget lovende keeper, og som etter det jeg har forstått har greidd seg ok, og ikke har tabbet seg ut. Poenget mitt er hvilken innvirkning det kan tenkes å ha på back-rekka å vite at de har en ung urutinert keeper bak seg, kontra en erfaren keeper med en - formodentlig - langt større autoritet, som Davies hadde ? I hvilken grad påvirker dette back-rekkas spill, og det defensive arbeidet generelt ?

Det er i alle fall påfallende å se at vi i løpet av to kamper har sluppet inn seks mål - og har vært rufsete bak, etter det jeg har forstått - og det med stort sett de samme spillerne som bidro til clean-sheets i veldig mange kamper forut for Davies´skade.

Vi så noe av det samme da Haugaard kom inn og erstattet Butland, da sistnevnte ødela ankelen i mars 2016. Etter seks baklengs på de seks siste kampene før Butland ble skadet, slapp vi inn 13 mål på de fem kampene Haugaard var målvakt.

Selv om jeg har veldig sansen for at O´Neill tør satse på ungdommen - og har gjort det med hell i Stoke - tror jeg det er lurt nå i denne situasjonen å gå for en rutinert keeper, slik O´Neill nå ser ut til å velge å gjøre. Forhåpentlig vil det bidra til å skape ny trygghet i back-rekka, å vite at det står en erfaren målvakt helt bakerst, som har vært ute en vinternatt før.

Så vil Bursik kunne komme sterkere tilbake senere, kanskje etter å ha vunnet ytterligere erfaring gjennom nye utlån.


Det mest overraskende her Torstein er vel at du ikke har sett de siste to kampene! :D
Men, jeg er delvis enig i dine betraktninger. Det du nok bommer litt på er at Bursik faktisk er en ganske autoritær keeper, spesielt til å være bare 20 år! Han bruker stemmen og dirigerer forsvaret. Så kan vi si at han har vært litt uheldig, både Huddersfield og Norwich hadde ganske vasse avslutninger men faktum er at ham har sluppet inn 6 mål på 7 skudd! Det er en dårlig statistikk. Så har han vært god i feltet, dvs. primært som bakerste mann, vært langt ute og avverget farligheter. Også i går et par ganger. Forsvaret har jo heller ikke vært helt elendig, vi har sluppet til relativt lite i disse to kampene. Norwich hadde totalt 3 avslutninger i går, alle på mål og alle i mål. Det er en usedvanlig god statistikk og egenskap! Vi hadde vel 17-18, med bl.a. to i stengene og et par andre farligheter i tillegg til to fine mål. Også mot Huddersfield hadde vi flest sjanser, de hadde kun 4 avslutninger på mål, 6 totalt. Jeg mener vi er for svake på backene (både offensivt og defensivt) men vi har stoppere som holder mål, selv om vi får problemer mot hurtige spillere som Pukki.
Til deg som ikke så kampen i går, det var 0-3 i mål og 0-5 i cornere etter en time. Det endte 2-3 og 9-5. Vi var overlegne etter at Norwich fikk en spiller utvist. Uansett, vi er for forsiktige i starten av kampene, lar motstanderne eie ballen og vi holder behørlig avstand - så kommer vi gradvis mer inn i kampene men det virker bare så unødvendig å gi bort kampen og ballen far start av. Jeg ser tydelige tegn på at vi er et godt lag som godt kan kjempe om direkte opprykk, men da må alle være på fra start og gi jernet! Så må vi la unggutta som presterer - Campbell, Souttar og Collins i første omgang få fortsette å spille mye, få inn noen bedre backer og kanskje en hurtig kantspiller til . Krydrer vi med en yngre og mer offensiv utgave av Mikel.....- vipps så er vi i PL :D
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke - Norwich

Innlegg Morten T. » 25 Nov 2020, 20:57

Svein Nilsen skrev:Uansett, vi er for forsiktige i starten av kampene, lar motstanderne eie ballen og vi holder behørlig avstand - så kommer vi gradvis mer inn i kampene men det virker bare så unødvendig å gi bort kampen og ballen far start av.

Det litt pussige er at alle kampene Stoke har vunnet( bortsett fra mot Preston ) er vunnet med lav possession( eller lavere enn motstanderen ). Mot Reading borte hadde Stoke ballen i bare 30%, men vant likevel 3-0. Det å ikke ha ballen så mye kan dermed være særdeles smart, men absolutt alt avhenger av hva laget gjør med ballen når de først får tak i den.
Noen lag er veldig flinke til å spille på den måten. Det er full bevegelse fra flere spillere samtidig når ballen vinnes og det skapes sjanser av det( spesielt hvis man har perfeksjonert og trent mye på den måten å spille på). Samtidig så mislykkes en del slike brudd også fordi lag som spiller slik er så avhengig av velfungerende samhandling og spisskompetanse, men det positive her er likevel at slike balltap skjer på den siste tredjedelen av banen og utgjør dermed minimal risiko. Den måten å spille på, med lite ballinnehav, er dog ikke den eneste veien til Rom, men den kan fungere veldig godt hvis den utføres bevisst( en lang ball er ikke bare tupp og mæl på lykke og fromme som noen later til å tro ) og med disiplin defensivt.

Jeg synes med andre ord at Stoke ikke skal fokusere på å ha ballen mest mulig i laget, men heller på hva de gjør med den når de har erobret det oppblåste læret.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Norwich

Innlegg onside » 26 Nov 2020, 00:18

Svein Nilsen skrev:Jeg mener vi er for svake på backene (både offensivt og defensivt) men vi har stoppere som holder mål, selv om vi får problemer mot hurtige spillere som Pukki.

Tror ikke du er alene om å mene det, Svein. Fox er jo så blodfattig som det er mulig å bli. Han hadde riktignok et meget bra innlegg til scoringen mot Norwich, (uten motstand etter at hans wing Buendia ble utvist) men generelt er han fryktelig svak, og som du sier mangler han fart som jo er relativt avgjørende som en moderne back skal ha. Lite rekkevidde har han også. Smith har litt mere fart og går ofte høyere i banen, men har har en fryktelig tendens til to ting: for det første slår han ofte innleggene rett i mortspiller, og for det andre snur han seg alt for ofte og spiller støttepasninger. Plasseringsevnen bakover er heller ikke samstemt med stopperne. Det vil overraske meg veldig hvis vi ikke er på utkikk etter i alle fall en høyreback. Så kommer MON's lille dilemma opp igjen da: Skal vi kjøre videre med tre stoppere eller bare to? Hadde jo håpet at Tymon skulle eie venstrekanten, men han skuffet stort i ett par kamper igjen så da var vi like langt med han, kan virker det som...
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 33 gjester

cron