Reading - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Reading - Stoke

Innlegg gunny » 07 Nov 2020, 16:27

TrondG skrev:Viktig for Angus Gunn med en smultring i dag.

Enig, det gjer godt for ham, blir nok bedre og bedre! Også godt når spissane våre får nettkjenning, gjer noko med sjølvtilliten deira.
gunny
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 938
Registrert: 09 Aug 2010, 13:36

Re: Reading - Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 07 Nov 2020, 16:45

Fantastisk deilig! Og seier i London da! Første gang siden 1-0 seieren mot Tottenham for snart 100 år siden...….. Fortjent seier; 3 skudd på mål, 1 corner og 31% possesion. Typisk 3-0 kamp :D
Det beste med en slik prestasjon er at vi ser og vi vet at vi her mye mer inne, det lukter direkte opprykk! Come on you mighty Potters!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Reading - Stoke

Innlegg Morten T. » 07 Nov 2020, 16:52

Svein Nilsen skrev:Fantastisk deilig! Og seier i London da! Første gang siden 1-0 seieren mot Tottenham for snart 100 år siden...….. Fortjent seier; 3 skudd på mål, 1 corner og 31% possesion. Typisk 3-0 kamp :D
Det beste med en slik prestasjon er at vi ser og vi vet at vi her mye mer inne, det lukter direkte opprykk! Come on you mighty Potters!

Tilhører Reading London? Jeg trodde det var en egen by som kanskje tilhørte «Greater London», typ Lilestrøm, Lørenskog, Stabæk o.l.???
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Reading - Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 07 Nov 2020, 17:02

Morten T. skrev:
Svein Nilsen skrev:Fantastisk deilig! Og seier i London da! Første gang siden 1-0 seieren mot Tottenham for snart 100 år siden...….. Fortjent seier; 3 skudd på mål, 1 corner og 31% possesion. Typisk 3-0 kamp :D
Det beste med en slik prestasjon er at vi ser og vi vet at vi her mye mer inne, det lukter direkte opprykk! Come on you mighty Potters!

Tilhører Reading London? Jeg trodde det var en egen by som kanskje tilhørte «Greater London», typ Lilestrøm, Lørenskog, Stabæk o.l.???


Det ligger jo vest for London, men regnes kanskje ikke som et London lag? Litt for langt unna sentrum, en times kjøretur rett vest! Uansett, deilig med seier :D
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Reading - Stoke

Innlegg Lilledino » 07 Nov 2020, 17:27

Svein Nilsen skrev:Fantastisk deilig! Og seier i London da! Første gang siden 1-0 seieren mot Tottenham for snart 100 år siden...….. Fortjent seier; 3 skudd på mål, 1 corner og 31% possesion. Typisk 3-0 kamp :D
Det beste med en slik prestasjon er at vi ser og vi vet at vi her mye mer inne, det lukter direkte opprykk! Come on you mighty Potters!

Vi vinner 3-0, men rykker nedover på tabellen..

#kokkosligabigtime
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Reading - Stoke

Innlegg Morten T. » 07 Nov 2020, 17:56

Svein Nilsen skrev:
Morten T. skrev:
Svein Nilsen skrev:Fantastisk deilig! Og seier i London da! Første gang siden 1-0 seieren mot Tottenham for snart 100 år siden...….. Fortjent seier; 3 skudd på mål, 1 corner og 31% possesion. Typisk 3-0 kamp :D
Det beste med en slik prestasjon er at vi ser og vi vet at vi her mye mer inne, det lukter direkte opprykk! Come on you mighty Potters!

Tilhører Reading London? Jeg trodde det var en egen by som kanskje tilhørte «Greater London», typ Lilestrøm, Lørenskog, Stabæk o.l.???


Det ligger jo vest for London, men regnes kanskje ikke som et London lag? Litt for langt unna sentrum, en times kjøretur rett vest! Uansett, deilig med seier :D

Ja, deilig med seier og det med, som du skriver, 31% possession(!!!).
Reading klarte likevel bare å løsne 5 skudd på mål.
Jeg har sett lag som har vunnet med possession helt ned mot 26-28%, men det å vinne 3-0 med et så lavt tall skjer ikke ofte. Det å vinne derimot med lav ballbesittelse skjer ganske mye oftere enn man skulle tro, spesielt hvis den måten å spille på er gjennomført med 100% viten og vilje og det ligger en plan bak det. Og en slik plan vet jeg at flere trenere sverger til og praktiserer.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Reading - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 07 Nov 2020, 20:29

Et fantastisk resultat borte mot ligalederen, og jeg synest Stoke spiller en god kamp selv om resultatet lyver ganske mye.

Men idag har vi marginene med oss i begge ender, i motsetning til mot Watford, og er samtidig litt heldige med at Reading oppviser horribelt dårlig forsvarsspill ved alle tre scoringene, og ser ut til å ha kollapset helt etter en sensasjonell start på sesongen. 2-9 på de tre siste kampene, etter å ha startet sesongen med syv seire og en uavgjort på de åtte første kampene.

Men tilbake til Stoke...Jeg synest vi leverer bra, selv om Reading har ballen mest. De skaper noen halvsjanser, men det blir sjelden veldig farlig foran målet til Gunn, og han tar greitt hånd om det som kommer. Jeg var spent på Gunn da Davies ble skadet, men synest han har greidd seg bra.

Positivt at han nå står med to clean sheets på tre kamper fra start, og fortsetter i det sporet Davies hadde staket ut, etter en litt rufsete debut mot Swansea. Det er viktig både for hans egen selvtillit, og for tilliten mellom keeper og forsvar, som er et viktig aspekt i det defensive arbeidet.

Synest Batth og Souttar er gode i dag, og sistnevnte har imponert meg stort etter at han fikk sjansen tidligere i sesongen, og han bør være førstemann på blokka når O´Neill velger hvilke midtstoppere som skal spille.

Mikel igjen god. Han balanserer midtbanen godt, og har hele tiden ro og overblikk og gjør gode valg. En viktig spiller.

Fremover er det veldig positivt at Campbell og Fletcher putter jevnlig, det trenger vi. Campbell er litt ujevn, kanskje ikke så rart m.t.p. hans unge alder. Men han er vel, sammen med Powell, vår mest uforutsigbare spiller fremover, og den som kan gjøre det uventede, som da han skjøt i stolpen i en situasjon som i utgangspunktet ikke så veldig farlig ut, og der det virket som forsvareren hadde kontroll. For øvrig en situasjon som minnet meg ikke rent lite om da han scoret vår tredje mål mot Brentford for et par uker siden, fra omtrent samme posisjon.

Så var det moro at Brown fikk putte fem minutter på overtid, selv om akkurat den scoringen kostet meg tre poeng i Tippekonkurransen... :lol:
Men akkurat det lever jeg veldig godt med :D

Alt i alt et veldig oppløftende resultat, og en bra kamp av Stoke spillemessig, der vi gjør en bra kamp rent taktisk, og får hjelp av slett forsvarsspill av Reading.

Jeg synest alt i alt at vi har begynt sesongen veldig bra, selv om jeg føler meg nokså sikker på at vi har enda mer å gå på. Det kan jo også være grunn til å minne oss selv om at den fine sesongåpningen i all hovedsak har skjedd uten sentrale spillere som Shawcross, Allen og Clucas, der sistnevnte jo var vår toppscorer og en av våre aller beste spillere forrige sesong.

Det har vært snakket mye om at vi har for stor stall, men kanskje det at vi har en stor og bred stall kan vise seg å være en stor fordel etter hvert som skader og suspensjoner setter inn, sammenlignet med mange av konkurrentene, som kanskje har en bra førsteellever, men sliter når skadene melder seg ? For skader har vi jo allerede hatt vår skjerv av, men erstatterne har som regel gjort en god jobb, slik at det merkes mindre om sentrale spillere er borte.

Jeg synest dette ser veldig lovende ut, og tror vi kommer til å bli bedre og bedre utover i sesongen. Det er ennå veldig tidlig, men jeg er blant de som i supporterklubbens "poll" har tippet direkte opprykk denne sesongen, basert på taktene vi har vist under O´Neill, og m.t.p. med forsterkningene vi fikk i sommer. Jeg synest i det hele tatt at vi fremstår veldig solide denne sesongen, og vi henger godt med på tabellen, og likevel sitter jeg igjen med en oppfatning av at vi har enda mer å gå på. Det er veldig positivt.

Det tipset står jeg fast ved, selv om jeg nok har en tendens til å være i mest optimistiske laget akkurat i den type rundspørringer... :lol:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Reading - Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 08 Nov 2020, 11:20

Jeg er også i overkant optimistisk, alltid. Og tror definitivt på direkte opprykk! Men, jeg er ikke like positiv til tingenes tilstand som du er Torstein! Prestasjonene i de siste 4 kampene har vært så der, til tross for 6 poeng. Og, det er flere av våre spillere jeg mener ikke presterer. Smith, Fox, Chester og delvis Batth har ikke imponert i forsvar. Souttar har vær strålende, det samme med Collins. Oakley-Booth har vært svak, det samme med Brown, selv med scoring i går. Tymon åpnet bra men formen har pekt en vei, mens formen til Thompson heldigvis peker oppover. Mikel har blitt bedre og bedre, McClean skaper litt kaos men fortsatt mye dårlige innlegg, men tør å utfordre. Vokes er for dårlig, mens Powell, Fletcher og Campbell har vært varierende men innimellom veldig bra. De tre har også et samarbeid som nok blir bedre og bedre. Campbell er en diamant i emning, men må tråkke litt mer til i duellene - han er veik, men har en gudsbenådet skuddteknikk med begge beina. Og han må tørre å utfordre mer, litt irriterende når han, som har stor fart, vender feil vei og spiller støttepasninger - alt for ofte! Det ser ut som om MON er i gang med å "sette" et lag og det er bra, ønsker bare at Collins kommer inn og Clucas er vel også snart klar. Tror dette blir bedre og bedre og tipper at vi topper Championship når vi spretter champagnen på Nyttårsaften!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Reading - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 08 Nov 2020, 16:31

Svein Nilsen skrev:Jeg er også i overkant optimistisk, alltid. Og tror definitivt på direkte opprykk! Men, jeg er ikke like positiv til tingenes tilstand som du er Torstein! Prestasjonene i de siste 4 kampene har vært så der, til tross for 6 poeng. Og, det er flere av våre spillere jeg mener ikke presterer. Smith, Fox, Chester og delvis Batth har ikke imponert i forsvar. Souttar har vær strålende, det samme med Collins. Oakley-Booth har vært svak, det samme med Brown, selv med scoring i går. Tymon åpnet bra men formen har pekt en vei, mens formen til Thompson heldigvis peker oppover. Mikel har blitt bedre og bedre, McClean skaper litt kaos men fortsatt mye dårlige innlegg, men tør å utfordre. Vokes er for dårlig, mens Powell, Fletcher og Campbell har vært varierende men innimellom veldig bra. De tre har også et samarbeid som nok blir bedre og bedre. Campbell er en diamant i emning, men må tråkke litt mer til i duellene - han er veik, men har en gudsbenådet skuddteknikk med begge beina. Og han må tørre å utfordre mer, litt irriterende når han, som har stor fart, vender feil vei og spiller støttepasninger - alt for ofte! Det ser ut som om MON er i gang med å "sette" et lag og det er bra, ønsker bare at Collins kommer inn og Clucas er vel også snart klar. Tror dette blir bedre og bedre og tipper at vi topper Championship når vi spretter champagnen på Nyttårsaften!

Vi er nok ikke så veldig uenige, Svein ;) Du skriver at prestasjonene de siste kampene har vært så der, og i det ligger det vel litt det samme som det jeg skriver at jeg sitter med en følelse at vi har mer å gå på. De første 60 minuttene mot Brentford var vi glimrende, og det viste at toppnivået i dette laget er meget høyt, målt etter Championship-standard. Men vi viser det for sjelden, og varierer stort fra kamp til kamp, det har vært hovedproblemet så langt, slik jeg ser det.

Det jeg ser som positivt er at vi henger så godt med når en fjerdedel av sesongen er spilt, til tross for at vi har mer å gå på spillemessig. Så vet vi at vi ble bortdømt mot Watford og Barnsley (utvisningen til Collins) og ellers fort kunne hatt minst tre-fire poeng til.

Deri ligger min optimisme, vi henger veldig godt med, til tross for at vi har langt mer å gå på. Vi har fått orden på forsvaret, og har nå en solid keeper, som belønnes med ganske mange clean sheets etter hvert. Og vi har spillere som vet hvor målet står, og som fort kan nå 15-20 scoringer denne sesongen om de fortsetter som de har startet (Campbell og/eller Fletcher).

Samtidig tror jeg at O´Neill vil trenge et par transfervinduer til før han har funnet "sitt lag" fullt ut. Og jeg er et godt stykke på vei enig med deg i din spilleranalyse, og som deg anser jeg sidebackene Smith og Fox som kanskje våre svakeste punkt. Ikke at de er dårlige, men kanskje ikke like gode som en del av de andre ? Og jeg er også veldig klar på at jeg ville hatt Bauer på høyre-back, og tror at han ville ha styrket den plassen vesentlig.

Enig i at Souttar og Collins er våre beste midtstoppere, men jeg synest ikke Batth har vært dårlig. Joda, han gjør noen tabber innimellom, men har også veldig gode kamper, og jeg rangerer han foran Chester. Det pussige med Chester er likevel at vi jevnt over har oppnådd veldig gode resultater i de kampene han har spilt ;)

Heller ikke enig i at Oakley-Boothe og Brown har vært så svake, men de er variable og svinger fra den ene kampen til den andre. Det samme gjelder for Tymon, og for så vidt også Campbell, men som til gjengjeld har et høyt toppnivå men som har litt å gå på taktisk. Men dette er unge spillere i utvikling, og det er vel kanskje noe av forklaringen på at de varierer i prestasjonene ?

Enig når det gjelder Vokes. Han blir for treg og for stasjonær, og er best inne i boksen, og er avhengig av innlegg fra kantene for å være effektiv. Etter at Fletcher kom har vi mindre bruk for Vokes, ettersom han er litt de samme styrkene som Vokes, men også har en del andre kvaliteter som Vokes mangler.

Det er veldig tidlig i sesongen, og det er egentlig altfor tidlig å snakke om opprykk. Men fremgangen etter at O`Neill overtok har vært formidabel, og det ser ut til at ansettelsen av han har vært et scoop. Vi har et lag nå som fremstår langt mer solid og homogent enn bare for ett år siden. Spillerstallen er nok en av de beste i Championship, etter de forsterkningene vi fikk i sommer, der spesielt Fletcher og Mikel har styrket oss vesentlig. Og det at vi har en stor stall - som har vært oppfattet som en ulempe - tror jeg faktisk kan vise seg som en styrke når skader og suspensjoner begynner å melde seg, ved at vi kan sette inn erstattere uten at laget svekkes noe særlig.

Jeg synest dette ser lovende ut jeg, Svein ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Reading - Stoke

Innlegg kjell-etne » 08 Nov 2020, 22:39

Fint å lesa innlegga dåkas Svein og Torstein; optimisme har dåke begge og det synes eg flott :) er nemlig noke meir pessimist og har slett ikkje tru i forkant av kamp, men håpar sjølvsagt og ser fram til kampdag lenge i forveien.....
Synes og det ser bra ut sålangt og O`Neill framstår, iallefall i noken kampar som han har lyst på meir angrep sjølv om me leder med ett mål, få det neste: altså ikkje gamble på alltid at 1 måls seier holder. Skjør ledelse. Elskar når et lag `forsvarer`ledelsen sin med å fortsatt være offansiv, sjølvsagt med måte, men ikkje legg seg konsekvent bakbapå, herlig at og Stoke kan putte tre, at Reading gir oss tre forsvarsfeil legg eg og i Stokes forteneste med offansivt press...
Forsvaret, stopparane serskilt virkar trygge stort sett, midtbane begynne å setta seg så får me håpa angrepet fortsetter å nette, sjølvom me fekk litt hjelp i denna kampen då. Synes og O`Neill og Stoke varierer fint i spelet sitt, ikkje berre einsidigt lang, men til tider fin fotball å sjå på som og gir resultater og mål. Noko som for meg gjer totalopplevelsen, i tillegg til poeng ,ekstra kjekt å bivåne :D
Så grine me litt på nasen, meg inkludert, med laguttak, taktikk, bytter, osv...skal jo vera sånn, men er nok ikkje alt me har innsikt i når det gjeld dette med treningar, innsats, småskader, taktikk innad i troppen osv...så der satse me på O`Neill har ein plan, prøver og feiler og etterkvart finn fram til den stamma som fortener å bli brukt.
Så varierer det jo voldsomt fra kamp til kamp, lurer alltid på kvifor det er sånn: motivasjon, prestasjon og innsats avogtil berre manglar, er det då trenars ansvar? Eller har berre ikkje enkeltspelerar og laget dagen eller kombinasjon, det svaret får me kanskje aldri, men utifra det me har sett sålangt med veldig varierende kampinnsats trur eg at topp 6 blir mitt defansive tips...
Håpar eg tar feil....tar gjerne ein direkte istadenfor kvalik eg og... :P
kjell-etne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 66
Registrert: 31 Des 2013, 01:33

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

cron