Stoke - Rotherham

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg gunny » 31 Okt 2020, 19:06

Morten T. skrev:1-0 slutt
Tre poeng er ALLTID viktigst! :)
Ikke noen kjempekamp, mer en sliteseier på en ganske dårlig dag.

Og viktig med seier rett etter eit tap, slik at det ikkje blir ei rekke med tap. Det kan gå utover sjølvtillit.
gunny
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 938
Registrert: 09 Aug 2010, 13:36

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg KaffeM » 31 Okt 2020, 19:06

Hadde takket ja til 4-3-2 og 15 poeng før sesongstart. Kvaliteten må opp, men vi er i nærheten av noe. Når flytsonen kommer, er basis alfa & omega.
Slutten for den som gir opp er begynnelsen for den som gir alt
KaffeM
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 82
Registrert: 03 Jul 2019, 11:59
Bosted: Kristiansand

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg centauri » 31 Okt 2020, 19:09

Hurra 3 poeng! - ellers, lite å skryte av. ;)
centauri
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1310
Registrert: 07 Aug 2010, 20:02

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg Torstein Norevik » 31 Okt 2020, 20:37

Dette var vel det engelskmennene vil kalle "a scrappy game". Lite spill, og mest kjemping og dueller på midtbanen, der ballen til tider var mer i lufta enn på bakken, og sjelden gikk mer enn 3-4 trekk i hvert lag før balltap.

Det viktigste er likevel at vi får tre poeng på en dårlig dag, så skal det i samme åndedrag og i anstendighetens navn nevnes at vi møtte et meget svakt Rotherham-lag.

Vi er likevel bar ett poeng unna Play Off, i en svært jevn divisjon, og det etter en sesongstart der vi bare glimtvis har imponert, og ellers har vært helt ordinære. Jeg tror derfor vi har langt mer å gå på, det så vi blant annet den første timen mot Brentford. Men vi sliter med stabiliteten og svinger veldig fra kamp til kamp.

Smultring fra Gunn i dag, det er bra, selv om jeg må innrømme at jeg følte meg tryggere med Davies mellom stengene.

Enig i det som sies om Campbell. Et stort talent, og den av våre spillere - i tillegg til Powell - som er best i stand til å utrette noe på egen hånd, og skape sjanser ut av ingenting. Men hadde mange unødvendige balltap i dag, og blir til tider for glad i ballen, og avslutter selv i situasjoner der han heller burde ha spilt til andre. Vi ser av kroppsspråket at dette av og til frustrerer medspillere i bedre posisjon, som ikke får ballen.

Mikel har vokst veldig, etter en ordinær start, og er etter hvert blitt varm i Stoke-trøya. Han har en veldig fin ro, gjør kloke valg og man ser at dette er en klassespiller, selv om han nok var enda bedre tidligere. Han har utvilsomt styrket dette Stoke-laget.

Fin scoring av Mc Clean, som - for en gangs skyld - beholder roen i det avgjørende øyeblikket. Jeg har aldri vært blant hans største tilhengere, men han tilfører laget energi og løpskraft, og går foran som et godt eksempel når det gjelder innsats og tæl. Og han går rett på og lar det bære eller briste, og bidrar hver eneste kamp til å skape farligheter med sine løp på venstresiden, selv om innleggene slås litt på lykke og fromme.

Konklusjonen må være at vi vinner på en dårlig dag. Det er bra, og en viktig egenskap for lag som har ambisjoner om å blande seg inn i toppstriden. Men kvaliteten må nok opp flere hakk i de neste kampene mot Watford og Reading dersom det skal plukkes tre poeng i disse kampene.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg Morten T. » 31 Okt 2020, 20:42

Hvem vet, kanskje det er disse tre poengene laget tok i dag som vil bli tunga på vektskåla i forhold til et eller annet når sluttabellen( som tross alt er den eneste interessante tabellen ) foreligger?
Slike kamper som i dag dukker som regel opp jevnlig i løpet av en lang sesong og er veldig viktig å vippe i vår favør.
Jeg liker det og i denne kule ligaen er ingen kamper i utgangspunktet noen dans på roser og man møter lag med forskjellige kvaliteter og spillesystem i så og si hver kamp. Det i seg selv er en herlig utfordring.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg Torstein Norevik » 31 Okt 2020, 21:04

Morten T. skrev:Hvem vet, kanskje det er disse tre poengene laget tok i dag som vil bli tunga på vektskåla i forhold til et eller annet når sluttabellen( som tross alt er den eneste interessante tabellen ) foreligger?
Slike kamper som i dag dukker som regel opp jevnlig i løpet av en lang sesong og er veldig viktig å vippe i vår favør.
Jeg liker det og i denne kule ligaen er ingen kamper i utgangspunktet noen dans på roser og man møter lag med forskjellige kvaliteter og spillesystem i så og si hver kamp. Det i seg selv er en herlig utfordring.

Jeg ønsker Stoke tilbake i Premier League, men må si at jeg også har veldig sansen for Championship. For som du har nevnt tidligere, så er dette en liga som er veldig uforutsigbar, der alle kan slå alle, og en liga som er langt mer uforutsigbar enn Premier League, der man før sesongstart med stor grad av sikkerhet kan tippe hvem som vil ta de seks første plassene på tabellen.

I dag vinner Coventry over Reading, som inntil i dag stod med 7 seire og 1 uavgjort på de 8 første kampene, og som idag - mot en av dumpekandidatene - slipper inn like mange som de hadde gjort på de 8 første kampene til sammen. Et opprykksjagende Millwall taper 0-3 hjemme mot Huddersfield, og en annen opprykksfavoritt - Watford - taper for et Barnsley-lag som kun berget plassen forrige sesong på Wigans poengtrekk.

Joda, det er en artig - og uforutsigbar -liga, som gjør at savnet av PL er mindre enn jeg ville ha trodd på forhånd. Men jo, jeg ønsker opprykk og retur til PL, i mellomtiden koser jeg meg med Championship. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg Morten T. » 31 Okt 2020, 21:23

Jeg vil også tilbake til PL, men mitt ønske hadde vært at PL hadde kastet noe av det hyperkommerse over bord og gitt klubber likere konkurransevilkår, f.eks. ved å innføre tak på lønninger og overgangssummer osv.
Fotball er i utgangspunktet ikke business, det er bare noen smarte og grådige folk der ute som har gjort den til det og presser sitronen maksimalt.
Det kommer ikke til å bli forandringer i morgen eller neste år, men kanskje på litt lengre sikt? Supportere og klubber er en symbiose og hvis mange nok supportere vil ha forandringer så blir det til slutt det.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg Lilledino » 31 Okt 2020, 22:26

Vil ikke til Pl før vi er klare for det

I dag vant også Wycombe sin første kamp, som er flott. De rykket opp til Championshop til tross for dårlige resultater i League One, og har strengt tatt ikke noe å gjøre i CS,

Men ..
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg kjell-etne » 01 Nov 2020, 00:38

Seie det same eg og: Hurra 3 poeng :D Ska vel kanskje ikkje ha noken men,,,,når det er 3 poeng i boks, men denna type kamp MÅ jo gi full pott om ein ikkje ønsker å forbli i denne divisjonen då. Eg har, som dei fleste Stokefans trur, eg ønske om et opprykk iår eller neste sesong, og då må me heva oss betraktelig. Er faktisk ikkje godt nok å prestera som idag, som sagt om me ønske å kjempa om opprykk, minimale ettmåls-seierar er et dristig prosjekt, må alltid kjøra på for mål nr 2, då spesielt mot type motstand som idag.
Forventar og forlangar at trenar og spelerar tar tak i konsentrasjon og arbeidsmoral i kampar mot antatt enklare motstand, det må faktisk og ein trenar tåle, å bli sett under lupa ved varierande prestasjonar. La spelerar som har gjordt seg fortent og prestert, entre banen ( ikkje Lagerback modellen som bruker klubblause og formlause klippekort spelerar) trur faktisk me har god nok stall til å kjempe topp seks iår, men må og ha ein ledar som vil vinne, då avogtil med meir enn ett mål :o
Tre poeng på ein dag som denne er sjølvsagt fryd og gammen, gledelig, men ser ein prestasjonen er det lett i lignande kampaer å få seg ein på tryne, og midt på tabell blir lett et faktum.
Når det gjeld oss supporterar så skal me gleda oss i medgang, krevja og kritisera i motgang, det er`jobben`vår :oops: Så får trenar/spelerar med feite lønningar finne seg i det og skjerpe seg, ta det til seg og heve seg.
Men me ser oppøve og kosar oss med tre i dag og vippar ei Hansa for denne fangsten i ettermiddag :)
kjell-etne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 66
Registrert: 31 Des 2013, 01:33

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

cron