Preston - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Preston - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 26 Sep 2020, 18:23

Synest kampen preges av at vi er en spiller mer gjennom store deler av kampen. En annen sak er at vi var heldige med den dommeravgjørelsen, da den situasjonen neppe kvalifiserte for utvisning.

Vi får mye rom og mye tid, og burde ha scoret langt mer enn det ene. To ganger helt alene gjennom pluss skudd i tverrliggeren, så det hadde vel ikke vært noe å si på om vi hadde et par mål til.

Jeg synest vi kontroller kampen, og vinner fortjent, men konsentrasjonen glipper et par ganger, og da blir det farlig imot.

Davies igjen veldig solid i mål, våken i feltet, og holder konsentrasjonen gjennom hele kampen, selv om han ikke har så mye å gjøre.

Forsvaret har - med et par unntak - god kontroll, med Souttar som den aller beste etter mitt syn.

Mikel har roen og overblikket på midten, men aller best var vel likevel unge Tashan Oakley-Boothe, som imponerte med feiende friskt spill så lenge kreftene holdt.

Fletcher et aktivum fremst og Gregory løper og løper, og bidrar på den måten, men virker ikke som den mest målfarlige, selv om han scorer idag. Mangler fart, noe som blir veldig avslørende i løpsdueller.

Tre poeng er gledelig og viktig. Så har vi fortsatt mer å gå på. Det er i og for seg også betryggende, for det vil komme verre kamper enn dette utover i sesongen.

Så tar jeg 8 poeng i tippekonkurransen med som en bonus ;) De trengtes også, etter 0 poeng i banken fra de to første rundene :lol:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Preston - Stoke

Innlegg Lilledino » 26 Sep 2020, 19:07

Kun 3 poeng gleder.
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Preston - Stoke

Innlegg Morten T. » 26 Sep 2020, 19:25

Lilledino skrev:Kun 3 poeng gleder.

Å vinne er grunnideen med fotballspillet. Det er mange måter å vinne på, men to måter misliker jeg sterkt. Aller sterkest hvis det vinnes ved hjelp av juks, det gjelder også eget lag. Noe annet jeg ikke liker er hvis dommeren får direkte/indirekte innvirkning på resultatet( F. eks. ved å dømme straffe feil eller lignende kapable matchavgjørende inngripener ). Dette skjedde muligens i denne kampen. For ordens skyld liker jeg det ikke hvis det tapes på den måten heller.
Forskjellen her er likevel at juks er bevisst og en dommerfeil er det ikke. Så juks er tross alt mye, mye værre og burde oftere ha ført til straff i retrospektiv.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Preston - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 26 Sep 2020, 19:35

Morten T. skrev:
Lilledino skrev:Kun 3 poeng gleder.

Å vinne er grunnideen med fotballspillet. Det er mange måter å vinne på, men to måter misliker jeg sterkt. Aller sterkest hvis det vinnes ved hjelp av juks, det gjelder også eget lag. Noe annet jeg ikke liker er hvis dommeren får direkte/indirekte innvirkning på resultatet( F. eks. ved å dømme straffe feil eller lignende kapable matchavgjørende inngripener ). Dette skjedde muligens i denne kampen. For ordens skyld liker jeg det ikke hvis det tapes på den måten heller.
Forskjellen her er likevel at juks er bevisst og en dommerfeil er det ikke. Så juks er tross alt mye, mye værre og burde oftere ha ført til straff i retrospektiv.

Helt enig i alt dette.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 30 gjester

cron