Stoke - Bristol City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Bristol City

Innlegg Torstein Norevik » 20 Sep 2020, 17:21

Skuffende forestilling av Stoke, etter en lang periode med oppløftende spill og resultater. For så vidt litt typisk, hvor mange ganger har vi ikke blitt skuffet når vi tror vi er på vei oppover ? :?

Bristol City var godt organisert og forsvarte seg godt, og gjorde det vanskelig for Stoke. Men det er likevel bekymringsverdig hvor lite Stoke greier å skape fremover.

Enig med Gunnar at sentral midtbane med Clucas og Powell skuffet idag, og var begge langt fra vanlig standard. Derimot synest jeg at Obi Mikel gjør en bra kamp, og gjør som regel kloke valg. Ikke den som briljerer mest, men man ser fortsatt kvalitetene selv om han åpenbart er over toppen.

Synest forsvaret så ut til å ha god kontroll, helt inntil første scoring. Et paradoks da at begge målene kom etter slett forsvarsspill. Davies kunne vel også ha gjort det bedre på første scoring, uten at det var noen direkte keepertabbe.

Brown virker som et friskt pust med farten sin, men det spørs om han kanskje kan bli like nyttig som ving. Tanken var vel at Vokes skulle flikke i bakrom til Brown, men det lyktes sjelden. Vokes bør få hvile, og Fletcher bør starte neste kamp.

Synest ikke at ving-backene våre kom nok med i det offensive spillet, og da faller ving-back systemet litt gjennom.

Dette var en tankevekker, etter at en optimistisk bølge har ridd oss Stoke-supportere den senere tiden, men får håpe at dette bare var en "dårlig dag på jobben". Det har skjedd før under O´Neill, der vi har hatt sure tap mot Wigan (0-3), Middlesbrough (0-2) og Leeds (0-5) midt inne i en ellers god periode.

Men nå ligger presset der om et godt resultat i neste ligakamp borte mot Preston, Nytt tap der og vi vil stå med ett fattig poeng etter tre kamper. Det vil fremstå som en gjentakelse av de to foregående sesongene, og da har vi ikke lykkes med det O´Neill før sesongstart fokuserte veldig på, viktigheten av å komme godt i gang. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke - Bristol City

Innlegg kjell-etne » 20 Sep 2020, 18:38

Trudde faktisk O`Neill var litt `garantisten`for et sikkert og godt organisert forsvar, å sleppe inn to mål heima mot Bristol C.vitnar vel om at me passer best i den enden av tabellen som me er for øyeblikket. Noke fyrverkeri i andre enden på banen med offansiv tilnerming og mange scora mål forventar eg ikkje med O`Neill, men håpar og trur dette var et `bananskall`og at han iallefall får skikk på den delen av laget og at han vågar å `plukke`vekk dei som presterer under pari.
Atter ein gong, forventningar til Stoke er skummelt og uforutsigbart, så var det altså Bristol C så skulle få hoppe 13 plasser på tabellen :shock: Er nå heldigvis noken kampar igjen å gjer det på då, men så var det med den tendensen då.......sett an før?
Men kom an, den neste tar me :)
kjell-etne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 66
Registrert: 31 Des 2013, 01:33

Re: Stoke - Bristol City

Innlegg Lilledino » 20 Sep 2020, 18:58

Back to basic, og vi er der vi hører hjemme !

Hver ENESTE gang jeg tror vi har noe på gang, kollapser vi som en potetsekk...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Stoke - Bristol City

Innlegg Morten T. » 20 Sep 2020, 21:47

Heller ikke O’Neill særlig fornøyd og summerer vel greit opp her:
https://www.stokecityfc.com/news/2020/s ... ng-defeat/

Det jeg liker best av det han sier her er det som kommer på tampen:
“We are two games in and not getting carried away. We didn’t get carried away with the game on Thursday night which was a positive result. It’s going to take a while and obviously today showed that.”

Det er viktig å være «level-headed». Ikke for supportere, der er det greit at følelsene går opp og ned som en jo-jo, men for de som jobber med fotballen er det bedre å ha en annen innfallsvinkel og ha et litt annet og lengre perspektiv på ting.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Bristol City

Innlegg EspenE » 21 Sep 2020, 09:09

Nå så jeg ikke kampen, men dette var et skuffende resultat. Selv om jeg har veldig trua på BC i år, jeg tror de blir kjempende om playoff.

Jeg bare lurer på en ting: Når man ser bort ifra kamper mot åpenbart sterkere lag (som Wolves sist), når har vingbacker egentlig fungert for Stoke? Det funka ikke i 5-3-2 for Hughes, det funka ikke i 4-1-2-1-2 for Jones, og det har ikke funka under O'Neill.
Jeg fatter ikke hvorfor man skal drive med 3 stoppere, det fungerer mye bedre å sette en backfirer og holde seg til den. Selv om man må ha 2 mann per plass, så veit alle hva de skal gjøre og hvor det skal posisjonere seg. Dette er basics, og et svært urovekkende tegn med MON! Jeg trodde han var tro mot 4-3-3/4-2-3-1 variantene vi så i fjor og som stort sett fungerte meget bra.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Stoke - Bristol City

Innlegg Morten T. » 21 Sep 2020, 10:34

EspenE skrev:Nå så jeg ikke kampen, men dette var et skuffende resultat. Selv om jeg har veldig trua på BC i år, jeg tror de blir kjempende om playoff.

Jeg bare lurer på en ting: Når man ser bort ifra kamper mot åpenbart sterkere lag (som Wolves sist), når har vingbacker egentlig fungert for Stoke? Det funka ikke i 5-3-2 for Hughes, det funka ikke i 4-1-2-1-2 for Jones, og det har ikke funka under O'Neill.
Jeg fatter ikke hvorfor man skal drive med 3 stoppere, det fungerer mye bedre å sette en backfirer og holde seg til den. Selv om man må ha 2 mann per plass, så veit alle hva de skal gjøre og hvor det skal posisjonere seg. Dette er basics, og et svært urovekkende tegn med MON! Jeg trodde han var tro mot 4-3-3/4-2-3-1 variantene vi så i fjor og som stort sett fungerte meget bra.

Enig.
Mot antatt sterkere lag så kan 5-3-2 fungere godt, men skal det fungere så må også spillerne være flinke til å raskt omstille seg fra 5-3-2 når de forsvarer seg til 3-5-2 når de går framover, hvis ikke kan et slikt system bli veldig baktungt( som 1. omgangen i går ). Jeg mener å huske at Brendan Rodgers( da han var i Liverpool ) fikk til å spille slik ganske bra.
Jeg liker egentlig best en helt tradisjonell 4-4-2 evt. 4-3-3( hvis den ikke spilles på den litt naive Tom Nordli-måten )/4-5-1.
Alle disse systemene fungerer etter mitt syn best med et soneforsvar og veldig løpssterke midtbanespillere.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 23 gjester

cron