Stoke - Cardiff

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Cardiff

Innlegg Lilledino » 24 Feb 2020, 13:24

Morten T. skrev:
vegar56 skrev:Til tross for 3 poeng, det er bare 3 poeng ned til Wigan under streken.... :!:
Dette kommer til å svinge helt frem til siste runde, men i stedet for å kikke på tabell fra runde til runde så foreslår jeg heller at Stoke velger «Pulis-metoden» og setter seg et poengmål for overlevelse( basert på historiske fakta ). Dette hadde den capskledde stor og relativ suksess med i Premier League da han nærmest konstant messet om å nå 40 poeng og derav klarte å gjøre klubben om til et stabilt innslag i verdens beste liga.
I den divisjonen Stoke er i nå så bør 50-52 poeng være mer enn nok til overlevelse. Altså 13-15 poeng til ombord, og så får det som skjer etter det være en slags bonus.

Liker tilnærmingen din Morten, og jeg mener du har brukt den filosofien før...

Men , jeg klarer jo ikke å la være med å se på tabellen og gruble over hvor tett det er. Da lurer jeg også på hvor poengen blir av. Noen må jo miste poeng og noen får det, men likevel rykker vi tilbake til start.

Men, la oss si 15 poeng da, på 12 kamper... Det gir oss i snitt 1,25 poeng pr kamp
De siste 5 har gitt oss et snitt på 1,2. Det betyr at vi manger 0,05 med den formen vi nå har--

Eller hur ?
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Stoke - Cardiff

Innlegg Morten T. » 24 Feb 2020, 14:05

Lilledino skrev:
Morten T. skrev:
vegar56 skrev:Til tross for 3 poeng, det er bare 3 poeng ned til Wigan under streken.... :!:
Dette kommer til å svinge helt frem til siste runde, men i stedet for å kikke på tabell fra runde til runde så foreslår jeg heller at Stoke velger «Pulis-metoden» og setter seg et poengmål for overlevelse( basert på historiske fakta ). Dette hadde den capskledde stor og relativ suksess med i Premier League da han nærmest konstant messet om å nå 40 poeng og derav klarte å gjøre klubben om til et stabilt innslag i verdens beste liga.
I den divisjonen Stoke er i nå så bør 50-52 poeng være mer enn nok til overlevelse. Altså 13-15 poeng til ombord, og så får det som skjer etter det være en slags bonus.

Liker tilnærmingen din Morten, og jeg mener du har brukt den filosofien før...

Men , jeg klarer jo ikke å la være med å se på tabellen og gruble over hvor tett det er. Da lurer jeg også på hvor poengen blir av. Noen må jo miste poeng og noen får det, men likevel rykker vi tilbake til start.

Men, la oss si 15 poeng da, på 12 kamper... Det gir oss i snitt 1,25 poeng pr kamp
De siste 5 har gitt oss et snitt på 1,2. Det betyr at vi manger 0,05 med den formen vi nå har--

Eller hur ?

Ja, jo, men jeg tenkte mest på at fokuset hos laget og trenerapparatet bør ligge på å nå 50-52 poeng på kjappest mulig vis.
Det igjen behøver ikke å bety at man skal spille hodeløst og naivt, noen ganger kan det også være greit å ta med seg ett poeng, avhengig av slagkraften til motstanderen. Rett og slett være litt kalkulerende. I det lange løp tror jeg det lønner seg.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Cardiff

Innlegg Lilledino » 24 Feb 2020, 14:41

Enig med langsiktig mål Morten..

Jeg setter opp et budsjett på 14 poeng ....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 28 gjester

cron