Stoke - Swansea

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Swansea

Innlegg onside » 25 Jan 2020, 19:16

Butland - 7 Ikke altfor mye å gjøre faktisk, men det han gjør gjør han bra. Og så har han BLIKKET tilbake. Han er PÅ.
Smith - 6 (etter knallharde protester fra Gunny som jeg tar til etterretning)) Sliter veldig med bevegelige og tekniske Celina. Mange innlegg fra vår høyrekant der. Offensivt, bedre enn vanlig som ikke sier så veldig mye.
Batth - 7 Styrer bedre og bedre og forutsigbart backlinja. Samspiller bedre med Lindsay nå.
Lindsay - 7 Kommer seg, kommer seg. Feilpasninger i 1. omgang , men skjermer og holder Brewster meget bra hele kampen.
Indi 6 - Dårlige pasninger men holder backen med kraft og styrke. Litt mye slurvete avleveringer
Allen 8 - Er på fra 1. sekund, og holder trykket hele kampen, vinner baller, noe småting, men meget bra kamp igjen.
Clucas 7 - Typisk Clucas-scoring, gir alt, noe små-tekniske finesser, og noe helt håpløst. Jobber veldig bra. Kevin Bacon lokk-a-like'en
Powell 8 MOM Taper noen baller ved sløvhet, men offensivt - helt nydelig pasninger, gjør medspillere bedre kreativ og god i vanskelige posisjoner.
Ince 6 - Jobber som han aldri har gjort før, skaper sjanser, men her enda mere inne...
NcClean 5+1=6 Syns han er dårlig hele kampen, med sin dårlige teknikk, men han skal ha +1 for scoringen, Det er ganske befriende.... Nå var jeg snill.
Vokes 6 - Vanskelige baller å jobbe med, men vinner mange hodedueller og setter opp medspillerne og jobber og sliter.

Gregory - Skulle lagd mål i dag igjen. Skal ha for jobben han gjør uten at det materialiserer seg i noe stort. Skulle fått litt mere spilletid.
Diouf - ble vel ikke svett engang

MON 8 - jeg holder troen på MON som en Manager som har skapt troen hos spillerne om at de er ikke så dårlige som de engang trodde de var.
Sist endret av onside den 26 Jan 2020, 18:10, endret 1 gang
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stoke - Swansea

Innlegg Oddvin » 25 Jan 2020, 19:25

Lilledino skrev:
Oddvin skrev:
Lilledino skrev:2-0 Amen!!!
Og deilige 8 poeng til Lilledino på tippingen !!

Og tok fra meg ein 8 poenger, men er like glad!

Derby borte på fredda.. Do You feel lucky ?

Tipper det samme som i alle kampene denne sesongen 1-0 til Stoke etter 0-0 ved pause. Det må vel slå til ein gang i løpet av 46 kamper.
Oddvin
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1102
Registrert: 07 Aug 2010, 13:57
Bosted: Os

Re: Stoke - Swansea

Innlegg centauri » 25 Jan 2020, 19:34

15 poeng opp til Preston på 6. plass.
31 poeng + 51 og spille om = max 82 poeng
Det må jo holde til Play off.
---
Muligens for optimistisk, men HUSK:
Stoke har vært favoritter i 2 sesonger for opprykk.
Vi har hatt gode nok (for mange) spillerne
- nå har vi MON som får frem det beste i laget.
Det viktigeste - vi må vinne kamper, og ha god fart mot neste sesong! :D
centauri
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1310
Registrert: 07 Aug 2010, 20:02

Re: Stoke - Swansea

Innlegg gunny » 25 Jan 2020, 19:54

onside skrev:Butland - 7 Ikke altfor mye å gjøre faktisk, men det han gjør gjør han bra. Og så har han BLIKKET tilbake. Han er PÅ.
Smith - 5 Sliter veldig med bevegelige og tekniske Celina. Mange innlegg fra vår høyrekant der. Offensivt, bedre enn vanlig som ikke sier så veldig mye.
Batth - 7 Styrer bedre og bedre og forutsigbart backlinja. Samspiller bedre med Lindsay nå.
Lindsay - 7 Kommer seg, kommer seg. Feilpasninger i 1. omgang , men skjermer og holder Brewster meget bra hele kampen.
Indi 6 - Dårlige pasninger men holder backen med kraft og styrke. Litt mye slurvete avleveringer
Allen 8 - Er på fra 1. sekund, og holder trykket hele kampen, vinner baller, noe småting, men meget bra kamp igjen.
Clucas 7 - Typisk Clucas-scoring, gir alt, noe små-tekniske finesser, og noe helt håpløst. Jobber veldig bra. Kevin Bacon lokk-a-like'en
Powell 8 MOM Taper noen baller ved sløvhet, men offensivt - helt nydelig pasninger, gjør medspillere bedre kreativ og god i vanskelige posisjoner.
Ince 6 - Jobber som han aldri har gjort før, skaper sjanser, men her enda mere inne...
NcClean 5+1=6 Syns han er dårlig hele kampen, med sin dårlige teknikk, men han skal ha +1 for scoringen, Det er ganske befriende.... Nå var jeg snill.
Vokes 6 - Vanskelige baller å jobbe med, men vinner mange hodedueller og setter opp medspillerne og jobber og sliter.

Gregory - Skulle lagd mål i dag igjen. Skal ha for jobben han gjør uten at det materialiserer seg i noe stort. Skulle fått litt mere spilletid.
Diouf - ble vel ikke svett engang

MON 8 - jeg holder troen på MON som en Manager som har skapt troen hos spillerne om at de er ikke så dårlige som de engang trodde de var.


5 til Smith??? Syns han spelte meget godt. Har ikkje tal på alle ganger han braut ballbanen og sette laget vårt i angrep. Hans beste kamp til no! Har vore kritisk til han tidlegare, men i dag var han god!
gunny
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 938
Registrert: 09 Aug 2010, 13:36

Re: Stoke - Swansea

Innlegg onside » 25 Jan 2020, 20:10

gunny skrev:
onside skrev:Smith - 5 Sliter veldig med bevegelige og tekniske Celina. Mange innlegg fra vår høyrekant der. Offensivt, bedre enn vanlig som ikke sier så veldig mye.


5 til Smith??? Syns han spelte meget godt. Har ikkje tal på alle ganger han braut ballbanen og sette laget vårt i angrep. Hans beste kamp til no! Har vore kritisk til han tidlegare, men i dag var han god!

Joda, kanskje litt streng der, kansje en 6'er, men han hang jo ikke med i det hele tatt og Celina gjorde hva han ville i lange perioder i 1. omgang og deler av andre. Skal takke stopperne for at de headet ballen ut hver gang.
Syns også han er lite samspillende med Ince fremover, selv om faktisk var det ett par ganger i dag. Joda, jeg gir ham en 6'er. :) Ha en hyggelig kveld videre Gunny
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stoke - Swansea

Innlegg Morten T. » 25 Jan 2020, 21:11

Jeg synes heller ikke Smith var spesielt god i denne. Han var mye bedre mot WBA.
Men fotball er spill og motspill og mye skyldtes at Celina var så god og Swansea brukte han mye. Etterhvert som Stoke tok over ble også Celina mer og mer borte. Det gjorde jobben enklere for Smith. 6 poeng er helt greit, synes jeg.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Swansea

Innlegg Morten T. » 25 Jan 2020, 21:48

Lilledino skrev:Vidunderlig form på de siste 6 seriekampene

Vunnet
Tap
Vunnet
Uavgjort
Vunnet
Vunnet

Det betyr at vi har fått 13 poeng på de siste kampene av 18 mulige !!!
MON må bli manager of the month for januar !

Og disse resultatene har kommet med en gjeng som flere har valgt å karakterisere med det noget negativt ladede ordet «gråstein».
Hvordan i spøtte hakkandes du-store-alpakka er det mulig!?

Jeg har ikke peiling, men her kommer et skudd i blinde: Kan det hende at betydningen av enkeltspillere sine individuelle evner overvurderes, mens betydningen av LAG( samhandling, taktikk, spisskompetanse, løpskraft, vilje, tacklingsstyrke, filosofi, pedagogikk und so weiter...) undervurderes?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Swansea

Innlegg onside » 26 Jan 2020, 18:07

Morten T. skrev:Og disse resultatene har kommet med en gjeng som flere har valgt å karakterisere med det noget negativt ladede ordet «gråstein».
Kan det hende at betydningen av enkeltspillere sine individuelle evner overvurderes, mens betydningen av LAG( samhandling, taktikk, spisskompetanse, løpskraft, vilje, tacklingsstyrke, filosofi, pedagogikk und so weiter...) undervurderes?

Så gråstein diskusjonen lever i beste velgående :) Jeg syns gråstein-diskusjonen er fruktbar fordi det betyr at vi nå har sjansen til å gjøre gråstein til gull og ikke omvendt Men en enkeltspiller kan vel ikke alene gjøre seg selv til gull? Se bare på Sønnen til Alfie Håland. For et fantastisk lag han spilte på i Salzburg, og nå i Dortmund.... Hvor medspillerne spilte hverandre gode ved å gi pasninger videre til bedre plasserte medspillere, og de LØP livet av seg for å komme i bedre posisjon.
Det syns jeg at det var en tendens i, på Britannia i går også og jeg syns Powell var en stor regissør og servitør til 1-0 sammen med Allen. Det burde også stått 1-0 før det da Clucas fikk sjansen etter at Powell åpnet Swansea-forsvaret med en lekker finte/langpasning etter 33 minutter. Syns jeg så mange tommel opp, da det var forsøk på gode pasninger og gjennombrudd, og det betyr at man spiller på samme lag og har samme mål.
Jeg tenker også på Shaqiri i sin siste PL sesong med stoke. Stadig hoderystende til medspillere og ikke villig til å gå på løp nå ball ble slått. DET var langt fra det vi snakker om her. At LAGET går langt foran enkeltspillere.
Gi hverandre selvtillit ved å vite hva vi kan - og forøke på ting vi trener på, så kommer resultatene.

Jeg tror MON har nullstilt gutta ved å innse at vi pt.(da han kom) faktisk ikke var bedre enn en jumboplass i Championship, men at vi har et stort potensiale om å bli bedre ved å gjøre hverandre gode SAMMEN. OG ikke noen som KAN stikkes under en stol: Nå kan vi ikke kjøpe oss ut av situasjonen, vi MÅ bli bedre sammen. Har lest at mange roser MON ved bedre treninger, og at "alle" skal få sjansen. Floskler - javel, men manger har fått sjansen igjen. Også utskjelt og dyre Vokes. Syns han leverte en god kamp i går (selv om jeg ikke er noe stor fan) så jobbet han godt i hver duell og gav jernet.

Så innse at man er Gråstein, men kan være gull sammen syns jeg MON har klart til nå, og har vi kommet litt i flytsonen, så gjeder det bare å IKKE slappe av mot mindre gode Championshiplag vi SKAL slå, så jeg har blitt en MON optimist med slagordet - Fra gråstein til gull.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stoke - Swansea

Innlegg Morten T. » 26 Jan 2020, 21:43

onside skrev:
Morten T. skrev:Og disse resultatene har kommet med en gjeng som flere har valgt å karakterisere med det noget negativt ladede ordet «gråstein».
Kan det hende at betydningen av enkeltspillere sine individuelle evner overvurderes, mens betydningen av LAG( samhandling, taktikk, spisskompetanse, løpskraft, vilje, tacklingsstyrke, filosofi, pedagogikk und so weiter...) undervurderes?

Så gråstein diskusjonen lever i beste velgående :) Jeg syns gråstein-diskusjonen er fruktbar fordi det betyr at vi nå har sjansen til å gjøre gråstein til gull og ikke omvendt Men en enkeltspiller kan vel ikke alene gjøre seg selv til gull? Se bare på Sønnen til Alfie Håland. For et fantastisk lag han spilte på i Salzburg, og nå i Dortmund.... Hvor medspillerne spilte hverandre gode ved å gi pasninger videre til bedre plasserte medspillere, og de LØP livet av seg for å komme i bedre posisjon.
Det syns jeg at det var en tendens i, på Britannia i går også og jeg syns Powell var en stor regissør og servitør til 1-0 sammen med Allen. Det burde også stått 1-0 før det da Clucas fikk sjansen etter at Powell åpnet Swansea-forsvaret med en lekker finte/langpasning etter 33 minutter. Syns jeg så mange tommel opp, da det var forsøk på gode pasninger og gjennombrudd, og det betyr at man spiller på samme lag og har samme mål.
Jeg tenker også på Shaqiri i sin siste PL sesong med stoke. Stadig hoderystende til medspillere og ikke villig til å gå på løp nå ball ble slått. DET var langt fra det vi snakker om her. At LAGET går langt foran enkeltspillere.
Gi hverandre selvtillit ved å vite hva vi kan - og forøke på ting vi trener på, så kommer resultatene.

Jeg tror MON har nullstilt gutta ved å innse at vi pt.(da han kom) faktisk ikke var bedre enn en jumboplass i Championship, men at vi har et stort potensiale om å bli bedre ved å gjøre hverandre gode SAMMEN. OG ikke noen som KAN stikkes under en stol: Nå kan vi ikke kjøpe oss ut av situasjonen, vi MÅ bli bedre sammen. Har lest at mange roser MON ved bedre treninger, og at "alle" skal få sjansen. Floskler - javel, men manger har fått sjansen igjen. Også utskjelt og dyre Vokes. Syns han leverte en god kamp i går (selv om jeg ikke er noe stor fan) så jobbet han godt i hver duell og gav jernet.

Så innse at man er Gråstein, men kan være gull sammen syns jeg MON har klart til nå, og har vi kommet litt i flytsonen, så gjeder det bare å IKKE slappe av mot mindre gode Championshiplag vi SKAL slå, så jeg har blitt en MON optimist med slagordet - Fra gråstein til gull.
Enig med alt her bortsett fra at det ikke heter POTENSIALE. Det heter POTENSIAL. Men den uenigheten tipper jeg at du lever greit med. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Swansea

Innlegg Svein Nilsen » 27 Jan 2020, 00:16

onside skrev:Butland - 7 Ikke altfor mye å gjøre faktisk, men det han gjør gjør han bra. Og så har han BLIKKET tilbake. Han er PÅ.
Smith - 6 (etter knallharde protester fra Gunny som jeg tar til etterretning)) Sliter veldig med bevegelige og tekniske Celina. Mange innlegg fra vår høyrekant der. Offensivt, bedre enn vanlig som ikke sier så veldig mye.
Batth - 7 Styrer bedre og bedre og forutsigbart backlinja. Samspiller bedre med Lindsay nå.
Lindsay - 7 Kommer seg, kommer seg. Feilpasninger i 1. omgang , men skjermer og holder Brewster meget bra hele kampen.
Indi 6 - Dårlige pasninger men holder backen med kraft og styrke. Litt mye slurvete avleveringer
Allen 8 - Er på fra 1. sekund, og holder trykket hele kampen, vinner baller, noe småting, men meget bra kamp igjen.
Clucas 7 - Typisk Clucas-scoring, gir alt, noe små-tekniske finesser, og noe helt håpløst. Jobber veldig bra. Kevin Bacon lokk-a-like'en
Powell 8 MOM Taper noen baller ved sløvhet, men offensivt - helt nydelig pasninger, gjør medspillere bedre kreativ og god i vanskelige posisjoner.
Ince 6 - Jobber som han aldri har gjort før, skaper sjanser, men her enda mere inne...
NcClean 5+1=6 Syns han er dårlig hele kampen, med sin dårlige teknikk, men han skal ha +1 for scoringen, Det er ganske befriende.... Nå var jeg snill.
Vokes 6 - Vanskelige baller å jobbe med, men vinner mange hodedueller og setter opp medspillerne og jobber og sliter.

Gregory - Skulle lagd mål i dag igjen. Skal ha for jobben han gjør uten at det materialiserer seg i noe stort. Skulle fått litt mere spilletid.
Diouf - ble vel ikke svett engang

MON 8 - jeg holder troen på MON som en Manager som har skapt troen hos spillerne om at de er ikke så dårlige som de engang trodde de var.


Du treffer vel ikke så hakkendes gæli her "onside". Enig med Gunnar at Smith var god, hans beste kamp for oss. Og helt riktig at han var svak i starten, men det var jo alle våre. Powell var også langt under pari i starten men spilte seg stort opp. Det gjorde de fleste. Nesten ufattelig å se hvilken formtopp en del av våre har fått under MON. En spiller som Lindsay var helt elendig helt frem til MON tok over ledelsen. Nå virker han som et godt kjøp! Alle har vel vokst den siste tiden og viser at de er så gode som vi alle trodde men som vi ikke så. Se på Allen og Butland, plutselig i toppform. Fortsatt synes jeg jo at vi har utfordringer på kantene; Ince har mistet sin offensive kraft, men har blitt sterkere defensivt og McClean har fortsatt langt igjen før han er en stor trussel på venstrekanten. Så håper vi at Tyrese raskt blir skadefri så skal vi nok nærme oss playoff plassen 8-)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 25 gjester

cron