WBA -Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: WBA -Stoke

Innlegg Alfie » 21 Jan 2020, 00:06

Joe Allen - han må vi aldri selge. For en innsats og for noen rom han dekker. Gjør 2 manns jobb.
Alfie
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 89
Registrert: 16 Aug 2010, 09:08

Re: WBA -Stoke

Innlegg onside » 21 Jan 2020, 00:13

Alfie skrev:Joe Allen - han må vi aldri selge. For en innsats og for noen rom han dekker. Gjør 2 manns jobb.

Sterk andreomgang av Allen, lot seg drive litt med av Pereira i første, men spiller seg stort opp.
Syns Butland og Batth er Stokes klart beste i dag.

Enda en Clean Sheet MON - rett og slett sterkt.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: WBA -Stoke

Innlegg Knut Ole » 21 Jan 2020, 00:16

Alfie skrev:Joe Allen - han må vi aldri selge. For en innsats og for noen rom han dekker. Gjør 2 manns jobb.

Så enig!
For en fighter
Løpskapasitet og klokskap.
Og så redelig. Tenker på episoden med albu i kjeven. Spill videre, liksom. Kult!
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: WBA -Stoke

Innlegg vegar56 » 21 Jan 2020, 00:22

Dette var et herlig ran :D :D :D
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: WBA -Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 21 Jan 2020, 01:08

vegar56 skrev:Dette var et herlig ran :D :D :D


På sett og vis et ran, men vi holdt WBA unna de store sjansene og det er sterkt med tanke på hvor mye de hadde ballen på vår banehalvdel. Vi jobbet iherdig i 99 minutter, men var svake med ball. Det eneste som dog teller er 3 poeng, spesielt i vår situasjon! Deilig.
Et par fun facts; Dette er vel første gangen vi vinner 2 ligakamper, borte, på rad siden 2015! Og, de siste 17 bortekampene med Natta Jones scoret vi 9 mål. Nå har vi 12 mål på 7 kamper med MON som sjef, riktignok 9 av de mot Barnsley og Huddersfield - og 4 tap.
Nå ser vi oppover på tabellen!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: WBA -Stoke

Innlegg kjell-etne » 21 Jan 2020, 01:15

Intens og spennande kamp, målet var heller ikkje et resultat av noke lang anti fotball greie, men et fint brudd med fleire fine og ikkje minst presise pasningar; ok noke heldig Ince som
fekk med seg ball før flott assist. Men strøken kontring med presise avleveringar/mottak, flott angrep og mål. :)
Flott krigarinnstilling og me var vel med sjangsen til Greg like nærme 2-0 som WBA var 1-1, med tanke på det litla dei skapte. Fint å sjå at me og spelte fotball og kom oss fram på banen
utan berre adresselause langtsvevande ballar, men med samhandling som jo vel er fotballens meining.
Kjekt å sjå at med brukar midtbanen i oppbygging av angrep, sjølvom denne kampen jo naturligvis blei masse bakjobbing og forsvar, men ein flott skalp å få med seg i poengsankinga
der nede på tabell.
Håpar me kan dyrka endå meir av den framoverretta og spelande stilen i forsettelsen og at kampen om kvar ball blir ingrediensen også neste kamp, skal ikkje ha noke banaskall der
som ødelegg denne prestasjonen, men virkar som bakre ledd fungerer som jo må basisen. :shock:
Håpar O`Neill denne gang er rett manager og må så langt få æra for oppturen ( eller det er vel fortsatt Pulis kanskje som bør hedrast?) etter hans inntreden; stram i maska, utstråler
disiplin og autoritet, håpar han og sprer litt glede og humor inn i gjengen og gjer Stoke til et kjekt, spelande og vinnande lag. Den komboen er faktisk mulig :D
kjell-etne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 66
Registrert: 31 Des 2013, 01:33

Re: WBA -Stoke

Innlegg Morten T. » 21 Jan 2020, 11:37

Morten T. skrev:
Lilledino skrev:
Knut Ole skrev:Synd dommeren ikke så stygg albu som ble plantet i ansiktet på Allen. Vår mann kommer seg raskt på beina igjen. Hadde han tatt en spansk en der og rullet rundt og spilt død kunne det kanskje resultert i noe mer mistanke fra dommerens side. Veldig sporty av Allen , må sies.

VAR ?

Han hadde ryki rett ut med VAR der, ja.

Det snakkes om en retrospektiv reaksjon rundt denne hendelsen. Noe som KAN føre til en karantene.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ke-3760173

Jeg liker godt at man kan ilegge straff retrospektivt. Det burde ha, som et preventivt virkemiddel, blitt gjort mye oftere og i flere sammenhenger.
Kjepphesten min i så måte er juks, skuespill o.l. som bør slås mye hardere ned på. Drømmejobben De Luxe hadde vært å sitte i en komitè hvor man kunne vært "The Judge, The Jury & The Jailor" og ilagt disse folka straffer( uten ankemulighet ) som både hadde inkludert karantene, lønnstrekk og en omgang eller tre med spanskrøret.

Jeg likte også Allen sin reaksjon her. I stedet for å ligge å vri seg å spille skadet så var det rett opp å stå. Det er både plusser og stjerner i min bok og akkurat slik mentalitet jeg ønsker at spillerne i Stoke City Football Club skal inneha.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: WBA -Stoke

Innlegg Morten T. » 21 Jan 2020, 14:26

vegar56 skrev:Dette var et herlig ran :D :D :D

Litt flaks/ran, MEN her har det blitt analysert på forhånd av fotballfagmannen O`Neill som fant ut at counterattack var måten å ta dem på her.
WBA med mye ball og det kan( feilaktig etter mitt syn ) skape et bilde av at et lag dominerer matchen, men så lenge det er en villet strategi fra motstanderen( i dette tilfellet Stoke ) å spille slik så er det helt topp. Jeg har sett lag som f.eks. Island, Sverige, Danmark, Norge, Russland og Nord-Irland spille slik flere ganger. Gode lag som f.eks. Portugal og Italia også.
O`Neill kan dette med pragmatisme og han vet( fra sin tid hos vesle Nord-Irland ) hvordan et lag kan skape gode resultater uten ekstremt fokus på ballinnehav og entertainment( Nederlands Ronald Koeman kritiserte han jo for estetikken ).
Som O`Neill har vært inne på i noen av intervjuene jeg har lest så handler dagens fotball mye om (løps)kraft, tempo og hurtighet. For egen del vil jeg også legge til at det å fremprovosere feil hos motstanderen, og å utnytte disse feilene, er særs viktig.
Det har blitt snakket mye om såkalt "gråstein", men i går var det ligaleder WBA som hadde disse. Gråstein er fint det, HVIS man har en leder/trener som klarer å foredle dem og få de til å fungere som et LAG.
Eller som Danny Higginbotham så enkelt, men likefullt vakkert, formulerte det i går kveld: "Michael O`Neill walked into a team of individuals and he’s made a team."
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: WBA -Stoke

Innlegg Morten T. » 22 Jan 2020, 17:53

For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester

cron