Huddersfield - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Huddersfield - Stoke

Innlegg onside » 03 Jan 2020, 10:09

Jeg fikk bare sett deler av kampen mot Huddersfield, og i går kveld så jeg igjen Liverpool spille og da slo det meg igjen.... og for å overdrive litt......

Vi har jo spilt "uten backer" og uten høyre angrepsspiller i lange tider. Kanskje litt urettferdig å sammenligne med Liverpool, men hvis vi ser på backene til Liverpool så er det de som står for 90% av innleggene. Dette krever jo av de har en raske midtstoppere og en Gatusso (ref. Morten) som midtbaneanker slik at han flytter inn i rollen som forsvarsspiller når backene "går". Edwards hadde jo noen kamper forrige sesong som var på et relativt høyt nivå, men med "proppen" Ince så stopper jo all bevegelse fremover. Derfor var det en stor befrielse å fjerne proppen, og Campbell tok jo veldig godt vare på sjansen - jeg aldri trodde han skulle få! Nå skal det vel sies at Hudderfield ikke akkurat var noen målestokk, og de burde vi har slått uansett, men 5 mål på bortebane bør gi et løft som gjør at vi kommer oss godt bort fra trusselen om League One.
Vokes virket også plutselig som en løpende spiller igjen også. Han har jo virket veldig tilfreds, lat og smilende før, men har begynt å løpe farlig mye igjen - og smilende. Det trenger vi fordi med FFP hengende over oss kan det virke som om vi ikke får inn ny spiss på en stund og da må vi få fart på vår £9m mann!
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Huddersfield - Stoke

Innlegg Morten T. » 03 Jan 2020, 11:32

onside skrev:Jeg fikk bare sett deler av kampen mot Huddersfield, og i går kveld så jeg igjen Liverpool spille og da slo det meg igjen.... og for å overdrive litt......

Vi har jo spilt "uten backer" og uten høyre angrepsspiller i lange tider. Kanskje litt urettferdig å sammenligne med Liverpool, men hvis vi ser på backene til Liverpool så er det de som står for 90% av innleggene. Dette krever jo av de har en raske midtstoppere og en Gatusso (ref. Morten) som midtbaneanker slik at han flytter inn i rollen som forsvarsspiller når backene "går". Edwards hadde jo noen kamper forrige sesong som var på et relativt høyt nivå, men med "proppen" Ince så stopper jo all bevegelse fremover. Derfor var det en stor befrielse å fjerne proppen, og Campbell tok jo veldig godt vare på sjansen - jeg aldri trodde han skulle få! Nå skal det vel sies at Hudderfield ikke akkurat var noen målestokk, og de burde vi har slått uansett, men 5 mål på bortebane bør gi et løft som gjør at vi kommer oss godt bort fra trusselen om League One.
Vokes virket også plutselig som en løpende spiller igjen også. Han har jo virket veldig tilfreds, lat og smilende før, men har begynt å løpe farlig mye igjen - og smilende. Det trenger vi fordi med FFP hengende over oss kan det virke som om vi ikke får inn ny spiss på en stund og da må vi få fart på vår £9m mann!

Har sett Liverpool noen ganger sjøl i år( men ikke i går ). Det er en type ekstremfotball Klopp står for som jeg nesten vil påstå ikke lar seg gjennomføre i praksis i 90+ minutter, men Liverpool er veldig nær.
Backene til Liverpool produserer mye( som du skriver ), står høyt og løper nesten absurd mye opp og ned i banen. Jeg tipper at O2-opptaket deres er på nivå med kronisk slimproduserende skiløpere. Den løpinga og produsering av innlegg som disse backene står for er jo også med på å gi de tre foran( stort sett Firmino, Salah og Manè ) litt friere tøyler.
Liverpool er rett og slett bedre trent enn motstanderen, beveger seg mer og smartere, har bedre ekstreme ferdigheter og fremprovoserer feil hos motstanderen som de selv utnytter på en veldig god måte. Uten sammenligning forøvrig, men Leeds( med geniet Bielsa ved roret ) er en liten paralell i ligaen Stoke befinner seg i.
Jeg liker måten begge disse to lagene spiller på.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 45 gjester

cron