Barnsley - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Barnsley - Stoke

Innlegg onside » 09 Nov 2019, 21:58

Ikke for å virke negativ, men januarvinduet blir veldig spennende allerede nå. O´Neill fikk en perfekt start på sin karriere og laget med en enkel seier mot en relativt dårlig Championshiplag som sannsynligvis rykker med, mens vi må begynne klatringen. Men, det trengs endringer. Endringene begynner på treningsfeltet hvor alt fra fange ball i firkant/femkamp, 4 mot 4 på små mål og avslutninger begynner. Jeg tror o`Neill vil avsløre mange her. Han bør begynne å erstatte hvor vi er svakest, og det er i midtforsvaret, på venstreback, på offensiv midtbane, på kantene og på spissplass. Derfor syns jeg vi bør bygge laget rundt Butland/Federici - Edwards/Collins/Indi/(Lindsay under tvil) Allen/Woods/Clucas(under tvil) og Gregory.

Resten kan være midlertidige bidragsytere i veien mot PL.

Backer: Derfor trenger vi først og fremst en yngre venstreback med fart og utholdenhet
Batth var midlertidig, og blir avslørt på fart hele tiden, tar ut for mye rom og er for lite sjef
Midtbane:Egentlig en stor sterk defensiv midtbanespiller med balanse kunnskaper og pasningsferdigheter
Dersom Ince ikke vil på venstreside trenger vi erstatter for stive og støle McClean som er så til de grader over the top...
Vi trenger en som kan ta venstresiden offensivt med innlegg og fart, Ince er for forutsigbar og veik.
Spiss: Gregory kunne score mål for Milwall, i Stoke brenner han for lite, men gjør alt riktig som offensiv mottaker av ball.
Vi trenger en spiss av kvalitet. Tror Bet365 sjekkheftet må frem i neste vindu som kommer raskere enn bi aner.

Jeg antar at N`Diaye går i januarvinduet og Etebo til sommeren da de ikke fornyer kontraktene sine. Campbell er jeg veldig usikker på.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Barnsley - Stoke

Innlegg vegar56 » 10 Nov 2019, 13:00

Få rettet opp den back-linjen :evil:

Begge scoringene til hjemmelaget hadde vært offside hvis vi hadde klart å holde en flat firer bak :!:
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Barnsley - Stoke

Innlegg Morten T. » 10 Nov 2019, 13:29

vegar56 skrev:Få rettet opp den back-linjen :evil:

Begge scoringene til hjemmelaget hadde vært offside hvis vi hadde klart å holde en flat firer bak :!:

Til dels enig, men jeg mener at hovedproblemet med nesten alt av målsjanser og mål Barnsley skapte i 2. omgang var at avstandene i laget ble for store og dette skyldes at midtbanen gikk litt opp i liminga og ikke var disiplinerte nok. Flere av de gikk hodeløst framover og det ble Hawai av det hele.
Se f.eks. på Barnsley sitt første mål. Ja, Edwards og Basth svikter, men hvorfor får spilleren til Barnsley rom og tid nok til å tre gjennom målscoreren? Der ligger feilen som fører til målet i mot.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Barnsley - Stoke

Innlegg Morten T. » 10 Nov 2019, 15:53

Pulis om gårsdagens match:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... is-3521157
Jeg mener at den, i visse kretser og i mørke kjellere, forhatte Pulis treffer meget godt med analysen her.
Uttalelsene her skinner av pragmatisme og det er kanskje der O’Neill opg Pulis er som likest?

I så tilfelle, bra! :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Barnsley - Stoke

Innlegg Lilledino » 10 Nov 2019, 20:26

vegar56 skrev:
Lilledino skrev:5 enkle kamper foran oss. Det betyr 15 poeng. Easy picy..

Ingen går fra dype depresjoner til fantastisk optimisme på kortere tid enn Lilledino :D

Takk for hyggelig tilbakemelding, som skapte stor fornøyelse i hjemnet..
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Barnsley - Stoke

Innlegg kjell-etne » 10 Nov 2019, 22:47

Kjekt med ein etterlengta seier igjen og litt lysare tabellsituasjon, men sjølvsagt må motstandar hensyntas, møtte vel det svakaste laget for tida. Om det er O`Neill sin inntreden
å takka ( eller aller helst er det vel et resultat av Pulis si fortid i klubben :) som jo gjorde alt rett).
Fekk ikkje sett kampen igår, men utifra dei fleste som har rapportert fra kampen og som har seriøse skildringar og heller ikkje er opptatt med å heile tida korrigere andre her
på forumet, virkar det som laget har fått et strengare regime å jobbe under, O`Neill virker meir `fotballklok` enn iallefall Jones og at han ser kvalitetene og svakhetene i den enkelte spelar.
Der og synes eg Jones svikta totalt, bl a ved å bruke spelerar som hadde underprestert kamp etter kamp, dette trur eg ikkje O`Neill tillet, samt at han virkar å ha defansiv
organisering bak høgt prioritert, det er der laget må byggast ifra.
Men som sagt; etter ein kamp og det mot svak motstand skal ein ikkje ta heilt av, Stoke har kommt ned på jorda før dei. Men trua og optimismen er på plass, så det kan lett
gå bra i forsettelsen detta: Forresten så jo virkar det nesten som Pulis er blitt `hjelpetrenar` så då er me vel i havn ;)
Var ei veldig flott fotballhelg iallafall.
kjell-etne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 66
Registrert: 31 Des 2013, 01:33

Re: Barnsley - Stoke

Innlegg Morten T. » 11 Nov 2019, 12:35

onside skrev:Ikke for å virke negativ, men januarvinduet blir veldig spennende allerede nå. O´Neill fikk en perfekt start på sin karriere og laget med en enkel seier mot en relativt dårlig Championshiplag som sannsynligvis rykker med, mens vi må begynne klatringen. Men, det trengs endringer. Endringene begynner på treningsfeltet hvor alt fra fange ball i firkant/femkamp, 4 mot 4 på små mål og avslutninger begynner. Jeg tror o`Neill vil avsløre mange her. Han bør begynne å erstatte hvor vi er svakest, og det er i midtforsvaret, på venstreback, på offensiv midtbane, på kantene og på spissplass. Derfor syns jeg vi bør bygge laget rundt Butland/Federici - Edwards/Collins/Indi/(Lindsay under tvil) Allen/Woods/Clucas(under tvil) og Gregory.

Resten kan være midlertidige bidragsytere i veien mot PL.

Backer: Derfor trenger vi først og fremst en yngre venstreback med fart og utholdenhet
Batth var midlertidig, og blir avslørt på fart hele tiden, tar ut for mye rom og er for lite sjef
Midtbane:Egentlig en stor sterk defensiv midtbanespiller med balanse kunnskaper og pasningsferdigheter
Dersom Ince ikke vil på venstreside trenger vi erstatter for stive og støle McClean som er så til de grader over the top...
Vi trenger en som kan ta venstresiden offensivt med innlegg og fart, Ince er for forutsigbar og veik.
Spiss: Gregory kunne score mål for Milwall, i Stoke brenner han for lite, men gjør alt riktig som offensiv mottaker av ball.
Vi trenger en spiss av kvalitet. Tror Bet365 sjekkheftet må frem i neste vindu som kommer raskere enn bi aner.

Jeg antar at N`Diaye går i januarvinduet og Etebo til sommeren da de ikke fornyer kontraktene sine. Campbell er jeg veldig usikker på.
Vi trenger en som kan komplettere Gregory på topp. Gregory blir en slags "lynavleder" og tar seg av mye av grovjobbinga, jeg synes Hogan fungerte greit i tospann med han en stund, tidvis også Campbell, men mer usikker nå. Nå blir det vel også kanskje mye en spiss framover også og det kan jo kanskje medføre forandringer?

En venstreback må muligens inn, eller aller helst, og går O`Neill for 4-3-3 så bør vi ha to backer som evner å peise opp og ned på kanten mer eller mindre kontinuerlig.
Jeg tror han vil fortsette å benytte McClean ganske mye, selv om ja, han er over the top. Jeg tror en del trenere liker han og prioriterer egenskapene hans( løpskraft, initiativ, breddeholding...), og ser mer bort fra de svake egenskapene( innleggsfot, avstandsbedømmelse i forhold til back, finterepertoar, hurtighet...). Sorry compadre onside, men jeg tipper at O`Neill vil se det slik... ;) :geek: :mrgreen:

En stor, sterk defensiv midtbanespiller hadde også vært bra, eller han trenger ikke være "stor & sterk", men arbeidssom. Så finnes det en yngre utgave av Gennaro Gattuso, Claude Makelele eller Glenn Whelan der ute, så tas han i mot med takk, ;)

NDiaye regner jeg også ganske sikkert med forsvinner i Januar, men Etebo er jeg mer usikker på. Jeg håper han blir, fordi jeg mener han er viktig og god i boks-til-boks.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Barnsley - Stoke

Innlegg Morten T. » 11 Nov 2019, 21:58

onside skrev:Midtbane:Egentlig en stor sterk defensiv midtbanespiller med balanse kunnskaper og pasningsferdigeter.

Kanskje løsningen på dette er nærmere enn vi tror og at vi ikke har sett skogen for bare trær? :o :shock: :
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... on-3527019
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester

cron