Milwall - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Milwall - Stoke

Innlegg ToGra » 26 Okt 2019, 17:54

gmel skrev:Jonesout

Kampene mot Swansea og Fulham var ikke da det snudde. Det var heller et blaff som en reaksjon på alt det elendige ...
Brukerens avatar
ToGra
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1646
Registrert: 16 Aug 2011, 11:56

Re: Milwall - Stoke

Innlegg onside » 26 Okt 2019, 17:54

gmel skrev:Jonesout

Ingen tvil lengre hos meg i alle fall. Jeg trodde faktisk at han bare var så jævlig treg i oppfattelse og hadde en fantastisk flat lærekurve, men plutselig er vi der igjen. Et forferdelig laguttak igjen, og plutselig har vi Clucas, Ince, Vokes og ikke minst McClean som er de som skal gjøre det.

NJ har fullstendig driti seg ut. Gi den dritten sparken i dag. Jeg er 100% sikker. Han har ikke peiling.
Sist endret av onside den 26 Okt 2019, 18:01, endret 1 gang
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Milwall - Stoke

Innlegg vegar56 » 26 Okt 2019, 17:55

Neste kamp mot West Bromwich, mandagskamp, da er det vel TV-kamp?
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Milwall - Stoke

Innlegg gunny » 26 Okt 2019, 17:57

vegar56 skrev:Denis Smith:
“You can’t say there’s no effort - but it’s misdirected effort. You need someone to sit down with them and say, ‘When we’re controlling the game, this is how we go about it,’ rather than just chasing the ball. Because tell me what shape they’re playing? Sam Clucas, for example, I haven’t got a clue where he’s playing. We’ve got to have some shape to know some discipline instead of just chasing.”

He adds: “It’s been a bad week. We’ve got talent but we’ve got to use it in the correct manner. At the moment it looks like they just want to chase and fight people instead of getting on with the game and it’s frustrating. It’s game management and you wonder who’s in control out there as far as the players are concerned.

“We need leaders and we don’t see to have it. I’m lost for words.”

Heilt rett, men kven skal forklare spelarane dette? Jones? Trur ikkje det, me trenge ein erfaren mann inn.
gunny
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 938
Registrert: 09 Aug 2010, 13:36

Re: Milwall - Stoke

Innlegg power » 26 Okt 2019, 17:59

Knut Ole skrev:Rowett vinner enkelt på k.o. over Jones
Trist og flaut
Egentlig kjedelig med den boosten Jones fikk i starten av måneden. Han klarer altså ikke dette! Farvel.


Enig, det som så ut som et vendepunkt har bare forlenget det uunngåelige og vi må få inn en ny mann med nytt tankesett ... ny giv.
Brukerens avatar
power
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 125
Registrert: 04 Aug 2011, 21:01

Re: Milwall - Stoke

Innlegg centauri » 26 Okt 2019, 18:29

vegar56 skrev:Neste kamp mot West Bromwich, mandagskamp, da er det vel TV-kamp?


Blir nok ringside på Bet365 - en kald fornøyelse - håper det blir noe å glede seg over,
seier?, eller en ny trener?
centauri
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1310
Registrert: 07 Aug 2010, 20:02

Re: Milwall - Stoke

Innlegg Knut Ole » 26 Okt 2019, 18:49

centauri skrev:
vegar56 skrev:Neste kamp mot West Bromwich, mandagskamp, da er det vel TV-kamp?


Blir nok ringside på Bet365 - en kald fornøyelse - håper det blir noe å glede seg over,
seier?, eller en ny trener?

Paradoks!
En evt sjelden seier med Jones som sjef betyr nye dype bølger med triste opplevelser. Inn med en erfaren og klok leder. Nå!
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Milwall - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 26 Okt 2019, 18:51

vegar56 skrev:Denis Smith:
“You can’t say there’s no effort - but it’s misdirected effort. You need someone to sit down with them and say, ‘When we’re controlling the game, this is how we go about it,’ rather than just chasing the ball. Because tell me what shape they’re playing? Sam Clucas, for example, I haven’t got a clue where he’s playing. We’ve got to have some shape to know some discipline instead of just chasing.”

He adds: “It’s been a bad week. We’ve got talent but we’ve got to use it in the correct manner. At the moment it looks like they just want to chase and fight people instead of getting on with the game and it’s frustrating. It’s game management and you wonder who’s in control out there as far as the players are concerned.

“We need leaders and we don’t see to have it. I’m lost for words.”
Det sa han. Og han sa vel også noe om at laget totalt mangler fantasi... :?

Og der ligger mye av forklaringen for meg. Det er ingen kreativitet i dette laget, derfor skaper vi lite, og vi skaper lite selv i kamper som vi fører. De kreative spillerne vi hadde er borte, enten fordi de ville det selv (Arnautovic, Shaqiri) eller fordi vårt management har ment at vi ikke har bruk for de (Bojan, Bauer, Verlinden). Det hjelper ikke med all verdens innsats om vi ikke har spillere som er i stand til å skape noe. Det var vel noe av dette Denis Smith også var inne på.

Hva var det som gjorde Ricardo Fuller til den spilleren han var ? Voldsom innsats og arbeidsvilje ? Nope. Men han hadde dette lille ekstra, den frekkheten og uforusigbarheten som gjorde han veldig vanskelig for motstanderne å stoppe. Og han hadde fart og teknikk. Han kunne "lunte" av gårde, tilsynelatende uinteressert, for så å eksplodere og skape farligheter. Ingen av våre spisser i dag har dette "lille ekstra", det nærmeste er kanskje Campbell, men han er ennå uferdig og "i støpeformen".

Vi så det i forkant av straffesituasjonen. Milwall-vingen setter fart på midten, lurer av en spiller eller to og fosser mot mål, og må stoppes med ulovlige midler. En enkeltprestasjon av en spiller som var i stand til å skape noe på egen hånd. Samme mann hadde for øvrig et lignende raid tidligere i omgangen som også holdt på å ende i scoring.

Hva gjør vi ? Jo, vi spiller bakover. Eller satser på lange baller fremover, som enkelt klareres av luftsterke stoppere eller fanges av keeper. Er det noe engelske stoppere er gode på, så er det hodespill, og da kommer ballen tilbake like fort som den blir slått inn. Og det er vel kanskje en grunn til at de fleste lag har gått bort fra denne måten å spille på ? Hadde dette vært så veldig effektivt, så hadde vel alle spilt slik ?

Vi mangler Etebo i dag, og det merkes. Synest heller ikke Badou Ndiye var like god i dag, som når han har hatt Etebo med seg på sentral midtbane. Og Mc Clean ? Et vandrende frispark, som skaper lite fremover, men som i veldig mange tilfeller går seg fast eller mislykkes totalt med innlegget. Jeg tror jeg talte til nærmere ti frispark mot han på den omgangen han spilte, og knapt et vellykket innlegg. Sorry, han er rett og slett ikke god nok...men brukes likevel mye. Uforståelig nok... :?

Jeg håpet og trodde det hadde snudd etter gode kamper og sterke resultater mot Swindon og Fulham. Nå er det tilbake til gamle synder, og det begynner å brenne under føttene til Jones igjen. Og alle spillerne som ble hentet i sommer og som skulle styrke oss ? Vel...Smith kjøpt for 4m pund er ikke en gang på benken, selv om Edwards er skadet, og en midtstopper velges til høyre-back i stedet. Er ikke det en innrømmelse fra Jones om at han har bommet ? Som understrekes av at det kun er et fåtall av spillerne han hentet i sommer som spiller noenlunde fast, flere er ikke en gang på benken, og har også i liten grad vært det.

Jeg liker Jones sitt oppriktige engasjement, men jeg må si at jeg synest at han gjør mye rart...Hvor det å gi slipp på Bojan, Bauer og Verlinden, og det nærmest å gi klippekort til McClean - i mitt hode - nok topper listen. Jeg har sagt det før, og holder fast på det...vi har skiftet ut "gull" med "gråstein", kreativitet mot innsats, og det merkes...dessverre. Ikke bare merkes, vi regelrett lider under det, og skaper nesten ingenting lenger... Dette gjenspeiles i resultatene, eller snarere...mangel på resultater.

Og som et apropos til Crouch sitt "angrep" på Shaqiri for manglende innsats. Hvorfor er det på død og liv hvor mye man løper som skal være det altoverskyggende, mens andre kvaliteter settes i parentes ? Crouch sier de andre måtte jobbe mer fordi Shaqiri ikke "gadd". Men man kan snu på flisa. Hvor mye ansvar ble ikke lagt på skuldrene til Shaqiri, fordi de andre ikke hadde kvaliteter nok til å bidra i det offensive spillet ? Og på Arnautovic og Bojan, da de var i klubben ?

Da vi var på vårt beste i Premier League, høsten 2015, ble samtlige Stoke-mål i perioden 3.oktober-28. desember - altså nesten tre måneder - scoret av enten Shaqiri, Bojan eller Arnautovic - ingen andre ! Hvorfor snakker ingen om hvor stort ansvar som ble lagt på disse tre spillerne, og hvor mye de måtte bidra fordi medspillerne ikke maktet ?

Jeg liker Crouch, men her mener jeg han skyter bom...

Og man kan snu på flisa ? Ville vi ha rykket ned om alle spillerne hadde hatt de samme kvalitetene som Shaqiri ? (jeg tenker da altså relativt, at vi også hadde hatt forsvarsspillere som var like gode defensivt som Shaqiri var offensivt). Neppe...

Det er vel og bra at spillerne løper og nedlegger en innsats. Det er også nødvendig. Men dette må ikke bli så altoverskyggende at andre viktige ting glemmes, slik som kreativitet, teknikk, fart og forståelse for spillet. Jeg mener det er her Stoke har bommet de siste par årene. Det siste har blitt neglisjert, og det får vi svi for nå.. :?
Sist endret av Torstein Norevik den 26 Okt 2019, 19:29, endret 6 ganger.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Milwall - Stoke

Innlegg Knut Ole » 26 Okt 2019, 18:57

onside skrev:
gmel skrev:Jonesout

Ingen tvil lengre hos meg i alle fall. Jeg trodde faktisk at han bare var så jævlig treg i oppfattelse og hadde en fantastisk flat lærekurve, men plutselig er vi der igjen. Et forferdelig laguttak igjen, og plutselig har vi Clucas, Ince, Vokes og ikke minst McClean som er de som skal gjøre det.

NJ har fullstendig driti seg ut. Gi den dritten sparken i dag. Jeg er 100% sikker. Han har ikke peiling.

Enig Onside!
101 % sikker her.
Clucas, Vokes, Mc Clean. Ufattelig !
Og når man ser han virre rundt i trenerboksen med fakter i alle og ingen retninger samtidig - er der rart spillere blir forvirret og sannsynligvis neglisjerer han helt? Skandaløs ledelse. Mangel på ledelse.
Hva er planen din Jones?
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Milwall - Stoke

Innlegg EspenE » 27 Okt 2019, 09:17

Jeg har også snudd. Jones må ut nå.

"Men hvem skal gidde å trene oss da?" Jeg vet ærlig talt ikke. Jeg kommer til å bli ganske frustrert om det blir TP, for da veit jeg at det blir binary fotball i overskuelig fremtid. TP trengte også denne kreativiteten du snakker om Torstein.

Året vi rykka opp var det Fuller, Lawrence og til en viss grad Whelan og Eustace som styrte showet, og så hadde de spillere som kunne organisere som Cort og ikke minst nysigneringen Shawcross (så lenge siden er det blitt...). Jo og Simonsen var jo i det umulige hjørnet - dette har faktisk steike mye å si!

Vi hadde minst like mange donkeys som i dag. Lewis Buxton? Pulis Jr? Vincent Pericard? Tror han er det verste jeg har sett i Stoke-drakt, men han fikk heldigvis bare et par kamper. Og her er Jones' problem, han hadde sikkert fått mange flere kamper slik laguttakene fungerer nå. At Lindsey får spille etter tabba i uka er ufattelig, spesielt nå som endelig stopperparet Baath-Carter-Vickers (greit med tre mann i midten ;-) begynte å sette seg med Indi på backen. En fullstendig omrokering bak der lager jo ingen relasjoner! Samme på midtbanen og fremme. Fuller og Sidebe spilte hhv. 39 og 33 kamper.

Nei, vi må bytte manager. En som kan organisere det defensive spillet, og som evner å sette en førsteellever. Og som greir å bruke det vi faktisk har i stallen. Ince som offensiv midtbane er bare tullete - han må kun ha en vei å gå med ballen ellers går han seg bort. Og som tør å transferliste McClean ASAP.

Jeg er ikke veldig glad i tanken på at TP skal ta over, men det er dessverre kanskje noe sånt som må til for å redde plassen. Men finner vi en annen er det bedre, i mine øyne.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 23 gjester

cron