Swansea - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Swansea - Stoke

Innlegg kjell-etne » 05 Okt 2019, 22:45

Veldig bra resultat og kamp, kva skjedde, har Jones endelig funne utav det eller er det all uflaksen som endelig har snudd? Gledelig kveld, men ventar noken kampar med å friskmelde Jones likevel, har gjordt for masse løgne krumspring til det, kan jo godt skje at det blir et heilt nytt lag neste kamp for det me vett :shock:
Eg skal ikkje harselere,`vri på`og kommentere / korrigere andre sine synspunkter her i forumet, det tar andre seg av, men syns heldigvis det er masse gode og seriøse kommentarer utenom det her på forumet som gjenspeiler det som vel har vore problemet; disposisjonane til Jones. Skal heller ikkje hovere med at mine meiningar er enestående, men heller respektere at det å vere uenige om spelerar, trenerar, spelesystem, klubb og ledelse osv...er sundt, meiner det gjer at får me ein fin debatt og ei kjekk side å delta på, for alle. :|
Har tidlegare sagt at Jones måtte få meir tid, men innrømmer glatt ( det å innrømme egne evt feile synspkt eller meiningar synes eg forøvrig er ein styrke) at Jones si tid måtte vera over etter Huddersfield kampen, då begynte eg for alvor å frykte resten av sesongen. Vart heldigvis et lyspunkt ikveld og eg skal overhode ikkje sei ; kva sa eg, detta visste eg kom til å snu! osv osv.... Ingen sirlige eller bedrevitende stikk fra mi side altså.
Meiner fortsatt han har masse å bevise som trenar og treng å vise fornuftig laguttak og god kampledelse framover, men gleder meg veldig over seieren ikveld, enten det Jones, spelerane eller tilfeldighetene sin forteneste :D
Ha ei flott Stoke-helg alle i samen!
kjell-etne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 66
Registrert: 31 Des 2013, 01:33

Re: Swansea - Stoke

Innlegg EspenE » 05 Okt 2019, 23:06

Hva sa jeg Morten? Presset er borte, NJ var "dead man walking". Og da vinner vi en kamp med en gang.

Fikk (selvfølgelig...) ikke sett kampen, da jeg satt i en bil og prøvde å høre på med det ene øret mens kidsa sang MGPjr for fulle halser. Typisk, men jeg klager ikke over en seier mot serielederen. Det er bare å takke oss, Leeds!
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Swansea - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 05 Okt 2019, 23:27

Dette var skikkelig moro ! :D Fikk dessverre ikke sett kampen (har ikke misset mange, men misset selvsagt denne :? ), men har fått forståelsen av at Stoke spilte en veldig god kamp.

Herlig !

Det betyr ikke at Jones-regimet kan friskmeldes, men jeg mener det var halmstrået som gjorde at han i alle fall bør få noen kamper til, for å se om dette bare var et blaff eller om det var et vendepunkt og bud om bedre tider. Jeg håper selvsagt på det siste.

Det ville for øvrig virke rimelig meningsløst å sparke Jones etter denne kampen. Han har beholdt jobben etter 10 kamper uten seier, og kun 3 seire på rundt 30 kamper, med absolutt bunnpunkt forrige gang mot Huddersfield. Men så skal han sparkes straks etter å ha vunnet på bortebane mot ligalederen ? Det gir ingen mening...

Dette kan ha vært et vendepunkt, og det kan ha vært et blaff. De neste kampene vil gi oss mer svar på det, og de kampene bør Jones få inntil det kan trekkes en konklusjon. 3-5 kamper bør gi oss svaret, og han bør beholde jobben frem til det. Så må det tas en ny vurdering etter det.

Men denne seieren trengte vi - og Jones - noe så inni hampen, så i kveld skal vi bare glede oss, så får vi ta resten som det kommer... :D
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Swansea - Stoke

Innlegg Morten T. » 05 Okt 2019, 23:28

EspenE skrev:Hva sa jeg Morten? Presset er borte, NJ var "dead man walking". Og da vinner vi en kamp med en gang.

Fikk (selvfølgelig...) ikke sett kampen, da jeg satt i en bil og prøvde å høre på med det ene øret med kidsa sang MGPjr for fulle halser. Typisk, men jeg klager ikke over en seier mot serielederen. Det er bare å takke oss, Leeds!

Du er nok inne på noe her, Espen. :D
Spillerne virket dessuten mer skjerpet og offervillige i dag.
Sett utenfra så virket det nesten litt som de spilte for både klubb og manager. Det var blokkering av skudd, vilje til å vinne dueller og mer bevegelse og løpskraft enn på lenge.
Hvis jeg skulle ha pirka på noe så er det at det av og til blir litt skjørt bakover. Diamantsystemet er bra det - i teorien - og kan funke veldig bra offensivt, det er mer «ekspansivt» enn en tradisjonell 4-4-2, men uten struktur og disiplin defensivt så blir det sv og til litt for mye rom for motstanderen - spesielt sentralt( der hvor den tradisjonelle indreløperne vanligvis er plassert )og på kant. Det så vi noen ganger i dag også, men spillerne jobbet hardere og løp mer i dag enn på lenge og det hjalp - masse. :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Swansea - Stoke

Innlegg Morten T. » 05 Okt 2019, 23:51

Jeg synes disse kommentarene fra Jones er veldig bra. Enig i svært mye her.:
https://www.bbc.com/sport/football/49947746

Ser at også Jones sveiper innom at kulturen/identiteten har vært skral en god stund.
Slike ting tar tid å forandre. Den dårlige kulturen oppsto, nærmest snikende, under epoken til Hughes og som følge av valgene han og hans sverddragere gjorde.

Det er klart det tar tid å bygge opp huset igjen når grunnmuren har blitt så nedslitt og herja med over tid. Det lå riktignok igjen litt konfetti, champagnekorker, blådresser og partyutstyr etter at Hughes & co. ødela både hus og grunnmur med sine spansklignende grisefester, men noe av dette ser ut til å være feid bort nå...
Jones har påtatt seg et svært prosjekt i så måte. Så gjenstår det å se om han klarer å kopiere bedriften til sin capskledde landsmann. Klarer han det så vil det være veldig sterkt.

Ja, under forutsetning av st han får beholde jobben da...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 23 gjester

cron