Stoke - Nottingham Forest

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Nottingham Forest

Innlegg Lilledino » 27 Sep 2019, 22:45

ToGra skrev:
Lilledino skrev:Poeng på tippekonken jaffal..

2-3 og du tapte 3 poeng :lol:


Haha, ja, det er bra, får håpe jeg taper 1 til !!!
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Stoke - Nottingham Forest

Innlegg ToGra » 27 Sep 2019, 22:47

Lilledino skrev:
ToGra skrev:
Lilledino skrev:Poeng på tippekonken jaffal..

2-3 og du tapte 3 poeng :lol:


Haha, ja, det er bra, får håpe jeg taper 1 til !!!

Ja, men det blir i såfall to :lol:
Brukerens avatar
ToGra
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1646
Registrert: 16 Aug 2011, 11:56

Re: Stoke - Nottingham Forest

Innlegg Morten T. » 27 Sep 2019, 22:51

Det er ganske sprøtt at Nottingham topper og Stoke er helt i bånn.
Stoke har vært spillemessig bedre nesten hele kampen.
Trøsten får være at kvalitetsforskjellen ikke er så stor.
Sånn sett så er det ikke helt håpløst - uansett hvem som vil lede laget resten av sesongen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Nottingham Forest

Innlegg Morten T. » 27 Sep 2019, 22:56

Tap 2-3
Helt utrolig at Stoke klarer å ryke her, men sånn er ståa nå dessverre.
Det vil overraske hvis Jones fortsatt er sjef i neste match på tross at dette, isolert sett, var en av de bedre matchene denne sesongen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Nottingham Forest

Innlegg vegar56 » 27 Sep 2019, 22:57

Morten T. skrev:Sånn sett så er det ikke helt håpløst - uansett hvem som vil lede laget resten av sesongen.

Håpløst er det langt ifra, det begynner å ligne på noe. Men det går ut over moralen i laget å tape slike kamper.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Stoke - Nottingham Forest

Innlegg Knut Ole » 27 Sep 2019, 23:16

Vi var bra/brukbare i store deler av matchen. Etebo + Ndaye har kvaliteter som går utenpå mange i denne ligaen. Det fadet desverre da sistnevnte måtte ut med skade. Veldig synd!
«Innspurten» etter 2-3 reduseringen var skuffende. Her skulle vi trykket på med kula innenfor deres boks og flyttet 3-4 spillere i området der foran. Skape furore, kaos, ettertrykk og dø for 2.baller. Da må oppspill og crossere stort sett ha adresse og kvalitet. I stedet slumser bakre ledd ned svake oppspill og kantene våre slår inn uten adresse. Og Ince da....som prøver det vanskelige på egenhånd i stedet for å dytte kula til helt ledig venstrekant. Og Forrest kontrollerte desverre inn en ufortjent seier i stedet for at supportere og lag endelig kunne oppleve en psykologisk triumf med å hente opp 2 mål.
Som dette stinker!
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke - Nottingham Forest

Innlegg Torstein Norevik » 27 Sep 2019, 23:19

Jeg tenkte før kampen at tap i dag - og kanskje alt annet enn seier - ville bety kroken på døra for Jones. Jeg er faktisk ikke like sikker etter kampen.

Ja, vi taper, men det er faktisk ganske ufortjent fordi vi er bedre enn Nottingham gjennom store deler av kampen, og Nottingham topper nå Championship. Om Coates & co ser bak resultatet ser jeg ikke bort fra at Jones får en siste sjanse hjemme mot Huddersfield, siden det bare er 4 dager til, men blir det ikke seier der er han nok ferdig.

Det vil seg ikke, selv etter å vinne sjansestatistikken 23-6, i alle fall var vel det statistikken noen minutter før slutt ifølge kommentatoren.

Vi taper igjen på personlige feil. Butland bommer stygt på første målet, når han prøver å holde en ball han opplagt skulle ha bokset, fordi han var i en nokså trengt situasjon. Det begynner å bli usedvanlig mange tabber fra den kanten, og hadde vi nå fortsatt hatt Grant i troppen tror jeg nok benken hadde ventet for Butland.

På det andre målet er det vidåpent på vår venstre side, innlegget slås mot lengste stolpe, og de scorer. Jeg mener å ha sett akkurat det forløpet koste oss baklengs noen ganger denne sesongen, og det er svakt både av McClean og av Edwards.

Generelt er forsvarsspillet for svakt når vi slipper Nottingham så enkelt til. Det skal bare ikke skje, og forsvaret henger ikke sammen i det hele tatt ved flere anledninger. Det koster oss dyrt. Vanskelig å se alternativer her, med Shawcross skadet, men jeg tror kanskje Batth/Indi per i dag er den beste kombinasjonen i så måte i midtforsvaret.

Når Allen er tilbake bør McClean ut, og Clucas eller Ward settes på venstre-backen. Smith bør inn for Edwards, som ikke har vært god i det siste. Og så en midtbane med Badou, Etebo, Allen og Powell. Ince bør hvile, og enten Hogan eller Campbell bør danne spissduo med Gregory.

Og hva med Butland etter enda en kostbar feil ? Jeg har lenge ment at han bør få sjansen til å gjenvinne selvtilliten, og at et opphold på benken vil føre til det motsatte. Jeg er ikke lenger like sikker, for tabberekken begynner nå bli urovekkende lang. Vår vanligvis glimrende keeper er rett og slett ikke til å kjenne igjen. Hva med Davies, som "alle" trodde var hentet inn som Butlands erstatter, om han dro, men som i øyeblikket fremstår som et tredjevalg ?

På plussiden må Badou og Etebo nevnes. De har en annen dimensjon enn de fleste av lagkompisene, styrer mye av spillet, og fremstår nå som våre viktigste spillere. Måtte vi få beholde de en stund...

Mange spørsmål, og få svar...Personlig vil jeg nok gi Jones èn kamp til, hjemme mot Huddersfield. Men blir det ikke tre poeng da er han nok ferdig... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke - Nottingham Forest

Innlegg onside » 28 Sep 2019, 00:54

Butland 5 - nok en skuffende kamp som kaptein med litt tvilsom utrusning på 1-1 målet. Sjanseløs på de to andre, ellers faktisk ganske lite å gjøre faktisk.
Edwards 2 - dessverre - igjen en elendig kamp med uheldige involveringer ved to baklengs... for mange innlegg i hode på motspiller, men + for bra innlegg på 2-3.
Vickers 6 - Stødig i midtforsvaret, uten store feil. Løper lite men smart. Sikre og korte pasninger. Kanskje tatt enda større ansvar.
Martins Indi 5 - jobber hardt, leser spiller bra, men sliter også med pasninger fremover.
McClan 4 - Overhode ingen back - kan aldri bli en back. Heller ingen fotballspiller, men prøver med kraft og bakoverpasninger. Slår innleggene på intuisjon. Dårlige sådan. + for målet.
Etebo 7 - Fantastisk jobb på sammen med Badou, stor kapasitet, gode brudd og godt driv på egen banehalvdel og litt inn på motstander.. Mangler litt den siste biten fremover.
Badou 6 - Godt stykke arbeid med mange gode gjenvinninger og taklinger. Blir også sliten og deretter skadet.
Ince 5 - Litt for veik og litt for mye feilvendt, men god med ball og de små pasningene. Flere skudd som blir blokkert, kunne spilt litt mer frem der.....
Clucas 5 - Mye involver i perioder, andre helt ute. Dårlig teknikk og vurdering ødelegger en stor sjanse da han var igjennom, ellers grei jobb.
Powell 5 - Spillestil som gjør han sårbar for taklinger, men spiller gode baller til medspillere. Teknisk god, vil mye og jobbet bra med Gregory, men burde NJ tatt han ut?
Gregory 6 - Endelig et mål, bra mål, kjempestart på kampen, med diagonaler og gode løp. Ville også mye for NJ, jobbet og tok imot baller og spilte videre.

Lindsay 3 - Feilpasninger er dessverre blitt varemerket. Skremmende. Trenger flere kamper på U23 laget?
Vokes 3 - Vinner et par hodedueller, men ellers hjelpeløs.
Campbell 4 - Skal gjøre alt alene med driblinger og skudd som blir blokkert. Egentlig forståelig når Powell og Gregory er tatt av banen. Han kommer alltid inn når all kreativitet er tatt av banen. Trist.

NJ 3 - Spillerne ville gi alt for NJ, og hva kunne han gjort annerledes? Igjen personlige feil fra Butland(kanskje), McClean og Edwards. Det er jo han som tar ut laget og setter McClean på backen. Han plasserer han på backen igjen og igjen men vet at han ikke må gjøre det, men så gjør han det enda en gang. Jeg kan overhode ikke skjønne hvorfor han gjør det. Det er totalt uforståelig. At Edwards igjen spiller en dårlig kamp og at Smith kanskje har gjort det bedre kunne han vel ikke vite, men McClean? Jeg mener han har lagt inn en solid søknad om sparken nå, fordi hans læringskurve er like flat som Danmark. Dvs PADDEFLATT! Jeg håper gamle Hart plukker ut laget mot Hudderfield.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stoke - Nottingham Forest

Innlegg Svein Nilsen » 28 Sep 2019, 10:54

onside skrev:Butland 5 - nok en skuffende kamp som kaptein med litt tvilsom utrusning på 1-1 målet. Sjanseløs på de to andre, ellers faktisk ganske lite å gjøre faktisk.
Edwards 2 - dessverre - igjen en elendig kamp med uheldige involveringer ved to baklengs... for mange innlegg i hode på motspiller, men + for bra innlegg på 2-3.
Vickers 6 - Stødig i midtforsvaret, uten store feil. Løper lite men smart. Sikre og korte pasninger. Kanskje tatt enda større ansvar.
Martins Indi 5 - jobber hardt, leser spiller bra, men sliter også med pasninger fremover.
McClan 4 - Overhode ingen back - kan aldri bli en back. Heller ingen fotballspiller, men prøver med kraft og bakoverpasninger. Slår innleggene på intuisjon. Dårlige sådan. + for målet.
Etebo 7 - Fantastisk jobb på sammen med Badou, stor kapasitet, gode brudd og godt driv på egen banehalvdel og litt inn på motstander.. Mangler litt den siste biten fremover.
Badou 6 - Godt stykke arbeid med mange gode gjenvinninger og taklinger. Blir også sliten og deretter skadet.
Ince 5 - Litt for veik og litt for mye feilvendt, men god med ball og de små pasningene. Flere skudd som blir blokkert, kunne spilt litt mer frem der.....
Clucas 5 - Mye involver i perioder, andre helt ute. Dårlig teknikk og vurdering ødelegger en stor sjanse da han var igjennom, ellers grei jobb.
Powell 5 - Spillestil som gjør han sårbar for taklinger, men spiller gode baller til medspillere. Teknisk god, vil mye og jobbet bra med Gregory, men burde NJ tatt han ut?
Gregory 6 - Endelig et mål, bra mål, kjempestart på kampen, med diagonaler og gode løp. Ville også mye for NJ, jobbet og tok imot baller og spilte videre.

Lindsay 3 - Feilpasninger er dessverre blitt varemerket. Skremmende. Trenger flere kamper på U23 laget?
Vokes 3 - Vinner et par hodedueller, men ellers hjelpeløs.
Campbell 4 - Skal gjøre alt alene med driblinger og skudd som blir blokkert. Egentlig forståelig når Powell og Gregory er tatt av banen. Han kommer alltid inn når all kreativitet er tatt av banen. Trist.

NJ 3 - Spillerne ville gi alt for NJ, og hva kunne han gjort annerledes? Igjen personlige feil fra Butland(kanskje), McClean og Edwards. Det er jo han som tar ut laget og setter McClean på backen. Han plasserer han på backen igjen og igjen men vet at han ikke må gjøre det, men så gjør han det enda en gang. Jeg kan overhode ikke skjønne hvorfor han gjør det. Det er totalt uforståelig. At Edwards igjen spiller en dårlig kamp og at Smith kanskje har gjort det bedre kunne han vel ikke vite, men McClean? Jeg mener han har lagt inn en solid søknad om sparken nå, fordi hans læringskurve er like flat som Danmark. Dvs PADDEFLATT! Jeg håper gamle Hart plukker ut laget mot Hudderfield.


Du treffer veldig bra her onside. Men det er jo nesten utrolig at vi er et mye bedre lag enn laget som nå topper! Personlig feil og dårlig kvalitet i de avgjørende øyeblikk ødelegger for oss igjen.
Og Natta Jones gjør noen merkelige disponeringer som vanlig. Når vi mister en midtbanespiller med skade setter han inn en midtstopper og rokkerer rundt på flere spillere. Hva skal da andre midtbanespillere tro? Og at McClean fortsatt starter som venstreback...uforståelig! Og Lindsay, jeg har aldri sett en såkalt fotballspiller ha en så dårlig pasningsfot og fotballforståelse! Nå har Natta Jones 3 seire på 29 ligakamper, og selv om vi var ok gode i går så er det...Natta......Jones, la oss slippe mer elendighet nå. Det kan kun bli bedre med en ny sjef!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke - Nottingham Forest

Innlegg Morten T. » 28 Sep 2019, 12:25

Jeg ser( og har sett det en god stund ) at noen fans i England mener at Stoke er veldig nær ved å snu dette. Jeg er litt( men ikke helt og fullt ) i den leiren sjøl.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ham-forest

Dissekerer man kampene som Stoke spiller, så ser man at avstanden til de andre lagene er minimal. Det skapes sjanser og det er tidvis bra spill, men på den andre siden så gjøres det tabber som i løpet av brøkdelen av et sekund forandrer himmel til helvete.

Det å komme rekende med forskning og den slags knusktørre kunnskapsformidling i en sådan stund virker av en eller annen grunn bare provoserende eller blir forsøkt latterliggjort eller oversett, det har jeg erfart en haug med ganger, men uansett hvor mye det måtte tråkke noen på tærne så tror jeg at en del av disse som sysler mye med tematikken rundt det å sparke managerene ( i dette tilfelle Jones )akkurat nå vil føre til en positiv utvikling på kort eller lang sikt ikke vil ha vært helt klokkeklare på at han bør tuppes ut. Dette er er egentlig komplekst, nyansert og sammensatt - som så mye annet.

Vi får se hva Coates & co velger å gjøre her, men jeg blir ikke helt sjokkert hvis han lar Jones blir værende enda en stund.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 24 gjester

cron