Crawley - Stoke( Ligacup )

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Crawley - Stoke( Ligacup )

Innlegg Morten T. » 25 Sep 2019, 11:09

Interessant uttalelse fra motstanderens manager:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ct-3357263

"The most important thing was that we played in our DNA - an aggressive football with stamina, energy and desire.
"And of course, you have to be lucky, lucky that Stoke are in a difficult moment."



Akkurat dette med DNA, aggressivitet, stamina, energi og vilje synes jeg har vært mangelvare hos Stoke lenge - svært lenge. Crawley har det tydeligvis og slike egenskaper kan være med på å løfte et lag, og samtidig "maskere" manglende individuelle ferdigheter.

Mangeren til Crawley sier videre: "They have a good football idea but at the moment they are not working. They lost a bit of confidence and I am very happy."

Dette er jeg også langt på vei enig i( kanskje bortsett fra dette med "happy" :P ). I teorien er det Jones sysler med bra, men i praksis funker det dessverre ikke.
F.eks. er diamantformasjonen en veldig bra og ekspansiv formasjon( selv om jeg personlig foretrekker en langt mer tradisjonell og "forsiktig" 4-4-2 ), men han klarer ikke, i hvertfall foreløpig, å få dette til å funke. Trenere som Drillo og Lagerbäck er veldig flinke til å formidle og forenkle sin enorme kunnskapsbase ned til et nivå som gjør at spillerne forstår og klarer å handle i praksis. Kanskje det er her Jones svikter litt? At han ikke har de pedagogiske evnene som skal til som gjør at han klarer å sette ut i praksis det han har på tegnebrettet?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Crawley - Stoke( Ligacup )

Innlegg power » 25 Sep 2019, 13:34

Torstein Norevik skrev:Dette er nitrist. For få sesonger siden banket vi Liverpool 6-1, vi slo i tur og orden Chelsea, Man.C og Man. U, og rundspilte Arsenal og Tottenham...

Nå greier vi ikke å hamle opp med et heller ordinært League Two-lag.

Jones' er veldig presset, og kjenner på det. Et tydelig signal er når han hudfletter egne spillere offentlig, og gjør referanser til Sherlock Holmes for å forklare hvorfor ting er blitt som de er. Han vet at han trolig bare har et par kamper på seg (i beste fall) til å redde jobben, og hans opptredener preges av dette. På en måte synest jeg litt synd på han. Det virker som han brenner for oppgaven han har tatt på seg, og jeg har veldig sansen for den lidenskapen han legger for dagen. Det hjelper bare så lite når han ikke får resultater.

Det er et paradoks at Jones nå fremhever at spillerne ikke tar ansvar, når han i sommer poengterte at klubben bevisst hadde prioritert å hente inn ledertyper, som tok nettopp ansvar. Og jeg kjøper ikke helt den at vi spilte med vårt B-lag, fordi vi i realiteten ikke har noe B-lag, men et lag der det er konkurranse om alle plasser (med unntak av venstre-backen der McClean har klippekort, og ditto med Clucas på midtbanen). Og dette med dobbel dekning i alle posisjoner er jo noe Jones har lagt stor vekt på, både for å skjerpe konkurransen internt, men også for å stå bedre rustet ved skader og suspensjoner.

I utgangspunktet en tilsynelatende god ting, men kanskje kan det vise seg å være en "blessing in disguise" ? Fordi dette har bidratt til at Jones ikke finner sin beste ellever og har skiftet om i hytt og pine, noe som virker å ha vært særdeles lite vellykket. Når det er kamp om plassen i nærmest alle posisjoner gir det også mindre mening å snakke om noe egentlig "B-lag", fordi det fremstår som usikkert hvem som er førstevalgene i de ulike posisjonene. Dette skifter hele tiden.

Derfor kan heller ikke gårsdagens tap forklares med at vi spilte med vårt "B-lag".

Jeg tror - dessverre - at Jones henger i en veldig tynn tråd. Jeg sier dessverre, fordi jeg hadde veldig stor tro på han med utgangspunkt i det han fikk til i Luton, og måten han snakket på i forkant, der han lovet frisk offensiv fotball, ville hente inn og satse på unge spillere og gi fansen et lag de ville bli stolt av. Så langt har han ikke holdt noen av disse løftene. I tillegg har han gitt slipp på en del spillere som - etter mitt syn - ikke står noe tilbake for de som nå spiller, som Bojan, Bauer, Pieters og Verlinden. Det har nok også bidratt til at jeg har blitt mer og mer i tvil om at han er rett mann på rett plass.

Et av problemene til Jones er at han hadde svake resultater også forrige sesong, det er ikke bare en "downperiode" nå. Forrige sesong kunne han likevel "skylde på" at det ikke var "hans" spillere, men spillere han hadde "arvet" fra forgjengerne. Det kan han ikke nå lenger. I går var 7 av spillerne spillere som Jones selv har hentet inn, og det fungerte overhodet ikke.

Stoke som - både foran forrige sesong og foran denne sesongen - har proklamert at målet er snarest mulig retur til Premier League, skal selvsagt slå et helt ordinært lag fra League Two. At de ikke greier dette sier dessverre alt om hvor dypt klubben har falt på veldig kort tid.

Ja, det er nitrist.


Ikke vanskelig å være enig med deg og dine betraktninger Torstein. Nå er status som den er og vi opplever nå spiraleffekten som mange lag før oss har erfart. Se bare på Huddersfield som er uttrolig nok enda dypere i sumpa enn oss (vi har dobbelt så mange poeng:) ). Sunderland før det i nyere tid.... Porthmouth, Swindon, Oldham som var i toppen for noen (ganske mange) år siden. Det viser bare hvor skremmende fort dette kan skje. Hadde vi klart å få motivert en topp meritert manager til å ta over etter Jones så hadde jeg også trodd det ville vært løsningen, men hvem vil seg så vondt å ta over denne synkende skuta? Og klarer vi ikke å få tak i en slik profil av en manager så tror jeg det bare går fra ille til verre. Når det gjelder spillerne så ser de helt resignerte ut og det skal mye til å få snudd den innstillingen uten rette manager. Som nevnt før av andre så virker det ikke som det er noen ledertyper i troppen som kan vekke de andre og piske de til å prestere selv om troen er borte. Jeg har enda troen på at Jones redder plassen i Chamionship om enn med et nødskrik. Så får heller jakten på ny manager til neste sesong starte parallellt .... noe den kanskje er allerede .....
Brukerens avatar
power
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 125
Registrert: 04 Aug 2011, 21:01

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 23 gjester

cron