Crawley - Stoke( Ligacup )

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Crawley - Stoke( Ligacup )

Innlegg centauri » 24 Sep 2019, 23:02

Good night, folks.

Hadde planlagt å være på kampen til fredag i Stoke,
men det blir Oktoberfest i Munchen i stedet.
Da er jeg garantert bra spell i Augustiner teltet :D
centauri
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1310
Registrert: 07 Aug 2010, 20:02

Re: Crawley - Stoke( Ligacup )

Innlegg Morten T. » 24 Sep 2019, 23:08

Knut Ole skrev:I år så tar vi alt (som VIF supportere sang på stillingen 0-4 hjemme mot Viking søndag)
Ironi, ikke minst selvironi er nødvendig for å overleve dette.

Som du vet Knut Ole, så er ikke VIF min klubb, men akkurat dette med ironi/selvironi er de veldig gode på, faktisk best i klassen etter mitt syn. Jeg kommer jo fra Oslos østkant sjøl og har vokst opp med den humoren. Mange i England er jo også på samme måte.
Synes det er en veldig bra egenskap å inneha når ting går på tverke. :P
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Crawley - Stoke( Ligacup )

Innlegg essaen » 24 Sep 2019, 23:10

Morten T. skrev:Banestorming i Crawley også...
Nei, dette er veldig mørkt. Det spøker kraftig for Jones nå. Smith er veldig, veldig skuffa.
Ja, det er vi vel alle...

Merkelige greier...Den så jeg ikke komme ...Men for all del , gi nå Jones litt mer tid..Alt for tidlig å felle noen dom over prosjekt Jones nå...Viktigste fremover blir å vinne kamper,ikke så viktig å prøve å¨spille fotball...Har virkelig tro på Jones,tenk bare på hva han har utrettet som dametrener og i League Two...For ikke snakke om alle spillerne han har plukket for å virkelig skape et lag som utfyller hverandre ...Blir bra dette...Virkeligheten???? Er redd at med denne manageren og med mannskapet han har plukket vil han ikke lykkes før Stoke i League Two...
essaen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 64
Registrert: 12 Sep 2015, 21:04

Re: Crawley - Stoke( Ligacup )

Innlegg Morten T. » 24 Sep 2019, 23:16

essaen skrev:
Morten T. skrev:Banestorming i Crawley også...
Nei, dette er veldig mørkt. Det spøker kraftig for Jones nå. Smith er veldig, veldig skuffa.
Ja, det er vi vel alle...

Merkelige greier...Den så jeg ikke komme ...Men for all del , gi nå Jones litt mer tid..Alt for tidlig å felle noen dom over prosjekt Jones nå...Viktigste fremover blir å vinne kamper,ikke så viktig å prøve å¨spille fotball...Har virkelig tro på Jones,tenk bare på hva han har utrettet som dametrener og i League Two...For ikke snakke om alle spillerne han har plukket for å virkelig skape et lag som utfyller hverandre ...Blir bra dette...Virkeligheten???? Er redd at med denne manageren og med mannskapet han har plukket vil han ikke lykkes før Stoke i League Two...

Lykke til videre.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Crawley - Stoke( Ligacup )

Innlegg essaen » 24 Sep 2019, 23:20

Morten T. skrev:
essaen skrev:
Morten T. skrev:Banestorming i Crawley også...
Nei, dette er veldig mørkt. Det spøker kraftig for Jones nå. Smith er veldig, veldig skuffa.
Ja, det er vi vel alle...

Merkelige greier...Den så jeg ikke komme ...Men for all del , gi nå Jones litt mer tid..Alt for tidlig å felle noen dom over prosjekt Jones nå...Viktigste fremover blir å vinne kamper,ikke så viktig å prøve å¨spille fotball...Har virkelig tro på Jones,tenk bare på hva han har utrettet som dametrener og i League Two...For ikke snakke om alle spillerne han har plukket for å virkelig skape et lag som utfyller hverandre ...Blir bra dette...Virkeligheten???? Er redd at med denne manageren og med mannskapet han har plukket vil han ikke lykkes før Stoke er i League Two...

Lykke til videre.

Samme til deg fotballprofessor....Love you :D Gleder meg til neste forelesning.. :)
Sist endret av essaen den 25 Sep 2019, 00:34, endret 1 gang
essaen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 64
Registrert: 12 Sep 2015, 21:04

Re: Crawley - Stoke( Ligacup )

Innlegg Morten T. » 24 Sep 2019, 23:43

Takk "anonymous essaen", men jeg tror jeg bare erkjenner her og nå at du er på et helt annet nivå enn meg. Et nivå som, uansett hvor mange forelesninger jeg måtte gå på eller skape selv, aldri vil klare å nå.
Det blir altfor komplekst og vanskelig for meg det du kommer med og nettopp derfor sier jeg også takk og farvel til deg for godt.

Adjø.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Crawley - Stoke( Ligacup )

Innlegg essaen » 24 Sep 2019, 23:50

Morten T. skrev:Takk "anonymous essaen", men jeg tror jeg bare erkjenner her og nå at du er på et helt annet nivå enn meg. Et nivå som, uansett hvor mange forelesninger jeg måtte gå på eller skape selv, aldri vil klare å nå.
Det blir altfor komplekst og vanskelig for meg det du kommer med og nettopp derfor sier jeg også takk og farvel til deg for godt.

Adjø.

Hmm... Mente å ha lest at du aldri nedverdiget deg til å kommentere uttalelser fra sånne som meg ...Sov godt ,lille gutt...Be Loyal...
essaen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 64
Registrert: 12 Sep 2015, 21:04

Re: Crawley - Stoke( Ligacup )

Innlegg Morten T. » 25 Sep 2019, 00:05

essaen skrev:
Morten T. skrev:Takk "anonymous essaen", men jeg tror jeg bare erkjenner her og nå at du er på et helt annet nivå enn meg. Et nivå som, uansett hvor mange forelesninger jeg måtte gå på eller skape selv, aldri vil klare å nå.
Det blir altfor komplekst og vanskelig for meg det du kommer med og nettopp derfor sier jeg også takk og farvel til deg for godt.

Adjø.

Hmm... Mente å ha lest at du aldri nedverdiget deg til å kommentere uttalelser fra sånne som meg ...Sov godt ,lille gutt...Be Loyal...

Før jeg avslutter helt med deg: Da må jeg ha skrevet feil og det er bare å beklage. Det jeg må ha ment var nok at du er på et nivå som jeg aldri kan nå og at jeg derfor ikke har noe svar å komme med. Av og til må man bare strekke armene i været og innse at man kommer til kort og har møtt overmakten - slik jeg har gjort nå.
Så nok en gang beklager og nok en gang adjø - for godt.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Crawley - Stoke( Ligacup )

Innlegg essaen » 25 Sep 2019, 00:08

Morten T. skrev:
essaen skrev:
Morten T. skrev:Takk "anonymous essaen", men jeg tror jeg bare erkjenner her og nå at du er på et helt annet nivå enn meg. Et nivå som, uansett hvor mange forelesninger jeg måtte gå på eller skape selv, aldri vil klare å nå.
Det blir altfor komplekst og vanskelig for meg det du kommer med og nettopp derfor sier jeg også takk og farvel til deg for godt.

Adjø.

Hmm... Mente å ha lest at du aldri nedverdiget deg til å kommentere uttalelser fra sånne som meg ...Sov godt ,lille gutt...Be Loyal...

Før jeg avslutter helt med deg: Da må jeg ha skrevet feil og det er bare å beklage. Det jeg må ha ment var nok at du er på et nivå som jeg aldri kan nå og at jeg derfor ikke har noe svar å komme med. Av og til må man bare strekke armene i været og innse at man kommer til kort i forhold til andre - slik jeg har gjort nå.
Så nok en gang beklager og nok en gang adjø - for godt.

Ikke lett å ikke få siste ord ,skjønner jeg... :D
essaen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 64
Registrert: 12 Sep 2015, 21:04

Re: Crawley - Stoke( Ligacup )

Innlegg Torstein Norevik » 25 Sep 2019, 08:00

Dette er nitrist. For få sesonger siden banket vi Liverpool 6-1, vi slo i tur og orden Chelsea, Man.C og Man. U, og rundspilte Arsenal og Tottenham...

Nå greier vi ikke å hamle opp med et heller ordinært League Two-lag.

Jones' er veldig presset, og kjenner på det. Et tydelig signal er når han hudfletter egne spillere offentlig, og gjør referanser til Sherlock Holmes for å forklare hvorfor ting er blitt som de er. Han vet at han trolig bare har et par kamper på seg (i beste fall) til å redde jobben, og hans opptredener preges av dette. På en måte synest jeg litt synd på han. Det virker som han brenner for oppgaven han har tatt på seg, og jeg har veldig sansen for den lidenskapen han legger for dagen. Det hjelper bare så lite når han ikke får resultater.

Det er et paradoks at Jones nå fremhever at spillerne ikke tar ansvar, når han i sommer poengterte at klubben bevisst hadde prioritert å hente inn ledertyper, som tok nettopp ansvar. Og jeg kjøper ikke helt den at vi spilte med vårt B-lag, fordi vi i realiteten ikke har noe B-lag, men et lag der det er konkurranse om alle plasser (med unntak av venstre-backen der McClean har klippekort, og ditto med Clucas på midtbanen). Og dette med dobbel dekning i alle posisjoner er jo noe Jones har lagt stor vekt på, både for å skjerpe konkurransen internt, men også for å stå bedre rustet ved skader og suspensjoner.

I utgangspunktet en tilsynelatende god ting, men kanskje kan det vise seg å være en "blessing in disguise" ? Fordi dette har bidratt til at Jones ikke finner sin beste ellever og har skiftet om i hytt og pine, noe som virker å ha vært særdeles lite vellykket. Når det er kamp om plassen i nærmest alle posisjoner gir det også mindre mening å snakke om noe egentlig "B-lag", fordi det fremstår som usikkert hvem som er førstevalgene i de ulike posisjonene. Dette skifter hele tiden.

Derfor kan heller ikke gårsdagens tap forklares med at vi spilte med vårt "B-lag".

Jeg tror - dessverre - at Jones henger i en veldig tynn tråd. Jeg sier dessverre, fordi jeg hadde veldig stor tro på han med utgangspunkt i det han fikk til i Luton, og måten han snakket på i forkant, der han lovet frisk offensiv fotball, ville hente inn og satse på unge spillere og gi fansen et lag de ville bli stolt av. Så langt har han ikke holdt noen av disse løftene. I tillegg har han gitt slipp på en del spillere som - etter mitt syn - ikke står noe tilbake for de som nå spiller, som Bojan, Bauer, Pieters og Verlinden. Det har nok også bidratt til at jeg har blitt mer og mer i tvil om at han er rett mann på rett plass.

Et av problemene til Jones er at han hadde svake resultater også forrige sesong, det er ikke bare en "downperiode" nå. Forrige sesong kunne han likevel "skylde på" at det ikke var "hans" spillere, men spillere han hadde "arvet" fra forgjengerne. Det kan han ikke nå lenger. I går var 7 av spillerne spillere som Jones selv har hentet inn, og det fungerte overhodet ikke.

Stoke som - både foran forrige sesong og foran denne sesongen - har proklamert at målet er snarest mulig retur til Premier League, skal selvsagt slå et helt ordinært lag fra League Two. At de ikke greier dette sier dessverre alt om hvor dypt klubben har falt på veldig kort tid.

Ja, det er nitrist.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester

cron