Preston - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Preston - Stoke

Innlegg Morten T. » 22 Aug 2019, 13:10

EspenE skrev:Men igjen, jeg ser at noen synes Hoggern og Gregers ikke får noe å jobbe med, men det har sin naturlige forklaring. Når vi har ball og Preston er organisert hadde de INGEN bevegelse, hverken sideveis eller i dybden. Samtidige bevegelser er eneste måte å bryte opp etablert forsvar, hvis vi ikke skal hente tilbake Crouchy og pumpe ballen inn i boksen. Dette sier også "Go'foten"-boka.

Enig.
Bevegelsene for å strekke ut forsvaret til Preston var nesten ikke-eksisterende. Det virker som om noen fotballspillere( og for den saks skyld noen supportere også ) ikke forstår at de må løpe - mye. Det virker som om flere, både spillere og supportere, ikke helt forstår betydningen av det å løpe mye og å være i bevegelse på en fotballbane. Snarere tvert i mot. Hvis det heises opp som en viktig faktor for suksess, så blir det av og til forsøkt latterliggjort og bagatellisert.
Se på Bodø/Glimt her hjemme. Bodø/Glimt-fansen her hjemme må gjerne arrestere meg, men la oss være ærlig, de har ikke enkeltspillere med individuelle ferdigheter( les.: triksing, hæpping og dribling ) i verdensklasse, men de har et godt LAG. Hvordan kan dette henge på greip, egentlig?
Bodø/Glimt kommer ofte med 5-6 spillere i angrep. Ikke alle disse kan få ballen, men så mye bevegelse gjør
1. Valget for ballfører mye enklere
2. At selv ikke etablerte og godt organiserte forsvar klarer å orientere seg og ha 100% kontroll, fordi disse spillerne gjennom bevegelse skaper rom for både seg selv og medspillere. De beveger seg og løper mye, selv om de ikke nødvendigvis får ballen mye eller på fot, og den bevegelsen og den løpinga foretar spillerne fordi de vet at det vil gavne LAGET - med stor L.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Preston - Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 22 Aug 2019, 13:23

Han ba om tid, han ba om "egne" spillere og han ba om en full pre-season. Han har fått 7 måneder, han har fått 14(!) nye spillere og han har fått en full pre-season. I går var vi enda dårligere enn vi var i februar og mars. Vi kan ikke trøste oss med ok kamper som ikke gir poeng, eller nesten ikke poeng (Charlton og Derby). Vi er ROCK BOTTOM, vi er på vei til å bli et League One lag, uten noen plan. Vi prøver "diamant-formasjonen", det fungerer ikke, så prøver vi noe nytt fra start andre omgang, det fungerer heller ikke så vi prøver enda noe nytt senere i kampen. Dette begynner jo å bli latterlig! At Luton lykkes (i League One og Two) med denne formasjonen betyr jo ikke noe som helst. Og at Natta Jones henter spillere som skal "passe" inn i formasjonen virker jo også merkelig, han har vel ikke hentet noen fra Luton og har noen av de nye spilt diamant-formasjon før? Ikke vet jeg. Men det jeg vet er at gode fotballspillere kan tilpasse seg, men en manager bør også spille på deres beste egenskaper - kanskje det er viktigere enn å bruke et par måneder på å trene på en formasjon som ikke funker!
Jeg vil gjerne gi NJ mer tid, klubben trenger sårt litt stabilitet, men Opprykkstoget har startet opp og forlater snart stasjonen. Vi skal være med toget...hvis ikke....Natta Jones :oops:
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Preston - Stoke

Innlegg Morten T. » 22 Aug 2019, 14:18

Svein Nilsen skrev:Han ba om tid, han ba om "egne" spillere og han ba om en full pre-season. Han har fått 7 måneder, han har fått 14(!) nye spillere og han har fått en full pre-season. I går var vi enda dårligere enn vi var i februar og mars. Vi kan ikke trøste oss med ok kamper som ikke gir poeng, eller nesten ikke poeng (Charlton og Derby). Vi er ROCK BOTTOM, vi er på vei til å bli et League One lag, uten noen plan. Vi prøver "diamant-formasjonen", det fungerer ikke, så prøver vi noe nytt fra start andre omgang, det fungerer heller ikke så vi prøver enda noe nytt senere i kampen. Dette begynner jo å bli latterlig! At Luton lykkes (i League One og Two) med denne formasjonen betyr jo ikke noe som helst. Og at Natta Jones henter spillere som skal "passe" inn i formasjonen virker jo også merkelig, han har vel ikke hentet noen fra Luton og har noen av de nye spilt diamant-formasjon før? Ikke vet jeg. Men det jeg vet er at gode fotballspillere kan tilpasse seg, men en manager bør også spille på deres beste egenskaper - kanskje det er viktigere enn å bruke et par måneder på å trene på en formasjon som ikke funker!
Jeg vil gjerne gi NJ mer tid, klubben trenger sårt litt stabilitet, men Opprykkstoget har startet opp og forlater snart stasjonen. Vi skal være med toget...hvis ikke....Natta Jones :oops:

Ja, Svein. Du har mange poenger her og noen som som er gode også, MEN hvis du ser på gårsdagens match helt, helt isolert fra alt det andre: Hvor lett blir det å ta poeng eller å vinne etter to monstertabber av keeper Butland og en målgivende spanjakk/tversover-pass av Etebo?
Jeg er av den mening at det blir vanskeligere å ta poeng i slike matcher og at slike tabber, lik det eller ikke, påvirker spillerne på banen mentalt.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester

cron