Charlton - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Charlton - Stoke

Innlegg Morten T. » 10 Aug 2019, 19:00

Svein Nilsen skrev:Erik Pieters, mannen med Nord-Europas dårligste innleggsfot, med 2 målgivende for Burnley i Pl i dag. Er det noe med Stoke?

Personlig synes jeg han ble litt vel mye hakkekylling i Stoke.
Ok, han var ikke veeeeldig god, men han var ikke veeeeldig dårlig heller.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Charlton - Stoke

Innlegg onside » 10 Aug 2019, 20:11

Butland 4 - Mister garantert landslagsplassen etter to kamper og to kjempetabber Championship. Uakseptabelt.
Smith 6 - Hever seg betraktelig etter QPR-kampen. Tettere oppi - går på mange løp, kanskje litt for utålmodig og lager frispark...
Batth 4 - Sikre og feige pasninger, elendig press på 0-1. Ingen leder i kampen denne dagen for kapteinen.
Lindsay 6 - God plassering og taklinger, et par dårlige avleveringer. Grei debut :)
Ward 5 - God kontroll bakover, gjør ting enkelt, gode pasninger. To dårlige skuddforsøk.
Woods 7 - God kontroll på bakre midtbane. Gjør ting enkle og ukomplisert. Taper knapt en duell.
Clucas 5 - Uortodoks, slenter rundt og gjør endel bra med ball, men dukker opp på rare plasser på banen. OK
Allen 5 - Løper mye som vanlig, lite resultat av det som blir gjort, spiller frem medspillere brukbart.
Ince 6 - kjempescoring, og noen bra defensive løp. Jeg synes det blir vel mye en-forts-fotball der hvor på returen i stanga skulle han enklt ha satt med høyre!
Hogan 6 - Mye bra jobbing, og har et brukbart første 5-meters rykk. Dette kan vi få glede av etterhvert. Litt uheldig at han ikke scorer.
Gregory 8 - Kampens store spiller helt til Woods gikk ut. Bra i mottak, holde ball, slå enkle pasninger, skyter. Gjør alt riktig unntatt å score.

Campbell 4 Kom inn og skulle avgjøre. Ble løpende mye på tvers, og etterhvert veldig alene foran der.
Duffy 3 Stor skuffelse med åpenbart manglende kjennskap medspillernes bevegelser.
Verlinden 4 Alt for het på grøten. Kom seg litt etterhvert med litt mer ballkontakt.

Jones 4 Vraker Collins - overraskende. Benker Vokes - modig og bra! Gambler når han tar ut Woods og setter inn Duffy. Det taper vi faktisk kampen på! Mye mye bedre enn mot QPR selv om resultatet ikke er bra.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Charlton - Stoke

Innlegg Morten T. » 10 Aug 2019, 20:33

onside skrev:Butland 4 - Mister garantert landslagsplassen etter to kamper og to kjempetabber Championship. Uakseptabelt.
Smith 6 - Hever seg betraktelig etter QPR-kampen. Tettere oppi - går på mange løp, kanskje litt for utålmodig og lager frispark...
Batth 4 - Sikre og feige pasninger, elendig press på 0-1. Ingen leder i kampen denne dagen for kapteinen.
Lindsay 6 - God plassering og taklinger, et par dårlige avleveringer. Grei debut :)
Ward 5 - God kontroll bakover, gjør ting enkelt, gode pasninger. To dårlige skuddforsøk.
Woods 7 - God kontroll på bakre midtbane. Gjør ting enkle og ukomplisert. Taper knapt en duell.
Clucas 5 - Uortodoks, slenter rundt og gjør endel bra med ball, men dukker opp på rare plasser på banen. OK
Allen 5 - Løper mye som vanlig, lite resultat av det som blir gjort, spiller frem medspillere brukbart.
Ince 6 - kjempescoring, og noen bra defensive løp. Jeg synes det blir vel mye en-forts-fotball der hvor på returen i stanga skulle han enklt ha satt med høyre!
Hogan 6 - Mye bra jobbing, og har et brukbart første 5-meters rykk. Dette kan vi få glede av etterhvert. Litt uheldig at han ikke scorer.
Gregory 8 - Kampens store spiller helt til Woods gikk ut. Bra i mottak, holde ball, slå enkle pasninger, skyter. Gjør alt riktig unntatt å score.

Campbell 4 Kom inn og skulle avgjøre. Ble løpende mye på tvers, og etterhvert veldig alene foran der.
Duffy 3 Stor skuffelse med åpenbart manglende kjennskap medspillernes bevegelser.
Verlinden 4 Alt for het på grøten. Kom seg litt etterhvert med litt mer ballkontakt.

Jones 4 Vraker Collins - overraskende. Benker Vokes - modig og bra! Gambler når han tar ut Woods og setter inn Duffy. Det taper vi faktisk kampen på! Mye mye bedre enn mot QPR selv om resultatet ikke er bra.
Veldig bra vurdert, onside!
Bortsett fra at jeg ville ha gitt Smith og Lindsay 5 og Allen 6, så er jeg enig i alt.
Woods var en positiv overraskelse og var vel i flere dueller i denne kampen enn han var hele forrige sesong.
Gregory debuterte med et smell. Kan ikke skjønne annet enn at han starter neste.

Apropos Butland. Synes faktisk Jones bør vurdere å droppe han til neste. Gjør han det så vil jeg mene at det er på sin plass å bruke uttrykket «svære, hårete baller» om mannen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Charlton - Stoke

Innlegg Foffern » 10 Aug 2019, 20:51

Mye opp og ned i dag. Vi sliter enda med organiseringen og Charlton spiller lekende lett gjennom vår midtbane. Dårlig press og markering, og det ser forbanna enkelt for Charlton når de scorer på 3 av 3 skudd på mål.

Tidvis spiller vi bedre enn mot QPR og dominerer kampen i store perioder. Vi kommer til hele 12 avslutninger, som er bra, men trøstesløse avslutninger og hårfine bommer som ikke treffer mellom stengene likevel. Vi er egentlig katastrofal i begge 16-meterne, men der i vår som bekymrer meg mest. Det tar lengre tid å fikse opp bak der, og vi slipper inn to neste identiske mål under kaotiske forhold i forsvarsspillet. Nok av forsvarsspillere, men ingen på rett plass. Gamblingen til Jones med bytter og formasjonsendring mot slutten syns jeg var unødvendig. Skjønner han ønsket å få inn på friske bein og øke overtallet vårt, men vi hadde kampen i våre hender i denne perioden.

Har en følelse at spillesystemet fortsatt krever mer øving + for mange nye spillere som skal samspilles. Pre-season skulle vart lengre, og håper det løsner før dårlig selvtillit slår inn. Da kan det bli en kjedelig sesong.
Foffern
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 43
Registrert: 06 Aug 2010, 23:29

Re: Charlton - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 10 Aug 2019, 22:04

Vel, vel, da var det på´n igjen. Det positive er at jeg faktisk får litt skryt av kona for at jeg greier å gå til hver kamp med fornyet optimisme, men så kommer jeg som regel hjem igjen like slukøret hver gang (ser som regel kampen sammen med Stoke-kompiser). ;)

Idag mener jeg vi er klart bedre enn et heller svakt Charlton-lag, men tafatt forsvarsspill ved et par anledninger, samt en ny kjempetabbe av Butland, ødelegger dagen for oss. Null poeng og fem baklengs på to kamper, mot to lag som er forventet å slite for å beholde plassen i divisjonen, er ikke godt nok for en klubb med ambisjoner om opprykk.

Er Butland preget av skuffelsen over at han heller ikke denne sesongen fikk komme seg tilbake til Premier League ? I alle fall er to solide tabber på to kamper, som begge har kostet oss baklengsmål, sjelden kost fra den kanten. Han pleier jo heller å være den som redder oss...

Forsvaret virket lenge å ha god kontroll, og Charlton skapte lite. Men vi glipper ved et par anledninger, og det taper vi kampen på. Batth var idag ikke den samlende lederen der bak som man kan forvente av en kaptein, og jeg har sett han langt bedre enn i dag. Lindsay var vel på det jevne, mens spesielt Ward ikke var delaktig nok fremover i den viktige vingback-rollen, som krever at backene bidrar sterkt på kantene også i det offensive spillet som breddeholdere, med hyppige overlappinger. Smith noe bedre, men ikke veldig imponerende idag han heller. Jeg fastholder tvilen om diamant-systemet, som Jones sverger til, er riktig å bruke når vi ikke har veldig gode ving-backer. Hadde vi hatt et par Viktor Moses´es der, så...men det har vi ikke.

På midten synest jeg Woods var ok, fordelte baller greit og var en ekstra støtte foran stopperene. Allen løper mye, uten at det blir så mye av det, og Clucas litt det samme, selv om han kanskje virker litt farligere når han nærmer seg mål. Ince med fantastisk fint mål, men ellers relativt anonym, etter mitt skjønn.

Gregory var den som imponerte meg mest i dag, jobbet godt og et stadig uromoment, og kunne med litt mer hell (og dyktighet) ha fått to mål i dag. Han bør definitivt starte også i neste kamp. Hogan synest jeg også var bra, men uheldig da skuddet hans gikk i tverrliggeren, i stedet for like under. Den angrepsduoen bør absolutt få sjansen fra start neste gang også, og virket langt giftigere enn de gangene vi har prøvd Afobe og Vokes.

Campbell gjorde vel ikke all verden av seg da han kom inn, men ble da også veldig alene der fremme og hadde nok fungert bedre med en makker. Verlinden har mye bra i seg, og bør få flere sjanser.

I motsetning til flere andre synest jeg at Duffy virket frisk og veldig villig til å ta initiativ da han kom innpå. Men enig i at balansen i midtbanen nok ble svekket ved det skiftet. Jones gikk nok for tre poeng, gamblet, og tapte.

Likevel synest jeg alt i alt at det var en del oppløftende ting å se i dag. Spillerne finner hverandre bra, de har høyere balltempo enn i fjor, det er høyere press og høyere agressivitet. Det er bra.

Så sliter vi fortsatt med personlige feil og svak markering i noen situasjoner, som koster oss. Det må lukes bort.

Så er jeg altså fortsatt i tvil om vi har mannskap til å spille diamant. Kanskje det hadde vært mer effektiv å bruke Ince og Verlinden på kantene, for å skape mer bredde.

Men det er mange nye inne. Vi kan ikke forvente at ting skal gå på skinner fra start, og jeg tror nok dette mannskapet vil bli bedre etter hvert som de får spilt seg mer sammen. Så jeg ser ingen grunn til å se svart på sesongen ennå. Vi var et klart bedre lag enn Charlton, men taper på personlige feil, svak markering og uflaks med to skudd i treverket. Hadde de to gått inn, hadde vi vært 3-1 foran ved pause, og da er jeg ganske sikker på at vi ville ha reist hjem igjen med tre poeng.

Keep the faith, det er ennå tidlig og ingen grunn til å gi opp sesongen ennå…
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Charlton - Stoke

Innlegg onside » 12 Aug 2019, 21:08

Morten T. skrev:
onside skrev:Kjempetabbe å bytte ut Woods. Vi misser alt på bakre midtbane etter at Duffy kommer inn.

Tenkte det samme. Har gått litt opp i liminga nå.


Som flere av oss så umiddelbart etter at midtbaneankeret Woods ble tatt av banen, da mistet vi det.. Jones innrømmer fadesen.
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... on-3201368
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Charlton - Stoke

Innlegg Morten T. » 12 Aug 2019, 22:13

onside skrev:
Morten T. skrev:
onside skrev:Kjempetabbe å bytte ut Woods. Vi misser alt på bakre midtbane etter at Duffy kommer inn.

Tenkte det samme. Har gått litt opp i liminga nå.


Som flere av oss så umiddelbart etter at midtbaneankeret Woods ble tatt av banen, da mistet vi det.. Jones innrømmer fadesen.
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... on-3201368

Man kan si hva man vil om Jones, men det han gjør der er strålende. Å innrømme feil er såvisst ikke hverdagskost i tiden vi lever i!
Sier som Nelson Mandela: «The greatest glory in living is not in falling, but in rising every time we fall.»

Bra av Jones! :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 21 gjester

cron