Stoke - Rotherham

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg onside » 13 Apr 2019, 17:49

onside skrev:Etebo og Martins Indi ut, Verlinden og Adam inn

Martins Indi forøvrig Stokes dårligste sammen med Showcross i dag....
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg Lilledino » 13 Apr 2019, 17:49

kan noen hjelpe meg og fortelle når vi har avgjort en fotballkamp til vår fordel i de siste 4 min eller på overtid ?
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg Svein Nilsen » 13 Apr 2019, 17:51

Lilledino skrev:kan noen hjelpe meg og fortelle når vi har avgjort en fotballkamp til vår fordel i de siste 4 min eller på overtid ?


Nei, jeg er jo bare 58 år så det har neppe jeg opplevd.......
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg centauri » 13 Apr 2019, 17:57

BBC Stoke: "It´s more movement in the Stanley Matthews statue".

Hadde vi egentlig noen flere farligheter enn 2 "lucky shots " etter halvtimen. :( :( :(
centauri
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1310
Registrert: 07 Aug 2010, 20:02

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg Lilledino » 13 Apr 2019, 17:58

grattis med 1 poeng..
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg vegar56 » 13 Apr 2019, 17:58

Alt i alt var vel gjestene best for dagen, men vi var mer effektive foran mål og har Butland som leverer 3 klasseredninger.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg -Tottal- » 13 Apr 2019, 18:13

Status april 2019: Heldige som ikke taper hjemmekamp mot en storheten som Rotherham. Ikke spesielt imponerende at det også var mer hell enn ferdigheter
som ga oss en 2-0 ledelse. Oppsumerer egentlig vår reise den første sesongen i Nivå II. Hvis Butland og Allen forvinner ganske snart, er det mye som tyder på at det
blir tilbake den mørke tilværelsen som varte i 25 år før opprykket til PL. Positivt at Bojan blir brukt - når det er nevnt, hvis en manager ikke klarer å finne
plass til de BESTE spillerne som er tilgjengelig - Da er det egentlig bare å finne seg noe annet å gjøre. Jeg trur det er på tide å stikke fingern ned i jorda og godta at
vi ikke er bedre enn det resultater har vist over tid vs valg av spillere og spillestil fra manager. Håper på et fruktfat og opprydning i spillerstallen til neste sesong.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg Lilledino » 13 Apr 2019, 18:15

-Tottal- skrev:Status april 2019: Heldige som ikke taper hjemmekamp mot en storheten som Rotherham. Ikke spesielt imponerende at det også var mer hell enn ferdigheter
som ga oss en 2-0 ledelse. Oppsumerer egentlig vår reise den første sesongen i Nivå II. Hvis Butland og Allen forvinner ganske snart, er det mye som tyder på at det
blir tilbake den mørke tilværelsen som varte i 25 år før opprykket til PL. Positivt at Bojan blir brukt - når det er nevnt, hvis en manager ikke klarer å finne
plass til de BESTE spillerne som er tilgjengelig - Da er det egentlig bare å finne seg noe annet å gjøre. Jeg trur det er på tide å stikke fingern ned i jorda og godta at
vi ikke er bedre enn det resultater har vist over tid vs valg av spillere og spillestil fra manager. Håper på et fruktfat og opprydning i spillerstallen til neste sesong.

Bytt ut HELE stallen, kjøp nytt lag u sommer og start fra NULL !!
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg onside » 13 Apr 2019, 18:15

Butland 8 Redder oss fra et veldig pinlig tap. Kunne lite gjøre med to i sekken når våre stoppere har bevegelighetsproblemer.
Williams 6 assistent er bra, og vil gjerne og beveger seg bra. Holder sida sin bra, men har sett sine beste dager i Stoke.
Shawcross 3 Som vanlig dårlig fremspill, greier seg bra i stillestående hodedueller, catcher aldri løpende motstander. Eldrehjemmet neste.
Batth 4 Kanskje han dårligste kamp i Stoke drakta. Dårlig fremspill, kan heller ikke gå fremover selv. To gode taklinger.
Martins Indi 3 noe kombinasjonsspill med McClean, men som oftest rundingsbøye, treg og stillestående.
Etebo 5 Arrogant med ball er kult når man holder ballen, flaut når man taper den. Litt for mye arroganse i dag, men også endel bra.
Allen 6 Skal alltid få for innsats og løping, vinner noe taper sjelden, men finner ikke medspiller av en eller annen grunn.....
Clucas 4 bra scoring, eller ganske så begredelig
McClean 6 skal være litt snill med han, bra på 2-0 målet og vinner mange baller, spiller safe baller.
Bojan 4,5 Som vanlig så greier han holde ball, men truer sjelden selv med å gå forbi. Litt for stillestående og tung.
Vokes 4 skal ha for scoringen, eller ganske så fraværende.

Benny Kafobe 2 intet bidrag og jobber mot retning og strøm.

Rotherham fikk dominere fra starten, men virket ufarlige, så fikk vi to ufortjente (hva er det forresten) scoringer som snudde kampen totalt. I alle fall til pause og til det 55 minutt. Derfra kjørte Roterham kampen igjen og vi var heldige som fikk med oss et poeng. Crooks ble Man of the Match, men jeg syns Butland var vår klart beste mann.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg Torstein Norevik » 13 Apr 2019, 18:26

Fikk bare sett siste halvtimen av kampen, pga tekniske problemer med pc/modem, men det jeg så var ikke sprekt. Ballen var vel mer i lufta enn på bakken, vi virket planløse, og det gikk mye på lykke og fromme.

Har hatt troen på Jones, ikke minst ut fra det han fikk til med Luton, og synest vel også vi har hatt fremgang, ikke minst defensivt. Samtidig så må jeg innrømme at jeg sliter litt med å finne de helt store forskjellene fra tiden under Rowett, og jeg synest at Jones har fremstått mer lik Rowett i tilnærming til kampene enn det jeg hadde forventet, både med hensyn til laguttak og taktikk.

Som Rowett, så ser det ut til at han har klokketro på spillere som Clucas og McClean, mens spillere som Bojan og Bauer har liten eller ingen tillit. Selv med vår faste høyreback ute med suspensjon, må Bauer nøye seg med plass på benken, og en treg midstopper foretrekkes på høyreback, slik at hele backrekka i realiteten består av midtstoppere. Merkelig, fordi han var en av våre aller beste spillere under Lambert, men han har hatt null tillit hos Rowett og Jones. Og Bojan har vel kun fått spille èn hel kamp de siste sesongene, for enten starter han ikke eller så byttes han ut etter timen, og det er som regel ikke fordi han har vært noe dårligere enn lagkameratene. Uforståelig...

Synest også Jones bruker litt for mange "square pegs in round holes", som de sier i England, med spillere som spilles ute av posisjon. Når vi ser dagens lag, der Indi nærmest er blitt fast venstreback, så blir det også mer og mer uforståelig at vi lot Pieters gå på lån. Vel hadde han sine svakheter, og gjorde en del rart, men var i alle fall en rendyrket venstre-back, som gjorde veldig gode kamper innimellom, og som alltid gav alt. Ikke det at jeg synest at han var så fantastisk, men at han var noe dårligere alternativ på venstre-back enn Indi sliter jeg litt med å se.

Generelt mener jeg Stoke har en hang til å hente inn for mange erfarne spillere, gjerne "over the top", i stedet for lovende sultne unggutter, som kanskje ikke er gode nok for toppklubbene, men som gjør sine saker veldig bra i Championship, som Mason Mount i Derby eller Tammy Abraham i Aston Villa. Vi henter i stedet Sam Vokes og Ashley Williams. Samtidig får Verlinden knapt sjansen, etter å ha vært Man of The Match i debuten. Collins er ikke en gang på benk etter en flott debut mot Swansea. Og Bojan settes ut etter gode kamper mot Sheffield Wednesday og Blackburn.

Jeg skjønner ikke laguttakene til Jones, eller greier å se hvilken plan han har. Bojan fungerer nok langt bedre med en bakromsspiss som Afobe, enn med Vokes på topp, som ikke har fart nok til å true bakrom, men er farligst når han får innlegg fra kantene. Og Jones, som er opptatt av å ha raske og løpssterke sidebacker, velger Williams og Indi til dette, som langt fra har løpsstyrke eller fart som sine fremste egenskaper. Da blir det litt vanskelig å henge med på hva som er tanken bak.

Det bekymrer meg faktisk litt at det er vanskelig å skjønne uttakene, fordi tilliten til Jones da gradvis svekkes litt, selv om jeg fortsatt har troen på at han kan komme til å gjøre en god jobb når han får bygget "sin stall". Men da mener jeg vi må hente en annen type spillere enn Sam Vokes (ja, jeg vet han scoret idag), men jeg synest han blir for tung og treg, og er helt avhengig av å få de rette innleggene fra kant for å være noen trussel. Og makker Afobe må vel også betegnes som en stor skuffelse så langt, med prestasjoner langt under det som nok var forventet da han ble hentet til klubben.

Joda, Jones har fortsatt mye å ta tak i...Han må nok bygge på nytt, ut med en del erfarne spillere over toppen, og satse på ungdommer som Verlinden, Collins, Souttar, Sørensen, Campbell og Tymon. Ikke alle på en gang, men med en gradvis innfasing. Det er nok der fremtiden ligger, og ikke hos Vokes, Shawcross, Adam, Afobe og Indi. 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 31 gjester

cron