Stoke - Rotherham

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg tvitunge » 14 Apr 2019, 18:27

Lilledino skrev:Sorry at jeg spør, men er det matematisk mulighet for at vi kan rykke ned ?


Har lagt inn worst case resultat for/mot oss - plass 17-24 vinner 1-0 resterende (3 innbyrdes som da ender worst case) . Vi ender på 21. plass med bedre målforskjell enn Rotherham på 22. plass og nedrykk. Teoretisk, hypotetisk og lite sannsynlig - men trist at det i hele tatt er mulig :/
tvitunge
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 19
Registrert: 30 Sep 2011, 09:33

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg Morten T. » 15 Apr 2019, 16:02

Interessant uttalelse fra Nathan Jones etter Rotherham-kampen:
“I played the fans’ favourite, Bojan. Fans have been clamouring for Bojan, I’ve given him plenty of opportunities. At the end of the day, players have to take responsibility."( Min uthevelse ).
Det ser ikke ut til at Krkic har spesielt stor tillit under Jones heller, noe forøvrig Krkic har manglet i de fleste klubber etter at han forlot Barcelona for godt og vel 10 år siden.

Han er en god spiller som er fin å ha i bruttotroppen, men med slike uttalelser som Jones kommer med her så kan det vel kanskje, men bare kanskje, bety at det blir exit på den vesle katalaneren til sommeren?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg onside » 15 Apr 2019, 16:47

Morten T. skrev:Interessant uttalelse fra Nathan Jones etter Rotherham-kampen:
“I played the fans’ favourite, Bojan. Fans have been clamouring for Bojan, I’ve given him plenty of opportunities. At the end of the day, players have to take responsibility."( Min uthevelse ).
Det ser ikke ut til at Krkic har spesielt stor tillit under Jones heller, noe forøvrig Krkic har manglet i de fleste klubber etter at han forlot Barcelona for godt og vel 10 år siden.

Han er en god spiller som er fin å ha i bruttotroppen, men med slike uttalelser som Jones kommer med her så kan det vel kanskje, men bare kanskje, bety at det blir exit på den vesle katalaneren til sommeren?


Ja, det blir kanskje exit på Bojan, og det bør det bli på minst 10 andre brutto-tropp-spillere :twisted:
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg ToGra » 15 Apr 2019, 21:57

Morten T. skrev:Interessant uttalelse fra Nathan Jones etter Rotherham-kampen:
“I played the fans’ favourite, Bojan. Fans have been clamouring for Bojan, I’ve given him plenty of opportunities. At the end of the day, players have to take responsibility."( Min uthevelse ).
Det ser ikke ut til at Krkic har spesielt stor tillit under Jones heller, noe forøvrig Krkic har manglet i de fleste klubber etter at han forlot Barcelona for godt og vel 10 år siden.

Han er en god spiller som er fin å ha i bruttotroppen, men med slike uttalelser som Jones kommer med her så kan det vel kanskje, men bare kanskje, bety at det blir exit på den vesle katalaneren til sommeren?


Da jeg gikk på trenerkurs (for mange år siden) husker jeg spesielt at vi lærte at man som trener ofte har (og skal ha) en annen oppfatning av laguttak og taktiske vurderinger i kampene enn det supporterne/publikum har. Sagt på en annen måte: supporterne/publikum klarer ikke alltid å forstå spilleplanen, og vil derfor stille seg spørrende til disposisjoner man gjør.
Jeg har dette med meg, men må allikevel stille meg svært undrende over den type uttalelse som NJ kommer med her. Jeg synes at det har gjort en vesentlig forskjell i angrepsspillet (positivt) når Bojan har spilt. Så kan det muligens være negativt å bemerke i forhold til innsats bakover og hjemover (uten at jeg har sett noe påfallende).
Men enda merkeligere og trist er allikevel selve utsagnet. Det dreier seg ikke om det fotballfaglige, men snarere om å plassere skyld og unnskyldninger annet sted enn hos seg selv (som leder). Det trekker veldig ned, synes jeg. Jeg mistet all respekt for GR da han etter sigende uttalte noe lignende, så jeg må si jeg begynner å bli ganske så "nevermind" også med hensyn til NJ.
Brukerens avatar
ToGra
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1646
Registrert: 16 Aug 2011, 11:56

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg Torstein Norevik » 15 Apr 2019, 23:20

ToGra skrev:
Morten T. skrev:Interessant uttalelse fra Nathan Jones etter Rotherham-kampen:
“I played the fans’ favourite, Bojan. Fans have been clamouring for Bojan, I’ve given him plenty of opportunities. At the end of the day, players have to take responsibility."( Min uthevelse ).
Det ser ikke ut til at Krkic har spesielt stor tillit under Jones heller, noe forøvrig Krkic har manglet i de fleste klubber etter at han forlot Barcelona for godt og vel 10 år siden.

Han er en god spiller som er fin å ha i bruttotroppen, men med slike uttalelser som Jones kommer med her så kan det vel kanskje, men bare kanskje, bety at det blir exit på den vesle katalaneren til sommeren?


Da jeg gikk på trenerkurs (for mange år siden) husker jeg spesielt at vi lærte at man som trener ofte har (og skal ha) en annen oppfatning av laguttak og taktiske vurderinger i kampene enn det supporterne/publikum har. Sagt på en annen måte: supporterne/publikum klarer ikke alltid å forstå spilleplanen, og vil derfor stille seg spørrende til disposisjoner man gjør.
Jeg har dette med meg, men må allikevel stille meg svært undrende over den type uttalelse som NJ kommer med her. Jeg synes at det har gjort en vesentlig forskjell i angrepsspillet (positivt) når Bojan har spilt. Så kan det muligens være negativt å bemerke i forhold til innsats bakover og hjemover (uten at jeg har sett noe påfallende).

Men enda merkeligere og trist er allikevel selve utsagnet. Det dreier seg ikke om det fotballfaglige, men snarere om å plassere skyld og unnskyldninger annet sted enn hos seg selv (som leder). Det trekker veldig ned, synes jeg. Jeg mistet all respekt for GR da han etter sigende uttalte noe lignende, så jeg må si jeg begynner å bli ganske så "nevermind" også med hensyn til NJ.

Helt enig. Jeg synest slike uttalelser ikke hører hjemme fra en manager om egen spiller, det blir litt å skyve ansvaret bort fra seg selv og over på andre, og det bør ikke en leder gjøre. Er for øvrig enig i at Bojan ikke på noen måte spilte seg ut av laget i de kampene han fikk prøve seg, men var tvert imot blant våre beste spillere både mot Sheffield Wednesday og mot Blackburn (den tiden han fikk spille).

Det jeg også stusser på er Jones´uttalelse om at Bojan har fått plenty muligheter. Det er en sannhet med veldig store modifikasjoner.

Sannheten er at Bojan kun har spilt i 7 av de 16 ligakampene under Jones, og kun har startet i 5 av disse, altså i under en tredjedel av kampene. I kun èn av disse 5 kampene har han fått spille hele kampen. I de 4 øvrige han har startet har han blitt tatt av ca kvarteret ut i annen omgang.

I de to kampene han har kommet inn som innbytter, har han fått spille henholdsvis 27 og 10 minutter, ikke all verdens tid til å gjøre seg bemerket altså.

Til sammen har han spilt 366 ligaminutter av 1440 mulige under Jones, altså omtrent en fjerdedel av mulig spilletid, tilsvarende 4 hele kamper. Og rent faktisk har han kun i eneste kamp av 16 fått spille samtlige 90 minutter. At det er å ha fått plenty av muligheter, slik Jones hevder, er vel derfor en solid overdrivelse, etter mitt syn.

En annen sak er at dette nok viser at Bojan ikke er Jones´"cup of tea", i motsetning til hva Jones antydet da han ble ansatt, der han vel snakket om Bojan som en spiller som passet godt i hans filosofi, og som ville få nye sjanser etter å ha vært helt ute i kulden hos Rowett.

Og når vi samtidig ser at Jones har vist stor tillit til spillere som McClean, Clucas og Vokes, som er en helt annen type spillere enn Bojan, så brenner det nok dessverre et blått lys for Bojan.

Synd, men på den annen side helt greitt, i den forstand at Bojan er en såpass god spiller at han fortjener bedre enn å sitte på benken hos en klubb på nederste halvdel av Championship-tabellen. For Jones kan se ut til å mene at han har så mange gode offensive spillere at han ikke har bruk for Bojan.

Uten at jeg forstår akkurat det synspunktet, når vi ser hva laget har prestert offensivt denne sesongen... 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg Morten T. » 15 Apr 2019, 23:43

ToGra skrev:
Morten T. skrev:Interessant uttalelse fra Nathan Jones etter Rotherham-kampen:
“I played the fans’ favourite, Bojan. Fans have been clamouring for Bojan, I’ve given him plenty of opportunities. At the end of the day, players have to take responsibility."( Min uthevelse ).
Det ser ikke ut til at Krkic har spesielt stor tillit under Jones heller, noe forøvrig Krkic har manglet i de fleste klubber etter at han forlot Barcelona for godt og vel 10 år siden.

Han er en god spiller som er fin å ha i bruttotroppen, men med slike uttalelser som Jones kommer med her så kan det vel kanskje, men bare kanskje, bety at det blir exit på den vesle katalaneren til sommeren?


Da jeg gikk på trenerkurs (for mange år siden) husker jeg spesielt at vi lærte at man som trener ofte har (og skal ha) en annen oppfatning av laguttak og taktiske vurderinger i kampene enn det supporterne/publikum har. Sagt på en annen måte: supporterne/publikum klarer ikke alltid å forstå spilleplanen, og vil derfor stille seg spørrende til disposisjoner man gjør.
Jeg har dette med meg, men må allikevel stille meg svært undrende over den type uttalelse som NJ kommer med her. Jeg synes at det har gjort en vesentlig forskjell i angrepsspillet (positivt) når Bojan har spilt. Så kan det muligens være negativt å bemerke i forhold til innsats bakover og hjemover (uten at jeg har sett noe påfallende).
Men enda merkeligere og trist er allikevel selve utsagnet. Det dreier seg ikke om det fotballfaglige, men snarere om å plassere skyld og unnskyldninger annet sted enn hos seg selv (som leder). Det trekker veldig ned, synes jeg. Jeg mistet all respekt for GR da han etter sigende uttalte noe lignende, så jeg må si jeg begynner å bli ganske så "nevermind" også med hensyn til NJ.

Dette er jeg enig i.
Isolert sett er uttalelsen/meningen som sådan helt grei, men jeg synes ikke det sømmer seg for en leder å gå ut slik. Han skyver ansvaret nedover, og etter mitt syn enda værre, over på en enkelt spiller. Det er dårlig pedagogisk teft og vitner om litt desperasjon, spør du meg.
Skal jeg lese dette litt strengt og muligens med dårlige briller, så synes jeg også at det er rart at han har et behov for å gå ut å bruke supporterne som en slags brekkstang/unnskyldning for at han tar ut, evt. utelater, en enkelt spiller. Han skal selvfølgelig gi blanke faen i hva supporterne mener om hvilke spilere spillere som bør være med eller ikke, og heller være tro mot sitt prosjekt og filosofi.
Jeg forstår at trykket på trenere til tider må føles enormt etter såkalte "sosiale medier" sitt inntog og at prestasjonskravene og forventningene fra omgivelsene er hinsides all fornuft, men da gjelder det faktisk å heve seg over det, styre unna påvirkningen slike medier og omgivelsene kan gi og jobbe videre i et miljø som baserer seg på kunnskap, faglighet og erfaring. Vakling er det værste og gjør stort sett alltid situasjonen værre - både på kort og lang sikt.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg Svein Nilsen » 16 Apr 2019, 09:07

Dessverre begynner min tålmodighet til Natta Jones å bli litt tynnslitt! Å skyve noe som helst av skylden over på supportere og Bojan som han gjør her er er forkastelig! Jeg innrømmer gjerne at Bojan ikke er i nærheten av hva han var i Barcelona og i sine beste tider i Stoke, men fortsatt bedre enn de fleste av de i beste fall middelmådige spillerne Jones sender ut på banen i 90 minutter i HVER kamp. En slik uttalelse betyr vel starten på slutten på Bojan eller sin egen managerkarriere i Stoke City. Da er det vel Bojan ut først og døra er vel ikke igjen før Jones også må ut.....hvis det ikke skjer noen mirakler i løpet av relativ kort tid!
Som RBK og Stoke supporter har jeg tøffe tider nå og ser flere likhetstrekk.......trøsten er som alltid; det kan kun gå bedre! Så er det et lys i tunnelen også for meg; var i Askerhallen i går kveld, MAGISK :D Bøtta er hjemme!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke - Rotherham

Innlegg Morten T. » 16 Apr 2019, 09:48

Svein Nilsen skrev:Dessverre begynner min tålmodighet til Natta Jones å bli litt tynnslitt! Å skyve noe som helst av skylden over på supportere og Bojan som han gjør her er er forkastelig! Jeg innrømmer gjerne at Bojan ikke er i nærheten av hva han var i Barcelona og i sine beste tider i Stoke, men fortsatt bedre enn de fleste av de i beste fall middelmådige spillerne Jones sender ut på banen i 90 minutter i HVER kamp. En slik uttalelse betyr vel starten på slutten på Bojan eller sin egen managerkarriere i Stoke City. Da er det vel Bojan ut først og døra er vel ikke igjen før Jones også må ut.....hvis det ikke skjer noen mirakler i løpet av relativ kort tid!
Som RBK og Stoke supporter har jeg tøffe tider nå og ser flere likhetstrekk.......trøsten er som alltid; det kan kun gå bedre! Så er det et lys i tunnelen også for meg; var i Askerhallen i går kveld, MAGISK :D Bøtta er hjemme!

Gratulerer Svein!
Jeg er mektig imponert over det Frisk har fått til og må ærlig innrømme at den så jeg ikke komme. Rett og slett en nytelse å se samholdet, innstillinga og lagfølelsen til disse gutta. Spillere som kryper inn i boksen etter å ha fått et helvetes hardt slagskudd i leggen, børster det av seg og er klare allerede i neste bytt. Her hadde Stoke hatt mye å lære hva kommer til guts.
Trener som er 29(!!!) år gammel har klart å skape et vinnerlag med en fin blanding av rutine( Basse & co. ) og ungt. Meget imponerende!
Jeg har jo en slags "soft spot" for Frisk fordi de av en eller annen absurd grunn er nært knytta til det området i Oslo jeg kommer fra sjøl gjennom sammenslåinga med Tigrene Ishockeyklubb( tror det var på 50-60 tallet ). Neste sesong blir det den lokale klubben Grüner mot Frisk & co. et par steinkast unna der jeg bor og cirka 25 skritt fra en bra pub som vi pleier å drikke pauseøl på når vi ser hockeymatchene. Har begynt å se fram i mot det allerede.
Nok en gang, grattis! :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 35 gjester

cron