Swansea-Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Swansea-Stoke

Innlegg Morten T. » 09 Apr 2019, 23:18

centauri skrev:2 lag som fra ulike divisjoner.

Kan virke som Østersund-Stokien det var mye snakk om i sommer for Stokes del,
kunne vært en bedre løsning for Stoke, enn de 2 vi har hatt så langt i sesongen.

Han har virkelig fått "ræva i gir" på Swansea, slik at også imponerte i Sverige. :roll:

De startet svakt og har egentlig skuffa, men han virker å få noe såpass sjelden som tid for å utvikle sine ideer.
Slik fotballen har utviklet seg så er jeg egentlig overrasket over at Potter har fått beholde jobben.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Swansea-Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 09 Apr 2019, 23:20

En meget svak kamp av Stoke, og Swansea var klart best gjennom hele kampen, også før utvisningene.

Enig med Knut Ole i at Jones bommet på laguttaket, og hadde for lite offensive fibre i laget. Nå scoret riktig nok McClean et flott mål ut av ingenting, men bidro svært lite ellers. Vokes blir for tung og treg, og virker ufarlig, annet enn når han får bra innlegg fra kant, og det kommer sjelden.

Så synest jeg kampen også viser hvor viktig det er å ha kreative spillere med fart og teknikk. Unge Daniel James terroriserte jo formelig vårt forsvar, og da spesielt Edwards. Scoret da også et mål, og var han som sørget for begge utvisningene, fordi hverken Indi eller Edwards greidde å stoppe han med lovlige midler.

For øvrig en spiller Tony Pulis advarte gamleklubben om før kampen, etter å ha blitt utsatt for ungguttens herjinger i forrige Boro-kamp.

Det er en sånn type spiller jeg savner i Stoke-trøya ! Spillere med fart og teknikk, som er i stand til å utrette ting på egen hånd. Da tror jeg også vi ville ha sett et langt mer målhungrig Stoke-lag enn tilfellet har vært de siste sesongene.

Vi mangler spillere med fart, en viktig egenskap i dagens fotball. Derfor bør det også være fokus på å hente inn spillere med fart, når Jones nå skal bygge sitt lag videre.
Sist endret av Torstein Norevik den 10 Apr 2019, 10:58, endret 2 ganger.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Swansea-Stoke

Innlegg gunny » 10 Apr 2019, 07:10

Torstein Norevik skrev:En meget svak kamp av Stoke, og Swansea var klart best gjennom hele kampen, også før utvisningene.

Enig med Knut Ole i at Jones bommet på laguttaket, og hadde for lite offensive fibre i laget. Nå scoret riktig nok McClean et flott mål ut av ingenting, men bidro svært lite ellers. Vokes blir for tung og treg, og virker ufarlig, annet enn når han får bra innlegg fra kant, og det kommer sjelden.

Så synest jeg kampen også viser hvor viktig det er å ha kreative spillere med fart og teknikk. Unge Daniel Jones terroriserte jo formelig vårt forsvar, og da spesielt Edwards. Scoret da også et mål, og var han som sørget for begge utvisningene, fordi hverken Indi eller Edwards greidde å stoppe han med lovlige midler.

For øvrig en spiller Tony Pulis advarte gamleklubben om før kampen, etter å ha blitt utsatt for ungguttens herjinger i forrige Boro-kamp.

Det er en sånn type spiller jeg savner i Stoke-trøya ! Spillere med fart og teknikk, som er i stand til å utrette ting på egen hånd. Da tror jeg også vi ville ha sett et langt mer målhungrig Stoke-lag enn tilfellet har vært de siste sesongene.

Vi mangler spillere med fart, en viktig egenskap i dagens fotball. Derfor bør det også være fokus på å hente inn spillere med fart, når Jones nå skal bygge sitt lag videre.


Daniel James er meget god og absolutt ein sånn type me mangler. Når me då velge å setja Afobe på vingen, så er det heilt håplaust spør du meg. Han eige jo ikkje teknikk og kan kun spela som rettvendt spiss. Verlinden er vel den me har som er best til å tørre å utfordre og få slått innlegg frå kant, og det er ved innlegg inn i boksen Vokes kan få brukt sin styrke.

Einaste lyspunkt i går var debutant Collins. Syns han gjorde sakene veldig bra!
gunny
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 938
Registrert: 09 Aug 2010, 13:36

Re: Swansea-Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 10 Apr 2019, 14:03

Dette var trøstesløse saker! Det er noe som er feil når vi blir bedre med 9 spillere enn når vi hadde 11.... Jones bomma grovt med laguttaket og formasjonen. Det er forsåvidt ok, men når han ikke evner å endre formasjon underveis blir det bare patetisk!
Vi mangler alt av fart og presisjon. Når Swansea stiller med James på kanten og vi har Clucas og McClean, da blir det rått parti. At Edwards ikke er hurtig nok fikk vi også noen (eller mange) eksempeler på. Skal vi stille med 2 spisser, Afobe og Vokes, må vi allefall ha kantspillere som har litt fart og kan legge inn. Den ene som har og kan det er Ince, han var skadet, den andre, Verlinden, satt på benken. Igjen! Det eneste Verlinden har gjort har vært å være banens beste i den ene kampen han har fått startet - så er det benken, på bakerste rad! Nathan Collins var akkurat så god som jeg forventet, det går gjetord om hvor god han er! Håper ikke han var så god i går at han ikke får flere sjanser..........
Så innrømmer jeg at jeg er mer glad i Bojan enn i McClean, men det ergrer meg at Bojan kan spille dårlig i en halv time så blir han vraket, mens f.eks. McClean kan spille 10 dårlige kamper men allikevel spille 90 minutter - hver gang! Så må de som liker McClean si at han løper enormt mye.....ja han gjør det, men da er det jo mye billigere om vi kjøper en langdistanse løper fra Kenya eller Etiopia. Vi trenger FOTBALLSPILLERE, og det er dessverre ikke McClean - sorry!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Swansea-Stoke

Innlegg bjørn123 » 10 Apr 2019, 15:29

Denne gav jeg opp etter 2-0. Så bare glimtvis 2. omg.
Tror dette må være den kampen i sesongen, av det jeg så av den, vi har hatt minst mulighet for å ta poeng i.
Swansea imponerte, det skal de ha!
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Swansea-Stoke

Innlegg Morten T. » 10 Apr 2019, 16:59

Svein Nilsen skrev:mens f.eks. McClean kan spille 10 dårlige kamper men allikevel spille 90 minutter - hver gang! Så må de som liker McClean si at han løper enormt mye.....ja han gjør det, men da er det jo mye billigere om vi kjøper en langdistanse løper fra Kenya eller Etiopia. Vi trenger FOTBALLSPILLERE, og det er dessverre ikke McClean - sorry!

McClean er litt under middels eller ok som spiller.
Det positive er at han tør å utfordre og løper mye både offensivt og defensivt. Etter mitt syn er løping og bevegelse i fotball ekstremt viktig. De beste lagene løper også som regel mest, dessuten er det å løpe mye en veldig fin metode for å utligne individuelle forskjeller( «hard jobbing slår talent» ). I moderne fotball er det heva over en hver tvil at løpskraft og utholdenhet betyr svært mye, og på det feltet er Stoke som LAG ganske svake.
Svakhetene til McClean er at han blir litt for enkel når han møter en motstander av brukbar kvalitet. Han har et ganske snevert repertoar som en god back gjennomskuer ganske kjapt og han kommer ofte for nær backen slik at denne enkelt kan tackle han. Feilvalg, rett og slett. En annen svakhet er innleggene. De gangene han kommer seg til linja er innleggene som oftest av veldig slett kvalitet. Ikke min favoritt heller.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Swansea-Stoke

Innlegg Morten T. » 11 Apr 2019, 22:21

Morten T. skrev:
Knut Ole skrev:Indi slår til med direkte rødt!

Var ikke det litt strengt?

Det røde kortet til Indi viskes ut:
https://www.stokecityfc.com/news/bruno-red-rescinded
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 31 gjester

cron