Ipswich - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 17 Feb 2019, 20:17

Morten T. skrev:
mfkpotter skrev:Tror vi må innse at Morten ikke under noen omstendigheter, kan bli enige med de av oss som var helt klare på at Pulis måtte forlate Stoke. Jeg har forklart mine argumenter rundt det flere ganger. Jeg kjøper heller ikke Morten sine argumenter om at Pulis skulle bli, på samme måte som Morten ikke kjøper argumentene til de av oss som var helt enig med skilsmissen.

Morten ser bare på det som var positivt med Pulis, men klarer ikke å se elendigheten som var der de siste par årene. Morten er også helt sikker på at Stoke aldri ville rykket ned hvis Pulis hadde blitt, vel jeg er ganske sikker på at Stoke hadde rykket ned året etter han fikk sparken. Vi får aldri svaret på det, dessverre.


Hvis jeg skal skrive noen ord om emnet Ipswich - Stoke også, så fortsetter elendigheten. 1 skudd på mål i snitt de siste 5 kampene, og at de samme spillerne får fortsette er veldig merkelig. Jones sa mye bra i ansettelses intervjuet, det samme gjorde Rowett. Bare så synd at det ikke gir noen poeng å snakke med direktørene.


Det som stemmer er at Morten er ganske så sikker på at med Pulis ved roret så hadde Stoke holdt seg i toppdivisjonen i årevis. Sesongen etter at han dessverre fikk fyken i Stoke så tok han over et Crystal Palace midtveis i sesongen. De lå da fullstendig naglet til bånn av tabellen, men Pulis førte de opp til sikker plass, ja faktisk helt opp til 11. plass hvis Morten ikke husker helt feil. Så dette kan mannen med capsen. Og hvis Morten ikke har nevnt det før: Den sesongen ble Pulis av sine kollegaer kåret til Premier League sin beste manager. Dette skjedde altså bare et snaut år etter at noen av dere fullstendig hadde maltraktert mannens evner som manager.
Det syntes Morten, og ikke «vi» eller «mange med meg», var litt paradoksalt, ja nesten litt morsomt. :)

Joda, han gjorde det bra med Crystal Palace, og ble kåret til beste manager det året, til tross for at han bare satt som sjef litt over en halv sesong. 28 kamper, med 12 seire, 5 uavgjorte og 11 tap, altså omtrent like mange tap som seire. Så ble de nummer 10 i den påfølgende sesongen, en plass opp, uten Pulis som sjef. Så kanskje var laget ikke så svakt likevel, til tross for en begredelig start på 2013/14-sesongen ?

Og når du er så sikker på at Stoke fremdeles hadde vært i PL med Pulis ved roret, så kan det være grunn til å minne om at han var med på å styre West Bromwich ned i Championship forrige sesong. Da han fikk sparken før jul lå laget plassert på 17. plass, ett poeng over nedrykksstreken, og stod med 4 tap på rad, og uten seier på 10 kamper. Altså stod de med begge beina i nedrykksstriden da Pulis forsvant, og hadde levert svake resultater gjennom hele sesongen, med unntak av seier i de to første kampene. De rykket da som kjent også ned. Faktum er at Darren Moore, som overtok mot slutten av sesongen, hadde langt sterkere resultater enn det Pulis hadde, og nesten greidde å redde laget til tross for et ganske håpløst utgangspunkt.

Så Pulis var så visst ikke ukjent med nedryksstrid, og bidro selv til å føre WBA inn i den. Derfor synest jeg også det er rart at du kan være så sikker på at vi ville ha holdt oss i toppdivisjonen i årevis med Pulis ved roret.

Og for egen del har jeg aldri maltraktert Pulis som manager. Jeg mener han gjorde en god jobb de første sesongene, det skal han ha ros for. Men han greidde aldri å ta laget til "the next level", slik han ofte snakket om å gjøre, det ble stort sett status quo, og lite utvikling.
Sist endret av Torstein Norevik den 17 Feb 2019, 20:59, endret 1 gang
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 17 Feb 2019, 20:23

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:Angående kallenavn, så må du se dette i kontekst, Morten. Som jeg skriver, så bryr jeg meg ærlig talt ikke så mye om hva enkelte kaller den ene eller andre.

Men du har selv vært opptatt av at spillere som Walters, Whelan og Crouch ikke har fått den respekten de fortjener, men går selv ikke av veien for å bruke nedsettende karakteristikker på spillere du selv ikke setter så veldig høyt. Det synest jeg er inkonsekvent, og det er på den bakgrunn du må se min kommentar om at jeg oppfatter din karakteristikk, av Bojan som "ballettdanser", som nedsettende, på lik linje med at du selv mener andre har snakket nedsettende om spillere som Walters, Crouch og Whelan.

Det er vel det jeg har påpekt, og ikke det at jeg bryr meg så veldig om hvem som kaller hvem for hva på et debattforum.

Da tror jeg du misforstår litt, eller at jeg har gjort det, eller at vi prater forbi hverandre.
I forhold til det du nevner her, så mener jeg at noen spilleres bidrag( la oss kalle dem «sliterne») ofte blir underkommunisert, og at disse spillernes feil og mangler blåses voldsomt opp og overdimensjoneres, mens det motsatte er tilfelle med enkelte andre spillere. Feil feies under teppet, mens enkeltprestasjoner( som mål, pasning, finte ) blåses voldsomt opp og brukes som et slags «bevis» på at en spiller er fantastisk god - mens han kanskje egentlig bare er god.

Det er egentlig ikke noe verre enn det.


Fair enough... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Morten T. » 17 Feb 2019, 21:23

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:
mfkpotter skrev:Tror vi må innse at Morten ikke under noen omstendigheter, kan bli enige med de av oss som var helt klare på at Pulis måtte forlate Stoke. Jeg har forklart mine argumenter rundt det flere ganger. Jeg kjøper heller ikke Morten sine argumenter om at Pulis skulle bli, på samme måte som Morten ikke kjøper argumentene til de av oss som var helt enig med skilsmissen.

Morten ser bare på det som var positivt med Pulis, men klarer ikke å se elendigheten som var der de siste par årene. Morten er også helt sikker på at Stoke aldri ville rykket ned hvis Pulis hadde blitt, vel jeg er ganske sikker på at Stoke hadde rykket ned året etter han fikk sparken. Vi får aldri svaret på det, dessverre.


Hvis jeg skal skrive noen ord om emnet Ipswich - Stoke også, så fortsetter elendigheten. 1 skudd på mål i snitt de siste 5 kampene, og at de samme spillerne får fortsette er veldig merkelig. Jones sa mye bra i ansettelses intervjuet, det samme gjorde Rowett. Bare så synd at det ikke gir noen poeng å snakke med direktørene.


Det som stemmer er at Morten er ganske så sikker på at med Pulis ved roret så hadde Stoke holdt seg i toppdivisjonen i årevis. Sesongen etter at han dessverre fikk fyken i Stoke så tok han over et Crystal Palace midtveis i sesongen. De lå da fullstendig naglet til bånn av tabellen, men Pulis førte de opp til sikker plass, ja faktisk helt opp til 11. plass hvis Morten ikke husker helt feil. Så dette kan mannen med capsen. Og hvis Morten ikke har nevnt det før: Den sesongen ble Pulis av sine kollegaer kåret til Premier League sin beste manager. Dette skjedde altså bare et snaut år etter at noen av dere fullstendig hadde maltraktert mannens evner som manager.
Det syntes Morten, og ikke «vi» eller «mange med meg», var litt paradoksalt, ja nesten litt morsomt. :)

Joda, han gjorde det bra med Crystal Palace, og ble kåret til beste manager det året, til tross for at han bare satt som sjef litt over en halv sesong. 28 kamper, med 12 seire, 5 uavgjorte og 11 tap, altså omtrent like mange tap som seire. Så ble de nummer 10 i den påfølgende sesongen, en plass opp, uten Pulis som sjef. Så kanskje var laget ikke så svakt likevel, til tross for en begredelig start på 2013/14-sesongen ?

Og når du er så sikker på at Stoke fremdeles hadde vært i PL med Pulis ved roret, så kan det være grunn til å minne om at han var med på å styre West Bromwich ned i Championship forrige sesong. Da han fikk sparken før jul lå laget plassert på 17. plass, ett poeng over nedrykksstreken, og stod med 4 tap på rad, og uten seier på 10 kamper. Altså stod de med begge beina i nedrykksstriden da Pulis forsvant, og hadde levert svake resultater gjennom hele sesongen, med unntak av seier i de to første kampene. De rykket da som kjent også ned.

Så Pulis var så visst ikke ukjent med nedryksstrid, og bidro selv til å føre WBA inn i den. Derfor synest jeg også det er rart at du kan være så sikker på at vi ville ha holdt oss i toppdivisjonen i årevis med Pulis ved roret.

Og for egen del har jeg aldri maltraktert Pulis som manager. Jeg mener han gjorde en god jobb de første sesongene, det skal han ha ros for. Men han greidde aldri å ta laget til "the next level", slik han ofte snakket om å gjøre, det ble stort sett status quo, og lite utvikling.

Han kom inn som manager i en klubb som stort sett bare hadde tapt og førte de til sikker plass og vel så det...
Akkurat DET trodde jeg det var UNISON enighet om var en kruttsterk prestasjon, men den gang ei...
At laget ble nr. 10 sesongen etter er jo bare nok en bekreftelse på Pulis er flink til å legge grunnlag for nestemann inn i stolen. Den 10. plassen ville forøvrig med med meget stor sannsynlighet aldri ha blitt muliggjort uten Pulis, for den sesongen hadde klubben heller fristet tilværelsen i Championship.

Det samme skjedde vel i WBA?
Pulis kom inn halvveis i sesongen og reddet et synkende skip. Dernest leverte han vel en 13.-14.- og 10. plass, for dernest å få fyken 12 kamper inn i sesongen. Mannen som tok over( Darren Moore/Gary Megson) klarte ikke å redde dem så, for å benytte din logikk, kanskje ikke laget var bedre?
Eller kanskje Pulis nok en gang hadde styrt skuta inn i trygt farvann hvis han hadde fått holde på i 26 seriekamper til? Å snakke om at han har «dratt klubben inn i nedrykksstrid» når nesten 70% av sesongen gjenstår synes jeg i bestefall er en relativ kreativ måte å tolke ordet «nedrykksstrid» på. Det er ikke svartmaling, men det ligner.

Og apropos, Pulis er ikke ukjent med opprykksstrid heller. Han har faktisk rykket opp fra alle divisjoner i England og har en liten mulighet i år også. Klubben hans er i hvertfall med i....toppstriden. Det burde Stoke ha vært også, men....ja....dessverre.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Morten T. » 17 Feb 2019, 21:37

Moore var forøvrig manager i de seks siste kampene. Før han var det Pardew. Da Moore tok over var de 10 poeng unna sikker plass, men med fire kamper igjen var de klar for nedrykk. Det er altså en betydelig overdrivelse at han var nær ved å redde dem. 80% av kampene han ledet dem forrige sesong var i praksis uten betydning.
Jeg trodde forresten at du var ganske klar på at man ikke skal bedømme en manager etter kun 5-6 kamer, men ikke her?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 17 Feb 2019, 21:40

He-he, på'n igjen! Litt merkelig at debatten om Pulis dukker opp igjen etter en bortekamp mot Ipswich i februar 2019. Det vi nok skal være klar over er at en fotballklubb ikke drives som en bedrift ift at følelser styrer like mye som prestasjoner. Og så er det fremgang, det er relativt lett å måle. Eiere, ansatte, spillere og supportere jobber for å bedre resultater, år etter år. Klubben skal opp og fram, bedre enn sist sesong og i allefall møte forventingene som er satt (nå kan det være forskjell på forventninger, supportere har f.eks. som oftest større forventninger enn manageren). Faglige grunner for å sparke en manager er vagt, det er vanskelig å måle faglighet i dette gamet. Pulis er kanskje tidenes beste Stoke manager, men som hos en spiller, kan prestasjoner variere og over tid gå i feil retning. Det er greitt å argumentere med at en manager plutselig ikke blir dårligere, men det er mange grunner til at han kan bli dårligere over tid i en klubb for så å blomstre opp igjen i en ny klubb. Akkurat som en spiller. Det er få spillere som spiller "et helt liv" i samme klubb, enda sjeldnere med en manager. Felles for alle oss som skriver på denne siden er at vi er supportere av Stoke City......da er det lov å la følelser styre, eder og galle komme ut når det er nødvendig, gråte av glede, juble for en seier, ergre seg over uenighet i spillestil, formasjon, spillerkjøp/salg, laguttak og bytter. Det er også godt innafor å kalle spillere og managere i litt nedlatende ordvalg, når vi føler for det. Slik skal det være å være supporter. Personlig er dette ment "internt", dvs innafor våre egne kanaler. Når jeg snakker med supportere av andre klubber er fortsatt Stoke City verdens beste klubb - uansett!! Jeg har fryktelig sterke følelser for Stoke City og forventer seier og gladfotball i hver eneste kamp. Når det ikke skjer går det alt for mye inn på meg. Det lever jeg imidlertid godt med :D
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Morten T. » 17 Feb 2019, 21:53

Svein Nilsen skrev:He-he, på'n igjen! Litt merkelig at debatten om Pulis dukker opp igjen etter en bortekamp mot Ipswich i februar 2019. Det vi nok skal være klar over er at en fotballklubb ikke drives som en bedrift ift at følelser styrer like mye som prestasjoner. Og så er det fremgang, det er relativt lett å måle. Eiere, ansatte, spillere og supportere jobber for å bedre resultater, år etter år. Klubben skal opp og fram, bedre enn sist sesong og i allefall møte forventingene som er satt (nå kan det være forskjell på forventninger, supportere har f.eks. som oftest større forventninger enn manageren). Faglige grunner for å sparke en manager er vagt, det er vanskelig å måle faglighet i dette gamet. Pulis er kanskje tidenes beste Stoke manager, men som hos en spiller, kan prestasjoner variere og over tid gå i feil retning. Det er greitt å argumentere med at en manager plutselig ikke blir dårligere, men det er mange grunner til at han kan bli dårligere over tid i en klubb for så å blomstre opp igjen i en ny klubb. Akkurat som en spiller. Det er få spillere som spiller "et helt liv" i samme klubb, enda sjeldnere med en manager. Felles for alle oss som skriver på denne siden er at vi er supportere av Stoke City......da er det lov å la følelser styre, eder og galle komme ut når det er nødvendig, gråte av glede, juble for en seier, ergre seg over uenighet i spillestil, formasjon, spillerkjøp/salg, laguttak og bytter. Det er også godt innafor å kalle spillere og managere i litt nedlatende ordvalg, når vi føler for det. Slik skal det være å være supporter. Personlig er dette ment "internt", dvs innafor våre egne kanaler. Når jeg snakker med supportere av andre klubber er fortsatt Stoke City verdens beste klubb - uansett!! Jeg har fryktelig sterke følelser for Stoke City og forventer seier og gladfotball i hver eneste kamp. Når det ikke skjer går det alt for mye inn på meg. Det lever jeg imidlertid godt med :D
Jeg pleier ofte å dra fram Sir Alex Ferguson i slike debatter. En unison supporterskare ville ha han ut( i 1992 tror jeg det var ), ledelsen valgte å ignorere mishaget fra en unison supportergruppe og satset på Ferguson. Resten av historien kjenner vi.
Det interessante her er likevel hvor rungende feil en stor gruppe mennesker kan ta, hvor lite ydmyke de er når de har tatt feil og at det ikke bringer enn nærmere et svar ved å fortelle f.eks. at «vi er mange som mener det» osv.

Og enig at det er lov å debattere og holde på med slike temaer. Folk snakker jo fortsatt om Tippekamper for nesten 50 år siden, Ligacupseieren i 1972 osv., så det går selvsagt an å debattere det som har skjedd i vår nære fortid også. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 17 Feb 2019, 22:26

Morten T. skrev:Moore var forøvrig manager i de seks siste kampene. Før han var det Pardew. Da Moore tok over var de 10 poeng unna sikker plass, men med fire kamper igjen var de klar for nedrykk. Det er altså en betydelig overdrivelse at han var nær ved å redde dem. 80% av kampene han ledet dem forrige sesong var i praksis uten betydning.
Jeg trodde forresten at du var ganske klar på at man ikke skal bedømme en manager etter kun 5-6 kamer, men ikke her?

Det er riktig, det var nok å ta litt hardt i at Moore holdt på å redde de, fordi de var så akterutseilte da han tok over. Poenget mitt var likevel at resultatene ble vesentlig bedre da Moore overtok, med 3 seire, 2 uavgjorte og 1 tap på de seks kampene han var sjef mens de var i PL. Blant annet vant de 1-0 på Old Trafford, de vant også 1-0 hjemme over Tottenham og spilte 2-2 mot Liverpool.

Den gode trenden under Moore har fortsatt i Championship, der de ligger på 4. plass og er for fullt med i opprykkskampen. I motsetning til de to andre lagene som fulgte med ned i Championship, Swansea og Stoke, som trolig begge kan se langt etter opprykk.

Så er jeg enig i at man ikke skal bedømme en manager etter 5-6 kamper, men det var likevel åpenbart noe som skjedde da Moore overtok, slik vi har sett noe skjedde med Man.U da Solskjær overtok. Fordi en nedadgående trend ble brutt da Moore overtok (slik TP også gjorde i CP, og som han har fått kred for), og i motsetning til eksempelvis i Stoke, der flere managerskifter (Lambert, Rowett og Jones) ikke har medført at man har greidd å snu den nedadgående spiralen.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Morten T. » 17 Feb 2019, 22:49

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:Moore var forøvrig manager i de seks siste kampene. Før han var det Pardew. Da Moore tok over var de 10 poeng unna sikker plass, men med fire kamper igjen var de klar for nedrykk. Det er altså en betydelig overdrivelse at han var nær ved å redde dem. 80% av kampene han ledet dem forrige sesong var i praksis uten betydning.
Jeg trodde forresten at du var ganske klar på at man ikke skal bedømme en manager etter kun 5-6 kamer, men ikke her?

Det er riktig, det var nok å ta litt hardt i at Moore holdt på å redde de, fordi de var så akterutseilte da han tok over. Poenget mitt var likevel at resultatene ble vesentlig bedre da Moore overtok, med 3 seire, 2 uavgjorte og 1 tap på de seks kampene han var sjef mens de var i PL. Blant annet vant de 1-0 på Old Trafford, de vant også 1-0 hjemme over Tottenham og spilte 2-2 mot Liverpool.

Den gode trenden under Moore har fortsatt i Championship, der de ligger på 4. plass og er for fullt med i opprykkskampen. I motsetning til de to andre lagene som fulgte med ned i Championship, Swansea og Stoke, som trolig begge kan se langt etter opprykk.

Så er jeg enig i at man ikke skal bedømme en manager etter 5-6 kamper, men det var likevel åpenbart noe som skjedde da Moore overtok, slik vi har sett noe skjedde med Man.U da Solskjær overtok. Fordi en nedadgående trend ble brutt da Moore overtok (slik TP også gjorde i CP, og som han har fått kred for), og i motsetning til eksempelvis i Stoke, der flere managerskifter (Lambert, Rowett og Jones) ikke har medført at man har greidd å snu den nedadgående spiralen.
Enig i mye av dette.
Det jeg synes er litt av problemet i dag er mangel på tålmodighet og tid. Generelt stilles det for høye krav I forhold til at fremgang skal skje veldig kjapt.
Det er ikke til å legge skjul på at noen managere gjør en slett jobb og må sparkes, men ofte er det ikke slik. Det er mange nyanser å ta hensyn til her når man skal bedømme en treners prestasjon. F.eks. egne ressurser, motstandernes ressurser, skadesituasjon osv. Nettopp derfor mener jeg at man må se relativt på dette.
Hva kommer til sparkinger er det faktisk gjort en del forskning rundt dette. Forskning som viser at veldig mange avskjedigelser er kontraproduktive og at klubber som velger å beholde treneren i overveiende grad gjør det bedre, eller like bra- på sikt.
Det skuffer meg at klubbledelser rundt om ikke er mer interessert i slikt faktabasert materiale. At så få supportere er interessert spiller mindre rolle og er helt greit.:
https://forskning.no/ledelse-og-organis ... ene-bestar
https://www.dagbladet.no/sport/forskern ... n/64649077
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 17 Feb 2019, 22:53

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:Moore var forøvrig manager i de seks siste kampene. Før han var det Pardew. Da Moore tok over var de 10 poeng unna sikker plass, men med fire kamper igjen var de klar for nedrykk. Det er altså en betydelig overdrivelse at han var nær ved å redde dem. 80% av kampene han ledet dem forrige sesong var i praksis uten betydning.
Jeg trodde forresten at du var ganske klar på at man ikke skal bedømme en manager etter kun 5-6 kamer, men ikke her?

Det er riktig, det var nok å ta litt hardt i at Moore holdt på å redde de, fordi de var så akterutseilte da han tok over. Poenget mitt var likevel at resultatene ble vesentlig bedre da Moore overtok, med 3 seire, 2 uavgjorte og 1 tap på de seks kampene han var sjef mens de var i PL. Blant annet vant de 1-0 på Old Trafford, de vant også 1-0 hjemme over Tottenham og spilte 2-2 mot Liverpool.

Den gode trenden under Moore har fortsatt i Championship, der de ligger på 4. plass og er for fullt med i opprykkskampen. I motsetning til de to andre lagene som fulgte med ned i Championship, Swansea og Stoke, som trolig begge kan se langt etter opprykk.

Så er jeg enig i at man ikke skal bedømme en manager etter 5-6 kamper, men det var likevel åpenbart noe som skjedde da Moore overtok, slik vi har sett noe skjedde med Man.U da Solskjær overtok. Fordi en nedadgående trend ble brutt da Moore overtok (slik TP også gjorde i CP, og som han har fått kred for), og i motsetning til eksempelvis i Stoke, der flere managerskifter (Lambert, Rowett og Jones) ikke har medført at man har greidd å snu den nedadgående spiralen.
Enig i mye av dette.
Det jeg synes er litt av problemet i dag er mangel på tålmodighet og tid. Generelt stilles det for høye krav I forhold til at fremgang skal skje veldig kjapt.
Det er ikke til å legge skjul på at noen managere gjør en slett jobb og må sparkes, men ofte er det ikke slik. Det er mange nyanser å ta hensyn til her når man skal bedømme en treners prestasjon. F.eks. egne ressurser, motstandernes ressurser, skadesituasjon osv. Nettopp derfor mener jeg st man må se relativt på dette.
Hva kommer til sparkinger er det faktisk gjort en del forskning rundt dette. Forskning som viser at veldig mange avskjedigelser er kontraproduktive og at klubber som velger å beholde treneren i overveiende grad gjør det bedre, eller like bra- på sikt.
Det skuffer meg at klubbledelser rundt om ikke er mer interessert i slikt faktabasert materiale. At så få supportere er interessert spiller mindre rolle og er helt greit.:
https://forskning.no/ledelse-og-organis ... ene-bestar
https://www.dagbladet.no/sport/forskern ... n/64649077

Dette er jeg helt enig i, Morten ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 17 Feb 2019, 23:01

Svein Nilsen skrev:He-he, på'n igjen! Litt merkelig at debatten om Pulis dukker opp igjen etter en bortekamp mot Ipswich i februar 2019. Det vi nok skal være klar over er at en fotballklubb ikke drives som en bedrift ift at følelser styrer like mye som prestasjoner. Og så er det fremgang, det er relativt lett å måle. Eiere, ansatte, spillere og supportere jobber for å bedre resultater, år etter år. Klubben skal opp og fram, bedre enn sist sesong og i allefall møte forventingene som er satt (nå kan det være forskjell på forventninger, supportere har f.eks. som oftest større forventninger enn manageren). Faglige grunner for å sparke en manager er vagt, det er vanskelig å måle faglighet i dette gamet. Pulis er kanskje tidenes beste Stoke manager, men som hos en spiller, kan prestasjoner variere og over tid gå i feil retning. Det er greitt å argumentere med at en manager plutselig ikke blir dårligere, men det er mange grunner til at han kan bli dårligere over tid i en klubb for så å blomstre opp igjen i en ny klubb. Akkurat som en spiller. Det er få spillere som spiller "et helt liv" i samme klubb, enda sjeldnere med en manager. Felles for alle oss som skriver på denne siden er at vi er supportere av Stoke City......da er det lov å la følelser styre, eder og galle komme ut når det er nødvendig, gråte av glede, juble for en seier, ergre seg over uenighet i spillestil, formasjon, spillerkjøp/salg, laguttak og bytter. Det er også godt innafor å kalle spillere og managere i litt nedlatende ordvalg, når vi føler for det. Slik skal det være å være supporter. Personlig er dette ment "internt", dvs innafor våre egne kanaler. Når jeg snakker med supportere av andre klubber er fortsatt Stoke City verdens beste klubb - uansett!! Jeg har fryktelig sterke følelser for Stoke City og forventer seier og gladfotball i hver eneste kamp. Når det ikke skjer går det alt for mye inn på meg. Det lever jeg imidlertid godt med :D

Enig i mye her, Svein...og ja, det er merkelig hvordan vi til stadighet greieer å pense tilbake igjen til Pulis-debatten, selv om temaet i utgangspunktet er et helt annet... :lol:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester

cron