Stoke-WBA

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke-WBA

Innlegg kjell-etne » 09 Feb 2019, 23:27

Trist. Har sagt det før og seier igjen, me kan gløyma finurlige formasjonar,spelestil, diamantar og ballbesittelse m.m Hvis ein ikkje har i bunn holdningar, vilje til å blø for klubb og suppporter samt ofre alt for å vinne kvar ein mulig og umulig ball. Rett og slett innstilling, profesjonalitet med å yte for lønna og glede ved å spele for Stoke, sånn som det er nå og har vore siste tida har prestasjonar på banen hatt lite betydning for speletid i neste kamp. Kan sei ka ein vil om `oss vanlige supporterar` men me e fanken verken blonde eller blinde og ser med det blotte øye ka den enkelte spelar presterer i kamp etter kamp. Men dei startar på nytt og på nytt.
Dei to siste trenerane meiner eg heller ikkje har starta med beste mannskap, mens forhåndsuttatte favorittar spelar åkke som, samt at at andre; feks Bojan har blitt avspist med siste 10-15 i kamp etter kamp. Kva tid spelte han seg ut av laget? Synes spelarbørsen som ofte er satt opp her på forumet ofte stemmer med det andre har sett i kampane, kvifor ser ikkje ledelsen dette, vil dei ikkje ikkje gi etter for egen stahet?
Kor hen skal dette ende? Hadde faktisk litt tru på playoff før dagens kamp, men nå rauk den og me må for alvor kikka oss over nakken og på dei som kjem bak. Og blei Jones ein lettvektar eller er me for utålmodige, han blei iallefall ingen umiddelbar redningsmann denne sesong, får gi han tid og satse på han får skikk på troppen, blir meir rettferdig iforhold til uttak og gjer innkjøp som passer hans tilnærming til offansiv og underholdande spelestil, som eg og meiner gir resultater, samt å gi oss tilbake trua på et litt meir spelande, samhandlande og krigande Stoke. Masse, om ikkje alt, som kviler på trenarskuldrene nå :shock:
kjell-etne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 66
Registrert: 31 Des 2013, 01:33

Re: Stoke-WBA

Innlegg Torstein Norevik » 09 Feb 2019, 23:33

Morten T. skrev:
Knut Ole skrev:
Morten T. skrev:For en gjeng!
Enkel seier for WBA mot en haug med giddalause spillere.
Defensivt er det ok, selv om det glipper noen ganger, men offensivt er det helt håpløst.
Null framdrift.
Få initiativ.
Ingen samhandling.
Ingen duellstyrke.
Ingen som «lukter» hvor andreballen havner.

Dette er folk som drar inn fullstendig umoralske summer på yrket sitt. De skal være føkkings glad for at de ikke har prestasjonsrettet lønn eller jobber på akkord! Da hadde dem ikke hatt nåla i veggen.

Enig! Ikke mye å være stolt av. Spol tilbake til de par første sesonger i PL. Innsats, duellkraft og VILJE var signaturen. Vi var strålende på «finesser» som dødballer, andreballer og løpskraft. Og supportere elsket det og framstod som den viktige 12 mann.
I dag vil jeg hevde at Allen og Etebo gjorde en god innsats. Edwards med innsats. De fleste andre underpresterer og / eller er rett og slett for dårlige. Diamantsystemet funker ikke for vårt mannskap. Men det er liten unnskyldning for dårlig bevegelse uten ball, ingen som lukter andre baller, svake kvalitet på innlegg, synt dårlige dødballer. Etc etc
Du kan tro jeg har spolt tilbake mange ganger, Knut Ole! :)
«We are Stoke City and we play how we want!»....Bra nok for meg med 11.-12. Og 15. plasser i PL, spill i Europa og FA-cupfinale, men ikke for rådgiverne til Coates m.fl....ja, ja spist er spist. :(

Vi får glede oss over det som var, de av oss som gledet oss over den perioden. Det kan bli en stund til neste gang...

Det var også moro å etablere seg på øvre halvdel av PL, med tre 9. plasser på rappen, spille god offensiv fotball der klubben ble omtalt i rosende ordelag for den "forvandlingen" som hadde skjedd, vinne over lag som Chelsea, Man.C og Man.U (noe som knapt nok hadde skjedd tidligere så lenge vi hadde vært i PL), og vinne over Liverpool på Anfield i ligacupens semifinale (selv om vi riktig nok tapte straffekonken). Jeg for min del satte vel så mye pris på denne perioden, selv om det selvsagt også var moro de første sesongene i PL, der vi mot alle odds greidde å klore oss fast i divisjonen. Men for meg står vel høsten 2015 som den ultimate perioden, der vi hadde vår beste periode noensinne i PL, og der bare tre eller fire lag knep flere poeng enn oss fra september og ut året. Vi greidde ikke å holde oppe det trøkket, men du verden så moro det var mens det stod på... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke-WBA

Innlegg Morten T. » 09 Feb 2019, 23:52

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:
Morten T. skrev:For en gjeng!
Enkel seier for WBA mot en haug med giddalause spillere.
Defensivt er det ok, selv om det glipper noen ganger, men offensivt er det helt håpløst.
Null framdrift.
Få initiativ.
Ingen samhandling.
Ingen duellstyrke.
Ingen som «lukter» hvor andreballen havner.

Dette er folk som drar inn fullstendig umoralske summer på yrket sitt. De skal være føkkings glad for at de ikke har prestasjonsrettet lønn eller jobber på akkord! Da hadde dem ikke hatt nåla i veggen.
Du kan tro jeg har spolt tilbake mange ganger, Knut Ole! :)
«We are Stoke City and we play how we want!»....Bra nok for meg med 11.-12. Og 15. plasser i PL, spill i Europa og FA-cupfinale, men ikke for rådgiverne til Coates m.fl....ja, ja spist er spist. :(

Vi får glede oss over det som var, de av oss som gledet oss over den perioden. Det kan bli en stund til neste gang...

Det var også moro å etablere seg på øvre halvdel av PL, med tre 9. plasser på rappen, spille god offensiv fotball der klubben ble omtalt i rosende ordelag for den "forvandlingen" som hadde skjedd, vinne over lag som Chelsea, Man.C og Man.U (noe som knapt nok hadde skjedd tidligere så lenge vi hadde vært i PL), og vinne over Liverpool på Anfield i ligacupens semifinale (selv om vi :D ;) riktig nok tapte straffekonken). Jeg for min del satte vel så mye pris på denne perioden, selv om det selvsagt også var moro de første sesongene i PL, der vi mot alle odds greidde å klore oss fast i divisjonen. Men for meg står vel høsten 2015 som den ultimate perioden, der vi hadde vår beste periode noensinne i PL, og der bare tre eller fire lag knep flere poeng enn oss fra september og ut året. Vi greidde ikke å holde oppe det trøkket, men du verden så moro det var mens det stod på... ;)
He-he, ja hver sin smak.
For meg står den perioden igjen som noe som kan summeres opp i en kort, men for de fleste, velkjent setning: «Etter den søte kløe kommer den sure svie». Her kommer et besserwisser- og antiJantelov-varsel: For meg var det en del tegn tidlig i nevnte periode som gjorde at jeg ikke ble spesielt overrasket over at det gikk ad undas. Det eneste som overrasket var at det tok litt lenger tid enn jeg hadde regnet med.

Tror vi bare sier som så ofte før: Da er vi enige om å være uenig. :D
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke-WBA

Innlegg Torstein Norevik » 10 Feb 2019, 00:08

En trist kamp, og en ny skuffelse. Det begynner å bli mange av de...

Jeg har hatt stor tro på Jones, og det har jeg fortsatt ut fra det han fikk til i Luton, der han gjorde det veldig bra. Jeg liker også veldig godt hans filosofi, og det at han er tilhenger av offensiv fotball med fokus på å score mye mål. Noe nettopp Luton var en god eksponent for, som et av de mestscorende lagene i hele ligasystemet.

Men han har fått en elendig start i Stoke, og sant å si er det i øyeblikket litt vanskelig å se hva han prøver å få til. I alle fall er det vanskelig å se at spillerne har tatt opp i seg det han prediker, for i dag virret de rundt, tilsynelatende uten mål og mening, og det var vanskelig å se noen som helst form for samhandling. Det virket rett og slett som spillerne ikke visste hva de skulle gjøre med ballen når de fikk den, og det var ikke mulig å se noe mønster eller plan over spillet, men alt virket å gå på lykke og fromme.

Manglende bevegelse har vært nevnt som et problem, og det er jeg helt enig i. Når det er liten bevegelse rundt ballfører, så får han få og dårlige pasningsalternativer, det hele stopper opp og ender fort opp i en feilpasning eller en pasning bakover. Vi taper også mange andreballer, og alt dette kan ses på som en konsekvens av at spillerne tilsynelatende ikke yter 100 prosent, og det hele blir litt halvhjertet. Og DET er rett og slett et hån mot fansen, med tanke på de lønningene spillerne hever.

I dag synest jeg knapt nok noen var gode, heller ikke Bojan, som jeg vanligvis synest pleier å levere bra. Men han må få mer enn 10-15 minutter per kamp for å kunne prege disse. Han har vel knapt nok spilt 90 minutter på det jeg kan huske.

Litt skuffet over Vokes i dag, m.t.p. at han ble kjøpt inn som en "redningsmann", og som den som skulle score mål. I dag virket han langt fra å være det. Men for all del, det var bare hans andre kamp og han må få tid på seg før man kan felle noen dom over om han er et bra kjøp eller ikke. Synest derimot at Batth virker som en forsterkning i forsvaret, selv om han nok også har mer å gå på. Han virker også som vår største trussel på offensive dødballer, selv om det kanskje ikke sier all verden ut fra hvor tannløse vi har vært i de situasjonene de siste sesongene.

Play Off kan vi nok bare glemme, og det ser ut til å gå mot en midt-på-tabellen plassering. Det er en formidabel skuffelse ut fra at vi før sesongstart var den store favoritten til å vinne divisjonen, ikke bare blant egne fans, men også hos bookmakerne og hos representanter fra de andre klubbene i Championship.

Når handler nok resten av sesongen om å få drillet inn Jones´idèer, og deretter gjennomføre en vesentlig utskiftning av stallen til sommeren, gjerne i form av en rekke sultne lovende unggutter på vei opp og frem - og med fart. Og ikke det som har vært trenden de siste sesongene - å hente inn erfarne spillere langt over toppen, og der stort sett bare navnet er igjen av gammel storhet.

Nedrykk er jeg ikke det minste redd for. Vi trenger ikke så mange poeng i resten av kampene for å være trygge, og det får vi, selv om vi går på den ene skuffelsen etter den andre. Faktisk er vi like nærme Play Off som nedrykk, så om Play Off virker utopisk, så skulle vel tilfellet være det samme når det gjelder nedrykk.

Men i kveld er jeg skuffet...igjen. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt det samme denne sesongen, etter en Stoke-kamp. Det har dessverre snarere blitt regelen enn unntaket.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke-WBA

Innlegg gunny » 10 Feb 2019, 00:11

Jones meiner me var «excellent» og ser «real progress» ifl intervju. Såg ikkje kampen i dag, men ingen av kommentarene her som er enig med manageren vår?
gunny
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 938
Registrert: 09 Aug 2010, 13:36

Re: Stoke-WBA

Innlegg Torstein Norevik » 10 Feb 2019, 00:14

Morten T. skrev:
Morten T. skrev:
Morten T. skrev:For en gjeng!
Enkel seier for WBA mot en haug med giddalause spillere.
Defensivt er det ok, selv om det glipper noen ganger, men offensivt er det helt håpløst.
Null framdrift.
Få initiativ.
Ingen samhandling.
Ingen duellstyrke.
Ingen som «lukter» hvor andreballen havner.

Dette er folk som drar inn fullstendig umoralske summer på yrket sitt. De skal være føkkings glad for at de ikke har prestasjonsrettet lønn eller jobber på akkord! Da hadde dem ikke hatt nåla i veggen.
Du kan tro jeg har spolt tilbake mange ganger, Knut Ole! :)
«We are Stoke City and we play how we want!»....Bra nok for meg med 11.-12. Og 15. plasser i PL, spill i Europa og FA-cupfinale, men ikke for rådgiverne til Coates m.fl....ja, ja spist er spist. :(

Vi får glede oss over det som var, de av oss som gledet oss over den perioden. Det kan bli en stund til neste gang...

Det var også moro å etablere seg på øvre halvdel av PL, med tre 9. plasser på rappen, spille god offensiv fotball der klubben ble omtalt i rosende ordelag for den "forvandlingen" som hadde skjedd, vinne over lag som Chelsea, Man.C og Man.U (noe som knapt nok hadde skjedd tidligere så lenge vi hadde vært i PL), og vinne over Liverpool på Anfield i ligacupens semifinale (selv om vi :D ;) riktig nok tapte straffekonken). Jeg for min del satte vel så mye pris på denne perioden, selv om det selvsagt også var moro de første sesongene i PL, der vi mot alle odds greidde å klore oss fast i divisjonen. Men for meg står vel høsten 2015 som den ultimate perioden, der vi hadde vår beste periode noensinne i PL, og der bare tre eller fire lag knep flere poeng enn oss fra september og ut året. Vi greidde ikke å holde oppe det trøkket, men du verden så moro det var mens det stod på... ;)
He-he, ja hver sin smak.
For meg står den perioden igjen som noe som kan summeres opp i en kort, men for de fleste, velkjent setning: «Etter den søte kløe kommer den sure svie». Her kommer et besserwisser- og antiJantelov-varsel: For meg var det en del tegn tidlig i nevnte periode som gjorde at jeg ikke ble spesielt overrasket over at det gikk ad undas. Det eneste som overrasket var at det tok litt lenger tid enn jeg hadde regnet med.

Tror vi bare sier som så ofte før: Da er vi enige om å være uenig. :D[/quote]

Der er vi alle fall helt enige, Morten :D
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke-WBA

Innlegg Torstein Norevik » 10 Feb 2019, 00:19

gunny skrev:Jones meiner me var «excellent» og ser «real progress» ifl intervju. Såg ikkje kampen i dag, men ingen av kommentarene her som er enig med manageren vår?

Etter mitt syn var dette den svakeste Stoke-kampen under Jones, kanskje med unntak av Preston-kampen. Nå så jeg riktig nok ikke så mye av kampen mot Hull, men det jeg så mot Hull var av langt bedre kvalitet enn det vi viste i dag, og mot Hull løy nok resultatet litt, der vi hadde straffebom og heading i tverrliggeren.

I dag var det laber innsats stort sett over hele fjøla, dårlig bevegelse, vi tapte duellene og andre-ballene, og skapte ingen verdens ting. Det var også vanskelig å se hva kampplanen gikk ut på, da det hele virket veldig planløst og tilfeldig.

Så det at det var "excellent" og "real progress" i dag er i alle fall ikke jeg villig til å skrive under på. Dessverre... ;)

West Bromwich var rett og slett et bedre lag enn oss i dag.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke-WBA

Innlegg Morten T. » 10 Feb 2019, 00:26

Torstein Norevik skrev:
gunny skrev:Jones meiner me var «excellent» og ser «real progress» ifl intervju. Såg ikkje kampen i dag, men ingen av kommentarene her som er enig med manageren vår?

Etter mitt syn var dette den svakeste Stoke-kampen under Jones, kanskje med unntak av Preston-kampen. Nå så jeg riktig nok ikke så mye av kampen mot Hull, men det jeg så mot Hull var av langt bedre kvalitet enn det vi viste i dag, og mot Hull løy nok resultatet litt, der vi hadde straffebom og heading i tverrliggeren.

I dag var det laber innsats stort sett over hele fjøla, dårlig bevegelse, vi tapte duellene og andre-ballene, og skapte ingen verdens ting. Det var også vanskelig å se hva kampplanen gikk ut på, da det hele virket veldig planløst og tilfeldig.

Så det at det var "excellent" og "real progress" i dag er i alle fall ikke jeg villig til å skrive under på. Dessverre... ;)

West Bromwich var rett og slett et bedre lag enn oss i dag.
Enig.
Her må Jones ha vært sveiseblind i 90+ minutter. Hvis ikke det er tilfelle så er faktisk slike uttalelser både litt skremmende og illevarslende.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke-WBA

Innlegg Morten T. » 10 Feb 2019, 10:43

Jones:
I thought we deserved something out of that - I am gutted to have lost the game, but there were a lot of positives,” he said.

“It was a really good football match. There were two different shapes going up against each other, and I thought the margins were really tiny.«

Javel...
Jones mente altså at dette var «en virkelig god fotballkamp»...

Nå er jeg som kjent en som gir blaffen i dette med «underholdning», staffasje og lignende vås. Som supporter er jeg fornøyd hvis laget vinner 1-0 og de gjør det uten å jukse. That’s entertainment! :)

Men...

hvis dette er lista for hva Jones synes er «en virkelig bra fotballkamp», ja så ligger den lavt. Ett skudd på mål, null målsjanser og tap...hvis noen synes det er bra, ja kanskje til og med «underholdene» så...ja....vel, vi er alle forskjellige. :twisted:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke-WBA

Innlegg Torstein Norevik » 10 Feb 2019, 11:01

Morten T. skrev:Jones:
I thought we deserved something out of that - I am gutted to have lost the game, but there were a lot of positives,” he said.

“It was a really good football match. There were two different shapes going up against each other, and I thought the margins were really tiny.«

Javel...
Jones mente altså at dette var «en virkelig god fotballkamp»...

Nå er jeg som kjent en som gir blaffen i dette med «underholdning», staffasje og lignende vås. Som supporter er jeg fornøyd hvis laget vinner 1-0 og de gjør det uten å jukse. That’s entertainment! :)

Men...

hvis dette er lista for hva Jones synes er «en virkelig bra fotballkamp», ja så ligger den lavt. Ett skudd på mål, null målsjanser og tap...hvis noen synes det er bra, ja kanskje til og med «underholdene» så...ja....vel, vi er alle forskjellige. :twisted:

Det merkelige er at WBA-manager, Darren Moore, sier det samme, og at Stoke var bedre i denne kampen enn mot Leeds.

Jeg kan ikke ha sett samme kamp som de to, ellers er det noe jeg totalt har oversett. I mine øyne var vi fryktelig svake, laber innsats, dårlig bevegelse, feilpasningene florerte, tapte dueller og andreballer, svak markering på scoringen og skapte ingen verdens ting fremover.

Hvordan det er fremgang og det beste vi har gjort etter at Jones tok over går langt over min forstand. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 31 gjester

cron