Stoke City - Preston North End

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City - Preston North End

Innlegg Torstein Norevik » 26 Jan 2019, 21:31

Morten T. skrev:
Knut Ole skrev:


Og ja, det stemmer at ikke begrepet «champagnefotball» ble hyppig brukt som forklaring på forrige helgs seier. Det ble brukt av meg nå for å illustrere at nå har visstnok Stoke City Football Club endelig fått inn en manager som vet hvordan festfotball skal spilles og som prioriterer dette foran disse småkjipe og dørgende kjedelige greiene som fotball kan inneholde. Sånn som å vinne med dårlige stilkarakterer f.eks......
Han hadde vel vitterlig suksess med denne oppskriften i Luton...? ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke City - Preston North End

Innlegg Morten T. » 26 Jan 2019, 22:12

Torstein Norevik skrev:Selv de største optimistene av oss må vel etter hvert innse at det brenner et mørkeblått lys når det gjelder Play Off, og at det kan trolig skytes en hvit pil etter opprykk på første forsøk.

Det ser svart ut nå ja, men ikke sikkert at ett år eller to i Championship betyr helt krise.
Middlesbrough, Hull, Leicester, Derby, Sunderland, Bolton, West Ham, Norwich, Southampton, Cardiff, Reading, QPR og Fulham er alle eksempler på at det går an å ha noen år utenfor det gode selskap og allikevel rykke opp.

Championship er en veldig spesiell liga med tett kampprogram og tøffe kamper. Jeg vil påstå at 14-15 klubber er kapable til å rykke opp. Kanskje flere - med flyt og god taktikk.

Isolert sett er Championship en av de herligste toppligaene i Europa - fordi den er så uforutsigbar, intens og fordi nivået, sammenlignet opp mot andre nasjoners nivå 2, er meget høyt.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke City - Preston North End

Innlegg Morten T. » 26 Jan 2019, 22:18

Torstein Norevik skrev:
Og ja, det stemmer at ikke begrepet «champagnefotball» ble hyppig brukt som forklaring på forrige helgs seier. Det ble brukt av meg nå for å illustrere at nå har visstnok Stoke City Football Club endelig fått inn en manager som vet hvordan festfotball skal spilles og som prioriterer dette foran disse småkjipe og dørgende kjedelige greiene som fotball kan inneholde. Sånn som å vinne med dårlige stilkarakterer f.eks.....

Han hadde vel vitterlig suksess med denne oppskriften i Luton...?

Var det oppskriften hans, eller er det det inntrykket noen har laget seg?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke City - Preston North End

Innlegg Morten T. » 26 Jan 2019, 23:33

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:Selv de største optimistene av oss må vel etter hvert innse at det brenner et mørkeblått lys når det gjelder Play Off, og at det kan trolig skytes en hvit pil etter opprykk på første forsøk.

Det ser svart ut nå ja, men ikke sikkert at ett år eller to i Championship betyr helt krise.
Middlesbrough, Hull, Leicester, Derby, Sunderland, Bolton, West Ham, Norwich, Southampton, Cardiff, Reading, QPR og Fulham er alle eksempler på at det går an å ha noen år utenfor det gode selskap og allikevel rykke opp.

Championship er en veldig spesiell liga med tett kampprogram og tøffe kamper. Jeg vil påstå at 14-15 klubber er kapable til å rykke opp. Kanskje flere - med flyt og god taktikk.

Isolert sett er Championship en av de herligste toppligaene i Europa - fordi den er så uforutsigbar, intens og fordi nivået, sammenlignet opp mot andre nasjoners nivå 2, er meget høyt.

Faktisk er det slik at det i løpet av Premier League sin historie så har det skjedd 21 ganger at en klubb har rykket rett opp igjen etter et nedrykk. Det maksimale tallet her er 75, noe som vel betyr at ca. 28% av klubbene som rykker ned, rykker rett opp igjen.

I samme periode har 30 nyopprykkede lag i PL rykket ned igjen etter en sesong. Det betyr 40%.

Ingenting er altså hugget i stein her...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke City - Preston North End

Innlegg Torstein Norevik » 26 Jan 2019, 23:37

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:
Og ja, det stemmer at ikke begrepet «champagnefotball» ble hyppig brukt som forklaring på forrige helgs seier. Det ble brukt av meg nå for å illustrere at nå har visstnok Stoke City Football Club endelig fått inn en manager som vet hvordan festfotball skal spilles og som prioriterer dette foran disse småkjipe og dørgende kjedelige greiene som fotball kan inneholde. Sånn som å vinne med dårlige stilkarakterer f.eks.....

Han hadde vel vitterlig suksess med denne oppskriften i Luton...?

Var det oppskriften hans, eller er det det inntrykket noen har laget seg?

Et inntrykk noen har laget seg ? Ja, ja, hvis du mener at det å ha et av de mestscorende lagene i hele ligasystemet, elsket av fansen for positiv og morsom fotball, er et inntrykk noen har laget seg, så får det så være.

Det trenger faktisk ikke å være noen motsetning mellom det å spille positiv, underholdende, morsom angrepsfotball og det å få gode resultater... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke City - Preston North End

Innlegg Morten T. » 27 Jan 2019, 00:19

Torstein Norevik skrev:Han hadde vel vitterlig suksess med denne oppskriften i Luton...?

Et inntrykk noen har laget seg ? Ja, ja, hvis du mener at det å ha et av de mestscorende lagene i hele ligasystemet, elsket av fansen for positiv og morsom fotball, er et inntrykk noen har laget seg, så får det så være.

Det trenger faktisk ikke å være noen motsetning mellom det å spille positiv, underholdende, morsom angrepsfotball og det å få gode resultater... ;)

Jeg spurte faktisk et spørsmål her og konkluderte derfor med ingen verdens ting.
Personlig har jeg ikke sett en eneste Lutonkamp på mange år.

Ellers så registrerer jeg at uansett hva jeg har uttalt og skrevet i tidligere innlegg( som muligens ikke leses og det er helt greit ), så har det tydeligvis festet seg et solid inntrykk av at jeg kun, og bare kun, liker fotball hvis ordene «negativ», «kjedelig», «defensiv» osv. er inkludert. Det er kanskje for mye forlangt å forvente en litt mer nyansert tolkning, men hvis det er et inntrykk noen har laget seg, ja så får det være. Lite jeg får gjort med lesing mellom linjer...

Og...det er faktisk ingen motsetning mellom det å spille sprudlende godt i forsvar, ha et vakkert og intenst duellspill, jobbe ekstraordinært og helt fantastisk mye, ha flotte dødballer med vidunderlige hodestøt, organisere seg bakover på banen på en slik måte at det er en fryd for øyet, ha en spektakulær arbeidsmoral og vilje, og spille ballen hurtig og aldelses nydelig i lengderetningen...og likevel få gode resultater.

I rest my case... :?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke City - Preston North End

Innlegg Morten T. » 27 Jan 2019, 00:48

Svein Nilsen skrev:Natta Jones! Du fremstår nøyaktig like ræva som de andre udugelige managerene vi har hatt! Faen, dette er dårlig!!

Han må få litt mer tid på seg.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke City - Preston North End

Innlegg Svein Nilsen » 27 Jan 2019, 14:43

Morten T. skrev:
Svein Nilsen skrev:Natta Jones! Du fremstår nøyaktig like ræva som de andre udugelige managerene vi har hatt! Faen, dette er dårlig!!

Han må få litt mer tid på seg.


Kl 17.50 i går kveld var han verdens største idiot......i dag ikke så ille, og fra i morra sannsynligvis helt topp! Sånn er det å være supporter, følelsene under og rett etter kamp er lidenskapelige og ikke så godt formulert 8-) Når der er sagt, vi var ræva i går - men jeg gir ikke Jones all skyld for det!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke City - Preston North End

Innlegg Morten T. » 27 Jan 2019, 16:13

Svein Nilsen skrev:
Morten T. skrev:
Svein Nilsen skrev:Natta Jones! Du fremstår nøyaktig like ræva som de andre udugelige managerene vi har hatt! Faen, dette er dårlig!!

Han må få litt mer tid på seg.


Kl 17.50 i går kveld var han verdens største idiot......i dag ikke så ille, og fra i morra sannsynligvis helt topp! Sånn er det å være supporter, følelsene under og rett etter kamp er lidenskapelige og ikke så godt formulert 8-) Når der er sagt, vi var ræva i går - men jeg gir ikke Jones all skyld for det!
Enda bra at supportere ikke tar avgjørelser i fotballklubber, da.
Det hadde blitt mye Ad Hoc, dag-til-dag styring og 100 kontrabeskjeder hver arbeidsdag av det. :mrgreen:

Supportere er forskjellig og er ikke en ensartet gruppe, de har f.eks. veldig mange forskjellige oppfatninger om klubb, fotballspillet, trenere, økonomi, spillere osv., men er 100% enig i at lidenskap må man ha.
Ingen fasit her heller. :) 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 29 gjester

cron