Brentford - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Brentford - Stoke

Innlegg Lilledino » 12 Jan 2019, 18:53

Hva er det som skjer med Stoke ????
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Brentford - Stoke

Innlegg ToGra » 12 Jan 2019, 19:00

En trist affære. Hadde vi mer enn to trekk i strekk (ja, jeg noterte vel et par ganger) og hadde vi flere målsjanser enn skuddet fra Afobe som ble mål (effektive iallefall)? Nei, dette var forhåpentligvis det absolutte nullpunkt. Det eneste som var positivt under Rowett (possesion) er borte. Herfra kan det kun gå oppover!
Brukerens avatar
ToGra
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1646
Registrert: 16 Aug 2011, 11:56

Re: Brentford - Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 12 Jan 2019, 19:02

Det er trist når et av de for tiden svakeste lagene i Championsship fremstår som Barcelona mot oss!!! Gleder meg til å se 11 andre spillere mot Shrewsbury til tirsdag, de KAN jo ikke være dårligere!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Brentford - Stoke

Innlegg -Tottal- » 12 Jan 2019, 19:02

Fra Trist til Fiasko.

Hvorfor er forsvaret så elendig ? Rett og slett for dårlige spillere ? Shawcross har vært fantastisk i mange år, men virker nesten ferdig i 2019.
Og Pieter er......Pieters. Da blir oppgaven å finne et bedre mannskap på de rette plassene.
Og hvorfor spiller ikke Stoke City som et lag med en spilleplan som fungerer ? Tilfeldighetene råder og kun noen få individuelle ferdigheter skaper
noe som kan ligne på fotball. Er ikke spillerne bedre, eller er mangler det kunnskap for å få ting til å henge sammen og gi resultater ?

Jeg gir opp sesongen 2018/19 og håper vi berger plassen på Nivå II for å komme tilbake senere.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Brentford - Stoke

Innlegg Knut Ole » 12 Jan 2019, 19:04

Orker egentlig ikke å bruke mange tastetrykk her og nå. Litt slått ut / knockout av nok en trist og svak forestilling. Hva er det med oss som trekker oss selv ned i gjørmete grøft lørdag etter lørdag og bruker tid på dette. Oh my... minner meg på at jeg på toppe har bestilt tur over til SOT neste måned.
Etter å ha kommet dels tilbake med 1-2 skåring er det lov å ha et lite håp foran 2.omg. Men makan til dårlig innsats og interesse er sjelden kost. Shame!! Selveste Brentford strålte av vilje og duellkraft. 5-1 ville gitt et mye riktigere bilde av dagens match. Hvor skal dette ende?
Heldigvis er vinduet oppe nå og Jones må rett og slett gjøre forandringer.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Brentford - Stoke

Innlegg Lilledino » 12 Jan 2019, 19:13

Orker ikke å engasjere meg mer ...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Brentford - Stoke

Innlegg centauri » 12 Jan 2019, 19:17

Ja, Stoke var dårlige idag, men jeg lot meg imponere av pasnings-sikkerheten, og guts´en til Brentford.
Virket som de alltid var 2-3 flere på banen enn Stoke.
centauri
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1310
Registrert: 07 Aug 2010, 20:02

Re: Brentford - Stoke

Innlegg Morten T. » 12 Jan 2019, 19:41

Fotball og forventninger...Det blir ofte langt å falle.
Svakheten med diamantformasjon og 4-4-2 kom vel til syne i dag? Det blir skjørt defensivt og når spillerne på midten faller ut av posisjonene så blir det masse rom for motstanderne.
Dette systemet krever mye løping og disiplin. Spørs om Stoke har de rette spillerne der...?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Brentford - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 12 Jan 2019, 19:53

Dette var en skuffende start på "Jones-æraen". Men sant og si kan vi vel heller ikke forvente all verden etter et par treninger og 2-3 dager i managerstolen.

Men han har mye å ta tak i. I dag fremstod vi på samme måte som under Rowett, og jeg merket lite til formasjonsendringen. Midtforsvaret er en katastrofe, og holder rett og slett ikke mål, ikke engang i Championship. Shawcross er bare en skygge av den spilleren han en gang var, og Williams spilte heller ingen stor kamp. Første målet var et selvmål, og de to neste kom ved at Brentford kom veldig lett til i midten.

Den nye stilen krever også offensive backer som løper mye, fordi de i diamantformasjonen skal sørge for bredden i spillet og komme på overlappinger. Det gjorde Edwards og Pieters kun sporadisk i dag.

Og fortsatt går det veldig mye bakover og på tvers, særlig av de fire bak, men Woods er heller ikke så mye bedre på det området. Og fortsatt er det slik at spillerne ser ut til først å orientere seg bakover heller enn å tenke fremover, når de har fått ballen.

Jeg har tro på Jones og hans tanker, men vi så ikke mye av disse i dag. Men han må få tid til å sette sitt preg på laget, få muligheten til å velge enkelte andre spillere, kjøpe i alle fall en, helst to, nye midtstoppere i januarvinduet, og få litt tid til å jobbe inn de tankene han har.

Og vi må få spillere med mer fart inn i laget. I dag var vi for sent ute i de fleste situasjoner, og balltempoet var særdeles lavt. Det var den store forskjellen idag på de to lagene. Der Brentford var kjappe og på oss med en gang, og lot ballen gå kjapt fra mann til mann, så vi til stadighet ut til å spille i sakte kino, og kommer for sent inn i duellene gang på gang. Det har nok også noe å gjøre med det som Morten korrekt påpeker, at spillerne ikke var flinke nok i posisjoneringen sin, og derfor veldig ofte kommer på etterskudd.

Det er ennå ikke kjørt når det gjelder Play-off, men vi kommer snart til et punkt der dette ikke lenger er realistisk. Det er helt avhengig av hvor fort Jones får skikk på dette laget.

I dag er Brentford nærmere 4-1 og 5-1 enn vi er 3-2, med to skudd som smeller i tverrliggeren. Det var vel også en situasjon der en Brentford-spiller var i ferd med å komme seg alene med Butland (igjennom i midten igjen), men heldigvis ble taklet i siste øyeblikk. Så her kunne det fort ha blitt mer.

Spillere som Bauer og Bojan må inn på laget. Det samme må Etebo, gjerne også Campbell. Han var god da han kom inn sist, og Berahino var svak i dag.

Woods og Clucas er modne for en pause, for begge disse har hatt en nedadgående kurve etter at de begge startet sine Stoke-karrierer lovende.

Jones må få tid til å la sin idèer virke. Det som kanskje bekymrer meg mest er at han kanskje vil trenge flere spillere enn jeg først trodde for å få dette til. Han vil trenge spillere med fart og løpskraft. Det er ikke det vi har mest av i dagens mannskap, for å si det pent... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Brentford - Stoke

Innlegg Knut Ole » 12 Jan 2019, 20:08

Morten T. skrev:Fotball og forventninger...Det blir ofte langt å falle.
Svakheten med diamantformasjon og 4-4-2 kom vel til syne i dag? Det blir skjørt defensivt og når spillerne på midten faller ut av posisjonene så blir det masse rom for motstanderne.
Dette systemet krever mye løping og disiplin. Spørs om Stoke har de rette spillerne der...?

Ja, det stemmer! Mange av oss skrudde opp forventingsbryteren på høyt nivå, og falt så det gjør vondt i kropp og sjel.
Helt enig Morten i at det spenstige systemet med diamant krever løping og disiplin. Det mangler dessverre Stoke. Og når backene våre bare unntaksvis går fram på kant ble Jones sitt opplegg litt avkledd i dag.
Selvsagt altfor tidlig å slakte Nathan Jones. Men dette må ha vært en veldig øyeåpner for han. Snu det.... en god mulighet for refleksjon, evaluering og justering.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 38 gjester

cron