Stoke - Bristol City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Bristol City

Innlegg Morten T. » 01 Jan 2019, 19:01

bjørn123 skrev:
Morten T. skrev:
bjørn123 skrev:Og at det kun er 8 poeng opp til Derby på kvalik plass...

Og det er altfor langt. Det er ingenting som tyder på at den avstanden vil bli mindre heller. Absolutt ingenting.

Jo med så mange spillere tross alt gir iallefall ikke jeg opp håpet.

Men uansett hvor halvfullt du måtte mene at glasset er så forstår også du at måten Stoke spiller på, og stort set har spilt på, gjennom hele sesongen ikke kommer til å minske avstanden til lagene som er foran på tabellen, og som gjennomgående presterer bedre? Det er en helt, helt annen kvalitet på det lag som Derby, Middlesbrough, Norwich, Leeds, WBA og Nottingham Forest gjør. For å nevne noen...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Bristol City

Innlegg vegar56 » 01 Jan 2019, 19:05

Det var den kampen, og den sesongen.
Kun et cup-run kan gi sesongen mening i det hele tatt. Men det kommer neppe, bortsett fra at det kanskje er lettere å motivere "stjernene" til kamp mot Manchester-lagene og Liverpool? Bortsett fra at det ikke skjer, tap for Shrewsbury og #rowettout.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Stoke - Bristol City

Innlegg Lilledino » 01 Jan 2019, 19:08

Er han ikke sparket enda ?
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Stoke - Bristol City

Innlegg Morten T. » 01 Jan 2019, 19:10

Svak kamp igjen.
Ingen idè over spillet. Personlig synes jeg det værste er at det ikke forandres på faktorer som går dårlig.
Det finnes jo folk der ute som synes at ballbesittelse er herlig, har en verdi og titt og ofte benytter dette som et slags "bevis" på at gode fotballag har høy possession. Jeg er ikke blant dem. Jeg mener tvert i mot at lag som HELT BEVISST har en plan for å ha relativt lite ball, ispedd kjappe spillvendinger og mye bevegelse er gode lag og meget, meget underholdene å se på.
Stoke er ikke i nærheten av dette. De er faktisk det stikk motsatte.
Rowett er en ting, men det skuffer meg også at spillerne ikke jobber hardere. Det gjelder i alle faser av spillet.
Ser ikke lyst ut dette...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Bristol City

Innlegg onside » 01 Jan 2019, 19:10

JonC skrev:
Svein Nilsen skrev:Bolton som var nære på å slå oss for et par dager siden ligger under 5-0 mot Hull.........mot Hull!!!!

...som p.t. ligger over oss på tabellen.

Hull har vel 5 seiere på rad mot gode lag i det siste, etter en forferdelig start.
Vi er vel ikke i nærheten.....
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stoke - Bristol City

Innlegg centauri » 01 Jan 2019, 19:12

Satt litt og håpet dette gikk skikkelig ille etter hvert,
HVIS det kan få konsekvenser for Rowett. :evil:
Den mannen har ikke mye selvtillit, eller tillit, lenger.

Er redd Stoke-eierne ikke orker å ta grep.
Hvis Stoke virkelig skal henge med, så må manager byttes NÅ.
Hvis de mot formodning rykker opp, så må Stoke kjøpe 8-9 nye spillere som holder PL-nivå.

Peter Coates er godt voksen, spørsmålet er om han gidder et nytt race mot PL?
Av barna, så virker Denise å være en sterkere personlighet enn broren,
så spørsmålet er hvor villig hun er til å øse millioner av pund over Stoke?
centauri
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1310
Registrert: 07 Aug 2010, 20:02

Re: Stoke - Bristol City

Innlegg Torstein Norevik » 01 Jan 2019, 19:33

Det blir for omstendelig, igjen. Men det handler ikke bare om balltrilling, men også om en altfor defensiv og forsiktig tilnærming til kampene. Jeg mener dette henger sammen, når vi ser på dagens Stoke-lag.

Når du setter opp 4-5-1 hjemme mot tabelljumboen og nestjumboen (og resten av kampene), så gjør det noe med spillerne og laget. Det blir veldig bakpå og forsiktig, og det blir få pasningsalternativer fremover, fordi de fleste er på egen banehalvdel, og det blir mye trilling på tvers og bakover. Tanken virker å være "safety first", og det virker som at det hemmer spillerne.

Parallellen til Man.U og Mourinho/Solskjær, er nærliggende. Selvsagt ikke bokstavelig, og heller ikke når det gjelder spiller for spiller, der forskjellene selvsagt er veldig store. Men det viser hvor stor forskjell det kan gjøre om spillerne får litt frihet og ikke blir bundet av et rigid system, som kveler spillernes kvaliteter, og som sender noen av de beste spillerne ut i kulden fordi de ikke passer inn i dette rigide systemet.

Point is; vi underpresterer kraftig i forhold til spillermateriellet vi har tilgjengelig, og vi burde - med spillerne vi har til rådighet - ha kjempet helt i toppen. De lagene som har imponert meg mest i årets Championship, er Leeds og Norwich. Men ingen av de andre lagene vi har møtt har imponert meg så mye, da de møtte Stoke, at jeg vil si at de er bedre enn Stoke, vel og merke om vi hadde spilt ut potensialet vårt. Det er nettopp det vi ikke gjør.

Jeg er ingen tilhenger av å sparke managere midt i sesongen. Men slik det ser ut nå, så ser jeg få andre muligheter. Drømmen om direkte opprykk er i ferd med å kollapse, og det er ingenting som tyder på at Rowett greier å få så mye mer ut av dette mannskapet med den måten han vil spille på. Og han har i tillegg fått betydelige deler av fansen mot seg, både på grunn av spillestil og manglende resultater, men også på grunn av enkelte famøse uttalelser han har kommet med, herunder dårlig skjult kritikk av egne fans. Det faller sjelden i god jord. Og en manager uten tillit hos fansen vil som regel være ferdig.

Han har signalisert at vi ikke kan vente noen særlige forsterkninger i januar-vinduet, om noen. Han signaliserer heller ikke noen endring i laguttak, taktikk og spillestil, men ser heller ut til å gå å vente på at det "skal løsne". Ikke ulikt Hughes, som gikk en halv sesong og trodde at vingback-systemet han innførte i nedrykks-sesongen var et sjakktrekk for å bringe klubben videre, og dessverre var en av de siste til å innse at så ikke var tilfellet.

Den store vitenskapsmannen Albert Einstein sa en gang følgende: "Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingene om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.”

Problemet med Hughes ble etter hvert - og her synest Rowett å ligne - at de begge synest å ha veldig stor tro på egen fortreffelighet. Da blir grensen mot arroganse, stahet og en "jeg-vet-best" holdning kort, og man blir lite lydhør for andres meninger. Det kan i noen sammenhenger være bra, men i andre sammenhenger direkte ødeleggende. Og det kan medføre en overdreven tro på at det man holder på med er riktig, selv om alle relevante faktorer peker i motsatt retning.

Det er den fella det ser ut til at Rowett har gått i, og det er ikke klubben tjent med.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke - Bristol City

Innlegg onside » 01 Jan 2019, 19:41

Morten T. skrev:Svak kamp igjen.
Ingen idè over spillet. Personlig synes jeg det værste er at det ikke forandres på faktorer som går dårlig.
Det finnes jo folk der ute som synes at ballbesittelse er herlig, har en verdi og titt og ofte benytter dette som et slags "bevis" på at gode fotballag har høy possession. Jeg er ikke blant dem. Jeg mener tvert i mot at lag som HELT BEVISST har en plan for å ha relativt lite ball, ispedd kjappe spillvendinger og mye bevegelse er gode lag og meget, meget underholdene å se på.
Stoke er ikke i nærheten av dette. De er faktisk det stikk motsatte.
Rowett er en ting, men det skuffer meg også at spillerne ikke jobber hardere. Det gjelder i alle faser av spillet.
Ser ikke lyst ut dette...

«Ingen ide er» vel et understatement, vi har vel skrevet om dette endel ganger om possesion. Fra PL i fjor gjorde vi de aller beste kampene med possesion under 40% og det er ikke flaut å ikke spille som Barcelona. Da vi tok poeeng var det gjennom å erkjenne hvilke spillere vi har og hvilken motstander vi står ovenfor, og spille deretter, det som da kalle match-plan.

Med Rowett i Championship har vi vel stort sett vært vitne til å vill dominere kamper, men uten en sterk sentrallinje har det går så til de grader åt skogen. Vi har så TREIGE og statiske midtsopppet at når vi får to - tre målsjanse imot må vi håpe på,Butland. Når han sviker også så er det mål. 0-2 Hjemme mot BC er total krise. Ingen plan, ingen evne, ingen vilje. Martins Indi på venstre wing back. Det sier vel det meste. Og når Unge Tom Ince begynner med Shaqiri-fakter er vel det meste sagt.

9 klover på banen, en på sidelinja. Her må det skje noen drastisk.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stoke - Bristol City

Innlegg kjell-etne » 01 Jan 2019, 19:55

Det blir til stadighet brukt ballbesittelse og at det er heile årsaken til at me presterer `revva`fotball og resultater, hvis noken trur at der ligg heile forklaringen er det feil, trur det argumentet meir blir brukt for å vise `eg har rett`i min fotballfilosofi. Akkurat det er ikkje så viktig for meg å vise til `kva sa eg`, er jo og overbevist om at uansett spelestil på denna gjengen med RW som sjef med totalt manglande fotballforståelse er veien kronglete og umulig. ;)
Hvis et lag manglar den ledestjerna som skal gi rettferdige laguttak, speleglede, lysten på å vinne, offansiv tankegang og et`blø for klubben` forhold med fandenivolsk innstilling kan ballane vera lange, korte, midtimellom osv..... Hvis me ikkje har kompetanse og evner til å slå og treffe med korte pasningar i rett retning (altså framover) er det dømt til å mislykkast med kun langt mot avdanka og udugelige spiasar. Fasiten for å vinna fotball-kampar set veldig ofte mellom øyrene og kva innstilling er blitt prenta inn i garderoben (som er ein like viktig arena som banen) Seier vel og det meste når Chrouch skal vera spydspisen ilag med `et mål i året` Berahino. Uff.
Press den defansive dusten vekk og inn med ny fotballfilosofi, få inn ein ny spelar i kvar ende samt bruk Bojan som `ny` på midt så kan me fortsatt ha sjangs, men det må skje NÅ :( Irriterande å få nedtur etter nedtur kvar ettermiddag Stoke er i aksjon, for ein har alltid trua før kampen starter då, heldigvis. :D
kjell-etne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 66
Registrert: 31 Des 2013, 01:33

Re: Stoke - Bristol City

Innlegg Torstein Norevik » 01 Jan 2019, 20:17

Lilledino skrev:Det er kritisk å få #rowettout nå, slik at den nye manager kan handle spillere i januarvinduet.

Og kanskje like viktig...fortsetter Rowett tyder alt på at to av våre beste spillere - Bojan og Bauer - presses ut av klubben/ønsker seg bort, fordi de ikke har noen fremtid under Rowett.

Samtidig tror jeg kanskje at Rowett ser på disse to - og spesielt Bojan - som farlig for egen posisjon, fordi presset og kritikken mot han bare vil øke dersom spesielt Bojan ikke brukes og resultatene fortsatt uteblir. Da er det enklere å "kvitte seg med han", og på et vis få bort "problemet".

For Rowett har nå satt seg i en meget vanskelig situasjon. Fortsetter han å utelate Bojan, vil han fortsatt få massiv kritikk. Tar han Bojan inn igjen i varmen, så innrømmer han samtidig at han har tatt feil ved å utelate han i utgangspunktet, og kan "tape ansikt".

Hvis han da ikke i ettertid vil si at han utelot Bojan "to get a reaction", og om Bojan da gjør det bra vil han vise til at dette var riktig...
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 38 gjester

cron