Bolton-Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Bolton-Stoke

Innlegg bjørn123 » 29 Des 2018, 20:46

Tror dessverre at dette kan være slutten for Rowett. Ikke at jeg er en fan av ham men å bytte manager midt i sesongen er sjelden en suksessfaktor. Nå går han ut i media å kritiserer supporterne ser jeg. Det er jo heller ikke særlig smart. Uansett trenger vi en forsterkning i midtforsvaret, en høyreback og en god spiss, for å ha håp om opprykk i år. Håper klubben tar noen grep og leier inn noen kvalitetsspillere ut sesongen...
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Bolton-Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 29 Des 2018, 20:50

Knut Ole skrev:Veldig enig i mye av det du skriver Torstein. Jeg var vel ikke spesielt begeistret over tilsettingen på forsommeren, men ble på et vis litt sjarmert av retorikk og framsnakk. Pressekonferanser og andre uttalelser skulle tyde på positiv endring.
Men akk, tungt belastede Stoke-hjerter måtte tåle mer elendighet. Rett fra kickoff og videre utover høsten. Blant det verste jeg ser er; manglende samhandling, ingen plan over det offensive spillet, lite energi, sakte sakte balltrilling, fart er mangelvare, lite duellkraft eller jakt på andreballer. Og stadig hører jeg lange setninger og uttalelser fra GR som ligner på...bla bla bla.
Og nå i det siste....lite engasjement. Vi behøver å se spillere som blør for drakt, logo, supportere og by. Det siste gjør meg deppa.
Rowett sverger til 4-5-1, med 3 sentralt på midten. Kan noe av problemet ligge her? Woods tar mye plass og for meg er det blitt tydeligere i det siste at han senker fart og framdrift. Mye trilling og pasninger på tvers. Mot et lag som Bolton bør det kanskje være tilstrekkelig med to sentralt, og Allen er selvskreven. Tilstrekkelig med 2 sentralt mot de fleste motstandere og heller ha en offensiv spiller til. I dag og mot Birmingham utgjør vår ensomme (og litt for stasjonære) spiss liten trussel. Samtidig som sentrale midtbanespillere florerer i ufarlig sone.
Er Rowett åpen for å se etter mulighe systemskifter når klubben han leder har kjørt seg fast i et feilslått spor?

Veldig enig med deg, Knut Ole. Det er som at man kan undres om Rowett har «mistet garderoben» ? Jeg mener også at det er helt feilslått - ut fra mannskapet han disponerer- å kjøre tre sentralt på midten, det burde være nok med to mot de fleste lag i denne divisjonen.

Enig også om Woods. Ble veldig imponert i de første kampene og tenkte at her har vi gjort et scoop. Men etter hvert har det blitt mer og mer på tvers og bakover med Woods, og mener - som deg - at han ofte sinker spillet.

Synest også det er synd at vi skal betale 15m pund for Afobe i den rollen ha nå har. Han fungerer ikke som enslig spiss, og bør ha en makker på topp, eller en link i 10’er-rollen (Bojan). Slik vi spiller nå blir det for stor avstand mellom spiss og midtbane, og han får ikke nok hjelp, men blir bare et oppspillspunkt, i stedet for å true bakrom, som han kanskje er best til.

Dette er frustrerende.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Bolton-Stoke

Innlegg centauri » 29 Des 2018, 22:12

Forlot Bolton - Stoke kampen etter 70 minutter, for å se "Nøtteknekkeren" - ballett,
og ingen av forestillingene var noen "høydare",
men disse ballettdanserne veit i hvert fall hva de driver med.
Proffe gutter og jenter!

"HubbaBubbaOUT"
centauri
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1310
Registrert: 07 Aug 2010, 20:02

Re: Bolton-Stoke

Innlegg vegar56 » 30 Des 2018, 12:01

Å bue mot egne spillere er vel ikke med på å høyne nivået på det som skjer ute på banen, vi må stå bak spillerne selv om vi ikke er fornøyd med manageren.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Bolton-Stoke

Innlegg vegar56 » 30 Des 2018, 12:03

Knut Ole skrev:Butland, Edwards, Martins Indi, Shawcross, Williams, Woods, Allen, Clucas, McClean, Ince, Afobe.
Benk: Federici, Etebo, Berahino, Martina, Fletcher, Crouch, Campbell.

Edwards og Afobe inn.
Forsåvidt greit. Martina og Berahino var svært lite imponerende boxing day.
Personlig synes jeg Mc Clean og Woods også burde hvile.

Har vi ikke en venstreback i troppen, Josh Tymon?
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Bolton-Stoke

Innlegg Morten T. » 30 Des 2018, 12:03

Jeg registrerer at Rowett uttaler følgende etter gårsdagen:
“We controlled the game, we were strong defensively and in midfield but not for the first time we weren’t able to turn our possession into good opportunities at the top end of the field«.
Hadde den setningen vært fulgt opp med en slags lovnad om at han hadde vært villig til å forlate den ballbesittende stilen og heller søkt mot, hadde nær sagt, det motsatte, så ville det ha vært ett steg i riktig retning. Dessverre virker det heller å være slik at han går og håper på at det vil løsne, eller «klikke».

Jeg synes at noen av problemene til Stoke de siste årene skyldes overfokuset på å forsøke å bli et mer «spillende» eller «ballbesittende» lag. Det er populært blant mange å forsøke å spille på den måten, visstnok fordi en slik stil fremstår som «underholdende». Men det å forsøke å bli en slags «copycat» til klubber som har trent på og nærmest sementert en slik måte å spille på over tiår har lite for seg. I stedet for å gjøre forsøk på å kopiere, så er det bedre å forsøke å finne en stil som gir vanskeligheter og trøbbel for lag som besitter bedre individuelle ferdigheter.

Ikke alle orker å dra seg i gjennom kronikker, avhandlinger, lange resonnementer osv. Sånn har det blitt, men for dem som orker, så har fagmannen Egil Roger skrevet noe her( fra 2017 ) som jeg synes berører essensen av problemene som Stoke har opplevd en god stund:
https://www.fotballtreneren.no/fagartik ... verfotball
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bolton-Stoke

Innlegg centauri » 30 Des 2018, 13:39

Morten T. skrev:Jeg registrerer at Rowett uttaler følgende etter gårsdagen:
“We controlled the game, we were strong defensively and in midfield but not for the first time we weren’t able to turn our possession into good opportunities at the top end of the field«.
Hadde den setningen vært fulgt opp med en slags lovnad om at han hadde vært villig til å forlate den ballbesittende stilen og heller søkt mot, hadde nær sagt, det motsatte, så ville det ha vært ett steg i riktig retning. Dessverre virker det heller å være slik at han går og håper på at det vil løsne, eller «klikke».

Jeg synes at noen av problemene til Stoke de siste årene skyldes overfokuset på å forsøke å bli et mer «spillende» eller «ballbesittende» lag. Det er populært blant mange å forsøke å spille på den måten, visstnok fordi en slik stil fremstår som «underholdende». Men det å forsøke å bli en slags «copycat» til klubber som har trent på og nærmest sementert en slik måte å spille på over tiår har lite for seg. I stedet for å gjøre forsøk på å kopiere, så er det bedre å forsøke å finne en stil som gir vanskeligheter og trøbbel for lag som besitter bedre individuelle ferdigheter.

Ikke alle orker å dra seg i gjennom kronikker, avhandlinger, lange resonnementer osv. Sånn har det blitt, men for dem som orker, så har fagmannen Egil Roger skrevet noe her( fra 2017 ) som jeg synes berører essensen av problemene som Stoke har opplevd en god stund:
https://www.fotballtreneren.no/fagartik ... verfotball


Enig i alt som står i artikkelen, og Mortens post.
Skulle tru Drillo har sett Stoke spille siste halvåret.
centauri
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1310
Registrert: 07 Aug 2010, 20:02

Re: Bolton-Stoke

Innlegg kjell-etne » 30 Des 2018, 17:01

Må nødvendigvis ballbestittende lag vera ensbetydende med kjedelig og defansiv fotball? Nei, etter mine begrep, klart ein kan ha mykje ball, men finne rom framover istaden for kun på tvers. Dette handlar om mykje meir enn kun stil og fotballtype ein spelar, det handlar ikkje nødvendigvis om å vera så jækla tenkisk heller, faktisk mange ganger vel så enkelt å treffa medspelar på 8-10-12 m avstand enn ein langball/crossar på 20-30m avstand.
Tar ein Opta statistikken så Drillo nevner, så seier den og sikkert noke om kor høg % av langpasningar / bakromspasningar som lykkast, den er eg overbevist om lav, enten er kvalitet på pasning ofte for dårlig, motttaker feiler osv. For ikkje å snakka om underholdningsverdien av langpasning-stilen, og er det så stor forskjell på 9 eller 13 plass i ein serie (høgare enn 9 plass er vel urealistsik for middellaga etter topp 8 laga) publikum vil ha litt valuta ; har nevnt det før Fk Haugesund havnar på 4. plass har ball 65-70% av tida på himabane, men då vel og merka på egen bane :( Kva svarer publikum med, jo dei uteblir sjølv med fjerdeplass så har dei gått fra 5000 til 3500 i snitt! På tvers/bakover som Stoke og driv med nå, gagner ingen.
Konklusjon: bruk banebredde, lær spelarane å bruke syn og auger for å gjer seg spelbare, tren på det mest elementære i forball ; mottak av ball. Den dagen ein ikkje er istand til å gi supporterene littegrann valuta og action på matta er ein ille ute, treng folk på tribune og.
Stoke sin situasjon nå er etter mi meining kun et trenar-dusteopplegg siste 2 åra, manglar `blø for drakta` holdningen, manglar bruk av dei rette/ beste spelerane, defansive fotballtankar utan hell, osv. Få inn ein trenar som gir spelarglød, er rettferdig (viktig), meir offansiv i tankegang med framover retta spel så har me spelargruppa som er plenty god nok 8-)
kjell-etne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 66
Registrert: 31 Des 2013, 01:33

Re: Bolton-Stoke

Innlegg Morten T. » 30 Des 2018, 17:46

kjell-etne skrev:Må nødvendigvis ballbestittende lag vera ensbetydende med kjedelig og defansiv fotball? Nei, etter mine begrep, klart ein kan ha mykje ball, men finne rom framover istaden for kun på tvers. Dette handlar om mykje meir enn kun stil og fotballtype ein spelar, det handlar ikkje nødvendigvis om å vera så jækla tenkisk heller, faktisk mange ganger vel så enkelt å treffa medspelar på 8-10-12 m avstand enn ein langball/crossar på 20-30m avstand.
Tar ein Opta statistikken så Drillo nevner, så seier den og sikkert noke om kor høg % av langpasningar / bakromspasningar som lykkast, den er eg overbevist om lav, enten er kvalitet på pasning ofte for dårlig, motttaker feiler osv. For ikkje å snakka om underholdningsverdien av langpasning-stilen, og er det så stor forskjell på 9 eller 13 plass i ein serie (høgare enn 9 plass er vel urealistsik for middellaga etter topp 8 laga) publikum vil ha litt valuta ; har nevnt det før Fk Haugesund havnar på 4. plass har ball 65-70% av tida på himabane, men då vel og merka på egen bane :( Kva svarer publikum med, jo dei uteblir sjølv med fjerdeplass så har dei gått fra 5000 til 3500 i snitt! På tvers/bakover som Stoke og driv med nå, gagner ingen.
Konklusjon: bruk banebredde, lær spelarane å bruke syn og auger for å gjer seg spelbare, tren på det mest elementære i forball ; mottak av ball. Den dagen ein ikkje er istand til å gi supporterene littegrann valuta og action på matta er ein ille ute, treng folk på tribune og.
Stoke sin situasjon nå er etter mi meining kun et trenar-dusteopplegg siste 2 åra, manglar `blø for drakta` holdningen, manglar bruk av dei rette/ beste spelerane, defansive fotballtankar utan hell, osv. Få inn ein trenar som gir spelarglød, er rettferdig (viktig), meir offansiv i tankegang med framover retta spel så har me spelargruppa som er plenty god nok 8-)

Drillo mener jo at ved å utnytte ubalanse hos motstanderen og tørre å spille ballen hurtig framover eller i bakrom vil føre til at man over tid vil skape flere sjanser enn hvis man gjør det motsatte. Ved å spille på måten Drillo vil så vil også en naturlig konsekvens bli lavere treffprosent på pasninger og mindre ballinnehav. Leicester( og andre klubber ) har hatt suksess med å spille slik. De spilte under Ranieri HELT BEVISST på å la motstanderen ha mye ball, organiserte seg tett bakover og utnyttet motstandernes feilvalg:
https://www.bbc.com/sport/football/35553082
Rett og slett en smart måte å spille på og statistikken i vedlagte link forteller vel relativt klart at massiv ballbesittelse ikke er det eneste saliggjørende i fotball for å oppnå et resultat.

Og supportere er ingen ensartet gruppe. Hva som gjør at noen slutter å gå på kamp kan ha mange årsaker, men for meg har det alltid vært slik at det å være supporter av en klubb også medfører at man støtter opp i kjipe perioder, som f. eks. tilfellet var på 1990-tallet da Stoke periodevis frista tilværelsen helt nede på tredje nivå og byrivalen Port Vale tidvis var bedre. På mange måter var det gøy den gangen også, et realt stykke fotball spilt av reale spillere.
For min del så er det underholdene hvis laget jeg holder med enten vinner, presterer relativt sett bedre enn det de har forutsetninger til eller gjennomfører en kamp uten å jukse( «fallesyke», «filming» osv. ). Den defensive organiseringa og måten man løser defensive utfordringer i fotballspillet er også underholdende, rett og slett fordi fotballspillet består av mer enn hva som skjer i angrep.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bolton-Stoke

Innlegg Morten T. » 30 Des 2018, 18:01

Nedgangen i tilskuertall gjelder meg bekjent alle lag i Eliteserien( bortsett fra Ranheim og Sarpsborg ), og som vi ser pekes det på flere årsaker til det:
https://www.aftenposten.no/100Sport/fot ... 4386b.html
https://www.aftenposten.no/100Sport/fot ... 9854b.html

Selvfølgelig kan det være slik at noen holder seg hjemme fordi de er av den mening at laget de har lagt sin elsk på ikke underholder dem nok, men det er neppe den eneste årsaken.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 37 gjester

cron