Birmingham - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Birmingham - Stoke

Innlegg vegar56 » 26 Des 2018, 18:57

Full tid, 2-0.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Birmingham - Stoke

Innlegg Morten T. » 26 Des 2018, 19:10

Frustrerende å se på.
Birmingham vant helt fortjent, og Stoke gjorde det ganske enkelt for dem. Jeg er ganske trygg på at Stoke hadde ballen mest, mens Birmingham stort sett lå helt riktig og enkelt tok seg av det lille som kom fra Stoke. Jeg tror Birmingham gjorde dette helt bevisst.
Ikke alltid at det lønner seg å ha ballen så mye, bedre å få den fort opp i banen og evt. gå på et balltap på den siste tredjedelen.

Det løpes, kjempes, kriges og tackles også for lite. Dette er dessverre et fenomen som har sneket seg inn i Stoke de siste årene, men det har også vært et slags bevisst valg å hente spillere som ikke er så gode på den fronten.

Ingen spillere får pluss i dag.

Denne divisjonen er spesiell( på godt og vondt ) og kanskje er det slik at Stoke ikke har de spillerne som kan levere den kvaliteten som er nødvendig for å gjøre det bra.

Stoke er på mange måter tilbake der de var før eventyret startet i 07/08: En middels klubb i Championship.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Birmingham - Stoke

Innlegg Lilledino » 26 Des 2018, 19:15

vegar56 skrev:Full tid, 2-0.



Jaja, da gikk tipset mitt inn, men håpet jeg tok feil
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Birmingham - Stoke

Innlegg Morten T. » 26 Des 2018, 19:22

Svein Nilsen skrev:
Bjarne skrev:Alle topplagene avgir poeng og vi kunne ha klatret....Etebo skulle ha spilt. Trenger kraft og gjennombruddskraft på midten, ikke (bare) balltrillingen til Woods og Clucas.


Ikke alle, Leeds snudde på overtid! Har sett en del av Leeds i år - de er lysår bedre enn oss . Og de bruker unge, sultne spillere. Ikke de som nærmer seg 40!

Ja, men de har også( etter mitt syn ) en av verdens beste trenere. Bielsa er en gammel favoritt som er et forbilde for mange av dagens topptrenere, og jeg ble lettere sjokkert da han tok over Leeds. Det var et vanvittig scoop av av Leeds å få inn han. Bielsa var vel en av de første trenere som virkelig forsto hvor viktig gjenvinningsfase er i fotball og han kjørte også hardt på at den gjenvinningen skal skje høyt i banen. Bl.a. har jo Guardiola og Simeone tatt etter de idèene og faktisk gitt Bielsa æren for mye av dette.
Legg merke til at spillerne til Leeds løper veldig mye og jobber veldig hardt for å vinne ballen tilbake. Ved å spille på den måten så kan man faktisk trumfe lag som prioriterer å ha spillere med såkalte "individuelle ferdigheter". For hvilke "stjernespillere", "ball-virtuoser" eller "fotballsjonglør-ballerinaer" har egentlig Leeds på laget? For å svare selv: Ingen. Bielsa prioriterer heller å bygge det absolutt alle trenere i hvilken som helst lagsport bør gjøre: Et slagkraftig LAG hvor individet er underordnet i den forstand at hvis de ikke bidrar til GRUPPA, så gjør de en dårlig innsats.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Birmingham - Stoke

Innlegg Knut Ole » 26 Des 2018, 19:57

Trist , merkelig, veldig frustrerende!
Fra absolutt første spark på ballen går dette skeis. Woods klarer ikke å spille enkelt fram til Berahino og neste duell taper vi. Det satt en standard for første halvdel av omgangen. Urytmisk, upresist. Krydre dette med meningsløs trilling av ball og støttepasninger i ufarlig sone. Og lite energi og løpskraft. Dessverre, og helt forutsigbart, mister vi ball og serverer motstander overganger / kontringer. Hvorfor i helt... gjøre dette spillet, tuftet på arbeiderklassen, så jævla akademisk. Vi har ikke kompetanse og kvaliteter til å håndtere dette. Noen som så Argentina og Spania i VM? Selv de dreit seg loddrett ut med fjaset.
Der er få der ute som kan se seg sjøl i speilet og være tilfreds. Butland og kanskje Allen. Han gir alt - alltid, selvom presisjonen var litt dårlig i dag. Rowett må nå faktisk gå i selv, og ja....kanskje vurdere å gå? Spillestil og laguttak er hans ansvar og han feiler og feiler. Mc Clean er det mest åpenbare eksempelet på inkompetanse. Å benytte en spiller med så få og små fotball-kvaliteter i kamp etter kamp er uforståelig. At en spiller som Etobe ikke benyttes og bygges opp er tjenesteforsømmelse. Stor i fotball VM, men for liten for Stoke. At Rowett fryser Bojan helt ut i kulda er det få som begriper. Woods startet lovende, men «alle» ser nå hans begrensninger med å spille på tvers og bakover og dermed hindre framdrift. Send ballen raskere fram. Tren, tren, TREN (for f...) på bevegelse uten ball og på samhandling. Spill ball fram - og krig om å vinne andreballer !! Framprovosere feil hos motstander i stedet for at vi hele tiden være det laget som serverer en feil til motstander ved spill i trange rom og posisjoner. Gang på f... gang! Tren på dødballer, i allefall å legge ball over første forsvarer. Gud så mange dødballer i normalt farlig posisjon vi kaster bort ved å ikke løfte ballen høyt nok!
Og hvis dette på liv og død skal være en forbannet kjedelig sesong midt på tabellen så slipp i allefall til talenter som Edwards og Campell.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Birmingham - Stoke

Innlegg essaen » 26 Des 2018, 20:50

Alle snakker nå om hvilke spillere vi må hente i overgangs-vinduet som åpner snart...Tror ingen ev forsterkninger ønsker seg til The Potters slik vi fremstår med Rowett ved roret. Makan til fantasiløs og drittkjedelig fotball finnes ikke. :cry: Samtidig har vi et lag som ikke evner å blø for drakten. :evil: Mister vi Butland i dette vinduet kan dette gå riktig ille. Problemet er at Coates og resten av styre og stell har satt klubben i et uføre med sine valg de siste årene ,som jeg ikke kan se at det er noe quick -fix å komme ut av dessverre. Nå er vi der at "bordet fanger" uansett hva man gjør....Er meget spent på fortsettelsen og hvilke ev grep som blir tatt for å holde skuten flytende... En fortsatt god jul til alle Stokies,og Be loal...
essaen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 64
Registrert: 12 Sep 2015, 21:04

Re: Birmingham - Stoke

Innlegg kjell-etne » 26 Des 2018, 20:53

Har sett litt av Stoke denne sesongen, og fått med meg masse av det som dåke har kommentert her på forumet og blir trist på laget og supperterane sine vegne. Forøvrige masse interesant lesning der me må innsjå at Rowett ikkje var noke geni-trekk å ansette, den typen anti-fotball han står for er det mest frustrerende ein kan overvære. Fotball handlar ikkje berre om poeng og sikre inn ein heldig seier med ett mål, som supporter vil me ha underholdning i kampen iform av samspel, vilje til å angripe, skape situasjonar framføre motstanders mål og sjølvsagt score mål.
Hvis filosofien er å bygge så omstendelig bakfra at me må ha 50 på tvers/bakoverpasninger før me passerer midtbane, ja då kan dei ha heile `driten`for meg, blir som skrevet her på forumet idag at ein blir litt likegyldig heile laget, dessverre. Skal sjølsagt støtte laget i med og motgang, men når fanken meg ikkje trenar/eigar/støtteapp. er meir oppegåande kan ein ikkje vente anna enn at eindel av supporterane vender et lag ryggen.
Ta f.eks. Haugesund, speler ræva fotball, med sikkerhet/trygghet bak, får pirka inn et mål, fornøyd med det og kampen blir deretter, dørgende kjedelig, 3 poeng pr kamp, ja tilogmed 4. plass i år, men gått fra 5000 til 3000-3500 i snitt pr kamp. Nesten bedre med 6-8 plass og underholdning for dei som møter opp med vilje til å angripe om ikkje anna. Same med Stoke, skal trygge inn ein knapp ledelse med 20 min igjen å spele, fordømma tragisk og som ofte endar med poengtap likevel, om det skal vera ein `trygg` måte å sikre seier. Dritt taktikk.
Bruk for pokker dei 50 pasningane FRAMOVER og for så å ende opp på motstander sin 16 meter heller, bruk minst mulig langpasningar, (80% av dei treffer ikkje eller mottakar mislykkast i nedtak), supperterar krev underholdning og valuta for pengene, og at ein spelar som Bojan med sitt brilliante bidrag kan utelatast av ein trenar, men at langemann Chrouh får speletid, seier vel sitt om `dusteopplegget`han driv med og me nå er vitne til. Forhånds-uttatte spelerar og og ein jækla uting, tydelig at han driv med det, når ikkje innsats i forrige kamp tel noke som helst, favorisering av enkeltspelarar er tydligvis ein måte for trenar å ta ut lager, ikkje ka innsats så til eikvar tid blir lagt for dagen.
Blir så eitrande f.........av sånne destruktive fotball typar,å sjå maling tørke kan ein gjer andre plasser enn på fotballbanen, kryssar fingrar og tær for at det skjer noke, helst at Rowett vert erstatta og at gløden med det kjem tilbake men det blir nok i denne divisjonen dessverre. :roll:
kjell-etne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 66
Registrert: 31 Des 2013, 01:33

Re: Birmingham - Stoke

Innlegg Morten T. » 26 Des 2018, 20:58

Knut Ole skrev:Trist , merkelig, veldig frustrerende!
Fra absolutt første spark på ballen går dette skeis. Woods klarer ikke å spille enkelt fram til Berahino og neste duell taper vi. Det satt en standard for første halvdel av omgangen. Urytmisk, upresist. Krydre dette med meningsløs trilling av ball og støttepasninger i ufarlig sone. Og lite energi og løpskraft. Dessverre, og helt forutsigbart, mister vi ball og serverer motstander overganger / kontringer. Hvorfor i helt... gjøre dette spillet, tuftet på arbeiderklassen, så jævla akademisk. Vi har ikke kompetanse og kvaliteter til å håndtere dette. Noen som så Argentina og Spania i VM? Selv de dreit seg loddrett ut med fjaset.

Her er du inne på noe helt vesentlig. Trenerne må gjerne være «akademiske», i den forstand at det de foretar seg er mest mulig kunnskapsbasert, MEN de må samtidig ha evnen til å FORMIDLE den kunnskapen de besitter slik at den blir enkel for spillerne å forstå. Trenere som Eggen, Drillo og Lagerbäck er svært gode på dette. De klarer å omforme den enorme kunnskapen de besitter til noe forståelig for spillerne og som disse igjen tar med seg ut på banen og klarer å praktisere. Alle disse tre trenerene klarer det som alltid har imponert meg mest i fotball: De tar en spillergruppe som ikke er best i klassen hva kommer til individuelle ferdigheter( men som regel bedre hva kommer til spisskompetanse ) og meisler ut en måte å spille på som gjør at lagene, RELATIVT SETT, presterer meget godt. DET ER IMPONERENDE, DET!

Artig at du nevner VM. Frankrike( som vant ) spilte jo veldig defensivt og satset på å gjøre minimalt med feil. England hadde nesten bare dødballer å by på, men det tok dem helt til semifinalen. Sverige, som er på omtrent samme nivå som Norge spiller for spiller, er utrolig vanskelig å score på og kom seg helt til kvartfinalen. Mye av det samme med Danmark. Det går altså an å få resultater uten å bekle hele laget med «fotball-ballerinaer» eller å spille ballen ustanselig på tvers...

Lagerbäck sier mye bra her:
«- Jeg liker ikke å snakke om underholdende eller attraktiv fotball, for meg handler fotball om å vinne».

Sånn snakker en virkelig flink fotballmann og jeg skulle ønske vi hadde en trener med tilsvarende tankegods i Stoke.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Birmingham - Stoke

Innlegg Morten T. » 26 Des 2018, 21:27

Knut Ole skrev:Woods startet lovende, men «alle» ser nå hans begrensninger med å spille på tvers og bakover og dermed hindre framdrift. Send ballen raskere fram. Tren, tren, TREN (for f...) på bevegelse uten ball og på samhandling. Spill ball fram - og krig om å vinne andreballer !! Framprovosere feil hos motstander i stedet for at vi hele tiden være det laget som serverer en feil til motstander ved spill i trange rom og posisjoner.

Dette er jeg også helt enig i. Meget bra beskrevet. Skjønner rett og slett ikke hvorfor ikke Stoke prøver mer av det du kommer med her og samtidig lar være å prøve ustanselig på noe de ikke behersker.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 22 gjester

cron