Aston Villa - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 15 Des 2018, 19:04

Godkjent kamp. 1 poeng er ok, selv med slurvete baklengsmål. Positivt at vi kjører kampen selv på 2-2. Blir opprykk av dette...... 8-)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg Lars Frode » 15 Des 2018, 19:18

Var bra idag, lover bra før juleprogrammet, må ha minst ni poeng på de neste fire kampene ...
Lars Frode
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 459
Registrert: 03 Nov 2011, 19:20
Bosted: Ålgård

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg Morten T. » 15 Des 2018, 19:21

I sum en grei kamp. Spesielt 2. omgang var bra.
Gøy å se når laget kommer i stor fart framover med få ballberøringer. Flinke bakover også selv om det glipper litt av og til.
Skulle ønske de kunne spille slik hyppigere og i større grad legge fra seg balltrilling på egen halvdel.
Synes i sum at Stoke sakte men sikkert blir bedre. Kanskje for sakte(?), men bedring er det og spillerne jobber hardere nå. Det tror jeg kommer til å gi resultater på sikt, vel og merke hvis de fortsetter å jobbe hardt. Allen, McClean og Ince er slike spillere som har forstått at det hjelper å løpe.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg mfkpotter » 15 Des 2018, 19:23

Hvis jeg ikke regnet feil i farten, så har Stoke nå gitt fra seg 10 poeng i sluttminuttene. Tror det sier det meste om filosofien til Mr Rowett, som skal forsvare seg til poeng i hver kamp. Blir ikke opprykk av slikt, og jeg klarer dessverre ikke å glede meg over disse uavgjort kampene.....
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg Knut Ole » 15 Des 2018, 19:23

Diskusjoner omkring tvilsom straffe. Og om dommeren burde stoppet spillet i forkant av 2-2 skåringen fordi Pieters lå nede med hodeskade. Well....krevende mene noe saklig om dette - ikke tilgang på reprise.
Uansett , denne sneen er smeltet.
Se framover mot juleprogrammet. Hold dette nivået; bevegelse, tempo og ta overganger. Kan bli en god jul!
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 15 Des 2018, 20:22

Fikk ikke tid til å se annet enn noen få minutter av kampen i dag, og har derfor ikke forutsetninger for å si noe om den. Men i likhet med "mfkpotter" greier heller ikke jeg å glede meg helt over alle disse uavgjorte kampene, selv om uavgjort borte mot Aston Villa i seg selv er et ok resultat.

Men...uavgjort gir bare ett poeng, og mange uavgjorte er ikke godt nok for et lag med ambisjoner om opprykk. Og er det slik at vi skal være fornøyde om Rowett etter hvert greier å få oss inn i kampen om en Play Off-plass ?

For egen del mener jeg at vi trolig har den beste spillerstallen i Championship. Vi har større ressurser enn de fleste vi konkurrerer mot, og en rekke spillere med Premier League erfaring. Altså har Rowett meget gode rammebetingelser for å kunne kjempe helt i toppen.

Vi ligger i øyeblikket på 11. plass, fem poeng bak Play Off, som kan bli seks poeng om Nottingham vinner hengekampen mot Derby.

Og vi snakker om et lag som før sesongstart var bookmakernes favoritt til å gå helt til topps i Championship denne sesongen, med umiddelbar retur til Premier League som belønning.

Ambisjonene om direkte retur til Premier League, var vel før sesongstart også direkte uttalt, både av Coates, Scholes og av Rowett. Nå høres det derimot mer ut som om vi skal være fornøyde om vi blander oss inn i Play-Off kampen, og det snakkes stadig oftere om hvor tøff Championship er.

Mon det ? Ja, det er mer dueller og fysikk, men kvaliteten på det som blir vist er så som så. I alle fall er det ikke mange av lagene vi har møtt så langt som har imponert meg noe særlig, og jeg har sett nesten alle Stoke-kampene, med unntak av to eller tre. Og da tenker jeg både på at kampene ofte preges av mange personlige feil, og mye av det jeg vil kalle spark og spenn og tilfeldigheter, og desto mindre av det jeg vil kalle for fint og planmessig spill.

Og det er viktig å ha klart for seg at sjansen til opprykk nok vil svekkes for hvert år, ikke minst fordi de økonomiske bidragene etter nedrykket, de såkalte "fallskjermene", vil bli mindre og mindre for hvert år, og til slutt forsvinne helt.

Jeg mener at Rowett er altfor defensiv og forsiktig i tankegangen, og at det koster oss. Som "mfkpotter" sier, har vi tapt mange poeng på at vi har mistet ledelsen mot slutten av kampene, gjerne fordi vi skal prøve å "ri en ledelse". Eller ved at vi ikke har kommet ut av "startblokka" før vi har ligget to eller tre mål under, fordi vi har blitt for baktunge, før vi har "gira opp".

Det er masse kapasitet i dette laget, det ser vi når de "gir jernet". Men ofte blir det litt for tamt og forsiktig, og jeg sitter ofte igjen med en følelse av at der ligger et uforløst potensial som ikke tas ut. Og jeg mener at mye av grunnen til dette er Rowetts forsiktige tankesett, og oppsett av lag og taktikk. Det var vel også noe av det han fikk kritikk for blant betydelige deler av Derby-fansen. Ikke minst at han bare spiller med en spiss, til og med i hjemmekamper, også mot divisjonens desiderte jumbo, som mot Ipswich forrige helg. Vi spiller uavgjort i for mange kamper der vi har kapasitet til å kjøre over motstanderen og ta tre poeng.

Vi må ikke komme dithen at vi synest det er OK med en 11. plass i Championship, mener nå jeg. Med det mannskapet vi har burde vi nå ha ligget helt i toppen, og det nytter ikke lenger å snakke om at laget trenger tid for at det skal gå seg til. Vi er tross alt snart halvveis i sesongen.

Jeg er ikke imponert over den jobben Rowett har gjort så langt. Det bygger jeg på at han leder et lag som underpresterer kraftig, sett hen til spillermateriell og ressurser ellers. Og en managers viktigste jobb er tross alt å få det beste ut av det mannskapet han til enhver tid har til rådighet.

Det holder heller ikke å vise til at vi ikke har tapt på 9 kamper, når seks av disse har endt uavgjort. Det gir for få poeng.

Med det mannskapet vi har er det ikke noen spesielt stor manager-prestasjon å bringe oss inn i kampen om opprykk. Men det er en svak manager-prestasjon at vi ikke en gang er i nærheten av Play Off når sesongen nå snart er halvspilt, sett i lys av de gode rammebetingelsene som ligger til rette for å kunne bringe Stoke helt inn i toppkampen.

Det kan ikke kalles en stor manager-prestasjon å lede et lag som underpresterer, til dels kraftig.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg Lilledino » 15 Des 2018, 21:06

mfkpotter skrev:Hvis jeg ikke regnet feil i farten, så har Stoke nå gitt fra seg 10 poeng i sluttminuttene. Tror det sier det meste om filosofien til Mr Rowett, som skal forsvare seg til poeng i hver kamp. Blir ikke opprykk av slikt, og jeg klarer dessverre ikke å glede meg over disse uavgjort kampene.....


Det er ikke bra, og utrolig dårlig dag på jobben for de gutta....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg Morten T. » 15 Des 2018, 22:25

Knut Ole skrev:Diskusjoner omkring tvilsom straffe. Og om dommeren burde stoppet spillet i forkant av 2-2 skåringen fordi Pieters lå nede med hodeskade. Well....krevende mene noe saklig om dette - ikke tilgang på reprise.
Uansett , denne sneen er smeltet.
Se framover mot juleprogrammet. Hold dette nivået; bevegelse, tempo og ta overganger. Kan bli en god jul!

Straffen til Anton Villa var helt klart «soft». Jeg la merke til at dommeren tvilte en stund før han blåste. Fra det jeg så kunne han like gjerne ha latt være å blåse der. Straffen til Stoke var korrekt. Et fint initiativ av McClean som ble felt.
Så ikke hodeskade-situasjonen med Pieters.
Aston Villa har et brukbart lag, men jeg har sett de bedre denne sesongen enn i dag.
Litt av en divisjon Stoke spiller i nå forresten. En haug med gode, gamle og i mange tilfeller, anstendige fotballklubber.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg mfkpotter » 15 Des 2018, 22:39

Morten T. skrev:
Knut Ole skrev:Diskusjoner omkring tvilsom straffe. Og om dommeren burde stoppet spillet i forkant av 2-2 skåringen fordi Pieters lå nede med hodeskade. Well....krevende mene noe saklig om dette - ikke tilgang på reprise.
Uansett , denne sneen er smeltet.
Se framover mot juleprogrammet. Hold dette nivået; bevegelse, tempo og ta overganger. Kan bli en god jul!

Straffen til Anton Villa var helt klart «soft». Jeg la merke til at dommeren tvilte en stund før han blåste. Fra det jeg så kunne han like gjerne ha latt være å blåse der. Straffen til Stoke var korrekt. Et fint initiativ av McClean som ble felt.
Så ikke hodeskade-situasjonen med Pieters.
Aston Villa har et brukbart lag, men jeg har sett de bedre denne sesongen enn i dag.
Litt av en divisjon Stoke spiller i nå forresten. En haug med gode, gamle og i mange tilfeller, anstendige fotballklubber.


Uansett hvor skuffet jeg er over Gary Rowett og denne sesongen, så er jeg faktisk enig med deg at det er mye bedre å møte Derby og Forest, enn å bli knust av Man City og Liverpool og de andre topplagene.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg Morten T. » 15 Des 2018, 23:21

mfkpotter skrev:
Morten T. skrev:
Knut Ole skrev:Diskusjoner omkring tvilsom straffe. Og om dommeren burde stoppet spillet i forkant av 2-2 skåringen fordi Pieters lå nede med hodeskade. Well....krevende mene noe saklig om dette - ikke tilgang på reprise.
Uansett , denne sneen er smeltet.
Se framover mot juleprogrammet. Hold dette nivået; bevegelse, tempo og ta overganger. Kan bli en god jul!

Straffen til Anton Villa var helt klart «soft». Jeg la merke til at dommeren tvilte en stund før han blåste. Fra det jeg så kunne han like gjerne ha latt være å blåse der. Straffen til Stoke var korrekt. Et fint initiativ av McClean som ble felt.
Så ikke hodeskade-situasjonen med Pieters.
Aston Villa har et brukbart lag, men jeg har sett de bedre denne sesongen enn i dag.
Litt av en divisjon Stoke spiller i nå forresten. En haug med gode, gamle og i mange tilfeller, anstendige fotballklubber.


Uansett hvor skuffet jeg er over Gary Rowett og denne sesongen, så er jeg faktisk enig med deg at det er mye bedre å møte Derby og Forest, enn å bli knust av Man City og Liverpool og de andre topplagene.
Ja, isolert sett er Championship en kulere liga enn PL. Det er selvfølgelig bedre kvalitet i PL, men ligaen er ekstremt forutsigbar. Det er de samme klubbene som tar de 6-7 første plassene hver eneste sesong( hvis vi ser bort i fra Leicester som på genialt vis fant en metode for å slå seg inn der, selv om det helt som forventet var av kort varighet ).Hvor de andre klubbene havner er litt hipp som happ. Man kan bli nr. 8 en sesong, nr. 15 den neste, for deretter å bli nr. 8 igjen. Det er med andre ord tett mellom disse klubbene som utgjør «kobbelet». De smarte klubbene aksepterer dette og driver deretter, alternativt gjør som ManC og skaffer seg en sjeik som eier hvis ambisjonene er høyere.
Kjenner til at det finnes en ikke ubetydelig mengde med folk der ute som begynner å bli ganske lei av det hyperkommersielle konseptet kalt Premier League. Jeg er sjøl en av dem.
Jeg liker også at det tråkkes til med mer fysikk i Championship og at langt på vei de fleste spillerne er ærlige og ikke filmer. Som du skjønner så er jeg ikke spesielt stor fan av det jeg velger å kalle for «spanjakk-fotball» eller lar meg imponere av spillere som f.eks. Neymar bare for at han drar av tre spillere i en telefonboks, all den tid han ruller rundt og rundt og...rundt pga. en «skade».
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester

cron