Reading - Stoke City FC

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Reading - Stoke City FC

Innlegg Myris » 01 Des 2018, 19:03

Blir rot med rollene bakerst med ein ekstra forsvarer. Slutter å spele eige spel. Dårleg lagledelse og jinxing av kommentator på streamen som var happy med å sette inn Williams.
Myris
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 251
Registrert: 15 Mai 2017, 20:47

Re: Reading - Stoke City FC

Innlegg centauri » 01 Des 2018, 19:03

Feigt av Stoke.
Vi var så mye bedre enn Reading, at vi burde fortsatt å spille offensivt.

Eneste trøsten er at jeg hadde U på tippetipsen. :|
centauri
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1310
Registrert: 07 Aug 2010, 20:02

Re: Reading - Stoke City FC

Innlegg Lilledino » 01 Des 2018, 19:06

Eneste positive er at vi ikke taper kamper, men dette er så rævva som det går an på bli.
Slippe inn mål 5 minutter på overtid er ikke akseptabelt !
Jeg orker ikke dette mer ...

Rowett må stilles til vegg og forklare disposisjoner .
Dette duger ikke !

Kan jeg endre på mine tippetips i tippekonken på matcher som går i julen @svein Nilsen ?
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Reading - Stoke City FC

Innlegg Lilledino » 01 Des 2018, 19:29

..Classic Stoke...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Reading - Stoke City FC

Innlegg Torstein Norevik » 01 Des 2018, 21:46

Veldig skuffet over at vi ikke greidde å ro dette i land, og vi har vel egentlig bare oss selv å takke...igjen.

Rowett skifter mot slutten av kampen ut to offensive spillere, med to defensive, for å "sikre" ledelsen. Det viser seg gang på gang at det er en livsfarlig taktikk, for det fører som regel til et kontinuerlig press imot, og ballen kommer tilbake like fort som den er klarert. Veldig ofte ender det med scoring imot, fordi presset blir for stort.

I denne kampen var vi så mye bedre enn Reading at vi heller burde ha gått for en scoring nummer tre, for å punktere kampen, og det tror jeg vi ville ha greidd. Vi hadde dominert kampen gjennom, og det var ingen grunn til at vi ikke skulle fortsette med det, for vi var så veldig mye bedre enn Reading. Det var faktisk klasseforskjell på lagene. Vi visste også at Reading måtte frem for å jage utligning, og det ville etter hvert ha blitt store rom for kontringer. I stedet inviterer vi Reading inn i kampen, ved å bli for baktunge, og hjemmelaget takker og bukker for gaven.

Laguttakene til Rowett skjønner jeg stadig like lite av. I dag setter han ut Williams, etter at han mot Derby spilte sin beste kamp i Stoke-trøya og ble kåret til Man of The Match da. Så tar han også ut Berahino, som har vært en av våre beste offensive spillere hele sesongen, etter at også han spilte en god match mot Derby.

For ikke å glemme Bojan og Bauer, som Rowett fortsatt mener ikke en gang er gode nok for benken, og det i et lag som har skreket etter kreativitet hele sesongen. Bojan vet vi alle hva kan utrette, og han har vært frisk i de innhoppene han har hatt, men neglisjeres fortsatt av Rowett. Bauer var blant våre aller beste spillere i vårsesongen, men ikke god nok for Rowett. Om han mener Bauer ikke er god nok defensivt, så er han veldig god fremover. Men her prioriteres en spiller som Diouf, som ikke har vist stort på lang, lang tid.

Jeg mener Rowett nå må begynne å få resultater. Han har trolig divisjonens sterkeste stall, fikk investere kraftig før sesongstart, men får stadig lite ut av mannskapet sitt. Det er ikke en stor manager-prestasjon å ta dette mannskapet inn i opprykkskampen, det må kunne forventes. Det er derimot svakt at han ikke får mer ut av mannskapet enn å ligge å vake rundt midten på tabellen.

Mye oppgulp fra min side, men jeg har mistet mye av troen på Rowett, etter å ha hatt stor tro på han i utgangspunktet. Det går både på manglende resultater, til tross for veldig gode rammebetingelser, og på at han gjør mye taktisk som veldig mange ikke skjønner noe av.

Oppi det hele så var det likevel veldig positivt at vi var så mye bedre enn Reading. Spillemessig gjorde vi en veldig god kamp, ballen gikk kjapt fra mann til mann, det var god bevegelse, og vi burde ha hatt flere mål. Det bærer bud om at vi går mot bedre tider, når marginene begynner å tippe vår vei.

Så skal vi ikke glemme at vi trolig møtte ett av divisjonens svakeste lag, og at det ikke vil bli så mange kamper at vi vil får såpass stort spillerom...som vi likevel ikke greidde å utnytte. Egentlig skulle det bare mangle om vi ikke fikk ett poeng i kveld, og vi har ingen grunn til å være fornøyde når det ikke ble tre.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Reading - Stoke City FC

Innlegg Svein Nilsen » 02 Des 2018, 11:07

Har fått roet meg litt nå etter nok et skuffende resultat! Først; helt ufattelig at Rowett setter ut Williams som var banens store gigant på onsdag! Jeg mener at man ikke skal "hvile" spillere som har et momentum, som er i superform, formen varer lenger ved å utnytte den! Så Berahino, jeg er definitivt ingen stor fan av han - etter hva han har vist for oss i den lange perioden vi har betalt alt for høy lønn til han. MEN, mot Derby så du noe av hans potensiale med enorm arbeidskapasitet, smarte løp i bakrom, god med ballen og hurtighet. Hans klart beste kamp i rødt og hvitt. Da benkes han i neste kamp...uforståelig!
Så kampen; vi var et betydelig bedre lag enn Reading, så at de tok ledelsen rett før pause var direkte ufortjent - men vi (Afobe) scorer ikke på STORE sjanser. Så scorer Afobe, endelig, tidlig i andre omgang, vi fortsetter å trykke på og Ince sin superavslutning gir oss en meget fortjent ledelse. Så kommer det feil på feil.......av Rowett! Vi har så momentum, Reading er på gaffelen og evner ikke å gi oss kamp. Vi har fullstendig kontroll og kan pøse på for å score nr 3 og nr 4. Men, nei.....Rowett er fornøyd med ledelse og gjør alt han kan for å få Reading inn i kampen. Det slår sjelden feil, bytter du for defensivt, blir for baktung, kommer motstanderen på deg - de får plutselig ha ballen langt inn på vår banehalvdel, vi slår bare unna og de kommer igjen og igjen mot et fryktelig baktungt Stoke lag som rir på ledelsen. Da går det som det ofte gjør, feigheten og dårlig taktisk dømmekraft gir oss en på trynet!
Fortsatt veldig skuffet og ser at avtsanden opp til topp 2 begynner å bli ubehagelig lang. Men, det positive er at jeg ikke savner Premier League! Championship er en mye kulere liga, jevne kamper og ingen "topp 6" klubber! Deilig å ikke møte disse i 12 kamper gjennom sesongen hvor utfordringen er hvor lite klarer vi å tape! Men uansett blir jeg fryktelig skuffet hvis vi ikke rykker opp og tilsvarende glad hvis vi det gjør!
Da drar jeg på cupfinalen og håper RBK ikke gjør samme feilen som Stoke - pokkalen ska hjæm!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Reading - Stoke City FC

Innlegg Lilledino » 05 Des 2018, 18:10

Svein Nilsen skrev:Har fått roet meg litt nå etter nok et skuffende resultat! Først; helt ufattelig at Rowett setter ut Williams som var banens store gigant på onsdag! Jeg mener at man ikke skal "hvile" spillere som har et momentum, som er i superform, formen varer lenger ved å utnytte den! Så Berahino, jeg er definitivt ingen stor fan av han - etter hva han har vist for oss i den lange perioden vi har betalt alt for høy lønn til han. MEN, mot Derby så du noe av hans potensiale med enorm arbeidskapasitet, smarte løp i bakrom, god med ballen og hurtighet. Hans klart beste kamp i rødt og hvitt. Da benkes han i neste kamp...uforståelig!
Så kampen; vi var et betydelig bedre lag enn Reading, så at de tok ledelsen rett før pause var direkte ufortjent - men vi (Afobe) scorer ikke på STORE sjanser. Så scorer Afobe, endelig, tidlig i andre omgang, vi fortsetter å trykke på og Ince sin superavslutning gir oss en meget fortjent ledelse. Så kommer det feil på feil.......av Rowett! Vi har så momentum, Reading er på gaffelen og evner ikke å gi oss kamp. Vi har fullstendig kontroll og kan pøse på for å score nr 3 og nr 4. Men, nei.....Rowett er fornøyd med ledelse og gjør alt han kan for å få Reading inn i kampen. Det slår sjelden feil, bytter du for defensivt, blir for baktung, kommer motstanderen på deg - de får plutselig ha ballen langt inn på vår banehalvdel, vi slår bare unna og de kommer igjen og igjen mot et fryktelig baktungt Stoke lag som rir på ledelsen. Da går det som det ofte gjør, feigheten og dårlig taktisk dømmekraft gir oss en på trynet!
Fortsatt veldig skuffet og ser at avtsanden opp til topp 2 begynner å bli ubehagelig lang. Men, det positive er at jeg ikke savner Premier League! Championship er en mye kulere liga, jevne kamper og ingen "topp 6" klubber! Deilig å ikke møte disse i 12 kamper gjennom sesongen hvor utfordringen er hvor lite klarer vi å tape! Men uansett blir jeg fryktelig skuffet hvis vi ikke rykker opp og tilsvarende glad hvis vi det gjør!
Da drar jeg på cupfinalen og håper RBK ikke gjør samme feilen som Stoke - pokkalen ska hjæm!


Enig, savner ikke PL jeg heller faktisk..

Jeg er også dritsur på #rowettout, som feiger ut og legger seg bakpå. Jeg er alltid av den filosofien at man skal styrke oss der vi er sterke og i denne kampen burde vi bare pøse på, ikke la dem puste. fremfor å legge seg defensitvt. Det straffer seg alltid...

Dessuten, hvorfor klarer alltid motstanderene våre putte i siste minutt mot oss.. Vi klarer det jo ALDRI...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 24 gjester

cron