Rotherham - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Rotherham - Stoke

Innlegg ToGra » 29 Sep 2018, 20:27

Siste håo om noe magisk fra Bojan ender i skudd langt over ... 2-2. 2 poeng tapt!
Brukerens avatar
ToGra
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1646
Registrert: 16 Aug 2011, 11:56

Re: Rotherham - Stoke

Innlegg Rune » 29 Sep 2018, 20:28

Ja ja...viser karakter ved å komme tilbake å vinne ett poeng...Rowett ikke helt fornøyd
Rune
Site Admin
 
Innlegg: 418
Registrert: 27 Nov 2016, 16:21
Bosted: Oslo

Re: Rotherham - Stoke

Innlegg breilars » 29 Sep 2018, 20:34

Det er no litt trist også,å ikkje klare og vinne ein slik kamp som vi dominerer i 75 min. Det er liksom ikkje rytme og speleglede,det kjem vel av dårleg sjølvtillit.Men vi mangler den lure,gode spissen som sette sjangser,eg synst at Crouch kunne komt inn før i ein slik kamp.Men synst vi spelte ein bra kamp idag so håper det gjorde noke med sjølvtilliten og at vi fortsetter slik so må det gi resultaer etterkvart.Trur at berre det begynde å bikke vår vei so vil vi oppleve ketchup effekten.
breilars
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 61
Registrert: 20 Okt 2012, 15:59

Re: Rotherham - Stoke

Innlegg Knut Ole » 29 Sep 2018, 20:35

Ikke rart Rowett er skuffet. Igjen store defensive feil. På begge baklengs. Verst ved 1-0.
Og tatt i betraktning flere i tverra og litt uheldig med dømming. Og... at vi faktisk spilte bra i lange perioder. Jo, da skjønner jeg at han og VI er skuffet!
Motstander tatt i betraktning, spillermessig og sjansemessig overtak skulle vi hatt 3 poeng i banken.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Rotherham - Stoke

Innlegg gmel » 29 Sep 2018, 20:40

Håper vi er i Championship neste sesong også :cry:
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Rotherham - Stoke

Innlegg Kjell Ola » 29 Sep 2018, 20:45

Vi går ikkje ned, det er eg sikker på. Men ufatteleg ikkje å få tre poeng i ein slik kamp. Sist sesong gav eg på ein måte litt opp i mnd.skifte nov/des. I år ser eg framleis opp, seks poeng til sluttspel. Men forsvarsspelet MÅ sitja betre.
Kjell Ola
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 638
Registrert: 12 Aug 2010, 19:30

Re: Rotherham - Stoke

Innlegg ToGra » 29 Sep 2018, 20:49

Kjell Ola skrev:Vi går ikkje ned, det er eg sikker på. Men ufatteleg ikkje å få tre poeng i ein slik kamp. Sist sesong gav eg på ein måte litt opp i mnd.skifte nov/des. I år ser eg framleis opp, seks poeng til sluttspel. Men forsvarsspelet MÅ sitja betre.

Forsvaret er definitivt ikke friskmeldt!
Brukerens avatar
ToGra
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1646
Registrert: 16 Aug 2011, 11:56

Re: Rotherham - Stoke

Innlegg Lilledino » 29 Sep 2018, 21:40

Vi ligger ikke nederst,,

Noe må gjøres....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Rotherham - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 29 Sep 2018, 23:05

Vi slipper fortsatt inn enkle mål, og Williams inn for Shawcross gjorde vel egentlig ingen forskjell.

Så skal vi føre på plussiden at laget viser karakter når de først kommer under, og nå for tredje gang på rad har kjempet seg inn igjen kamper der de ser ut til å gå mot solide tap. Faktisk har bare tilfeldigheter (og udyktighet i avgjørende øyeblikk) gjort at vi ikke har fått med oss poeng i disse kampene (Berahinos straffebom mot Blackburn, og heading på blank goal mot Nottingham, samt Afobe og Allen i tverrligger idag).

Så er det på den andre siden selvsagt ikke akseptabelt å sette seg i denne situasjonen gang på gang, at vi kommer 2 og 3 mål bak, og forsvarsproblemet MÅ løses, hvis ikke vil kamp om opprykk bare være en fjern og urealistisk drøm.

Men hvordan løse de ? Ja, si det. De fleste baklengsmålene kommer som følge av personlige feil, og når det skjer igjen og igjen er det et betimelig spørsmål om spillerne er gode nok ? Og hvis ikke, hva får vi gjort med det nå, før januar ?

Og så er det et spørsmål om selve den defensive organiseringen er god nok, eller om spillerne er usikre på egne roller, og posisjonering innad i lagdelene og mellom lagdelene derfor blir feil. Eller er det kanskje en kombinasjon av dette ?

Når vi i snitt slipper inn 1,8 mål per kamp i Championship, og det bare er ett lag i divisjonen som har sluppet inne flere mål enn oss, så er det i alle fall noe som er riv ruskende galt.

Fine scoringer i dag, og Bojan viser igjen at han bør være selvskreven til å starte i dette laget. Han har ikke fått mange minuttene denne sesongen, men viser friske takter gang på gang, og er en av våre aller mest kreative spillere. Berahino har også fått "en ny vår", og Afobe ser ut til å ha mange mål i seg. Offensivt er vi langt friskere enn på flere sesonger, vi skaper sjanser og vi scorer mål. Det er ikke der det skorter nå, men i det defensive.

Nå venter Bolton hjemme på tirsdag. Det bør bli tre poeng. Men det betinger at vi får luket ut feilene, og tetter igjen bak. Vi kan ikke belage oss på å måtte score tre eller fire mål i hver kamp for å få med oss en tre-poenger. For det vil vi ikke greie, og da vil også poengfangsten bli mager.

Synest laguttaket i dag var litt mer forståelig enn ved en del anledninger tidligere. Men Bojan MÅ starte. Jeg tror samtlige klubber i Championship ville ha vært overlykkelige om de hadde Bojan i sine rekker. Derfor synest jeg det er ganske utrolig at han i Stoke ikke verdsettes høyere av de som sitter med ansvaret, enten manageren heter Hughes, Lambert eller Rowett. Bojan styrker dette Stoke-laget, og bør være et av de første navnene på Rowetts blokk når han tar ut startelleveren. I dag scorer han også et kjempefint mål, etter å ha kommet inn som innbytter.

Hva må til for at Rowett skal skjønne at Bojan kunne ha vært en nøkkelspiller i dette laget ?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Rotherham - Stoke

Innlegg bjørn123 » 30 Sep 2018, 08:43

En ting som er ganske oppsviktsvekkende- nemlig at Butland evt Allen ikke blir utnevt til kaptain. Fikk kanskje svaret fra en eldre ( og kanskje ikke helt edru Stoke supporter etter sendingen på BBC). Her har vi en landslagskeeper som slipper flest mål inn i 2. nivå. En god keeper skal ikke kun være god på streken ( og i feltet for den del). Han skal også være sjefen i Forsvaret... men ingen nevner han i vårt elendige forsvarsspill.. Innringeren fikk også kjørt seg etterpå men han er inne på noe vesentlig . Noen keepere som kan bakke oss opp her?
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 21 gjester

cron