Stoke - Blackburn

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Blackburn

Innlegg Torleif » 22 Sep 2018, 18:13

Det var synd og trist. Jeg trodde nå at vi hadde vært nede i " the walley of death " og at vi var så smått begynt å se oppover igjen. Men vi ødelegger for oss selv med gang etter gang å slippe inn slike drittmål. Ser både på forumer her og i Stoke og på stadion at det er en trykket/stresset og amper stemning. Da er det lett å finne syndebukker. Jeg personlig synes Gary Rowett bør fortsette som manager. Har fremdeles troen på han og at det vil løsne.Noen justeringer bør nok gjøres. Men vi har også fått noen fantastisk dyktige spillere som Woods og Etebo. Sesongen er enda lang, så får vi se når status skal gjøres opp om noen måneder.
Torleif
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 546
Registrert: 06 Aug 2010, 18:32
Bosted: Kopervik

Re: Stoke - Blackburn

Innlegg Knut Ole » 22 Sep 2018, 18:23

Smart, genialt, eller...? Berahino settes til å ta straffen på stillingen 2-3 på 90 min.
At han ikke skårer når det gjelder vet jo alle. Absolutt alle !
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke - Blackburn

Innlegg centauri » 22 Sep 2018, 18:40

En ting er dårlig innsats og spill, men blir stadig mer overrasket over
hvor dårlig Stoke-managerne våre er taktisk,
- til å velge riktige innbyttere, og til å bruke troppen vi har til rådighet.
Sjelden jeg er enig i at vi starter med våre 11 beste menn.

Dette er situasjonen idag, samme under MH,
og også med "skotten" vi leaset før ferien.
centauri
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1310
Registrert: 07 Aug 2010, 20:02

Re: Stoke - Blackburn

Innlegg Torstein Norevik » 22 Sep 2018, 21:23

Ny skuffelse rett i fleisen, etter et stigende håp om at sesongen var i ferd med å snu etter veldig bra spill mot Sheff W. og også bedring mot Swansea.

Kampen viser igjen med all tydelighet at vi har et forsvar som ikke henger sammen. Igjen får vi baklengs - alle tre - på gjennomspill i midten, det er blitt en gjenganger denne sesongen, og viser at midtstopperne våre ikke holder mål. Shawcross var i sin tid en strålende stopper, men etter ryggskaden har han vært bare en skygge av sitt gamle jeg, og blir gang på gang avkledd på manglende fart. Indi var bra i låneperioden, men har ikke vært like god etter at han kom permanent, og har ofte plasseringsvansker.

At vi lot Cameron gå virker nå bare enda mer merkelig, selv om han hadde sine skadeproblemer. Ikke alltid like god han heller, men han var allsidig og greidde seg som regel bra, og han ville neppe ha vært noe dårligere alternativ på stopperplass enn Shawcross/Indi, som har vært veldig svake hele sesongen. Skjønner ikke hvorfor Rowett tviholder på kombinasjonen Shawcross/Indi, når vi slipper inn mål for fote, og ofte på grunn av stopperfeil. Den duoen funker ikke lenger, og Williams bør få prøve seg, kanskje på bekostning av Shawcross. Hvorfor dure videre med en forsvarsfirer som ikke fungerer i det hele tatt ? Det er faktisk kun tabelljumbo Preston som har sluppet inn flere mål enn oss. Og det til tross for at vi har Englands reservekeeper mellom stengene.

Så synest jeg det blir feil å skyte på Berahino, selv om han nok ikke skulle ha tatt straffen. Men faktisk ble det langt mer fart i sakene etter at Berahino kom inn, og han scoret da også ett mål, gjorde forarbeidet til ett, og skaffet oss straffe - i løpet av èn omgang ! Da har han vel gjort jobben. Og hadde han scoret, og sikret oss ett poeng, ville han blitt heltedyrket. Berahino har vært god hele sesongen, og bør spille i to-spann med Afobe, og starte neste kamp.

Og å sette inn Bojan når det gjenstår ett minutt ? Hva forventer man han skal kunne få utrettet i løpet av ett minutt ? Etter mitt syn virker bytter så sent i kampen rimelig meningsløst, enten får man sette han inn før, eller så kan man like godt la være.

Og er virkelig Diouf et bedre alternativ på høyre kant enn Bauer ? For meg er dette et helt ubegripelig valg. Og jeg synest det er merkelig at noen spillere sjelden/aldri får sjansen i særlig grad (Bauer, Bojan, Berahino), mens andre nærmest har klippekort på laget nesten uavhengig av prestasjon (Diouf, Shawcross, Pieters).

I sum gjør alt dette at jeg - dessverre - allerede har mistet mye av tilliten jeg hadde til Rowett før sesongstart. I utgangspunktet syntes jeg han virket som et godt valg, ung, ambisiøs, og med gode resultater i tidligere klubber. Men jeg synest han har gjort så mange rare valg, som jeg - og betydelige deler av fansen - ikke forstår, at mye av troen på han er borte. Ja, jeg vet at han ser spillerne hver dag, og skulle være den nærmeste til å vurdere dette. Og, ja, jeg ville ha akseptert disse "rare" valgene dersom de hadde gitt resultater. Men...så langt er faktisk inntrykket at han er begrenset rent taktisk, og det er urovekkende.

Faktum er at vi underpresterer til de grader, og slipper inn mål for fote, uten at det er noen utsikter til bedring. Og så skal vi heller ikke glemme at Rowett overtok en spillerstall som av "ekspertene" ble vurdert som den sterkeste i Championship, og at vi derfor - før sesongstart - også var bookmakernes favoritt til å vinne Championship, og returnere direkte til Premier League.

Etter 9 kamper befinner vi oss to poeng fra nedrykk til League One. Da kan jeg vanskelig se at Rowett har lykkes så langt. Så vet jeg at sesongen er lang og at det ennå er (for) tidlig til å konkludere om Rowett er rett mann for klubben eller ikke. Så langt er det dessverre mye som kan tyde på at han kanskje ikke er det likevel.
Sist endret av Torstein Norevik den 22 Sep 2018, 23:29, endret 1 gang
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke - Blackburn

Innlegg onside » 22 Sep 2018, 21:35

centauri skrev:En ting er dårlig innsats og spill, men blir stadig mer overrasket over
hvor dårlig Stoke-managerne våre er taktisk,
- til å velge riktige innbyttere, og til å bruke troppen vi har til rådighet.
Sjelden jeg er enig i at vi starter med våre 11 beste menn.

Dette er situasjonen idag, samme under MH,
og også med "skotten" vi leaset før ferien.

Vi har vel snakket om Coaching i verdensklassen i noen uker nå allerede..... NOT.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stoke - Blackburn

Innlegg Knut Ole » 22 Sep 2018, 22:02

Du beskriver godt de defensive problemet vi har Torstein. Duoen Shawcross / Indi ligner oftest en hullete ost. Samtidig er det så mye annet som svikter.
Så slitsomt å være Stoke supporter. Når det er litt lys i sikte er neste opplevelse begredelig.
I dag - en del småfikst spill utenfor viktige soner totalt uten nytte. Mangel på bevegelse, fart og evne til å vende spillet. Bevegelse uten ball? Sjeldent å oppleve med Stoke City. I stedet spilles ballen videre i trange soner og ofte uten framdrift mot deres mål.
Blackburn er forbilledlig. Innsats utenfor drakta, blokkering i egen boks, tett i beina på motstander, raske angret (rute 1).
Og så, smart, genialt, eller...? Berahino settes til å ta straffen på stillingen 2-3 på 90 min.
At han ikke skårer avgjørende må vet jo alle. Absolutt alle !
Kan det stemme at han har bommet på 6 av siste 7 straffer? Man kan godt la være å skylde på Berahino, men har ikke Stoke lært en lekse av den latterlige og tragiske farsen ved straffen i vinter da halve laget kranglet som en gjeng unger. Trenerteamet må vel avklare hvem som tar 11 meteren. Etebo, Allen ja til og med Pieters når Afobe er ute. Alle andre enn Berahino. Han må få slippe!
Plagsomt dette her.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke - Blackburn

Innlegg mfkpotter » 22 Sep 2018, 22:16

Forsvaret stinker og da er det jo helt fantastisk at Rowett lar disse fire spille kamp etter kamp. Martina er som best den 3 beste høyrebacken klubben har, men spiller fordi han ble hentet av den godeste Rowett. Det er synd å innrømme, men Shawcross og Indi er pr i dag det dårligste paret i championship. Hvorfor det har blitt slik skjønner jeg egentlig ikke, men jeg tror veldig mye ligger mentalt.

Den aller største syndebukken er allikevel Rowett, at han i det hele tatt har denne jobben er en vits. Etter tapet i dag så angriper han enkeltspillere med navn, og hudfletter Bauer som ikke engang var på stadion. Jeg hadde ikke troen på klovnen Rowett i utgangspunktet, men nå er den bittelille tilliten jeg hadde til han borte. Hvis Coates ikke har sparket denne klovnen innen mandag, så har jeg sett den siste kampen under hans ledelse.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Stoke - Blackburn

Innlegg Torstein Norevik » 22 Sep 2018, 23:17

Knut Ole skrev:Du beskriver godt de defensive problemet vi har Torstein. Duoen Shawcross / Indi ligner oftest en hullete ost. Samtidig er det så mye annet som svikter.
Så slitsomt å være Stoke supporter. Når det er litt lys i sikte er neste opplevelse begredelig.
I dag - en del småfikst spill utenfor viktige soner totalt uten nytte. Mangel på bevegelse, fart og evne til å vende spillet. Bevegelse uten ball? Sjeldent å oppleve med Stoke City. I stedet spilles ballen videre i trange soner og ofte uten framdrift mot deres mål.
Blackburn er forbilledlig. Innsats utenfor drakta, blokkering i egen boks, tett i beina på motstander, raske angret (rute 1).
Og så, smart, genialt, eller...? Berahino settes til å ta straffen på stillingen 2-3 på 90 min.
At han ikke skårer avgjørende må vet jo alle. Absolutt alle !
Kan det stemme at han har bommet på 6 av siste 7 straffer? Man kan godt la være å skylde på Berahino, men har ikke Stoke lært en lekse av den latterlige og tragiske farsen ved straffen i vinter da halve laget kranglet som en gjeng unger. Trenerteamet må vel avklare hvem som tar 11 meteren. Etebo, Allen ja til og med Pieters når Afobe er ute. Alle andre enn Berahino. Han må få slippe!
Plagsomt dette her.

Enig i det du skriver, Knut Ole. Og at det ikke er en plan på dette med straffer på forhånd er jo smått utrolig. Det virker jo litt tilfeldig hvem som tar straffene fra gang til gang, og det virker nesten som at den som roper høyest, og er mest frempå, tar det... :?

At det er en vellykket strategi, er vel mer enn tvilsomt, når vi vet at Stoke har misset på de fem siste straffene vi har blitt tildelt i liga-sammenheng. Adobe og Berahino har bommet denne sesongen, mens vi forrige sesong misset på alle de tre straffene vi fikk tildelt i Premier League (Shaqiri, Adam og Berahino).

Har sjekket statistikk på Berahino, og han har bommet på to av to hos Stoke, og bommet på de to siste han tok i WBA, og da snakker jeg om i ligasammenheng (for han scoret for WBA på straffekonk i EFL-cupen etter dette, den aller siste straffen han tok for WBA). Og så hører det med til historien at han før disse fire strake straffebommene - i ligasammenheng - hadde scoret fem på rappen. Selvtillit er kanskje et nøkkelord her ? ;)

Av de nåværende Stoke-spillerne er det ikke så mange med erfaring som straffeskyttere, med unntak av Bojan. Han har til gjengjeld scoret på 5 av de 6 han har tatt for Stoke i ligasammenheng. Kanskje et bedre alternativ enn Berahino ? Om han får spille da... :?
Sist endret av Torstein Norevik den 22 Sep 2018, 23:24, endret 1 gang
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke - Blackburn

Innlegg Lilledino » 22 Sep 2018, 23:23

#rowettout
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Stoke - Blackburn

Innlegg Torstein Norevik » 23 Sep 2018, 01:16

ToGra skrev:Hvor mange straffer har vi bomma på de siste 2-3 sesongene?

Siste straffescoring i ligasammenheng kom 18. mars 2017, da Jon Walters scoret mot Chelsea. Deretter er det blitt seks !!! strake bom fra 11-meteren. Kanskje på tide å trene litt på dette ? ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 24 gjester

cron